BLOG

Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją uruchomić?

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

wrzesień 2025
Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją uruchomić?

Co to jest wizytówka Google My Business?

Cześć! W dzisiejszym blogu: Wizytówka Google Moja Firma – bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, zarządzanie i optymalizację profilu marki w Google. To Twój pierwszy krok do zwiększenia widoczności online!

Jej głównym zadaniem jest pomoc w przyciągnięciu nowych klientów z wyszukiwarki i map. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz bardzo cenne źródło informacji dla potencjalnych klientów - opinie o firmie

Jeśli właśnie zaczynasz swoją przygodę w branży e-commerce, cały proces tworzenia wizytówki Google Moja Firma może Ci się wydać czymś skomplikowanym. W praktyce jednak jest to bardzo proste. W moim poradniku przedstawię Ci, co musisz zrobić, aby zaistnieć w panelu Google My Business i stać się właścicielem rzetelnej wizytówki. Całość przeanalizuję krok po kroku, począwszy od założenia konta Google po weryfikację wizytówki.

Czy wizytówka Google Moja Firma jest płatna?

Stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie darmowe. Oznacza to, że w momencie zakładania wizytówki nie zostaną pobrane żadne opłaty. Cała obsługa na późniejszym etapie również jest darmowa! Możesz zarządzać nią w panelu Google Moja Firma bez jakichkolwiek obaw o koszty.

Dodatkowo warto pamiętać, że posiadanie wizytówki Google nie wymaga żadnego przedłużenia – raz założona zostanie z Twoją firmą na lata. Trzeba jednak o nią dbać i wraz z rozwojem firmy aktualizować wszystkie informacje.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i interesują Cię opinie w Google, zapoznaj się z naszą ofertą!

Znaczenie wizytówki w mapach Google dla sklepu internetowego

Wizytówka w Google Maps jest bardzo przydatna w branży e-commerce - szczególnie jeśli Twój sklep internetowy posiada również punkt stacjonarny. Ta wirtualna wizytówka znakomicie wspiera biznes i lokalne SEO. Jest najlepszym dowodem na to, że Twoja firma fizycznie istnieje, a za Twoją marką kryją się ludzie. Jest cennym źródłem dla potencjalnych klientów.

Wizytówka Twojej firmy to promocja w sieci, która naprawdę sprzedaje. To dodatkowe źródło zysku i zaznaczenie swojej obecności w Internecie. Możesz pojawiać się już nie tylko jako TOP wyników wyszukiwania organicznego, płatnego, czy nawet wyników wyszukiwania obrazem. Dzięki wizytówkom Google Moja Firma możesz dostarczać użytecznych informacji w wygodny sposób także z poziomu map Google.

Wizytówka Google Moja Firma – Zaufane.pl

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Stworzenie wizytówki Google, jak i późniejsze zarządzanie nią, nie jest wcale trudne. Wystarczy, że zapoznasz się z niniejszym poradnikiem. Zacznijmy jednak od bardzo ważnej kwestii. Głównym warunkiem do założenia wizytówki Google jest posiadanie fizycznego adresu. Warto wyjaśnić tutaj bardzo ważną kwestię. Nie musi to być stacjonarna placówka Twojej firmy. Równie dobrze może to być wirtualny adres lub rejestrowy.

1. Załóż konto Google

Zanim jednak założysz swoją wizytówkę Google upewnij się, że posiadasz konto Google. O jakie dokładnie chodzi? Postaraj się o to, aby to konto nie było Twoim prywatnym. Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie e-maila firmowego. W ten sposób unikniesz późniejszych potencjalnych problemów, takich jak przekazywanie dostępów wspólnikom czy pracownikom. Warto więc założyć nowe konto Google - najlepiej używając maila w domenie Twojej firmy.

Rada Zaufane.pl - podczas rejestracji konta Google powiąż ten sam adres e-mail z Google Search Console, Google Analytics czy Google Tag Manager. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest postawienie na konto, które pochodzi z usług Google Workspace.

2. Otwórz stronę Google Moja Firma

Strona główna Profilu Firmy w Google

Jeśli posiadasz już odpowiednie konto Google, proces tworzenia wizytówki Google zacznij od wejścia do panelu Google Moja Firma. To właśnie w tym miejscu rozpoczyna się rejestracja wizytówki w Google Maps.

3. Zaloguj się do swojego konta Google

Po zalogowaniu się zostaniesz przeniesiony do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Następnie postępuj według poniższych wskazówek.

Krok 1: Nazwa firmy i kategoria działalności

W pierwszej kolejności zostaniesz poproszony o podanie nazwy swojej firmy. W tym kroku warto pamiętać, że najlepiej wpisać pełną nazwę Twojej działalności. Użyj takiej nazwy, jaką faktycznie się posługujesz – nie dodawaj słów kluczowych, ani formy prawnej (przykładowo: sp. z o.o.).

Wystrzegaj się również nazw w stylu: Najtańszy mechanik samochodowy w Kaliszu - FixCar Dąbrowski. Wyszukiwarka Google błyskawicznie wychwyci Twoją manipulację i nie pozwoli na to, aby taka wizytówka wyświetlała się Twoim potencjalnym klientom.

Nazwa firmy w panelu Google Moja Firma

Podczas uzupełniania nazwy firmy będziesz poproszony o wybranie jednej kategorii, która najbardziej pasuje do prowadzonej przez Ciebie działalności. Zadanie to jest bardzo proste: jesteś właścicielem salonu kosmetycznego - wybierasz Salon kosmetyczny. Kolejne kategorie, takie jak Make-up artist, Salon stylizacji rzęs czy Gabinet makijażu permanentnego będziesz mógł dodać później, po ukończeniu rejestracji.

Dodatkowe kategorie są ważne w budowaniu widoczności wizytówki. Określając wszystko, czym się zajmujesz, masz większą szansę dotrzeć do różnych grup odbiorców. 

Krok 2: Adres firmy

Ustalanie lokalizacji i obszaru działalności firmy

Następnym krokiem będzie wybór dotyczący lokalizacji firmy. Możesz dodać fizyczny adres biura, ale w niektórych przypadkach lepiej sprawdzi się obszar działalności.  

Dodawanie adresu firmy

Wybierając tę pierwszą opcję, czeka Cię uzupełnienie danych adresowych: ulica, numer lokalu, kod pocztowy i miejscowość. Warto przy tym pamiętać, że to właśnie na ten adres zostanie wysłana pocztówka z kodem weryfikacyjnym (chyba że otrzymasz możliwość innej metody weryfikacji).

Dodawanie obszaru działania firmy

Alternatywnie będziesz mógł zaznaczyć, że Twoja firma dostarcza produkty lub świadczy usługi u klienta (o ile oczywiście tak jest). Stawiając na tę opcję, dajesz swoim potencjalnym klientom do zrozumienia, że nie prowadzisz obsługi w siedzibie firmy, a bezpośrednio u interesantów. Z takiego rozwiązania korzystają np. budowlańcy, firmy remontowe czy hydraulicy. Nie musisz wtedy podawać adresu firmy, ale obszar działania.

A jaki obszar działania powinieneś ustawić w wizytówce Google? Dobrą praktyką jest podanie obszaru, do którego będziesz mógł dojechać w czasie dwóch godzin. Możesz dodać maksymalnie 20 obsługiwanych obszarów, ale upewnij się, że naprawdę będziesz w stanie świadczyć w nich swoją usługę. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://support.google.com/business/answer/9157481

Krok 3. Numer telefonu i adres strony

Numer telefonu i adres strony w panelu Google Moja Firma

Numer telefonu, podobnie jak adres strony internetowej jest kluczowy z punktu widzenia potencjalnych klientów. W ten sposób pozwolisz im skontaktować się z Tobą, a także dowiedzieć się więcej na temat prowadzonej przez Ciebie działalności. Nie są to jednak jedyne korzyści płynące z podania numeru kontaktowego i strony www. Uzupełnienie tych danych wpływa pozytywnie także na pozycjonowanie lokalne, a prowadząc stacjonarny biznes warto o tym pamiętać.

Krok 4. Dane dodatkowe w wizytówce Google

Na tym etapie będziesz mógł uzupełnić swoją wizytówkę o dodatkowe informacje. W ten sposób pokażesz klientom to, co najważniejsze. 

Ustalanie dodatkowych usług w wizytówce Google

Wpisanie wszystkich oferowanych usług w Google Moja Firma to sposób na to, by klienci od razu wiedzieli, czym dokładnie się zajmujesz. Dzięki temu Twoja wizytówka będzie bardziej precyzyjna i lepiej dopasuje się do wyszukiwań – a to może oznaczać więcej wartościowych kontaktów. Nie pomijaj nawet tych mniej popularnych usług, bo to często one przyciągają klientów z konkretnymi potrzebami.

 

Ustalanie godzin otwarcia w wizytówce Google

Godziny otwarcia to jedna z pierwszych informacji, jaką sprawdzają klienci. Upewnij się, że są aktualne – zwłaszcza w okresach świątecznych czy w czasie urlopów. Google nagradza profile, które są aktualizowane, więc wpisanie prawidłowych godzin nie tylko ułatwia życie klientom, ale także poprawia widoczność Twojej wizytówki.

 

Ustalanie opisu firmy w wizytówce Google

W opisie firmy masz do dyspozycji 750 znaków – wykorzystaj je mądrze. Opisz, czym zajmuje się Twoja firma, jakie problemy rozwiązuje i co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Pamiętaj, by pisać językiem klienta, zrozumiale i konkretnie. Warto wspomnieć o doświadczeniu, jakości obsługi czy specjalnych atutach, które mogą zbudować zaufanie i zachęcić do kontaktu.

 

Dodawanie zdjęć w wizytówce Google

Zdjęcia mają ogromny wpływ na to, jak postrzegają Cię klienci. Dodaj zdjęcia wnętrza, aby pokazać, że Twoja firma jest otwarta i przyjazna. Jeśli możesz, zaprezentuj też zespół – ludzkie twarze budują wiarygodność i zwiększają zaangażowanie odbiorców. Pamiętaj o dobrej jakości zdjęć, bo pierwsze wrażenie w sieci często decyduje o tym, czy klient kliknie dalej.

Pamiętaj, że nie musisz podawać tych wszystkich informacji już teraz – zawsze będziesz mógł je uzupełnić później! 

 

Krok 5. Zgłoszenie wizytówki Google Moja Firma do weryfikacji

 

Weryfikacja wizytówki firmy Google

Aby cieszyć się własną wizytówką w wyszukiwarce Google należy zweryfikować profil Twojej firmy. Kiedyś, do najczęściej wybieranych rozwiązań należało potwierdzenie za pomocą pocztówki wysłanej tradycyjną pocztą. Otrzymywało się ją na podany adres firmy w ciągu 15 dni – wraz z instrukcją.

Ta opcja w 2025 roku nie należy już do najpopularniejszych. Obecnie Google stawia na weryfikację wideo, poprzez e-mail czy telefon. To, jakie opcje zaproponuje Ci narzędzie, nie zależy jednak od Ciebie – musisz dostosować się do oceny algorytmu!

Pamiętaj, że Twoja wizytówka Google Moja Firma pojawi się w mapach Google dopiero wtedy, kiedy zweryfikujesz!

Jak wygląda gotowa wizytówka i jakie ma możliwości?

Po przejściu wszystkich kroków i zweryfikowaniu wizytówki, pojawi się ona w mapach Google. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do panelu zarządzania wizytówką Google Moja Firma. W tym miejscu będziesz mieć możliwość uzupełnienia wizytówki o bardziej szczegółowe informacje dotyczące Twojej firmy.

Widok na panel edycji wizytówki po założeniu

W panelu będziesz mógł publikować wpisy, artykuły, a nawet produkty. Korzystanie z tych możliwości Będziesz mógł odpowiadać na opinie klientów, jakie zostały wystawione Twojej firmie. Warto się do tego solidnie przyłożyć, gdyż możliwość zbierania opinii i gwiazdek od klientów jest dodatkową promocją dla firmy. Należy zadbać o to już od samego początku, aby nie tylko mieć dobry kontakt ze stałym, ale także potencjalnym klientem.

Co prawda utrzymanie relacji na wysokim poziomie wymaga odrobiny czasu, ale jest to działanie warte poświęcenia!

Ponadto panel oferuje przeglądanie statystyk związanych z wyświetlaniem wizytówki. Dzięki nim dowiesz się, jak użytkownicy wyszukują Twoją firmę i skąd pochodzą. Sprawdzisz ile osób skontaktowało się z Tobą telefonicznie bezpośrednio z lokalnych wyników wyszukiwania.

Działania klientów w wizytówce Google Moja Firma - raport

Dane w Twojej wizytówce Google będą dostępne do 6 miesięcy wstecz. Analizowanie ich da Ci obraz na to, czy Twoja wizytówka w mapach Google przynosi firmie korzyści. Co jeśli wymaga ona wprowadzenia kilku poprawek? Porady na temat: jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma zostały opisane w kolejnym artykule.

Wizytówka Google Moja Firma - podsumowanie

Dzięki usłudze Google, jaką jest wizytówka możesz znacznie poprawić widoczność swojej firmy w Internecie. Tym samym jest ona znaczącym czynnikiem, który może wpływać na ilość kontaktów z Twoją firmą, a także wejść na stronę internetową.

Szczególnie ma ona znaczenie w przypadku biznesów lokalnych, a także sklepów internetowych. Potencjalni klienci mogą w niej znaleźć rzetelne i prawdziwe informacje na temat Twojej firmy, a w dzisiejszych czasach wiarygodność i zaufanie jest bardzo cenione. Zatem nie zwlekaj i pozwól znaleźć się potencjalnym klientom za pomocą wizytówki Google Moja Firma już teraz.

Chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją? Zacznij od recenzji i opinii w wizytówce Google!

Podsumujmy najważniejsze informacje na temat wizytówki:

  • Bezpłatne narzędzie od Google – wizytówka Google Moja Firma pozwala tworzyć i zarządzać profilem firmy w wyszukiwarce i w Mapach Google, bez żadnych kosztów.
  • Widoczność i zaufanie – poprawia pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania, pokazuje opinie klientów i buduje wiarygodność marki.
  • Pełne informacje w jednym miejscu – Wizytówka Google Maps zawiera nazwę firmy, adres, godziny otwarcia, dane kontaktowe, usługi, opis i zdjęcia, które ułatwiają klientom kontakt i decyzję zakupową.
  • Łatwe zarządzanie opiniami i aktualizacje – profil możesz edytować w dowolnym momencie, dodawać wpisy, produkty, aktualności i odpowiadać na opinie.
  • Przydatne statystyki – panel Google Moja Firma pokazuje dane o wyświetleniach, kliknięciach i telefonach, co pozwala mierzyć skuteczność wizytówki i optymalizować jej treść.

Źródła:

https://localo.com/local-seo-course

https://support.google.com/business/answer/2911778

Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?

Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi.

Kupowanie opinii w Internecie – fałszywe recenzje są karane!

Zakup opinii może wydawać się szybkim sposobem na poprawę wizerunku sklepu i zdobywanie pozytywnych opinii od potencjalnych klientów, ale w praktyce to jedna z najbardziej ryzykownych i kosztownych decyzji, jakie może podjąć przedsiębiorca.

Dlaczego Google zmienia zdjęcie profilowe na wizytówce firmy?

Wizytówka w wyszukiwarce i Mapach Google często stanowi pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją marką. Dlatego każdy szczegół – od nazwy, godzin otwarcia aż po zdjęcia – wpływa na to, jak jesteś postrzegany. Jednym z częstych zaskoczeń dla właścicieli biznesów jest sytuacja, gdy Google zmienia lub podmienia zdjęcie profilowe firmy. Dlaczego tak się dzieje i co można z tym zrobić?

Ile kosztuje wizytówka Google?

Masz sklep w sieci? Wchodzisz w branżę e-commerce? Prowadzisz biznes lokalny? Pragniesz dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, z twojego regionu? Wizytówka Google pozwoli zaistnieć twojej marce w sieci. Wizytówka Google jest dzisiaj jednym z podstawowych narzędzi marketingowych. Ile kosztuje wizytówka w Google? Co zrobić, aby wizytówka naszego przedsiębiorstwa była lepiej widoczna w Internecie? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury.

 

Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją uruchomić?

Cześć! W dzisiejszym blogu: Wizytówka Google Moja Firma - bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, zarządzanie i optymalizację profilu marki w Google. Jej głównym zadaniem jest pomoc w przyciągnięciu nowych klientów z wyszukiwarki i map. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz bardzo cenne źródło informacji dla potencjalnych klientów - opinie o firmie.

6 kluczowych aspektów skutecznej logistyki do Rumunii

Wejście na rynek rumuński to nie tylko kwestia atrakcyjnej oferty produktowej. To również logistyka, która staje się fundamentem doświadczenia zakupowego. Jak ją zaplanować, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów? Oto sześć kluczowych obszarów, które decydują o sukcesie sprzedaży w Rumunii.

Jak usunąć opinię z Google?

Opinie w Google są jednym z kluczowych elementów budujących wizerunek sklepu internetowego. Dobre opinie przyciągają nowych klientów, natomiast negatywne mogą skutecznie odstraszać potencjalnych nabywców. Czasem jednak może zdarzyć się, że opinia jest nieprawdziwa, zawiera błędy lub narusza zasady Google. W takim przypadku warto wiedzieć, jak usunąć opinię z Google, aby chronić reputację sklepu.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie