BLOG
Prawo w e-commerce | Blog o opiniach w Internecie
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.
Środki podjęte w celu weryfikacji opinii wynikających z Dyrektywy Omnibus
Masz ochotę sprawdzić, czy sprzedawca, u którego chcesz coś kupić, rzeczywiście jest godny zaufania? Naturalne. Każdy z nas lubi wiedzieć, z kim ma do czynienia, zanim kliknie „kup teraz”. Dlatego właśnie opinie klientów mają tak ogromne znaczenie. Ale uwaga – nie każda recenzja w internecie mówi prawdę.
Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”
Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!
Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?
Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.
Nowe zasady dla sklepów internetowych: Akt o Usługach Cyfrowych (DSA) z dnia 17 lutego 2024 roku wprowadza zmiany w pozyskiwaniu i publikowaniu opinii produktowych.
Wejście w życie Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) dnia 17 lutego br. przyniosło szereg zmian dla sklepów internetowych, zwłaszcza w obszarze pozyskiwania i publikowania opinii produktowych od klientów. Nowe przepisy mają na celu zapewnienie uczciwych i transparentnych praktyk w tym zakresie, wzmocnienie zaufania konsumentów oraz ograniczenie występowania fałszywych opinii. Przyjrzyjmy się zatem o co dokładnie chodzi i jak przygotować zmiany w swoim e-commerce.
Aktualizacja polityki Google w zakresie wizytówki
Jednym z kluczowych elementów budowania reputacji przedsiębiorstwa jest zadbanie o opinie na wizytówce Google Moja Firma. Recenzje mają istotny wpływ na decyzje potencjalnych klientów, dlatego Google wprowadza zmiany w swojej polityce. Zaufane.pl przedstawia jak być na bieżąco!
Sprzedaż internetowa w Polsce – najważniejsze kwestie prawne
Prowadzenie sprzedaży internetowej na rynku zagranicznym może wiązać się z wyzwaniami prawnymi. Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej jest w pewnym stopniu ujednolicona, ale zawsze warto zwrócić na szczegóły. W tym artykule omówimy najważniejsze kwestie prawne na które należy zwrócić uwagę prowadząc
sprzedaż w Polsce.
Cross-border i Omnibus – różnice w poszczególnych państwach
Jeżeli prowadzisz sprzedaż na zagranicznych rynkach, to musisz wiedzieć, że zasady wynikające z europejskich dyrektyw różnią się w poszczególnych państwach. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, na co zwrócić uwagę.