BLOG

Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?

Marcin Cichocki

Marcin Cichocki

marzec 2022
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?

Dobre opisy kategorii i produktów są jak szwajcarski scyzoryk

Zacznijmy od najważniejszego: zarówno opisy kategorii, jak i produktów muszą być napisane przede wszystkim z myślą o czytelniku, czyli Twoim potencjalnym kliencie. Najpierw wartość dla odbiorcy, później SEO.

Tak stworzony opis stanie się nie tylko skutecznym narzędziem pozycjonującym Twój sklep w organicznych wynikach wyszukiwania. Zapewni potencjalnym klientom mnóstwo przydatnych informacji na każdym etapie lejka sprzedażowego i skieruje ich ku kolejnym krokom ścieżki zakupowej.

Co więcej, opisy produktów i kategorii mogą być również świetną formą komunikacji marki z docelowymi odbiorcami. Przekazują jej obietnicę wartości, ideę czy misję.

Opisy kategorii i produktów napisane zgodnie z tonem głosu firmy przyczyniają się do pozycjonowania jej w głowie odbiorców. Wpływają więc na większą świadomość marki, jej zapamiętywalność, a w konsekwencji – na lojalność czytelnika wobec niej.

Sprzedawca i kierownik Twojego sklepu

Dokładnie taką analogią można posłużyć się, porównując funkcję opisu produktu i kategorii w e-commerce. Dobry opis produktu to skuteczny sprzedawca, który nakłania potencjalnego klienta do zakupu.
Z kolei opis kategorii nie tylko prowadzi klientów w obrębie oferty całego sklepu, ale również dba o właściwą ekspozycję asortymentu i wspiera działania sprzedażowe.

Źródło: https://www.slideshare.net/jillkocher/scalable-ecommerce-seo-for-category-pages-smx-west-2020

Według badania #SMXInsight opis kategorii w porównaniu z opisem produktu jest w stanie wygenerować:

  • o 413% większy ruch;
  • o 19% lepsze pokrycie frazami kluczowymi;
  • o 32% większy potencjał ruchu w SERP.

Jak widzisz, inwestycja w opisy kategorii zwraca się z nawiązką.

Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?

Zarówno opisy kategorii, jak i produktów powinny być pisane tak, żeby dostarczyć użytkownikowi jak najwięcej poszukiwanych przez niego informacji. W przypadku opisów produktów są to dane dotyczące samych produktów, ich cech, zalet oraz korzyści dla potencjalnego klienta.

W opisach kategorii warto wymienić wszystkie podkategorie oraz produkty, które użytkownik znajdzie w danej kategorii. W treści wskaż, które kategorie lub same produkty sprawdzą się w konkretnych zastosowaniach oraz do kogo są adresowane.

Jaka powinna być długość opisu? Taka, żeby wyczerpać dany temat i dostarczyć użytkownikowi informacje, jakich poszukuje. Raport Senuto z maja 2020 r. wykazał, że długość tekstu nie jest czynnikiem rankingowym.

Niemniej dłuższe opisy kategorii i produktów pozwalają nie tylko lepiej opowiedzieć o asortymencie, ale również pozwolą umieścić w sposób naturalny większą liczbę fraz głównych i pobocznych oraz linków wewnętrznych, kluczowych do właściwego zarządzania ruchem w obrębie sklepu.

Co napisać w opisie produktu?

W opisie produktu napisz:

  • jakie cechy i zalety ma produkt,
  • do jakiej grupy odbiorców jest adresowany,
  • na jakie korzyści może liczyć klient, który zdecyduje się na kupno produktu.

Co napisać w opisie kategorii?

W opisie kategorii uwzględnij:

  • na jakie podkategorie dzieli się strona kategorii,
  • jakie produkty oferowane są w kategorii produktowej,
  • jakie są kluczowe kryteria doboru produktów i do jakich grup odbiorców są one adresowane.

A co z tym całym SEO?

Dobry tekst SEO jest użyteczny i chętnie czytany. Optymalizując opisy produktów i kategorii w swoim sklepie internetowym, zadbaj przede wszystkim o to, żeby:

  • nie nadużywać fraz kluczowych;
  • dbać o ich naturalne umieszczanie w treści;
  • różnicować frazy;
  • umieszczać frazy równomiernie w całym tekście i w jego elementach (nagłówkach, wylistowaniach, atrybutach ALT, akapitach, we wstępie i w podsumowaniu).

Chcesz opublikować w swoim sklepie zabójcze treści? Skorzystaj ze wsparcia Kuźni Treści

Pisanie dobrych treści do sklepu internetowego to czasochłonne i wymagające zadanie. W Kuźni Treści ściągamy ten ciężar z barków naszych klientów. Dostarczamy im content, że klękajcie narody!

Skorzystaj ze wsparcia zawodowych copywriterów i zyskaj treść, która będzie zarabiać!

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom

Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.

Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku

Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie