BLOG
Platformy dropshipping - TOP 10 na polskim rynku
Sklep internetowy w modelu dropshipping
Każdy sklep internetowy działa w oparciu o platformę, której zadaniem jest skuteczne zarządzanie produktami, magazynem, sprzedażą czy dostawami. Takie oprogramowanie w branży e-commerce popularnie nazywane jest platformą sprzedażową. Warto wiedzieć, że takich systemów na polskim rynku jest dziesiątki. Dziś chcę się z Tobą podzielić wiedzą na temat platform e-commerce, które doskonale nadają się do prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshipping. Wybrałem 10 systemów, które z powodzeniem sprawdzą się w Twoim biznesie. Sprawdź, czego możesz się po nich spodziewać i razem ze mną wybierz tą najlepszą dla Twojego e-commercu!
Platformy e-commerce sklepów internetowych
Jak z pewnością już wiesz, dropshipping to model sklepu opartego na zewnętrznym magazynie, należącym do hurtowni lub producenta. Tak jak w przypadku tradycyjnego e-commercu potrzebny jest gotowy sklep, za którego pośrednictwem odbywać się będzie cała sprzedaż w Internecie. Jestem pewien, że poniższe zestawienie najważniejszych platform ułatwi Ci wybór tej najodpowiedniejszej dla Ciebie.
Sky-Shop
Sky-Shop to platforma dostosowana do prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshipping. To oprogramowanie, które jest wyposażone we wszystkie niezbędne funkcje, potrzebne do obsługi zamówień dropshippingowych. Umożliwia także automatyczne pobranie produktów do sklepu internetowego, dzięki czemu możesz zapomnieć o ręcznym dodawaniu wszystkich towarów. Platforma Sky-Shop zapewnia także dodatkowe opcje, takie jak:
- FullDropshipping - dzięki tej usłudze możesz wysyłać swoje zamówienia automatycznie do hurtowni,
- dwukierunkowa integracja z Allegro - zapewnia automatyzację sprzedaży na Allegro, wystawianie aukcji, pobieranie zamówień czy zarządzanie wysyłką (faktury, paragony i etykiety kurierskie),
- sprzedaż poprzez popularne porównywarki cen - integracja z Google Shopping, Ceneo czy nawet z Facebookiem.
Shopify
Shopify to równie znana platforma, która pozwala założyć sklep internetowy na dropshippingu. Oferuje wszystko to, czego potrzebuje przedsiębiorca stawiający pierwsze kroki w branży e-commerce. Jest używana w ponad 170 krajach na całym świecie. Pomaga dropshippingowcom tworzyć sklepy internetowe, importować produkty od dostawców, a przede wszystkim zarabiać pieniądze na sklepie internetowym.
Do głównych zalet platformy Shopify należy łatwy i intuicyjny interfejs użytkownika. Posiada własną aplikację Shopify App Store, dzięki której możesz połączyć swój sklep internetowy z różnego rodzaju narzędziami.
WordPress - Woocommerce
Woocommerce to najbardziej popularna wtyczka na WordPressie, która umożliwia założenie swojego sklepu internetowego opartego na integracji z hurtowniami. Nie jest to platforma trudna do zrozumienia nawet dla początkującego dropshippingowca, choć zdarza się jednak, że konieczna jest pomoc profesjonalisty. WordPress sprawinie przeprowadza użytkowników przez cały proces zakładania sklepu bazującego na hurtowni dropshipping. Dzięki wtyczce Woocommeerce masz możliwość:
- zarządzania sklepem dropshippingowym,
- szybkiego importu produktów od dostawcy,
- przypisywania produktów do danego dostawcy,
- automatycznego powiadamiania dostawców o zakupie ich produktów.
Jeśli więc chcesz założyć sklep internetowy szybko i dobrej cenie, to warto rozważyć połączenie WordPress + WooCommerce.
Magento
Na wstępie warto zaznaczyć, że Magento jest platformą open source, która ma możliwości i funkcje, jakie potrzebuje dropshippingowiec. Opracowana jest z myślą o budowaniu i prowadzeniu sklepu internetowego przez średnio-zaawansowanych przedsiębiorców, znających podstawy e-commerce, dlatego też platforma ta nie jest polecana dla początkujących: językiem programowania jest tutaj PHP, który wymaga odpowiednich umiejętności.
Co oferuje Magento?
- Jednolity interfejs dla klientów,
- wyświetlanie nowości,
- opcje porównywania,
- przyjazny dla użytkownika koszyk.
Sellingo
Platforma Sellingo wspiera początkujących sprzedawców i oferuje im wariant darmowego abonamentu, dzięki czemu koszty związane z założeniem sklepu internetowego nie są od razu bardzo duże. Takie rozwiązanie daje możliwość przetestowania sklepu i samej platformy. Dzięki niemu poznasz wszystkie dostępne opcje i integracje z takimi serwisami, jak np. Google Merchant Center.
Jakie są zalety sklepu internetowego na Sellingo?
- łatwa obsługa w systemie CMS,
- przydatne integracje z płatnościami, kurierami czy programami do fakturowania
- prosty system wprowadzania produktów,
- oszczędność pieniędzy - do uruchomienia sklepu w wersji podstawowej nie ma konieczności wydania nawet złotówki.
Selly
Selly Shop to zaawansowana platforma umożliwiająca stworzenie sklepu internetowego w oparciu o dropshipping. Posiada szeroki zasób użytecznych narzędzi do sprawnego zarządzania sprzedażą. Oferuje ponad 90 integracji z systemami wspomagającymi sprzedaż, takimi jak Allegro, Facebook czy porównywarki cenowe. Posiada dość prosty w obsłudze panel administracyjny z intuicyjnymi funkcjami. Selly jest narzędziem płatnym, które udostępnia aż 4 plany abonamentowe - łatwo można dostosować je do swojego budżetu. Zaletą jest całkowity brak prowizji od sprzedaży, co dla każdego dropshippingowca powinno być na wagę złota.
PrestaShop
PrestaShop to platforma sprzedażowa znana na całym świecie. Podobnie jak Magento jest oprogramowaniem open source: oznacza to, że możesz z niego korzystać za darmo. Za większość niezbędnych funkcji i instalację musisz jednak zapłacić - oczywiście jest to normalnym zjawiskiem: w branży e-commerce trzeba liczyć się z kosztami.
Sklep internetowy na PrestaShop daje Ci możliwość integracji z hurtowniami i poprzez wdrożenie kilku modułów:
- Moduł Dropshipping - wiadomości e-mail do dostawców i przewoźników - odpowiada za automatyczne przesyłanie Twoich zamówień do odpowiednich dostawców i przewoźników.
- Moduł CSV/TXT/XML Cron Import / Dropshipping - umożliwia importowanie lub aktualizację produktów, kategorii, hurtowni czy dostawców za pomocą zadania cron.
- Moduł DreamLove Import - odpowiada za połączenie z producentem lub hurtownią i odbieraniu na bieżąco informacji o sprzedawanych produktach.
- Moduł Dropshipping Wizard - umożliwia automatyczną wysyłkę zamówienia do danej hurtowni, nawet jeśli produkty pochodzą z kilku różnych.
To jedynie kilka możliwości PrestaShop opierających się o dropshipping. Dzięki nim zrozumienie tego sektora będzie dla Ciebie banalnie łatwe.
IdoSell
Platforma IdoSell to rozwiązanie dla profesjonalnych sprzedawców. Dzięki niej można sprawnie kontrolować nawet kilka tysięcy zamówień dziennie. Oparty jest na modelu Saas, co przekłada się na stabilne i bezpieczne działanie każdego sklepu internetowego. Serwis oferuje dwie opcje abonamentowe:
- Cloud - dla mniejszych sklepów online,
- Dedocated Cloud - z dedykowanym serwerem, wariant ten skierowany jest do większych sklepów.
Platforma IdoSell oferuje usługę automatycznej integracji z portalami aukcyjnymi, porównywarkami cenowymi, wyszukiwarkami, płatnościami online czy dostawcami. Jako polska firma doskonale znają panujące na naszym rynku realia.
Shoper
Shoper to polskie oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego. Korzysta z niej ponad 13 tysięcy firm, co na nasz rynek jest imponującym wynikiem. Co oferuje Shoper swoim użytkownikom? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że to kompleksowe rozwiązanie dedykowane jest zarówno małym, średnim, jak i dużym firmom. Pozwala stworzyć ładny, szybki i wygodny sklep online, w którym znajdą się wszystkie Twoje produkty. Sklep na Shoperze jest płatny - tak jak w przypadku Selly platforma ta oferuje 4 abonamenty.
Mając sklep internetowy Shoper, bardzo łatwo i szybko możesz umieścić jego ofertę w największych porównywarkach cenowych w Polsce czy Facebooku. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskasz dodatkowy kanał sprzedaży i zbudujesz świadomość marki Twojego sklepu internetowego.
ShopGold
Platformę ShopGold można określić jako wygodna i funkcjonalna. To połączenie obsługi na wysokim poziomie z możliwością integracji z wieloma wtyczkami i ich modyfikacją. Oprogramowanie to zapewnia wszystko to, czego gotowy sklep w modelu dropshipping potrzebuje. ShopGold oferuje:
- łatwą organizację kategorii,
- szybki dostęp do bazy klientów,
- błyskawiczną obsługę zamówień i płatności.
ShopGold jest bardzo dobrym narzędziem do prowadzenia własnej sprzedaży internetowej: brak tu ukrytych kosztów, abonamentu, prowizji od sprzedaży - jego koszt to tylko jednorazowa opłata za licencję sklepu (do wyboru 3 pakiety).
Która platforma będzie najlepsza dla Twojego sklepu internetowego - rada od Zaufane.pl
Wybór odpowiedniego systemu do stworzenia sklepu internetowego na dropshippingu i późniejszego zarządzania swoim biznesem jest jedną z najważniejszych decyzji. To właśnie od niej zależy wiele kwestii, które mogą przełożyć się na Twoje 'być albo nie być'. Na samym początku radzę Ci zastanowić się nad ilością asortymentu. Takie oszacowanie podpowie Ci, jakie oprogramowanie będzie dla Ciebie:
- początkujący, niewielki sklep do 1000 produktów - proponuję Shoper,
- średniej wielkości sklep do 10 000 produktów - stawiam na IdoSell lub WooCommerce,
- duży sklep powyżej 10 000 produktów - głosuję na Sky-Shop lub PrestaShop.
Dlaczego wybrałem akurat te platformy? Według mnie i klientów Zaufane.pl to właśnie na nich pracuje się najlepiej w modelu dropshipping.
Aby zyskać pewność wykonaj samodzielny research połączony z wysłuchaniem autentycznych opinii o firmach od cenionych specjalistów. Pozwoli Ci to podjąć świadomą i przemyślaną decyzję.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!
Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”
Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!
Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom
Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.
Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku
Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.
Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.