BLOG

Czytaj i rozwijaj swój biznes

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Ankieta dotycząca przeglądu lokalnych konsumentów 2020

Każdego roku Lokal Consumer Review Survey bada, w jaki sposób lokalni klienci korzystają z recenzji online w celu wybrania firmy, której mogą zaufać. Badania przeprowadzane od 2010 roku mają na celu pomóc zrozumieć lokalnym firmom, marketerom oraz konsumentom, jaki wpływ mają opinie oraz by zobaczyć, jak dane te zmieniają się z roku na rok. Oczywiście rok 2020 był rokiem innym niż wszystkie i rozpoczęcie porównania nie byłoby możliwe, gdybyśmy nie zaznaczyli, że w tym roku nic nie było normalne. Oprócz zwykłych statystyk dotyczących ocen w gwiazdkach, liczby recenzji i sposobu, w jaki lokalne firmy proszą o recenzje, zapytaliśmy także konsumentów, jak Covid-19 wpłynął na korzystanie z recenzji online i lokalnych firm. Takie porównanie nada kontekst zmieniającym się trendom oraz pomoże zrozumieć, jak skutki pandemii mogą wpływać na lokalne firmy.

Jak wykorzystać do pozycjonowania wszystkie możliwości Google?

Branża e-commerce od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nią zmieniają się nawyki użytkowników; jest to dla wielu firm zarówno ogromna szansa, jak i zagrożenie. Popyt niesie za sobą podaż, zwiększając tym samym konkurencję na rynku. Coraz więcej firm korzysta z usług SEO i rozwija swoją stronę internetową zgodnie z zaleceniami Google. Musisz więc skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie oferuje najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka, by zwiększać ruch organiczny na swojej stronie „kosztem” konkurencji – w przeciwnym wypadku sytuacja może się odwrócić i to Twoja domena straci na widoczności.

 

Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?

Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi. Jeszcze kilkadziesiąt, a nawet kilkanaście lat temu jedyne recenzje, jakie mogliśmy otrzymać pochodziły od znajomych, sąsiadów, bądź krewnych. Dziś osoba mieszkająca w Stanach Zjednoczonych podejmuje decyzję o zakupie, sugerując się opinią od osoby z Bangladeszu. Fakt ten jasno pokazuje, że mimo dzielących kilometrów osoby z całego świata łączy coś wspólnego. 

8 wskazówek, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami

Konsumenci w całej Polsce w dużym stopniu polegają na opiniach online, zanim podejmą decyzję o zakupie jakiegoś produktu bądź usługi. Biorąc pod uwagę konsumentów na całym świecie, średnio 9 na 10 twierdzi, że decyzje zakupowe są uzależnione od recenzji. Właśnie z tego powodu żadna firma oferująca produkty lub usługi nie może pozwolić sobie na ignorowanie opinii. Właściwe podejście polegające na możliwości wyrażania opinii np. w Google może znacznie zwiększyć sprzedaż oraz pozytywnie wpłynąć na ogólną renomę firmy. Warto również skorzystać z firmy zarządzającej reklamami, takiej jak Zaufane.pl, by mieć pewność, że w najlepszy sposób zarządzasz opiniami. 

Jak opinie mogą obniżyć koszt reklamy oraz współczynnik CPC.

Ciągle zmieniające się środowisko e-biznesu staje się coraz bardziej konkurencyjne w miarę jak podejścia marketingowe dostosowują się do nowych technologii i innowacji. Jednak relacja firma-klient pozostaje w centrum wszystkich działań marketingowych. Obeznany technicznie zdolny do badań i chętny do wyrażania opinii – to szkic współczesnego konsumenta, który ostatecznie żyje w centrum wszystkich strategii e-biznesu.

Jak pozycjonować reklamy produktowe dzięki gwiazdkom w PLA

Głównym celem każdej firmy sprzedającej produkty jest oczywiście zwiększenie widoczności, a tym samym zdobycie większej liczby kupujących. Jednym z najlepszych sposobów na zrealizowanie tego zadania jest dwuetapowy proces: Udostępnianie produktów w Zakupach Google za pośrednictwem konta Google Merchant. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, koniecznie rozważ rejestrację – jest bezpłatna i pomoże Ci uporządkować plik produktowy. Google w dużym stopniu opiera się na danych. Jest to najlepszy sposób, aby upewnić się, że Twoje produkty są poprawnie indeksowane i pojawiają się najczęściej w Zakupach Google. 

ANALIZA BADANIA: wpływ opinii na lokalne firmy

W ciągu ostatniej dekady recenzje online stały się coraz bardziej powszechną częścią decyzji zakupowych konsumentów. Jednak w związku z tym, że recenzje stanowią obecnie ogromną część organicznych wyników wyszukiwania, trudno jest nie zauważyć słabej oceny gwiazdkowej lub opinii niezadowolonych klientów. Coroczne Badanie Lokalnych Opinii Konsumenckich daje szczegółowy wgląd do zachowań konsumentów w zakresie wykorzystania recenzji jako czynnika przemawiającego (lub nie) za pojęciem współpracy z lokalną marką. 

Jak zwiększyć współczynnik konwersji e-commerce?

Co kryje się pod zakładką „Cele” w Google Analytics? Ogół akcji i interakcji użytkowników z naszym serwisem, które uważamy za wartościowe i konieczne do osiągnięcia sukcesu. W zależności od typu strony internetowej, jaką prowadzisz, inne działania będą dla ciebie priorytetem. Piszesz bloga? Twoim celem jest więc zdobycie jak największej liczby czytelników. Jesteś właścicielem kanału na YouTube? Zależy Ci na subskrybentach. Prowadzisz witrynę e-commerce? Twój priorytet to sprzedaż.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług.

  • Jak przebiega integracja?

    Wdrażamy wtyczkę na stronie. Ściągamy bazę wcześniejszych opinii, następuje moderacja przez Zaufane.pl. Zakończona publikacją w wybranych miejscach. Podczas prac korzystamy z kilku metod integracji:

    1. Manualnie
    2. Automatycznie:
      • a. Wtyczka do strony
      • b. API
    3. c. pliku CSV umieszczanego na serwerze FTP, d. Baselinker.
  • Jak zacząć?

    Zaczynamy od przygotowania platformy sklepu i uporządkowania wcześniejszych opinii. Kluczowa jest oczywiście też umowa. - jeśli chcesz rozpocząć pozyskiwanie opinii lub zacząć czerpać korzyści z już istniejących, skontaktuj się z nami, a dopasujemy możliwości do Twojego biznesu.

  • Jak długo trwa umowa?

    Przetestuj nas przez 6 miesięcy, a następnie możemy przedłużyć umowę na 12 miesięcy.

  • Co oferuje mi system recenzji?

    Dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom zarządzania i publikowania recenzji możemy:

    • wyróżnić sklep i produkty/ firmę, usługi "złotymi gwiazdkami" w Google w wynikach płatnych (reklamy tekstowe i produktowe) i organicznych (kategorie, podstrony, produkty),
    • zwiększyć konwersję nawet o 380%,
    • obniżyć CPC w Google o 20 - 50% ,
    • zwiększyć CTR o ok. 20%,
    • polepszyć pozycjonowanie w wynikach Google,
    • zwiększyć liczbę pozytywnych i prawdziwych opinii w wizytówce w Google MB i na Facebooku,
    • budować zaufanie wśród aktualnych i potencjalnych Klientów.

    Wdrażamy system gwiazdkowej oceny produktów - w płatnych reklamach oraz wynikach organicznych. Zamieszczamy opinie w miejscach decyzyjnych dla klienta. Tworzymy formularze e-mail, Pop-up, Google Moja Firma, w miejscach opiniotwórczych.

  • Jakie rodzaje opinii pozyskujemy?

    Oceny produktowe, opinie o sklepie, opinie potransakcyjne i zweryfikowane, zgodne z omnibusem, opinie na serwisy trzecie takie jak wizytówka Google my business, FB, Tripadvisor itp.

  • Jak wygląda proces przeniesienia opinii do Google'a?

    Ściągamy opinie, zespół ZAufane dokonuje weryfikacji pod względem zasad Google. Następuje publikacja. proces automatyczny dzięki partnerstwu z Google, nie wymaga zaangażowania klienta - podpytać wdrożenie.

  • Kiedy opinie pojawiają się w Google?

    Po akceptacji Googla. po uzyskaniu minimum 100 opinii o sklepie oraz 50 opinii produktowych, czas wyświetlania gwiazdek sięga średnio od 4 do 8 tygodni.

  • Gdzie mogę opublikować swoje recenzje?

    Widgety na stronie sklepu, oceny produktowe w wynikach wyszukiwania, portale opiniotwórcze, wizytówka Google oraz inne serwisy zewnętrzne. przekazujemy prawa do opinii i może użytkować ich dowolnie.

  • W jaki sposób Zaufane.pl chroni przed fałszywymi recenzjami?

    Każda opinia jest weryfikowana przez zespół Zaufane.pl. wykorzystujemy ankiety warunkowe, wymagamy pełnego uzasadnienia opinii negatywnej przez klienta, klient, który nie dokonał zakupu/transakcji nie może pozostawić opinii.

  • Co należy zrobić w przypadku negatywnej recenzji?

    Pojawienie się negatywnej recenzji nigdy nie należy do rzeczy miłych. Jeśli jednak taką opinię wystawił prawdziwy klient zachęcamy do jej publikacji i reakcji na taką opinię, w postaci odpowiedniego komentarza, który pozwoli dojść do porozumienia z niezadowolonym klientem lub zwyczajnie przeprosić za zaistniałą sytuację.

  • W jaki sposób prezentowane są opinie?

    Opinie w formie Złotych gwiazdek we wszystkich wynikach wyszukiwania, opinie tekstowe, w widgetach na stronie, w wynikach wyszukiwania. W panelu Google Moja Firma i serwisy stron trzecich.

  • Czy serwis dokonuje wstępnej moderacji?

    Przede wszystkim publikujemy tylko opinie zgodne z Omnibus. Dział moderacji sprawdza i weryfikuje każdą opinię czy jest zgodna z prawem i obowiązującymi regulacjami.

    Sprawdzamy też, czy komentarz nie posiada treści obraźliwych czy wulgarnych.

  • Co dzieje się z opiniami po zakończeniu współpracy?

    Opinie są własnością klienta.

  • Czy usługa jest zgodną z dyrektywą Omnibus?

    Tak. To nasz priorytet i podchodzimy do tej Dyrektywy bardzo poważnie.

  • Czy jest panel DEMO?

    Tak. Zazwyczaj okres próbny trwa 6 miesięcy.

  • Czy mogę wyświetlić tylko opinie pozytywne?

    Zachęcamy do publikacji również negatywnych opinii Dlaczego? Według najnowszych badań największym zaufaniem cieszą się firmy, które posiadają ocenę gwiazdkową między 4,2 a 4,6. Negatywna opinia, jeśli nawet się pojawi jest wyrazem prawdziwości i autentyczności przedsiębiorstwa. Dyrektywa Omnibus wymaga aby pokazywać wszystkie opinie.

  • Jakie są Państwa przewagi nad konkurencją, która jest zdecydowanie tańsza?

    W odróżnieniu do konkurencji - My zajmujemy się każdym etapem wdrożenia i publikacji opinii. Instalujemy wszystkie wtyczki, zapewniamy pełną integrację, co często u konkurencji klient musi zrobić sam. Przejmujemy wszystkie obowiązki i to po naszej stronie leży moderacja, Weryfikacja i publikacja pozyskanych opinii. Dzięki temu klient ma spokojną głowę i może skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

  • Jak wygląda temat tłumaczeń opinii?

    Nasze stanowisko jest zgodne z rekomendacjami Google, czyli prezentujemy treść opinii w języku oryginalnym z możliwością tłumaczenia na język natywny, jako partner Google postępujemy zgodnie z wymogami Google. Partnerstwo z Google obliguje nas do działania zgodnie z zasadami Google. Dobro klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego też zawsze działamy zgodnie zasadami i rozporządzeniami Googla. Nie zalecamy też automatycznego tłumaczenia opinii. Stawiamy na autentyczność w danym języku. Każdy kraj i e0-commerce w danym kraju rządzi się swoimi prawami. Konsumenci w różnych krajach cenią w e-handlu inne kwestie, dlatego też opinia ma być zgodna i adekwatna do zachowań zakupowych w danym regionie.

  • Na ilu rynkach działacie?

    Ro, Hu, Cz, SK (53 rożne kraje)

  • Czy macie automatyczne odpowiedzi do Klientów którzy wystawili opinię

    Nie rekomendujemy takiego rozwiązania z uwagi na brak autentyczności, Zgodnie ze wytycznymi Komisji Europejskiej przykładami zakazanych działań manipulacyjnych mogą być: dostarczanie konsumentom wypełnionego wcześniej wzoru pozytywnej opinii.

  • Co nas wyróżnia?

    • Umożliwiamy zestawianie oceny produktowej z oceną sprzedawcy oraz możliwość wystawienia oceny przy różnych wariantach produktu, co znacząco wzmacnia pozycję sklepu, ale też wzmacnia zaufanie do marki,
    • zapewniamy pełną obsługę - od momentu wdrożenia rozwiązania, aż po publikację. Klient się może skupić na swoich sprawach,
    • pierwsza umowa podpisywana jest na 6 miesięcy (u konkurencji trzeba podpisać umowę na rok), dzięki temu klient może ze spokojem sprawdzić, jak czuje się z naszym rozwiązaniem,
    • oferujemy dedykowane kody rabatowe już od startu współpracy,
    • importujemy opinie już przy najmniejszych pakietach - konkurencja wyłącznie przy zakupie najwyższego pakietu. Podobnie sytuacja wygląda z testami A/B, integracją typu API, badaniem NPS, które realizujemy w każdym pakiecie,
    • cena za pakiet jest u nas jasna - nie mamy ukrytych kosztów i nie piszemy “drobnym drukiem”. Wszystkie działania konfiguracyjne są w cenie pakietu - nie pobieramy dodatkowych opłat,
    • w odróżnieniu od innych - jesteśmy oficjalnym partnerem Google,
    • wyróżnia nas widget Omnichannel i możliwość agregacji z innych platform.

Co w Zaufane jest standardem, a za co dodatkowo zapłacisz u innego usługodawcy?

Oferowana usługa Zaufane Inny usługodawca 1 Inny usługodawca 2 Inny usługodawca 3
Opinie o sklepie i produktach
Opinie na wizytówki w Google Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę
Liczba metod pozyskiwania opinii 5 4 1 3
Pop-up z ankietą na ThankYou page
QR kody
"Złote gwiazdki" z oceną sprzedawcy w reklamach Google
"Złote gwiazdki" w reklamach produktowych Google
Moderacja opinii w najwyższym pakiecie dodatkowo płatna
Testy A/B w najwyższym pakiecie
Badania NPS w najwyższym pakiecie
Metody integracji wtyczka/API/plik CSV wtyczka/API (w najwyższym pakiecie) wtyczka/API wtyczka/API
Liczba obługiwanych języków 26 języków 20 języków 8 języków
Oficjalne partnerstwo z Google
Widget Omnichannel (agregacja opinii z różnych platform)
Widget AI
Widget produktowy z tłumaczeniem opinii na język obcy
Pozyskiwanie opinii zgodnie z wariantami produktów

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie