BLOG
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?
Dobre opisy kategorii i produktów są jak szwajcarski scyzoryk
Zacznijmy od najważniejszego: zarówno opisy kategorii, jak i produktów muszą być napisane przede wszystkim z myślą o czytelniku, czyli Twoim potencjalnym kliencie. Najpierw wartość dla odbiorcy, później SEO.
Tak stworzony opis stanie się nie tylko skutecznym narzędziem pozycjonującym Twój sklep w organicznych wynikach wyszukiwania. Zapewni potencjalnym klientom mnóstwo przydatnych informacji na każdym etapie lejka sprzedażowego i skieruje ich ku kolejnym krokom ścieżki zakupowej.
Co więcej, opisy produktów i kategorii mogą być również świetną formą komunikacji marki z docelowymi odbiorcami. Przekazują jej obietnicę wartości, ideę czy misję.
Opisy kategorii i produktów napisane zgodnie z tonem głosu firmy przyczyniają się do pozycjonowania jej w głowie odbiorców. Wpływają więc na większą świadomość marki, jej zapamiętywalność, a w konsekwencji – na lojalność czytelnika wobec niej.
Sprzedawca i kierownik Twojego sklepu
Dokładnie taką analogią można posłużyć się, porównując funkcję opisu produktu i kategorii w e-commerce. Dobry opis produktu to skuteczny sprzedawca, który nakłania potencjalnego klienta do zakupu.
Z kolei opis kategorii nie tylko prowadzi klientów w obrębie oferty całego sklepu, ale również dba o właściwą ekspozycję asortymentu i wspiera działania sprzedażowe.
Źródło: https://www.slideshare.net/jillkocher/scalable-ecommerce-seo-for-category-pages-smx-west-2020
Według badania #SMXInsight opis kategorii w porównaniu z opisem produktu jest w stanie wygenerować:
- o 413% większy ruch;
- o 19% lepsze pokrycie frazami kluczowymi;
- o 32% większy potencjał ruchu w SERP.
Jak widzisz, inwestycja w opisy kategorii zwraca się z nawiązką.
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?
Zarówno opisy kategorii, jak i produktów powinny być pisane tak, żeby dostarczyć użytkownikowi jak najwięcej poszukiwanych przez niego informacji. W przypadku opisów produktów są to dane dotyczące samych produktów, ich cech, zalet oraz korzyści dla potencjalnego klienta.
W opisach kategorii warto wymienić wszystkie podkategorie oraz produkty, które użytkownik znajdzie w danej kategorii. W treści wskaż, które kategorie lub same produkty sprawdzą się w konkretnych zastosowaniach oraz do kogo są adresowane.
Jaka powinna być długość opisu? Taka, żeby wyczerpać dany temat i dostarczyć użytkownikowi informacje, jakich poszukuje. Raport Senuto z maja 2020 r. wykazał, że długość tekstu nie jest czynnikiem rankingowym.
Niemniej dłuższe opisy kategorii i produktów pozwalają nie tylko lepiej opowiedzieć o asortymencie, ale również pozwolą umieścić w sposób naturalny większą liczbę fraz głównych i pobocznych oraz linków wewnętrznych, kluczowych do właściwego zarządzania ruchem w obrębie sklepu.
Co napisać w opisie produktu?
W opisie produktu napisz:
- jakie cechy i zalety ma produkt,
- do jakiej grupy odbiorców jest adresowany,
- na jakie korzyści może liczyć klient, który zdecyduje się na kupno produktu.
Co napisać w opisie kategorii?
W opisie kategorii uwzględnij:
- na jakie podkategorie dzieli się strona kategorii,
- jakie produkty oferowane są w kategorii produktowej,
- jakie są kluczowe kryteria doboru produktów i do jakich grup odbiorców są one adresowane.
A co z tym całym SEO?
Dobry tekst SEO jest użyteczny i chętnie czytany. Optymalizując opisy produktów i kategorii w swoim sklepie internetowym, zadbaj przede wszystkim o to, żeby:
- nie nadużywać fraz kluczowych;
- dbać o ich naturalne umieszczanie w treści;
- różnicować frazy;
- umieszczać frazy równomiernie w całym tekście i w jego elementach (nagłówkach, wylistowaniach, atrybutach ALT, akapitach, we wstępie i w podsumowaniu).
Chcesz opublikować w swoim sklepie zabójcze treści? Skorzystaj ze wsparcia Kuźni Treści
Pisanie dobrych treści do sklepu internetowego to czasochłonne i wymagające zadanie. W Kuźni Treści ściągamy ten ciężar z barków naszych klientów. Dostarczamy im content, że klękajcie narody!
Skorzystaj ze wsparcia zawodowych copywriterów i zyskaj treść, która będzie zarabiać!
Dlaczego social proof jest ważny w branży HoReCa?
W branży HoReCa jednym z kluczowych elementów budowania zaufania i lojalności klientów jest wykorzystanie social proof, czyli tzw. społecznego dowodu słuszności. Sprawdź jakie korzyści przynosi zbieranie i prezentowanie opinii klientów.
Trendy i wyzwania dla e-commerce na 2025 rok
Świat e-commerce dynamicznie się zmienia, wymuszając na przedsiębiorcach ciągłe dostosowywanie się do nowych technologii, oczekiwań klientów i zmian rynkowych. Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, ale i ogromnych możliwości. Oto najważniejsze trendy i wyzwania.
Kalendarz wydarzeń e-commerce na 2025
Rok 2025 będzie pełen wyjątkowych okazji dla osób związanych z ecommerce. Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia e-commerce w nadchodzącym roku – każde z nich to szansa na zdobycie wiedzy, inspiracji i narzędzi potrzebnych do rozwoju Twojego biznesu.
Marketing opinii w branży HoReCa
Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.