BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
Rok szkolny 2020/2021 w świetle pandemii pokazał nam, że powrót do szkoły może wyglądać inaczej. W rezultacie także zakupy, w tym gorącym okresie dla wielu branż uległy zmianie. Bez wątpienia w tym roku Back to School będzie podobny do ubiegłorocznego. Wiąże się to z niepewnością rozwoju Covid-19, jak i do zaproponowanych sposobów kształcenia, jakim jest m.in. nauczanie zdalne czy hybrydowe. Oczywiście nie oznacza to, że dzieci i młodzież nie potrzebują wyprawek szkolnych. Zmienił się jednak sposób ich nabywania.
VAT-OSS – zmiany w e-commerce od 1 lipca 2021
Od 1 lipca 2021 r. obowiązuje rozszerzona forma procedury VAT-MOSS. Unijny pakiet dla e-commerce VAT-OSS (One Stop Shop) wnosi spore zmiany dla podatników z sektora sprzedaży internetowej. Jego celem jest ułatwienie sprzedaży wysyłkowej towarów między krajami Unii Europejskiej. Czym jest ta procedura, kiedy warto z niej skorzystać, jakie udogodnienia ze sobą niesie i jak do niej przystąpić?
Rich Snippets – co to oznacza dla Twojej firmy?
Rich snippets, czyli wyniki rozszerzone to możliwość, którą Google wprowadziło już ponad dekadę temu. I choć jest często zapomniana przez właścicieli sklepów internetowych, to nie tylko nadal obowiązuje, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i wysoką pozycję w Google. Co to właściwie oznacza? Funkcja ta ma na celu poprawę wyników wyszukiwania, które będą bardziej pomocne i wartościowe dla użytkowników. Dzięki niej można zaproponować internautom dodatkowe informacje na poziomie wyszukiwarki takie jak zdjęcia, cena produktu, czy data aktywacji. Przeprowadzono sporo dyskusji na temat rich snippets, szczególnie w obszarze recenzji i ocen. Warto wiedzieć, że Google oferuje cały wachlarz opcji związanych z rich snippets, a ich wdrożenie wymaga pracy nad danymi strukturalnymi (structured data) Twojej strony.
3 darmowe źródła ruchu online dla branży fashion
Sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy – jednak nie stacjonarne, a internetowe. Na odpowiedź konsumentów nie trzeba było długo czekać. Idąc tym samym tropem coraz częściej wybierają oni zakupy online. Spowodowane jest to również dużo większą wygodą – brak kolejek, możliwość przymierzenia produktów w domu. Elementy te zapewniają wzrost sprzedaży. Doskonałym przykładem jest platforma Zalando. Jej sukces polega przede wszystkim na darmowej dostawie i 100 dniowym zwrocie, które nawet w czasach kryzysu pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe użytkowników.
7 personalizacji dla e-commerce, które podniosą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym
Codziennie otwiera się kilkaset nowych sklepów internetowych, co sprawia, że kupujący mają coraz to większy wybór produktów. Natomiast dla sprzedawców utrzymanie zaangażowania klientów staje się coraz to większym wyzwaniem. Jeśli więc zależy Ci, by zmaksymalizować przychody i sprawić, że użytkownicy staną się Twoimi klientami musisz skorzystać z dobrze opracowanych metod marketingowych. Zastanów się, w jaki sposób Ty, jako Twoja firma zajmująca się handlem elektronicznych pomagacie swoim klientom znaleźć najlepsze produkty, jakich szukają? Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest personalizacja e-commerce.
Słowa, które rozwijają Twój biznes: Jak za pomocą 3 zdań tworzyć skuteczne odpowiedzi na każdą opinię klienta
Na wstępie warto odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie: po co w ogóle odpowiadać na recenzje klientów? Postaraj się każdą opinię traktować jak otwartą rozmowę. Jeśli Twoi klienci kontaktują się z Twoją firmą nie ma powodów, by zostawiać ich bez odpowiedzi. Dlaczego warto odpowiadać na opinie w Internecie?
3 sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki negatywnym opiniom
Bez wątpienia pozytywne opinie są bardzo korzystne dla każdej firmy. Wzrost sprzedaży, większy ruch na stronie oraz wzrost liczby pozyskiwanych klientów – to tylko kilka przykładów z wielu korzyści, jakie mogą przynieść pozytywne recenzje. W takim razie jaki wpływ na reputację firmy mają negatywne opinie? Zazwyczaj właściciele firm obawiają się, że ten rodzaj recenzji może wywołać niepożądany efekt, w wyniku czego pojawi się ryzyko utraty klientów oraz potencjalnych klientów.
W jaki sposób ignorowanie opinii online niszczy Twoją kampanię PPC
PPC to z języka angielskiego skrót od “Pay Per Click”, czyli opłata za kliknięcie. Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w reklamę tego typu, reklamodawca jest zobowiązany do zapłaty określonej kwoty. Wysokość sumy, jaką należy zapłacić jest zależna m.in. od popularności słowa kluczowego czy od konkurencji. Jednak dlaczego ignorowanie opinii w Internecie może mieć negatywny wpływ na kampanie PPC? Koniecznie przeczytajcie artykuł!