BLOG

Jak zachwycić klienta obsługą w e-commerce 2022 roku?

Aleksandra Strugalska

Aleksandra Strugalska

styczeń 2022
Jak zachwycić klienta obsługą w e-commerce 2022 roku?

Nowoczesny e-konsument – kim jest?

Ostatnie pandemiczne dwa lata zmieniły całkowicie oblicze e-handlu.

E-commerce to już nie tylko zakup niezbędnych produktów ale całe spektrum doświadczeń bliskich tradycyjnym odwiedzinom w sklepie.

Konsumenci są świadomi, świadomi swoich praw i mechanizmów marketingowych. Nie boją się zwrotów zakupionych produktów, śmiało egzekwują to, co im się należy.

Bardzo dużo wiedzą na temat oferowanych produktów, nierzadko więcej od samych sprzedawców.

Oczekują indywidualnego podejścia i szybkiego rozwiązywania ich problemów. 

Dokonują zakupów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Podobnej dostępności zaczynają oczekiwać od sprzedawców.

Trudno zdobyć ich lojalność, czasem wystarczy chwila, żeby przeszli do konkurencji. 

Nowoczesny e-konsument jest wymagający. Ceni i kolekcjonuje doświadczenia. 

Jeśli dostarczysz mu nie tylko produktu, ale również zaaranżujesz miłą atmosferę, doradzisz, zareagujesz szybko na jego potrzeby to możesz liczyć na owocną i długotrwałą współpracę.

Nieprzekonany klient – jak z nim rozmawiać?

Każdy użytkownik odwiedzający Twój sklep internetowy może stać się Twoim klientem.

Oczywiście gdyby tak było, to bylibyśmy milionerami :). Ale poprzez aktywną obsługę klienta, poprzez wykorzystanie elementu zaskoczenia możemy zwiększyć współczynnik zrealizowanych transakcji.

Nasze doświadczenia pokazują, że transakcje poprzedzone rozmową telefoniczną częściej kończą się finalizacją a wartość tych zamówień jest dużo większa niż w przypadku braku tego kontaktu.

Dzieje się tak za sprawą rozwiewania wątpliwości klienta. Konsument niezdecydowany może potrzebować niewielkiego bodźca, impulsu do podjęcia decyzji. Czasem wystarczy potwierdzić jego wybór, zaproponować dodatkowe akcesoria aby uzyskać większą sprzedaż.

Oddzwaniając do klienta w ciągu kilkunastu sekund zyskujesz ogromną szansę na przekonanie klienta.

Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? 

Może się tak zdarzyć, że klient wypełni koszyk po brzegi, ale do zakupu nie dojdzie.

W nowoczesnych platformach sklepowych możesz podejrzeć, ilu było takich klientów i jak duża była wartość tych zamówień. Porzucone koszyki to jeden z bardzo istotnych problemów ecommerców. 

Porzucone koszyki mogą stanowić aż 70% prób podjętych zakupów!

Jakie mogą być przyczyny porzucenia koszyka?

  • błędy techniczne pojawiające się po stronie sklepu;
  • konieczność założenia konta;
  • zbyt długi proces zamówienia;
  • wysokie koszty dodatkowe;
  • zbyt długi termin wysyłki;
  • brak środków na koncie klienta;
  • skomplikowana polityka zwrotu;
  • brak metody płatności, której oczekuje klient.

Znacznej części porzuceń koszyka możesz uniknąć. W jaki sposób?

Instalując widget do oddzwaniania na stronie koszyka i oddzwaniając błyskawicznie do klienta. 

Dając mu dodatkowo szansę na kontakt na każdym etapie zamówienia dowiesz się, dlaczego klient chce zrezygnować?

Jeśli nie ma środków, możesz zaoferować mu możliwość skorzystania z płatności „paypo”.

Jeśli nie wyświetla mu się forma płatności, pomożesz klientowi kupić w inny sposób.

Instalując w sklepie internetowym widget słuchawki i dając klientowi szansę na 15-sekundowy kontakt z Tobą, poprawisz jakość obsługi klienta. Dowiesz się, w jakich sprawach dzwonią klienci, co im sprawia największą trudność.

Szybkie oddzwanianie i jego wpływ na obsługę klienta

Klient nie lubi czekać. 

Jeśli odbiera od sprzedawcy telefon w ciągu niespełna pół minuty czuje się lepiej obsłużony i zaskoczony. Nie musi czekać na infolinii, nie jest przerzucany od konsultanta do konsultanta.

44% klientów poinformowało, że rozmowa z żywą osobą podczas kupowania produktów na stronie, jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką strona może zaoferować*

*Dane znalezione na blog.happyfoxchat.com

Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą jednego narzędzia

Oddzwaniaj do klienta w ciągu 15 sekund, włącz callback24 na wszystkich urządzeniach, którymi dysponują sprzedawcy. 

Odbieraj do 30% więcej połączeń dzięki trzem mechanizmom wzywającym do akcji. Skorzystaj z widgetu, pop upu i exit pop upu zwiększającego konwersję na stronie www.

Taguj wszystkie swoje rozmowy – oznaczaj, jako sprzedaż, dosprzedaż, obsługa klienta, reklamacja. 

Weryfikuj pracę sprzedawców, sprawdź, ile rozmów nawiązują z klientami, które z nich kończą się sprzedażą.

Jakie korzyści niesie za sobą instalacja widgetu Callback24 do oddzwaniania na stronie internetowej?

  1. możliwość oddzwonienia do klienta w ciągu 15 sekund – błyskawicznie odpowiadaj na potrzeby klientów, zachęć klienta do pozostawienia swoich danych;

  2. mniej porzuconych koszyków – dzięki rozwiewaniu wątpliwości i odpowiadaniu na potrzeby klientów;
  3. większa wartość koszyka – nawet o 169% - według naszych case study;
  4. szybszy kontakt dla klienta – wyprzedź konkurencję i odpowiadaj na potrzeby błyskawicznie;
  5. poznanie potrzeb klienta – dowiedz się, jakie mają oczekiwania i potrzeby Twoi klienci, twórz lepsze oferty;
  6. poprawa jakości obsługi klienta – nagrywaj i odsłuchuj rozmowy, doszkalaj sprzedawców;
  7. import danych do CRMu – buduj bazę obecnych i potencjalnych klientów, twórz oferty i wysyłaj mailingi.

Dlaczego zapytania telefoniczne są ważne dla biznesu?

Jak pokazują dane w Google Analytics, Callback24 generuje więcej konwersji (nawet 3x częściej wykonuje się telefon aniżeli wypełnia formularz).

Narzędzie pozwala raportować zapytania telefoniczne z prowadzonych kampanii marketingowych, co ma duże znaczenie dla Twojego budżetu. 

Do tej pory, gdy klient do Ciebie dzwonił, to nie wiedziałeś, czy dzwoni z polecenia, z Google, z Google Maps, ze strony internetowej. Teraz ta wiedza jest już dostępna.

Ile zarobi dla mnie callback24? Możesz to zmierzyć.

Callback24 umożliwia integrację z Google Analytics. Ta integracja pozwala łatwo stwierdzić, ile było zakupów poprzedzonych rozmową telefoniczną.

Integracja pozwala śledzić takie cele, jak:

  • kliknięcie w widget;
  • wysłanie prośby o kontakt w 15 sekund z popupu;
  • zaplanowanie rozmowy z popupu.

Oraz bez widgetu:

  • wyświetlenie pełnego numeru telefonu na stronie;
  • najechanie kursorem na numer telefonu;
  • kliknięcie w numer telefonu.

Instalując widget dowiesz się, ile zarabiasz na telefonicznych rozmowach z klientami.

Natychmiastowy kontakt z klientem – jakie narzędzia wybrać?

Klienci doceniają możliwość kontaktu poprzez różne narzędzia.

Według danych Comm100 aż 58% osób w wieku 16-24 lata, chce decydować o wyborze kanału i sposobu komunikacji, stąd warto umożliwić im różne możliwości (e-mail, telefon, Callback24, chat).

Dlatego warto zaoferować klientom trzy możliwości kontaktu (wszystkie je znajdziesz w Panelu Callback24)

  1. CallBack – widget słuchawki umożliwiający oddzwonienie do klienta w ciągu 15 sekund;
  2. LiveChat – możliwość anonimowej rozmowy na chacie;
  3. e-mail – możliwość wysyłki wiadomości prosto z widgetu callback24.

 

Sprzedawcy nie oddzwaniają do klientów – poznaj wyniki badań

Sami również jesteśmy konsumentami, dlatego przeprowadziliśmy badanie weryfikujące skuteczność telefonicznej obsługi klienta.

Zadzwoniliśmy do losowo wybranych 100 sklepów internetowych.

Na 100 wykonanych połączeń, aż 54 sprzedawców nie odebrało od nas telefonu.

To oznacza, że to prawie co drugi sprzedawca stracił szansę na sprzedaż.

Co więcej, wyniki naszego badania pokazują, że sprzedawcy niestety też nie oddzwaniają.

Oddzwoniło do nas tylko 5 sprzedawców. Na 54 firmy!

W takiej sytuacji mocny będzie Callback24. Nie pominie żadnego klienta, pozwoli oddzwonić albo zaplanować rozmowę z każdym konsumentem.

Zaufane.pl i Callback24 – wspólnie dają więcej

Kierunki naszych działań są zbieżne – zależy nam na wzroście wiarygodności i sprzedaży u naszych klientów!

Działamy w dwukierunkowy sposób.

Zaufane.pl dostarcza opinii, które wpływają na wiarygodność i wzrost klientów w Twoim sklepie.

Wzrost odwiedzin Twojego sklepu generuje więcej połączeń w Callback24.

Pozytywne doświadczenia klientów, dzięki szybkiej obsłudze klienta, skutkują dodatkowymi opiniami.

Współpracując razem, zwiększamy Twoją sprzedaż!
Przetestuj bezpłatnie callback24 w swoim sklepie internetowym i odbierz bezpłatną konsultację marketingową! Kliknij tutaj.

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie