BLOG

Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?

Marcin Cichocki

Marcin Cichocki

marzec 2022
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?

Dobre opisy kategorii i produktów są jak szwajcarski scyzoryk

Zacznijmy od najważniejszego: zarówno opisy kategorii, jak i produktów muszą być napisane przede wszystkim z myślą o czytelniku, czyli Twoim potencjalnym kliencie. Najpierw wartość dla odbiorcy, później SEO.

Tak stworzony opis stanie się nie tylko skutecznym narzędziem pozycjonującym Twój sklep w organicznych wynikach wyszukiwania. Zapewni potencjalnym klientom mnóstwo przydatnych informacji na każdym etapie lejka sprzedażowego i skieruje ich ku kolejnym krokom ścieżki zakupowej.

Co więcej, opisy produktów i kategorii mogą być również świetną formą komunikacji marki z docelowymi odbiorcami. Przekazują jej obietnicę wartości, ideę czy misję.

Opisy kategorii i produktów napisane zgodnie z tonem głosu firmy przyczyniają się do pozycjonowania jej w głowie odbiorców. Wpływają więc na większą świadomość marki, jej zapamiętywalność, a w konsekwencji – na lojalność czytelnika wobec niej.

Sprzedawca i kierownik Twojego sklepu

Dokładnie taką analogią można posłużyć się, porównując funkcję opisu produktu i kategorii w e-commerce. Dobry opis produktu to skuteczny sprzedawca, który nakłania potencjalnego klienta do zakupu.
Z kolei opis kategorii nie tylko prowadzi klientów w obrębie oferty całego sklepu, ale również dba o właściwą ekspozycję asortymentu i wspiera działania sprzedażowe.

Źródło: https://www.slideshare.net/jillkocher/scalable-ecommerce-seo-for-category-pages-smx-west-2020

Według badania #SMXInsight opis kategorii w porównaniu z opisem produktu jest w stanie wygenerować:

  • o 413% większy ruch;
  • o 19% lepsze pokrycie frazami kluczowymi;
  • o 32% większy potencjał ruchu w SERP.

Jak widzisz, inwestycja w opisy kategorii zwraca się z nawiązką.

Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?

Zarówno opisy kategorii, jak i produktów powinny być pisane tak, żeby dostarczyć użytkownikowi jak najwięcej poszukiwanych przez niego informacji. W przypadku opisów produktów są to dane dotyczące samych produktów, ich cech, zalet oraz korzyści dla potencjalnego klienta.

W opisach kategorii warto wymienić wszystkie podkategorie oraz produkty, które użytkownik znajdzie w danej kategorii. W treści wskaż, które kategorie lub same produkty sprawdzą się w konkretnych zastosowaniach oraz do kogo są adresowane.

Jaka powinna być długość opisu? Taka, żeby wyczerpać dany temat i dostarczyć użytkownikowi informacje, jakich poszukuje. Raport Senuto z maja 2020 r. wykazał, że długość tekstu nie jest czynnikiem rankingowym.

Niemniej dłuższe opisy kategorii i produktów pozwalają nie tylko lepiej opowiedzieć o asortymencie, ale również pozwolą umieścić w sposób naturalny większą liczbę fraz głównych i pobocznych oraz linków wewnętrznych, kluczowych do właściwego zarządzania ruchem w obrębie sklepu.

Co napisać w opisie produktu?

W opisie produktu napisz:

  • jakie cechy i zalety ma produkt,
  • do jakiej grupy odbiorców jest adresowany,
  • na jakie korzyści może liczyć klient, który zdecyduje się na kupno produktu.

Co napisać w opisie kategorii?

W opisie kategorii uwzględnij:

  • na jakie podkategorie dzieli się strona kategorii,
  • jakie produkty oferowane są w kategorii produktowej,
  • jakie są kluczowe kryteria doboru produktów i do jakich grup odbiorców są one adresowane.

A co z tym całym SEO?

Dobry tekst SEO jest użyteczny i chętnie czytany. Optymalizując opisy produktów i kategorii w swoim sklepie internetowym, zadbaj przede wszystkim o to, żeby:

  • nie nadużywać fraz kluczowych;
  • dbać o ich naturalne umieszczanie w treści;
  • różnicować frazy;
  • umieszczać frazy równomiernie w całym tekście i w jego elementach (nagłówkach, wylistowaniach, atrybutach ALT, akapitach, we wstępie i w podsumowaniu).

Chcesz opublikować w swoim sklepie zabójcze treści? Skorzystaj ze wsparcia Kuźni Treści

Pisanie dobrych treści do sklepu internetowego to czasochłonne i wymagające zadanie. W Kuźni Treści ściągamy ten ciężar z barków naszych klientów. Dostarczamy im content, że klękajcie narody!

Skorzystaj ze wsparcia zawodowych copywriterów i zyskaj treść, która będzie zarabiać!

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie