BLOG

Wizytówka Google Moja Firma w sklepie internetowym - co to jest i jak uruchomić

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

styczeń 2022
Wizytówka Google Moja Firma w sklepie internetowym - co to jest i jak uruchomić

Co to jest wizytówka Google My Business

Cześć! W dzisiejszym blogu: Wizytówka Google Moja Firma - bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, zarządzanie i optymalizację profilu marki w Google. Jej głównym zadaniem jest pomoc w przyciągnięciu nowych klientów z wyszukiwarki i map. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz bardzo cenne źródło informacji dla potencjalnych klientów - opinie o firmieJeśli właśnie zaczynasz swoją przygodę w branży e-commerce, cały proces tworzenia wizytówki Google Moja Firma może Ci się wydać czymś skomplikowanym. W praktyce jednak jest to bardzo proste. W moim poradniku przedstawię Ci, co musisz zrobić, aby zaistnieć w panelu Google My Business i stać się właścicielem rzetelnej wizytówki. Całość przeanalizuję krok po kroku, począwszy od założenia konta Google po weryfikację wizytówki.

Czy wizytówka Google Moja Firma jest płatna?

Stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie darmowe. Oznacza to, że w momencie zakładania wizytówki nie zostaną pobrane żadne opłaty. Cała obsługa na późniejszym etapie również jest darmowa - możesz zatem zarządzać nią w panelu Google Moja Firma bez jakichkolwiek obaw o koszty. Dodatkowo warto pamiętać, że posiadanie wizytówki Google nie wymaga żadnego przedłużenia - raz założona zostanie z Twoją firmą na lata. Trzeba jednak o nią dbać i wraz z rozwojem firmy aktualizować wszystkie informacje.

Znaczenie wizytówki w mapach Google dla sklepu internetowego

Wizytówka w Google Maps jest bardzo przydatna w branży e-commerce - szczególnie jeśli Twój sklep internetowy posiada również punkt stacjonarny. Ta wirtualna wizytówka znakomicie wspiera biznes i lokalne SEO. Jest najlepszym dowodem na to, że Twoja firma fizycznie istnieje, a za Twoją marką kryją się ludzie. Jest cennym źródłem dla potencjalnych klientów. Wizytówka Twojej firmy to promocja w sieci, która naprawdę sprzedaje. To dodatkowe źródło zysku i zaznaczenie swojej obecności w Internecie. Możesz pojawiać się już nie tylko jako TOP wyników wyszukiwania organicznego, płatnego, czy nawet wyników wyszukiwania obrazem. Dzięki wizytówkom Google Moja Firma możesz dostarczać użytecznych informacji w wygodny sposób także z poziomu map Google.

Wizytówka Google Moja Firma dla sklepu internetowego

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Stworzenie wizytówki Google, jak i późniejsze zarządzanie nią, nie jest wcale trudne. Wystarczy, że zapoznasz się z niniejszym poradnikiem. Zacznijmy jednak od bardzo ważnej kwestii. Głównym warunkiem do założenia wizytówki Google jest posiadanie fizycznego adresu. Warto wyjaśnić tutaj bardzo ważną kwestię. Nie musi to być stacjonarna placówka Twojej firmy. Równie dobrze może to być wirtualny adres lub rejestrowy.

Przejdźmy do mięska.

1. Załóż konto Google

Zanim jednak założysz swoją wizytówkę Google upewnij się, że posiadasz konto Google. O jakie dokładnie chodzi? Postaraj się o to, aby to konto nie było Twoim prywatnym. Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie e-maila firmowego. W ten sposób unikniesz późniejszych potencjalnych problemów, takich jak przekazywanie dostępów wspólnikom czy pracownikom. Warto więc założyć nowe konto Google - najlepiej używając maila w domenie Twojej firmy. Do jego założenia posłuży Ci ten link: Załóż konto Google.

Rada Zaufane.pl - podczas rejestracji konta Google powiąż ten sam adres e-mail z Google Search Console, Google Analytics czy Google Tag Manager. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest postawienie na konto, które pochodzi z usług Google Workspace.

2. Otwórz stronę Google Moja Firma

Jeśli posiadasz już odpowiednie konto Google, proces tworzenia wizytówki Google zacznij od wejścia do panelu Google Moja Firma. To właśnie w tym miejscu rozpoczyna się rejestracja wizytówki w Google Maps.

3. Zaloguj się do swojego konta Google

Po zalogowaniu się zostaniesz przeniesiony do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Następnie postępuj według poniższych wskazówek.

Krok 1: Nazwa firmy

W pierwszej kolejności zostaniesz poproszony o podanie nazwy swojej firmy. W tym kroku warto pamiętać, że najlepiej wpisać pełną nazwę Twojej działalności. Możesz pokusić się o uzupełnienie jej słowami kluczowymi, ale tylko takimi, które w pełni odzwierciedlają profil Twojej działalności. Wystrzegaj się nazw w stylu: Najtańszy mechanik samochodowy w Kaliszu - FixCar Dąbrowski. Wyszukiwarka Google błyskawicznie wychwyci Twoją manipulację i nie pozwoli na to, aby taka wizytówka wyświetlała się Twoim potencjalnym klientom.

Nazwa firmy w panelu Google Moja Firma

Krok 2: Kategorie działalności

Podczas uzupełniania nazwy firmy będziesz poproszony o wybranie jednej kategorii, która najbardziej pasuje do prowadzonej przez Ciebie działalności. Zadanie to jest bardzo proste: jesteś właścicielem salonu kosmetycznego - wybierasz Salon kosmetyczny. Kolejne kategorie, takie jak Make-up artist, Salon stylizacji rzęs czy Gabinet makijażu permanentnego będziesz mógł dodać później, po ukończeniu rejestracji.

Kategoria działalności w panelu Google Moja Firma

Krok 3: Adres firmy

Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych adresowych: ulica, numer lokalu, kod pocztowy i miejscowość. Warto przy tym pamiętać, że to właśnie na ten adres zostanie wysłana pocztówka z kodem weryfikacyjnym. Następnie będziesz mógł zaznaczyć, że Twoja firma dostarcza produkty lub świadczy usługi u klienta (o ile oczywiście tak jest). Stawiając na tę opcję dajesz swoim potencjalnym klientom do zrozumienia, że nie prowadzisz obsługi w siedzibie firmy, a bezpośrednio u interesantów. Z takiego rozwiązania korzystają np. budowlańcy, firmy remontowe czy hydraulicy. W tym kroku będziesz również mieć możliwość zaznaczenia obszaru, w którym działasz.

Adres firmy w panelu wizytówki Google

Krok 4. Numer telefonu i adres strony

Numer telefonu, podobnie jak adres strony internetowej jest kluczowy z punktu widzenia potencjalnych klientów. W ten sposób pozwolisz im skontaktować się z Tobą, a także dowiedzieć się więcej na temat prowadzonej przez Ciebie działalności. Nie są to jednak jedyne korzyści płynące z podania numeru kontaktowego i strony www. Uzupełnienie tych danych wpływa pozytywnie także na pozycjonowanie lokalne, a prowadząc stacjonarny biznes warto o tym pamiętać.

Numer telefonu i adres strony w panelu Google Moja Firma

Krok 5. Zgłoszenie wizytówki Google Moja Firma do weryfikacji

Aby cieszyć się własną wizytówką w wyszukiwarce Google należy zweryfikować profil Twojej firmy. Do najchętniej wybieranych rozwiązań należy potwierdzenie za pomocą pocztówki wysłanej tradycyjną pocztą. Otrzymasz ją w ciągu 15 dni wraz z instrukcją. Twoja wizytówka Google Moja Firma pojawi się w mapach Google dopiero wtedy, kiedy zweryfikujesz ją otrzymanym kodem.

Sposoby zgłoszenia wizytówki Google Moja Firma do weryfikacji

Jak wygląda gotowa wizytówka i jakie ma możliwości?

Po przejściu wszystkich kroków i zweryfikowaniu wizytówki, pojawi się ona w mapach Google. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do panelu zarządzania wizytówką Google Moja Firma. W tym miejscu będziesz mieć możliwość uzupełnienia wizytówki o bardziej szczegółowe informacje dotyczące Twojej firmy. W panelu będziesz mógł publikować wpisy, artykuły, a nawet produkty. Korzystanie z tych możliwości Będziesz mógł odpowiadać na opinie klientów, jakie zostały wystawione Twojej firmie. Warto się do tego solidnie przyłożyć, gdyż możliwość zbierania opinii i gwiazdek od klientów jest dodatkową promocją dla firmy. Należy zadbać o to już od samego początku, aby nie tylko mieć dobry kontakt ze stałym, ale także potencjalnym klientem. Co prawda utrzymanie relacji na wysokim poziomie wymaga odrobiny czasu, ale jest to działanie warte poświęcenia.

Ponadto panel oferuje przeglądanie statystyk związanych w wyświetlaniem wizytówki. Dzięki nim dowiesz się, jak użytkownicy wyszukują Twoją firmę i skąd pochodzą. Sprawdzisz ile osób skontaktowało się z Tobą telefonicznie bezpośrednio z lokalnych wyników wyszukiwania. Dane w Twojej wizytówce Google będą dostępne do 90 dni wstecz. Analizowanie ich da Ci obraz na to, czy Twoja wizytówka w mapach Google przynosi firmie korzyści. Co jeśli wymaga ona wprowadzenia kilku poprawek? O tym, jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma przedstawię w kolejnym artykule.

Działania klientów w wizytówce Google Moja Firma - raport

Wizytówka Google Moja Firma - podsumowanie

Dzięki usłudze Google, jaką jest wizytówka możesz znacznie poprawić widoczność swojej firmy w Internecie. Tym samym jest ona znaczącym czynnikiem, który może wpływać na ilość kontaktów z Twoją firmą, a także wejść na stronę internetową. Szczególnie ma ona znaczenie w przypadku biznesów lokalnych, a także sklepów internetowych. Potencjalni klienci mogą w niej znaleźć rzetelne i prawdziwe informacje na temat Twojej firmy, a w dzisiejszych czasach wiarygodność i zaufanie jest bardzo cenione. Zatem nie zwlekaj i pozwól znaleźć się potencjalnym klientom za pomocą wizytówki Google Moja Firma już teraz.

Błędy w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy

Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację. W walce o zaufanie klientów nie ma dróg na skróty. Odkryj, jak budować wiarygodny wizerunek oparty na prawdziwych recenzjach i uniknąć pułapek związanych z fałszywymi opiniami.

Jak nasz czeski partner - Ověřený web - usługa “Zweryfikowana witryna” pomaga polskim e-sklepom zwiększyć wiarygodność?

W dzisiejszym świecie użytkownicy internetu są przytłoczeni tysiącami ofert e-sklepów. Warto wyróżnić swój e-commerce na tle konkurencji i zwiększyć jego wiarygodność, tak aby potencjalni klienci zatrzymali się właśnie u Ciebie na dłużej.

Zaufane.pl - pozyskuj, zarządzaj i prezentuj opinie

Buduj zaufanie dzięki autentycznym opiniom z narzędziem Zaufane.pl, które ułatwia pozyskiwanie, zarządzanie i prezentowanie recenzji, zwiększając sprzedaż i reputację marki. Jako oficjalny partner Google, zgodny z dyrektywą Omnibus i DSA, oferuje moderację w 26 językach, wspierając ekspansję na rynki zagraniczne. Sprawdź, jak ważny jest marketing opinii w obecnym e-commerce.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie