BLOG
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?
Dobre opisy kategorii i produktów są jak szwajcarski scyzoryk
Zacznijmy od najważniejszego: zarówno opisy kategorii, jak i produktów muszą być napisane przede wszystkim z myślą o czytelniku, czyli Twoim potencjalnym kliencie. Najpierw wartość dla odbiorcy, później SEO.
Tak stworzony opis stanie się nie tylko skutecznym narzędziem pozycjonującym Twój sklep w organicznych wynikach wyszukiwania. Zapewni potencjalnym klientom mnóstwo przydatnych informacji na każdym etapie lejka sprzedażowego i skieruje ich ku kolejnym krokom ścieżki zakupowej.
Co więcej, opisy produktów i kategorii mogą być również świetną formą komunikacji marki z docelowymi odbiorcami. Przekazują jej obietnicę wartości, ideę czy misję.
Opisy kategorii i produktów napisane zgodnie z tonem głosu firmy przyczyniają się do pozycjonowania jej w głowie odbiorców. Wpływają więc na większą świadomość marki, jej zapamiętywalność, a w konsekwencji – na lojalność czytelnika wobec niej.
Sprzedawca i kierownik Twojego sklepu
Dokładnie taką analogią można posłużyć się, porównując funkcję opisu produktu i kategorii w e-commerce. Dobry opis produktu to skuteczny sprzedawca, który nakłania potencjalnego klienta do zakupu.
Z kolei opis kategorii nie tylko prowadzi klientów w obrębie oferty całego sklepu, ale również dba o właściwą ekspozycję asortymentu i wspiera działania sprzedażowe.
Źródło: https://www.slideshare.net/jillkocher/scalable-ecommerce-seo-for-category-pages-smx-west-2020
Według badania #SMXInsight opis kategorii w porównaniu z opisem produktu jest w stanie wygenerować:
- o 413% większy ruch;
- o 19% lepsze pokrycie frazami kluczowymi;
- o 32% większy potencjał ruchu w SERP.
Jak widzisz, inwestycja w opisy kategorii zwraca się z nawiązką.
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?
Zarówno opisy kategorii, jak i produktów powinny być pisane tak, żeby dostarczyć użytkownikowi jak najwięcej poszukiwanych przez niego informacji. W przypadku opisów produktów są to dane dotyczące samych produktów, ich cech, zalet oraz korzyści dla potencjalnego klienta.
W opisach kategorii warto wymienić wszystkie podkategorie oraz produkty, które użytkownik znajdzie w danej kategorii. W treści wskaż, które kategorie lub same produkty sprawdzą się w konkretnych zastosowaniach oraz do kogo są adresowane.
Jaka powinna być długość opisu? Taka, żeby wyczerpać dany temat i dostarczyć użytkownikowi informacje, jakich poszukuje. Raport Senuto z maja 2020 r. wykazał, że długość tekstu nie jest czynnikiem rankingowym.
Niemniej dłuższe opisy kategorii i produktów pozwalają nie tylko lepiej opowiedzieć o asortymencie, ale również pozwolą umieścić w sposób naturalny większą liczbę fraz głównych i pobocznych oraz linków wewnętrznych, kluczowych do właściwego zarządzania ruchem w obrębie sklepu.
Co napisać w opisie produktu?
W opisie produktu napisz:
- jakie cechy i zalety ma produkt,
- do jakiej grupy odbiorców jest adresowany,
- na jakie korzyści może liczyć klient, który zdecyduje się na kupno produktu.
Co napisać w opisie kategorii?
W opisie kategorii uwzględnij:
- na jakie podkategorie dzieli się strona kategorii,
- jakie produkty oferowane są w kategorii produktowej,
- jakie są kluczowe kryteria doboru produktów i do jakich grup odbiorców są one adresowane.
A co z tym całym SEO?
Dobry tekst SEO jest użyteczny i chętnie czytany. Optymalizując opisy produktów i kategorii w swoim sklepie internetowym, zadbaj przede wszystkim o to, żeby:
- nie nadużywać fraz kluczowych;
- dbać o ich naturalne umieszczanie w treści;
- różnicować frazy;
- umieszczać frazy równomiernie w całym tekście i w jego elementach (nagłówkach, wylistowaniach, atrybutach ALT, akapitach, we wstępie i w podsumowaniu).
Chcesz opublikować w swoim sklepie zabójcze treści? Skorzystaj ze wsparcia Kuźni Treści
Pisanie dobrych treści do sklepu internetowego to czasochłonne i wymagające zadanie. W Kuźni Treści ściągamy ten ciężar z barków naszych klientów. Dostarczamy im content, że klękajcie narody!
Skorzystaj ze wsparcia zawodowych copywriterów i zyskaj treść, która będzie zarabiać!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!