BLOG

Czytaj i rozwijaj swój biznes

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion

W ostatnim czasie popularność handlu elektronicznego mocno zyskała na popularności. Według wielu przeprowadzonych badań, co czwarty kupujący w Internecie dokonuje zakupów przynajmniej raz w tygodniu. Zakupy online stworzyły rynek, na którym użytkownicy mogą kupować różne przedmioty, takie jak samochody, zabawki, gry wideo, elektronikę, garnitury, biżuterię i wiele innych.

Przeczytaj całość

Kampania Back to School, a Twój e-commerce w cieniu COVID-19

Sierpień to jeden z najistotniejszych miesięcy w branży e-commerce. W trakcie wakacyjnego sezonu zaczyna ona przeżywać spory ruch, który jest związany z początkiem roku szkolnego. I choć pandemia COVID-19 wywraca nasz świat do góry nogami to rynek e-commerce zaciera ręce. I nie ma co się dziwić. Back to School to odpowiedni moment, aby pomyśleć o podwyższeniu sprzedaży i przygotowaniu skutecznej kampanii. Jak się do tego zabrać w cieniu COVID-19?

Przeczytaj całość

Doświadczenie klienta jako główna rola w decyzji zakupowej w branży wnętrzarskiej

Rynek wyposażenia wnętrz na świecie z roku na rok osiąga rekordowe wzrosty. W 2018 wyceniono go na 663,1 mliliardów dolarów, a wartość ta stale rośnie. Jest to naturalne zjawisko, coraz więcej osób kupuje mieszkania i buduje domy. Mimo to ogromna liczba konkurencji, szybko zmieniające się trendy i niska marża zysku sprawia, że małe, a nawet średnie firmy czują się zagrożone. Na rynku dostępnych jest wiele gigantycznych sklepów, które oferują praktycznie całe wyposażenie wnętrza w bardzo atrakcyjnych cenach.

Przeczytaj całość

Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?

Rok szkolny 2020/2021 w świetle pandemii pokazał nam, że powrót do szkoły może wyglądać inaczej. W rezultacie także zakupy, w tym gorącym okresie dla wielu branż uległy zmianie. Bez wątpienia w tym roku Back to School będzie podobny do ubiegłorocznego. Wiąże się to z niepewnością rozwoju Covid-19, jak i do zaproponowanych sposobów kształcenia, jakim jest m.in. nauczanie zdalne czy hybrydowe. Oczywiście nie oznacza to, że dzieci i młodzież nie potrzebują wyprawek szkolnych. Zmienił się jednak sposób ich nabywania.

Przeczytaj całość

VAT-OSS – zmiany w e-commerce od 1 lipca 2021

Od 1 lipca 2021 r. obowiązuje rozszerzona forma procedury VAT-MOSS. Unijny pakiet dla e-commerce VAT-OSS (One Stop Shop) wnosi spore zmiany dla podatników z sektora sprzedaży internetowej. Jego celem jest ułatwienie sprzedaży wysyłkowej towarów między krajami Unii Europejskiej. Czym jest ta procedura, kiedy warto z niej skorzystać, jakie udogodnienia ze sobą niesie i jak do niej przystąpić?

Przeczytaj całość

Rich Snippets – co to oznacza dla Twojej firmy?

Rich snippets, czyli wyniki rozszerzone to możliwość, którą Google wprowadziło już ponad dekadę temu. I choć jest często zapomniana przez właścicieli sklepów internetowych, to nie tylko nadal obowiązuje, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i wysoką pozycję w Google. Co to właściwie oznacza? Funkcja ta ma na celu poprawę wyników wyszukiwania, które będą bardziej pomocne i wartościowe dla użytkowników. Dzięki niej można zaproponować internautom dodatkowe informacje na poziomie wyszukiwarki takie jak zdjęcia, cena produktu, czy data aktywacji. Przeprowadzono sporo dyskusji na temat rich snippets, szczególnie w obszarze recenzji i ocen. Warto wiedzieć, że Google oferuje cały wachlarz opcji związanych z rich snippets, a ich wdrożenie wymaga pracy nad danymi strukturalnymi (structured data) Twojej strony. 

Przeczytaj całość

3 darmowe źródła ruchu online dla branży fashion

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy – jednak nie stacjonarne, a internetowe. Na odpowiedź konsumentów nie trzeba było długo czekać. Idąc tym samym tropem coraz częściej wybierają oni zakupy online. Spowodowane jest to również dużo większą wygodą – brak kolejek, możliwość przymierzenia produktów w domu. Elementy te zapewniają wzrost sprzedaży. Doskonałym przykładem jest platforma Zalando. Jej sukces polega przede wszystkim na darmowej dostawie i 100 dniowym zwrocie, które nawet w czasach kryzysu pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe użytkowników.

Przeczytaj całość

7 personalizacji dla e-commerce, które podniosą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym

Codziennie otwiera się kilkaset nowych sklepów internetowych, co sprawia, że kupujący mają coraz to większy wybór produktów. Natomiast dla sprzedawców utrzymanie zaangażowania klientów staje się coraz to większym wyzwaniem. Jeśli więc zależy Ci, by zmaksymalizować przychody i sprawić, że użytkownicy staną się Twoimi klientami musisz skorzystać z dobrze opracowanych metod marketingowych. Zastanów się, w jaki sposób Ty, jako Twoja firma zajmująca się handlem elektronicznych pomagacie swoim klientom znaleźć najlepsze produkty, jakich szukają? Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest personalizacja e-commerce.

Przeczytaj całość

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług.

  • Jak przebiega integracja?

    Wdrażamy wtyczkę na stronie. Ściągamy bazę wcześniejszych opinii, następuje moderacja przez Zaufane.pl. Zakończona publikacją w wybranych miejscach. Podczas prac korzystamy z kilku metod integracji:

    1. Manualnie
    2. Automatycznie:
      • a. Wtyczka do strony
      • b. API
    3. c. pliku CSV umieszczanego na serwerze FTP, d. Baselinker.
  • Jak zacząć?

    Zaczynamy od przygotowania platformy sklepu i uporządkowania wcześniejszych opinii. Kluczowa jest oczywiście też umowa. - jeśli chcesz rozpocząć pozyskiwanie opinii lub zacząć czerpać korzyści z już istniejących, skontaktuj się z nami, a dopasujemy możliwości do Twojego biznesu.

  • Jak długo trwa umowa?

    Przetestuj nas przez 6 miesięcy, a następnie możemy przedłużyć umowę na 12 miesięcy.

  • Co oferuje mi system recenzji?

    Dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom zarządzania i publikowania recenzji możemy:

    • wyróżnić sklep i produkty/ firmę, usługi "złotymi gwiazdkami" w Google w wynikach płatnych (reklamy tekstowe i produktowe) i organicznych (kategorie, podstrony, produkty),
    • zwiększyć konwersję nawet o 380%,
    • obniżyć CPC w Google o 20 - 50% ,
    • zwiększyć CTR o ok. 20%,
    • polepszyć pozycjonowanie w wynikach Google,
    • zwiększyć liczbę pozytywnych i prawdziwych opinii w wizytówce w Google MB i na Facebooku,
    • budować zaufanie wśród aktualnych i potencjalnych Klientów.

    Wdrażamy system gwiazdkowej oceny produktów - w płatnych reklamach oraz wynikach organicznych. Zamieszczamy opinie w miejscach decyzyjnych dla klienta. Tworzymy formularze e-mail, Pop-up, Google Moja Firma, w miejscach opiniotwórczych.

  • Jakie rodzaje opinii pozyskujemy?

    Oceny produktowe, opinie o sklepie, opinie potransakcyjne i zweryfikowane, zgodne z omnibusem, opinie na serwisy trzecie takie jak wizytówka Google my business, FB, Tripadvisor itp.

  • Jak wygląda proces przeniesienia opinii do Google'a?

    Ściągamy opinie, zespół ZAufane dokonuje weryfikacji pod względem zasad Google. Następuje publikacja. proces automatyczny dzięki partnerstwu z Google, nie wymaga zaangażowania klienta - podpytać wdrożenie.

  • Kiedy opinie pojawiają się w Google?

    Po akceptacji Googla. po uzyskaniu minimum 100 opinii o sklepie oraz 50 opinii produktowych, czas wyświetlania gwiazdek sięga średnio od 4 do 8 tygodni.

  • Gdzie mogę opublikować swoje recenzje?

    Widgety na stronie sklepu, oceny produktowe w wynikach wyszukiwania, portale opiniotwórcze, wizytówka Google oraz inne serwisy zewnętrzne. przekazujemy prawa do opinii i może użytkować ich dowolnie.

  • W jaki sposób Zaufane.pl chroni przed fałszywymi recenzjami?

    Każda opinia jest weryfikowana przez zespół Zaufane.pl. wykorzystujemy ankiety warunkowe, wymagamy pełnego uzasadnienia opinii negatywnej przez klienta, klient, który nie dokonał zakupu/transakcji nie może pozostawić opinii.

  • Co należy zrobić w przypadku negatywnej recenzji?

    Pojawienie się negatywnej recenzji nigdy nie należy do rzeczy miłych. Jeśli jednak taką opinię wystawił prawdziwy klient zachęcamy do jej publikacji i reakcji na taką opinię, w postaci odpowiedniego komentarza, który pozwoli dojść do porozumienia z niezadowolonym klientem lub zwyczajnie przeprosić za zaistniałą sytuację.

  • W jaki sposób prezentowane są opinie?

    Opinie w formie Złotych gwiazdek we wszystkich wynikach wyszukiwania, opinie tekstowe, w widgetach na stronie, w wynikach wyszukiwania. W panelu Google Moja Firma i serwisy stron trzecich.

  • Czy serwis dokonuje wstępnej moderacji?

    Przede wszystkim publikujemy tylko opinie zgodne z Omnibus. Dział moderacji sprawdza i weryfikuje każdą opinię czy jest zgodna z prawem i obowiązującymi regulacjami.

    Sprawdzamy też, czy komentarz nie posiada treści obraźliwych czy wulgarnych.

  • Co dzieje się z opiniami po zakończeniu współpracy?

    Opinie są własnością klienta.

  • Czy usługa jest zgodną z dyrektywą Omnibus?

    Tak. To nasz priorytet i podchodzimy do tej Dyrektywy bardzo poważnie.

  • Czy jest panel DEMO?

    Tak. Zazwyczaj okres próbny trwa 6 miesięcy.

  • Czy mogę wyświetlić tylko opinie pozytywne?

    Zachęcamy do publikacji również negatywnych opinii Dlaczego? Według najnowszych badań największym zaufaniem cieszą się firmy, które posiadają ocenę gwiazdkową między 4,2 a 4,6. Negatywna opinia, jeśli nawet się pojawi jest wyrazem prawdziwości i autentyczności przedsiębiorstwa. Dyrektywa Omnibus wymaga aby pokazywać wszystkie opinie.

  • Jakie są Państwa przewagi nad konkurencją, która jest zdecydowanie tańsza?

    W odróżnieniu do konkurencji - My zajmujemy się każdym etapem wdrożenia i publikacji opinii. Instalujemy wszystkie wtyczki, zapewniamy pełną integrację, co często u konkurencji klient musi zrobić sam. Przejmujemy wszystkie obowiązki i to po naszej stronie leży moderacja, Weryfikacja i publikacja pozyskanych opinii. Dzięki temu klient ma spokojną głowę i może skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

  • Jak wygląda temat tłumaczeń opinii?

    Nasze stanowisko jest zgodne z rekomendacjami Google, czyli prezentujemy treść opinii w języku oryginalnym z możliwością tłumaczenia na język natywny, jako partner Google postępujemy zgodnie z wymogami Google. Partnerstwo z Google obliguje nas do działania zgodnie z zasadami Google. Dobro klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego też zawsze działamy zgodnie zasadami i rozporządzeniami Googla. Nie zalecamy też automatycznego tłumaczenia opinii. Stawiamy na autentyczność w danym języku. Każdy kraj i e0-commerce w danym kraju rządzi się swoimi prawami. Konsumenci w różnych krajach cenią w e-handlu inne kwestie, dlatego też opinia ma być zgodna i adekwatna do zachowań zakupowych w danym regionie.

  • Na ilu rynkach działacie?

    Ro, Hu, Cz, SK (53 rożne kraje)

  • Czy macie automatyczne odpowiedzi do Klientów którzy wystawili opinię

    Nie rekomendujemy takiego rozwiązania z uwagi na brak autentyczności, Zgodnie ze wytycznymi Komisji Europejskiej przykładami zakazanych działań manipulacyjnych mogą być: dostarczanie konsumentom wypełnionego wcześniej wzoru pozytywnej opinii.

  • Co nas wyróżnia?

    • Umożliwiamy zestawianie oceny produktowej z oceną sprzedawcy oraz możliwość wystawienia oceny przy różnych wariantach produktu, co znacząco wzmacnia pozycję sklepu, ale też wzmacnia zaufanie do marki,
    • zapewniamy pełną obsługę - od momentu wdrożenia rozwiązania, aż po publikację. Klient się może skupić na swoich sprawach,
    • pierwsza umowa podpisywana jest na 6 miesięcy (u konkurencji trzeba podpisać umowę na rok), dzięki temu klient może ze spokojem sprawdzić, jak czuje się z naszym rozwiązaniem,
    • oferujemy dedykowane kody rabatowe już od startu współpracy,
    • importujemy opinie już przy najmniejszych pakietach - konkurencja wyłącznie przy zakupie najwyższego pakietu. Podobnie sytuacja wygląda z testami A/B, integracją typu API, badaniem NPS, które realizujemy w każdym pakiecie,
    • cena za pakiet jest u nas jasna - nie mamy ukrytych kosztów i nie piszemy “drobnym drukiem”. Wszystkie działania konfiguracyjne są w cenie pakietu - nie pobieramy dodatkowych opłat,
    • w odróżnieniu od innych - jesteśmy oficjalnym partnerem Google,
    • wyróżnia nas widget Omnichannel i możliwość agregacji z innych platform.

Co w Zaufane jest standardem, a za co dodatkowo zapłacisz u innego usługodawcy?

Oferowana usługa Zaufane Inny usługodawca 1 Inny usługodawca 2 Inny usługodawca 3
Opinie o sklepie i produktach
Opinie na wizytówki w Google Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę
Liczba metod pozyskiwania opinii 5 4 1 3
Pop-up z ankietą na ThankYou page
QR kody
"Złote gwiazdki" z oceną sprzedawcy w reklamach Google
"Złote gwiazdki" w reklamach produktowych Google
Moderacja opinii w najwyższym pakiecie dodatkowo płatna
Testy A/B w najwyższym pakiecie
Badania NPS w najwyższym pakiecie
Metody integracji wtyczka/API/plik CSV wtyczka/API (w najwyższym pakiecie) wtyczka/API wtyczka/API
Liczba obługiwanych języków 26 języków 20 języków 8 języków
Oficjalne partnerstwo z Google
Widget Omnichannel (agregacja opinii z różnych platform)
Widget AI
Widget produktowy z tłumaczeniem opinii na język obcy
Pozyskiwanie opinii zgodnie z wariantami produktów

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie