BLOG

Czytaj i rozwijaj swój biznes

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom

Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.

Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?

Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług.

  • Jak przebiega integracja?

    Wdrażamy wtyczkę na stronie. Ściągamy bazę wcześniejszych opinii, następuje moderacja przez Zaufane.pl. Zakończona publikacją w wybranych miejscach. Podczas prac korzystamy z kilku metod integracji:

    1. Manualnie
    2. Automatycznie:
      • a. Wtyczka do strony
      • b. API
    3. c. pliku CSV umieszczanego na serwerze FTP, d. Baselinker.
  • Jak zacząć?

    Zaczynamy od przygotowania platformy sklepu i uporządkowania wcześniejszych opinii. Kluczowa jest oczywiście też umowa. - jeśli chcesz rozpocząć pozyskiwanie opinii lub zacząć czerpać korzyści z już istniejących, skontaktuj się z nami, a dopasujemy możliwości do Twojego biznesu.

  • Jak długo trwa umowa?

    Przetestuj nas przez 6 miesięcy, a następnie możemy przedłużyć umowę na 12 miesięcy.

  • Co oferuje mi system recenzji?

    Dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom zarządzania i publikowania recenzji możemy:

    • wyróżnić sklep i produkty/ firmę, usługi "złotymi gwiazdkami" w Google w wynikach płatnych (reklamy tekstowe i produktowe) i organicznych (kategorie, podstrony, produkty),
    • zwiększyć konwersję nawet o 380%,
    • obniżyć CPC w Google o 20 - 50% ,
    • zwiększyć CTR o ok. 20%,
    • polepszyć pozycjonowanie w wynikach Google,
    • zwiększyć liczbę pozytywnych i prawdziwych opinii w wizytówce w Google MB i na Facebooku,
    • budować zaufanie wśród aktualnych i potencjalnych Klientów.

    Wdrażamy system gwiazdkowej oceny produktów - w płatnych reklamach oraz wynikach organicznych. Zamieszczamy opinie w miejscach decyzyjnych dla klienta. Tworzymy formularze e-mail, Pop-up, Google Moja Firma, w miejscach opiniotwórczych.

  • Jakie rodzaje opinii pozyskujemy?

    Oceny produktowe, opinie o sklepie, opinie potransakcyjne i zweryfikowane, zgodne z omnibusem, opinie na serwisy trzecie takie jak wizytówka Google my business, FB, Tripadvisor itp.

  • Jak wygląda proces przeniesienia opinii do Google'a?

    Ściągamy opinie, zespół ZAufane dokonuje weryfikacji pod względem zasad Google. Następuje publikacja. proces automatyczny dzięki partnerstwu z Google, nie wymaga zaangażowania klienta - podpytać wdrożenie.

  • Kiedy opinie pojawiają się w Google?

    Po akceptacji Googla. po uzyskaniu minimum 100 opinii o sklepie oraz 50 opinii produktowych, czas wyświetlania gwiazdek sięga średnio od 4 do 8 tygodni.

  • Gdzie mogę opublikować swoje recenzje?

    Widgety na stronie sklepu, oceny produktowe w wynikach wyszukiwania, portale opiniotwórcze, wizytówka Google oraz inne serwisy zewnętrzne. przekazujemy prawa do opinii i może użytkować ich dowolnie.

  • W jaki sposób Zaufane.pl chroni przed fałszywymi recenzjami?

    Każda opinia jest weryfikowana przez zespół Zaufane.pl. wykorzystujemy ankiety warunkowe, wymagamy pełnego uzasadnienia opinii negatywnej przez klienta, klient, który nie dokonał zakupu/transakcji nie może pozostawić opinii.

  • Co należy zrobić w przypadku negatywnej recenzji?

    Pojawienie się negatywnej recenzji nigdy nie należy do rzeczy miłych. Jeśli jednak taką opinię wystawił prawdziwy klient zachęcamy do jej publikacji i reakcji na taką opinię, w postaci odpowiedniego komentarza, który pozwoli dojść do porozumienia z niezadowolonym klientem lub zwyczajnie przeprosić za zaistniałą sytuację.

  • W jaki sposób prezentowane są opinie?

    Opinie w formie Złotych gwiazdek we wszystkich wynikach wyszukiwania, opinie tekstowe, w widgetach na stronie, w wynikach wyszukiwania. W panelu Google Moja Firma i serwisy stron trzecich.

  • Czy serwis dokonuje wstępnej moderacji?

    Przede wszystkim publikujemy tylko opinie zgodne z Omnibus. Dział moderacji sprawdza i weryfikuje każdą opinię czy jest zgodna z prawem i obowiązującymi regulacjami.

    Sprawdzamy też, czy komentarz nie posiada treści obraźliwych czy wulgarnych.

  • Co dzieje się z opiniami po zakończeniu współpracy?

    Opinie są własnością klienta.

  • Czy usługa jest zgodną z dyrektywą Omnibus?

    Tak. To nasz priorytet i podchodzimy do tej Dyrektywy bardzo poważnie.

  • Czy jest panel DEMO?

    Tak. Zazwyczaj okres próbny trwa 6 miesięcy.

  • Czy mogę wyświetlić tylko opinie pozytywne?

    Zachęcamy do publikacji również negatywnych opinii Dlaczego? Według najnowszych badań największym zaufaniem cieszą się firmy, które posiadają ocenę gwiazdkową między 4,2 a 4,6. Negatywna opinia, jeśli nawet się pojawi jest wyrazem prawdziwości i autentyczności przedsiębiorstwa. Dyrektywa Omnibus wymaga aby pokazywać wszystkie opinie.

  • Jakie są Państwa przewagi nad konkurencją, która jest zdecydowanie tańsza?

    W odróżnieniu do konkurencji - My zajmujemy się każdym etapem wdrożenia i publikacji opinii. Instalujemy wszystkie wtyczki, zapewniamy pełną integrację, co często u konkurencji klient musi zrobić sam. Przejmujemy wszystkie obowiązki i to po naszej stronie leży moderacja, Weryfikacja i publikacja pozyskanych opinii. Dzięki temu klient ma spokojną głowę i może skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

  • Jak wygląda temat tłumaczeń opinii?

    Nasze stanowisko jest zgodne z rekomendacjami Google, czyli prezentujemy treść opinii w języku oryginalnym z możliwością tłumaczenia na język natywny, jako partner Google postępujemy zgodnie z wymogami Google. Partnerstwo z Google obliguje nas do działania zgodnie z zasadami Google. Dobro klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego też zawsze działamy zgodnie zasadami i rozporządzeniami Googla. Nie zalecamy też automatycznego tłumaczenia opinii. Stawiamy na autentyczność w danym języku. Każdy kraj i e0-commerce w danym kraju rządzi się swoimi prawami. Konsumenci w różnych krajach cenią w e-handlu inne kwestie, dlatego też opinia ma być zgodna i adekwatna do zachowań zakupowych w danym regionie.

  • Na ilu rynkach działacie?

    Ro, Hu, Cz, SK (53 rożne kraje)

  • Czy macie automatyczne odpowiedzi do Klientów którzy wystawili opinię

    Nie rekomendujemy takiego rozwiązania z uwagi na brak autentyczności, Zgodnie ze wytycznymi Komisji Europejskiej przykładami zakazanych działań manipulacyjnych mogą być: dostarczanie konsumentom wypełnionego wcześniej wzoru pozytywnej opinii.

  • Co nas wyróżnia?

    • Umożliwiamy zestawianie oceny produktowej z oceną sprzedawcy oraz możliwość wystawienia oceny przy różnych wariantach produktu, co znacząco wzmacnia pozycję sklepu, ale też wzmacnia zaufanie do marki,
    • zapewniamy pełną obsługę - od momentu wdrożenia rozwiązania, aż po publikację. Klient się może skupić na swoich sprawach,
    • pierwsza umowa podpisywana jest na 6 miesięcy (u konkurencji trzeba podpisać umowę na rok), dzięki temu klient może ze spokojem sprawdzić, jak czuje się z naszym rozwiązaniem,
    • oferujemy dedykowane kody rabatowe już od startu współpracy,
    • importujemy opinie już przy najmniejszych pakietach - konkurencja wyłącznie przy zakupie najwyższego pakietu. Podobnie sytuacja wygląda z testami A/B, integracją typu API, badaniem NPS, które realizujemy w każdym pakiecie,
    • cena za pakiet jest u nas jasna - nie mamy ukrytych kosztów i nie piszemy “drobnym drukiem”. Wszystkie działania konfiguracyjne są w cenie pakietu - nie pobieramy dodatkowych opłat,
    • w odróżnieniu od innych - jesteśmy oficjalnym partnerem Google,
    • wyróżnia nas widget Omnichannel i możliwość agregacji z innych platform.

Co w Zaufane jest standardem, a za co dodatkowo zapłacisz u innego usługodawcy?

Oferowana usługa Zaufane Inny usługodawca 1 Inny usługodawca 2 Inny usługodawca 3
Opinie o sklepie i produktach
Opinie na wizytówki w Google Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę
Liczba metod pozyskiwania opinii 5 4 1 3
Pop-up z ankietą na ThankYou page
QR kody
"Złote gwiazdki" z oceną sprzedawcy w reklamach Google
"Złote gwiazdki" w reklamach produktowych Google
Moderacja opinii w najwyższym pakiecie dodatkowo płatna
Testy A/B w najwyższym pakiecie
Badania NPS w najwyższym pakiecie
Metody integracji wtyczka/API/plik CSV wtyczka/API (w najwyższym pakiecie) wtyczka/API wtyczka/API
Liczba obługiwanych języków 26 języków 20 języków 8 języków
Oficjalne partnerstwo z Google
Widget Omnichannel (agregacja opinii z różnych platform)
Widget AI
Widget produktowy z tłumaczeniem opinii na język obcy
Pozyskiwanie opinii zgodnie z wariantami produktów

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie