Regulamin
REGULAMIN Zaufane.pl
§ 1
[Informacje ogólne]
- Serwis, działający pod adresem www.zaufane.pl (zwany dalej: Serwisem), jest prowadzony przez Zaufane.pl spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, adres: ul. Trembeckiego 11A, 35-234 Rzeszów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001057326, NIP: 5170439594, REGON: 526350112 (zwanym dalej „Zaufane.pl”).
- Niniejszy regulamin zawiera zasady funkcjonowania Serwisu oraz warunki świadczenia i korzystania z dostępnych w tym Serwisie Usług.
- Warunkiem technicznym korzystania z Serwisu jest posiadanie komputera z dostępem do sieci Internet i z zainstalowaną przeglądarką internetową. W przypadku korzystania z niektórych Usług konieczne jest posiadanie konta poczty elektronicznej działającego na dowolnym serwerze. Korzystanie z Serwisu możliwe jest wyłącznie przez przeglądarkę internetową.
- Postanowienia Regulaminu wraz z przepisami prawa obowiązującego na terytorium RP, określają prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Serwisu i Usług określonych Regulaminem.
- W ramach Usług udostępniane są zasoby systemu teleinformatycznego oraz serwerów, które umożliwiają Użytkownikom przechowywanie i udostępnianie ich treści (danych) w Serwisie.
- Opinie i Oceny przechowywane i prezentowane w ramach Serwisu mogą być również prezentowane na stronach internetowych Partnerów lub Klientów na podstawie odrębnej umowy Zaufane.pl z takimi podmiotami.
- Korzystając z Serwisu Użytkownik akceptuje Regulamin zobowiązując się do przestrzegania jego postanowień.
- Zaufane.pl świadczy Użytkownikom usługi polegające na nieodpłatnym udostępnieniu narzędzi internetowych i funkcjonalności Serwisu umożliwiających publikowanie w ramach Serwisu Opinii i/lub Ocen przy wykorzystaniu Formularza.
- Użytkownik korzystający z Serwisu zobowiązuje się postępować zgodnie z prawem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
- Regulamin jest udostępniany na stronie internetowej Serwisu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Usługi Serwisu dla Klientów (przedsiębiorców opiniowanych przez Użytkowników) świadczone są przez Zaufane.pl na podstawie odrębnej umowy.
§ 2
[Definicje]
- Zaufane.pl – Zaufane.pl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, adres: ul. Trembeckiego 11A, 35-234 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001057326, NIP: 5170439594, REGON: 526350112.
- Serwis – oznacza zorganizowaną, właściwą serwisom internetowym, platformę internetową, znajdującą się pod adresem: https://smartforms.ekomi.com/, a także w aplikacjach i innych narzędziach informatycznych, której administratorem jest Zaufane.pl, udostępniający Użytkownikom narzędzia informatyczne służące zamieszczaniu treści, wymianie informacji lub prezentacji rankingów Ocen i Opinii w ramach świadczonej Usługi.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Użytkownik – każdy nieposiadający statusu Klienta lub Partnera podmiot spełniający warunki Regulaminu, korzystający z Formularzy i Usług Serwisu. Użytkownikiem Serwisu może być osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osoby fizycznej z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych albo nieposiadającej zdolności do czynności prawnych, także małoletniego od lat 13 do lat 16 – nie może być ona Użytkownikiem Serwisu, choćby była reprezentowana przez przedstawiciela ustawowego.
- Usługa – usługa świadczona przez Zaufane.pl drogą elektroniczną, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Formularz – narzędzie internetowe Serwisu za pomocą, którego Użytkownik zamieszcza Opinie i/lub Oceny.
- Umowa – Umowa o świadczenie Usług zawierana przez Zaufane.pl z Użytkownikiem w drodze akceptacji Regulaminu przez Użytkownika.
- Ocena – wartość punktowa wybrana przez Użytkownika za pomocą narzędzi internetowych Serwisu, w kategoriach tematycznych dostępnych w Formularzu, przyznawana produktom, usługom bądź podmiotom sprzedającym lub sklepom prezentowana w Serwisie w określonej przez Zaufane.pl formie.
- Opinia – wszelkie Treści, wypowiedzi i materiały zamieszczane w Serwisie przez Użytkownika.
- Klient – podmiot niebędący konsumentem (przedsiębiorca), korzystający z usługi płatnej m.in. świadczonej mu przez Zaufane.pl na podstawie odrębnej umowy.
- Partner – podmiot współpracujący z Zaufane.pl na podstawie odrębnej umowy, z wyłączeniem Klienta.
- Punkt Kontaktowy – punkt do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych, a także z Użytkownikami korzystającymi z Serwisu znajdujący się pod adresem e-mail: moderacja@zaufane.pl. Komunikacja odbywa się w języku polskim i angielskim.
§ 3
[Opinie i Oceny Użytkownika]
- Użytkownik ma możliwość zamieszczania w Serwisie Opinii i/lub Ocen odnoszących się m.in. do usługi, towaru w tym jego wad i zalet, przebiegu transakcji i innych istotnych elementów dotyczących procesu sprzedażowego, ale tylko i wyłącznie na podstawie potwierdzonej przez Klienta transakcji.
- Publikowane wypowiedzi (Oponie) są subiektywnymi ocenami Użytkowników. Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za treść takich wypowiedzi.
- W celu zamieszczenia Opinii i/lub Oceny Użytkownik może zostać poproszony o wskazanie swoich danych, np. adresu e-mail, numeru zamówienia nadanego podczas zakupu lub dowolnego oznaczenia Użytkownika (imię i nazwisko, itp.).
- Zakazane jest zamieszczanie przez Użytkownika Opinii, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
- Użytkownik nie może zamieszczać Opinii, które:
- są przestępcze oraz w inny sposób nielegalne, w szczególności zawierają obelgi, oszczerstwa, bezprawne groźby, oszczerczą krytykę, nieprawdziwe twierdzenia, treści szkodliwe dla nieletnich, treści gloryfikujące przemoc i/lub dyskryminację, treści rasistowskie, itp.
- mogą lub wydają się naruszać prawa autorskie, prawa do znaków towarowych, inne prawa wyłączne lub prawa osobiste osób trzecich.
- stanowią oświadczenia dotyczące działania leczniczego i skuteczności produktów oraz wyrobów farmaceutycznych, zabiegów medycznych, terapii, itp.
- stanowią dokładne informacje na temat cen lub innych kosztów (np. kosztów wysyłki).
- zawierają dane osobowe (w szczególności imiona, nazwiska, adresy, adresy IP, numery identyfikacyjne klientów, inne numery identyfikacyjne, dane bankowe lub karty kredytowej, limity ubezpieczeniowe, wiek, data urodzenia), jak również następujące dane przedsiębiorstwa: firma, dane telekomunikacyjne (numer telefonu, faksu, adresu e-mail).
- powielają indywidualną korespondencję (np. fragmenty korespondencji mailowej).
- stanowią hiperłącza do zewnętrznych treści lub skryptów.
- nie mają jakiejkolwiek wartości informacyjnej (np. bezsensowne ciągi cyfr, sekwencje liter, symbole).
- odnoszą się wyłącznie do innych Opinii.
- stanowią wypowiedzi na temat produktów, a są zamieszczane w Opiniach dotyczących Klientów.
- stanowią wypowiedzi na temat Klientów, a są zamieszczane w Opiniach dotyczących produktów.
- bezpośrednio lub pośrednio odnoszą się do konkurentów lub ich produktów albo odnoszą się do producenta ocenianego produktu, w szczególności nakłaniają do zakupu; ogólne odniesienia bez wskazania konkretnego dostawcy lub produktów są dopuszczalne.
- odnoszą się wyłącznie do innych Opinii, innych sprzedawców lub innych produktów niż te, o których mowa.
- mają charakter terrorystyczny.
- mają charter spamu lub notorycznie pojawiają się w Serwisie bez uzasadnionego celu.
- Opinia Użytkownika nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji.
- Niedopuszczalny jest jakikolwiek niewłaściwy wpływ na osobę oceniającą, manipulowanie Opinią i/lub Oceną oraz wszelkiego rodzaju nadużycia w procesie wystawiania Opinii. Zaufane.pl zobowiązuje się do powstrzymania się od:
- oferowania korzyści (zniżki cenowe, rabaty, bony, itp.) Użytkownikom za wystawianie pozytywnych lun nie wystawianie negatywnych Opinii i/lub Oceny,
- grożenie Użytkownikom wszelkiego rodzaju niekorzystnymi skutkami w przypadku przedstawienia negatywnej Opinii i/lub Oceny,
- wpływania w jakikolwiek sposób na proces wystawiania Opinii i/lub Oceny.
- Poprzez udzielenie Opinii, w tym jej umieszczenie w Serwisie, Użytkownik zezwala Zaufane.pl sp. na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Zaufane.pl, a także jej modyfikowanie.
- Zaufane.pl może skontaktować się z Użytkownikiem w celu wyjaśnienia, sprostowania, zmiany lub usunięcia Treści wypowiedzi.
- Oceny Użytkowników wraz z liczbą Opinii przedstawiane są na stronach internetowych Klientów, w serwisie Google (przy czym opinie są zanonimizowane), w certyfikacie Zaufane.pl i eKomi.
- Uruchomienie w Serwisie usługi przechowywania i publicznego udostępnienia Opinii Użytkownika następuje z momentem użycia odpowiedniego przycisku aktywującego w Formularzu.
§ 4
[Obsługa Ocen i /lub Opinii przez Zaufane.pl]
- Zaufane.pl ocenia przed publikacją wszystkie przesłane Oceny i/lub Opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne – pod kątem niedopuszczalnych Treści Użytkownika.
- Zaufane.pl przeprowadza weryfikację Ocen i/lub Opinii z zachowaniem należytej staranności, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym z poszanowaniem wolność wypowiedzi oraz wolności i pluralizmu mediów.
- W razie wykrycia niezgodności Treści Użytkownika Opinia Użytkownika może zostać zablokowana i stać się niewidoczna dla innych Użytkowników lub zostać usunięta z Serwisu lub w inny sposób może zostać ograniczona jej widoczność.
- Cała Ocena i/lub Opinia zostanie usunięta, jeżeli będzie to właściwe lub konieczne, uwzględniając okoliczności każdego indywidualnego przypadku, w szczególności, jeśli negatywna Opinia jest oparta na stwierdzeniach, które okazały się fałszywe lub które należy uznać za nieprawdziwe.
- Na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów prawa Zaufane.pl upoważnione jest do usuwania Oceny i/lub Opinii w całości lub części. Ponadto Zaufane.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia Oceny i/lub Opinii w całości lub części bądź jej zmiany redakcyjnej i edycyjnej, w niezbędnym zakresie, jeśli:
- Zaufane.pl lub Klient są zobowiązani do tego z mocy prawa,
- Klient lub Użytkownik zobowiązali się usunąć lub usunęli Ocenę i/lub Opinię w ramach wyroku sądowego wobec osoby trzeciej,
- Zaufane.pl, po rozpatrzeniu wszystkich okoliczności, uznaje, że Ocena i/lub Opinia może naruszać prawa Klienta lub prawa osób trzecich, gdyż zawiera fałszywe lub niezgodne z prawem stwierdzenia,
- Zaufane.pl ma podstawy, by uważać, że Ocena i/lub Opinia opiera się na nadużyciach, manipulacjach lub działaniach Klienta lub osób trzecich, mających na celu wyrządzenie szkody,
- Istnieją inne okoliczności, w których Zaufane.pl uzna interwencję za konieczną.
- Przesłany obraz i/lub wideo zawierają niedopuszczalne treści. W żadnym wypadku Zaufane.pl nie retuszuje, skraca, itp. takiej zawartości, by spełniała ona wymagania.
- Stanowi kolejną opinię odnoszącą się do tej samej transakcji (dotyczącą tego samego numeru zamówienia),
- Odnosi się do innego Klienta niż opiniowany,
- Odnosi się do innych transakcji niż transakcja opiniowana,
- Jest wystawiona sobie przez Klienta,
- Wystawiona została z tymczasowego adresu e-mail,
- Została wystawiona w sposób wskazujący na zautomatyzowanie wystawienia lub za pomocą rozwiązań pozwalających na uniknięcie analizy ruchu sieciowego,
- Odnosi się do wadliwego numeru zamówienia lub innego niż opiniowany produkt lub usługa,
- Narusza obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,
- Narusza prawa patentowe, prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa lub inne prawa własności intelektualnej,
- Jest wyłącznie streszczeniem filmu, książki lub płyty, itp.,
- Jest skopiowana w całości lub częściowo od innych Użytkowników, producenta opiniowanego towaru, sklepu internetowego lub z innych dostępnych źródeł.
- Dowolna osoba lub dowolny podmiot mogą zgłosić Zaufane.pl obecność w Serwisie Treści Użytkownika, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
- Zgłoszenie może nastąpić drogą elektroniczną na adres: moderacja@zaufane.pl lub korespondencyjnie na adres: Zaufane.pl, ul. Trembeckiego 11a, 35-234 Rzeszów.
- Zgłoszenie, powinno zawierać:
- uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z prawem;
- wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację treści Użytkownika;
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Zgłoszenie powinno umożliwiać identyfikację zgłaszającego, natomiast nie jest to element obowiązkowy, chyba że tożsamość jest konieczna do ustalenia, czy dane Treści Użytkownika stanowią potencjalne treści nielegalne.
- Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia Zaufane.pl przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia — drogą elektroniczną, na podany adres e-mail (o ile zgłoszenie zawiera informacje kontaktowe pozwalające na przesłanie potwierdzenia).
- W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy uniemożliwiające rozpatrzenie zgłoszenia, Zaufane.pl może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia, w tym w szczególności gdy dotyczy to m.in. potwierdzenia posiadanych praw, które są potencjalnie naruszane. Brak uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Zaufane.pl, może stanowić podstawę do pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania. Zgłoszenie pozostawia się bez rozpoznania także, w przypadku kiedy zgłaszający nie podał danych kontaktowych, a istnieje potrzeba uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia.
- Weryfikacja Treści Użytkownika przez Zaufane.pl w związku ze zgłoszeniem następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia pozwalającego na jego rozpatrzenie, chyba że z uwagi na rodzaj nielegalnych treści, które są objęte zgłoszeniem oraz pilność działań, weryfikacja powinna nastąpić wcześniej (np. gdy treści wiążą się z zagrożeniem życia lub bezpieczeństwa osób).
- Zgłaszanie i weryfikacja Treści ma na celu usunięcie informacji uznawanych za nielegalne Treści lub uniemożliwieniu dostępu do nich, z tym zastrzeżeniem, że nie może to prowadzić do nadmiernego naruszania wolności wypowiedzi i informacji innych Użytkowników.
- W trakcie dokonywania weryfikacji Zaufane.pl jest uprawnione do zablokowania Treści Użytkownika w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Użytkowników lub do podjęcia innych działań.
- Po dokonaniu weryfikacji Zaufane.pl może trwale zawiesić lub usunąć Treści Użytkownika, jako naruszające prawo w inny sposób ograniczyć ich widoczność albo uznać, że Treści Użytkownika nie naruszają prawa.
- W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej, Zaufane.pl niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Użytkownika, który zamieścił Treści Użytkownika podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
- Od decyzji Zaufane.pl Użytkownik, który zamieścił te Treści Użytkownika lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie.
- W przypadku gdy z przyczyn technicznych lub operacyjnych, Zaufane.pl nie może usunąć określonej informacji, Zaufane.pl informuje o tym zgłaszającego.
- W przypadku, gdy:
- Zaufane.pl nie zablokowało lub nie usunęło Treści Użytkownika lub nie ograniczyło widoczności mimo zgłoszenia ze strony innego Użytkownika lub osoby trzeciej;
- Treści Użytkownika zostały zablokowane lub usunięte lub których widoczność została ograniczona,
Użytkownik, który przekazał Treści Użytkownika, lub osoba, która zgłosiła Treści Użytkownika do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
- Decyzja Zaufane.pl, musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy istnieją podstawy prawne do odmowy uzasadnienia decyzji. Uzasadnienie musi obejmować takie informacje, jak:
- wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika albo nakłada inne środki w odniesieniu do tych Treści Użytkownika, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
- fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Użytkownika lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy Zaufane.pl oraz, gdy jest to absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
- w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
- jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści Użytkownika, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika za niedozwolone;
- jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z warunkami korzystania z usług, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą;
- jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących Użytkownikowi lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
- Odwołanie można złożyć: drogą elektroniczną na adres: moderacja@zaufane.pl lub korespondencyjnie na adres: Zaufane.pl, ul. Trembeckiego 11a, 35-234 Rzeszów.
- Odwołanie powinno zawierać niezbędne informacje pozwalające na jego rozpatrzenie, w tym m.in. dane identyfikacyjne i kontaktowe odwołującego się oraz szczegółowe uzasadnienie wskazujące na nieprawidłowości w decyzji Zaufane.pl.
- Zaufane.pl niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania drogą elektroniczną na wskazany e-mail.
- Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia złożenia odwołania.
- W przypadku gdy odwołanie zawiera wystarczające podstawy do uznania, że decyzja Zaufane.pl jest nieprawidłowa/nieuzasadniona, Zaufane.pl niezwłocznie uchyla swoją decyzję.
- Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Zaufane.pl. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany.
§ 5
[Prawa i Obowiązki Użytkownika]
- Użytkownik nie jest uprawniony do kopiowania, rozpowszechniania, reprodukowania lub modyfikowania jakichkolwiek treści zamieszczonych w Serwisie, w szczególności bez pisemnej zgody Zaufane.pl zakazuje się prezentowania poza Serwisem części danych umieszczonych w Serwisie, całych Opinii lub ich fragmentów.
- Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, dobrymi obyczajami, zarówno wobec Zaufane.pl jak i osób trzecich. Rażącym naruszeniem Regulaminu jest zamieszczanie przez Użytkownika w Serwisie danych o charakterze bezprawnym.
- Samodzielnie udostępniając i publikując Opinie i/lub Oceny w Serwisie, Użytkownik:
- oświadcza, iż treść i forma wypowiedzi nie narusza obowiązujących przepisów oraz Regulaminu, w szczególności, wypowiedź nie narusza praw lub dóbr osób trzecich;
- oświadcza, iż przysługują mu do Opinii wszelkie prawa i zgody wymagane przepisami prawa, odpowiednie prawa autorskie bądź licencje, prawo do wykorzystania wizerunku lub zdjęć, umożliwiające opublikowanie Opinii i Oceny na łamach Serwisu i wykorzystanie stosownie do zapisów Regulaminu oraz, że nie spowoduje to naruszenia jakichkolwiek praw osób trzecich;
- przyznaje Zaufane.pl całkowite (niewyłączne), zbywalne i podlegające sublicencjonowaniu prawo do kopiowania, rozpowszechniania, edytowania oraz publicznego powielania Oceny i/lub Opinii (w tym jej publicznego udostępniania) nieodpłatnie;
- zobowiązuje się, że w przypadku skierowania przez podmioty trzecie jakichkolwiek roszczeń do Zaufane.pl, odnośnie naruszania jakichkolwiek praw do opublikowanych wypowiedzi, złożyć pisemne oświadczenie odpowiedniej treści, które uwolni Zaufane.pl od jakiejkolwiek odpowiedzialności w tym zakresie, a także, w razie konieczności, wstąpić do sprawy w miejsce Zaufane.pl lub przystąpić do sprawy po jego stronie, jako interwenient uboczny, zwracając przy tym Zaufane.pl na jego pierwsze żądanie wszelkie poniesione przez Zaufane.pl wydatki związane z postępowaniem sądowym, w tym w szczególności wydatki poniesione na opłacenie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego oraz zasądzonych odszkodowań.
§ 6
[Prawa i Obowiązki Zaufane.pl]
- Zaufane.pl udostępnia na zasadach Regulaminu odpowiednie narzędzia informatyczne i przestrzeń w ramach Serwisu w celu umożliwienia Użytkownikom korzystania z Usługi zgodnie z Regulaminem.
- Zaufane.pl ma prawo zablokować Użytkownikowi możliwość korzystania z Usług Serwisu bądź uniemożliwić dostęp do jego Opinii i/lub Oceny, jak i jakiejkolwiek treści (blokada lub usunięcie treści w całości lub w części), w każdym przypadku naruszenia Regulaminu i zasad korzystania z Serwisu przez Użytkownika lub jego działań w Serwisie sprzecznych z obowiązującym prawem.
- Zaufane.pl zastrzega sobie prawo do wstrzymania świadczenia Usług, w tym do zablokowania/usunięcia Opinii zwłaszcza, gdy: Użytkownik narusza istotne postanowienia Regulaminu lub gdy z winy Użytkownika świadczenie Usług na jego rzecz okaże się niemożliwe.
- Zaufane.pl nie ponosi odpowiedzialności, w tym w szczególności odszkodowawczej za jakiekolwiek straty wynikające z nieprawidłowości, nieaktualności, jakości danych, treści reklam lub ogłoszeń zamieszczonych na stronach Serwisu.
- Zaufane.pl posiada prawo do umieszczania Ocen i/lub Opinii na swoich stronach oraz przekazywania ich osobom trzecim, szczególnie zainteresowanym sprzedawcom i współpracującym partnerom powiązanym z ocenami (np. Google), a także ma prawo do powielania, rozpowszechniania oraz upubliczniania Oceny i/lub Opinii w Internecie, jak i poza nim, zwłaszcza w celach reklamowych.
§ 7
[Przerwy techniczne]
- Zaufane.pl dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego, ciągłego działania Serwisu. Zaufane.pl nie udziela gwarancji na Usługi określone Regulaminem, a także gwarancji działania Serwisu. W stosunku do podmiotów innych niż Użytkownicy o statusie konsumenta w rozumieniu obowiązujących przepisów, Zaufane.pl odpowiada wyłącznie za szkody spowodowane z wyłącznej winy umyślnej Zaufane.pl.
- W przypadku wystąpienia awarii i błędów technicznych spowodowanych kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem, Zaufane.pl podejmie działania pozwalające w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych w stosunku do Użytkowników.
- Konieczne przerwy techniczne planowane będą przez Zaufane.pl w miarę możliwości w godzinach nocnych, celem zminimalizowania ich skutków wobec Użytkowników.
- Za awarię techniczną uznaje się sytuację, w której zdecydowana większość Użytkowników utraciła możliwość korzystania z podstawowych funkcjonalności Serwisu.
- Za błąd techniczny uznaje się każdy problem techniczny związany z funkcjonowaniem Serwisu inny niż wskazany w punkcie powyżej.
- Zaufane.pl nie odpowiada za problemy techniczne uniemożliwiające świadczenie Usług zaistniałe z powodu siły wyższej oraz zdarzeń, za które Zaufane.pl nie ponosi odpowiedzialności, jak np. w wyniku działania osób trzecich lub Użytkownika.
§ 8
[Postępowanie reklamacyjne]
- Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące Usług świadczonych w ramach Serwisu.
- Reklamacje można zgłaszać pisemnie, w formie listu poleconego, na adres: Fabryka e-biznesu sp. z o.o. ul. Trembeckiego 11A, 35-234 Rzeszów, bądź poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: kontakt@zaufane.pl.
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie osoby zgłaszającej reklamację (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji. Jeżeli przekazane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Zaufane.pl zwróci się do Użytkownika o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Reklamacja powinna w sposób przejrzysty i zrozumiały formułować opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji (zawierać przedmiot reklamacji oraz zwięzłe i zrozumiałe uzasadnienie) a ponadto być sporządzona w języku polskim. Reklamacje zawierające treści wulgarne lub obraźliwe nie będą rozpatrywane.
- Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Zaufane.pl prawidłowo złożonej reklamacji (zawierającej wymagane elementy i niewymagającej uzupełnienia).
- Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej, na adres e-mail podany w reklamacji.
§ 9
[Rozwiązanie umowy]
- Użytkownik będący konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy o świadczenie usług przez Zaufane.pl w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podawania przyczyny. W razie wątpliwości dniem zawarcia umowy jest dzień, w którym Użytkownik dodał Opinię i/lub Ocenę przez Formularz. Do zachowania ww. terminu 14 dni wystarczy wysłanie Zaufane.pl oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
- 2. Użytkownik odstępuje od umowy przesyłając do Zaufane.pl oświadczenie, z którego będzie wynikać wola odstąpienia od Umowy. Konieczne jest przesłanie jednoznacznej informacji na adres e-mail: kontakt@zaufane.pl.
- Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, Umowa może zostać rozwiązana przez Zaufane.pl w trybie natychmiastowym gdy:
a) Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu,
b) stwierdzono podanie przez Użytkownika danych lub oświadczeń nieprawdziwych, nieaktualnych, nieprawidłowych bądź niepełnych lub też danych innych osób,
c) działania lub zaniechania Użytkownika negatywnie wpływają na dobre imię Zaufane.pl. lub w inny sposób istotnie szkodzą Zaufane.pl.
- W innych niż wskazane powyżej sytuacjach Zaufane.pl uprawnione jest do rozwiązania Umowy z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
§ 10
[Zmiany Regulaminu]
- Zaufane.pl ma prawo do jednostronnej zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie w zakresie zgodnym z obowiązującym prawem, zwłaszcza w przypadku zaistnienia przyczyn związanych z technicznym bądź merytorycznym aspektem funkcjonowania Serwisu.
- O zmianie Regulaminu Zaufane.pl zawiadamia Użytkowników poprzez zamieszczenie stosownego komunikatu w Serwisie. Regulamin oraz wszystkie jego zmiany wchodzą w życie z dniem opublikowania ujednoliconego tekstu Regulaminu na stronach internetowych Serwisu chyba, że Zaufane.pl zastrzegało w nim określony inny termin wejścia w życie nowego Regulaminu.
- Po ukazaniu się na stronie głównej Serwisu lub w innych miejscach do tego przeznaczonych w Serwisie informacji o zmianach w Regulaminie, Użytkownik powinien niezwłocznie zapoznać się ze zmianami, gdyż dalsze korzystanie z Serwisu po takim ogłoszeniu jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Użytkownika, że zapoznał się on ze zmianami Regulaminu oraz złożeniem przez tego Użytkownika oświadczenia o akceptacji wszystkich zmian i treści nowego Regulaminu.
- W przypadku braku akceptacji nowego lub zmienionego Regulaminu Użytkownik, powinien powstrzymać się od korzystania z Serwisu i niezwłocznie powiadomić Zaufane.pl o takiej decyzji.
- Brak akceptacji nowego lub zmienionego Regulaminu przez Użytkownika jest równoznaczny z jego rezygnacją z korzystania z Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu i stanowi podstawę do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
§ 11
[Postanowienia końcowe]
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a wszelkie spory rozstrzygane będą przez właściwe sądy polskie.
- Spory pomiędzy Zaufane.pl, a Użytkownikiem dotyczące usług Serwisu mogą być zakończone polubownie w drodze postępowania przed sądem polubownym na zasadach określonych w regulaminie tego sądu, np. przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej, o których mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Użytkownicy będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Rzeszowie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl , w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”. Użytkownicy będący konsumentami mają również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Jeżeli jakiekolwiek istniejące lub przyszłe postanowienie lub część postanowienia Regulaminu zostanie uznane za nieważne lub niewykonalne w całości lub części z dowolnego powodu obecnie lub w przyszłości, jego nieważność lub niewykonalność nie ma wpływu na wykonalność pozostałych postanowień niniejszego Regulaminu. Niniejszy Regulamin będzie interpretowany zgodnie z przepisami prawa tak, jakby niewykonalne postanowienie nigdy nie było w nim zawarte.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.10.2024r.