BLOG
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma - Twoja marka będzie widoczna!
Pozycjonowanie wizytówki Google
Z pewnością zauważyłeś, że po wpisaniu danego słowa kluczowego wyszukiwarka Google coraz częściej wyświetla nie linki do stron i sklepów internetowych, a pozycje z wizytówki Google Moja Firma. Dzieje się tak dlatego, że aktualnie boty Google są w stanie zdecydowanie dokładniej przewidywać intencje i lokalizacje użytkowników. Jeśli prowadzisz firmę usługową lub sklep internetowy i posiadasz także punkt stacjonarny, to tym bardziej powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie wizytówki Google jest właśnie dla Ciebie. Jak wykorzystać jej potencjał? Przedstawię Ci pomysły i rozwiązania, które wzniosą Twój biznes na pierwsze miejsce w Google Maps.
Czym jest wizytówka Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, dzięki któremu pomożesz zaprezentować własny biznes w mapach Google. Każdego dnia korzystają z map miliony użytkowników. Jak się możesz domyślić potencjał tego narzędzia jest ogromny - aż żal z niego nie skorzystać. O tym, że wielu użytkowników korzysta z map Google podczas podróży już nikogo nie dziwi. Teraz Ci sami internauci wyszukują w pobliżu firm usługowych i sklepów stacjonarnych. W tym miejscu muszę wspomnieć, że wizytówka Google Moja Firma jest tak naprawdę idealnym narzędziem promocyjnym dla lokalnych firm, które dodatkowo mogą pozycjonować się na takie słowa kluczowe jak "kosmetyczka Rzeszów" czy "dentysta Warszawa". Najlepsze w tym wszystkim jest to, że Twój potencjalny klient wcale nie musi znać Ciebie, wiedzieć jak nazywa się Twoja firma - i tak, dzięki wizytówce do Ciebie trafi! Tak więc obecność Twojej marki w mapach Google jest obowiązkowa.
Wizytówka Google Moja Firma w mapach Google
Pozycjonowanie w mapach Google - od czego zacząć?
Pozycjonowanie przeprowadzone w panelu wizytówki w Google Maps to ogromna szansa na pozyskanie nowych klientów. I to bez znaczenia czy prowadzisz jednoosobową działalność czy może zatrudniasz 30 pracowników. Oczywiście strona internetowa czy sklep online jest niezbędnym narzędziem do reklamy i zwiększania konwersji, ale na pewno nie jedynym. O uwagę klienta trzeba nieustannie zabiegać! Jeśli założyłeś własny serwis, to nie spoczywaj na laurach. Błędne jest myślenie, że teraz zamówienia i leady będą spływać do Twojego systemu, bo "klient przecież Cię znajdzie w Internecie". Mając do dyspozycji możliwości wizytówki w mapach Google o wiele szybciej może wybrać tę firmę, która będzie mu najbardziej odpowiadała.
Jako przedsiębiorca działający w branży e-commerce z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że przede wszystkim musisz wyprzedzić swoją konkurencję. Pomoże Ci w tym pozycjonowanie w mapach Google. Warto wiedzieć, że działanie to polega na podjęciu określonych kroków. Cały proces należy rozpocząć od założenia i optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, o której pisałem TUTAJ.
Jeśli posiadasz już w pełni uzupełniony profil w Google My Business, to możesz przejść do pozycjonowania. W kolejnych akapitach przedstawię, jakie działania możesz podjąć.
Google Menedżer Profilu Firmy
Lokalizacja firmy a odległość od klienta
Pozycjonowanie firmy w Google My Business w dużej mierze zależy od lokalizacji. I nie chodzi tutaj o sam adres stacjonarny, a odległość, w jakiej znajduje się Twój potencjalny klient, który szuka w Internecie oferowanych przez Ciebie usług. Jeśli Ty oferujesz swoje usługi w Gdańsku, a zapytanie klienta padło w Gdyni to mało prawdopodobne, że wybierze on właśnie Twoją wizytówkę. Nie jest to jednak niemożliwe. Wyświetlone wizytówki w wynikach wyszukiwania mogą nie zadowolić użytkownika, a on sam będzie zdeterminowany szukać odpowiedniej dla siebie firmy nieco dalej.
Słowa kluczowe
Pozycjonowanie w Google Maps to również wartość, za pomocą której wyszukiwarka jest w stanie określić jej rozpoznawalność. W budowaniu rangi Twojej marki każdy biznes wspierają słowa kluczowe. Dobrze dobrane frazy, najlepiej te z długim ogonem - z ang. long tail key words (choć także pojedyncze słowa) sprawią, że Twoja wizytówka pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Koniecznością jest zatem wprowadzenie ich do panelu. Możesz użyć ich we wpisach czy produktach. Jeśli Twoją wizytówkę Google oceni wysoko pod tymi hasłami, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient skorzysta z usług właśnie Twojej firmy.
Słowa kluczowe w wizytówce Google Moja Firma
Popularność firmy na rynku
Zgodnie z tym, co podaje Google wizytówka to coś więcej niż tylko lokalny profil firmy. Pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google Maps ma odzwierciedlać popularność i sławę danej marki. Z tego jasno wynika, że jeśli Twoja firma - załóżmy, że jest to warsztat samochodowy - występuje w branży i na rynku od wielu lat, to będzie pozycjonowana zdecydowanie wyżej niż nowo otwarty mechanik w Twoim mieście. Jest to pewnego rodzaju marketing, o który zdecydowanie warto dbać.
Jakość filmów i zdjęć
Wiesz, że zdjęcia i filmy w mapach Google także są czynnikiem rankingowym? Im więcej ich posiadasz i przede wszystkim regularnie dodajesz je do swojej wizytówki, to Twoja pozycja poprawi się w wynikach wyszukiwania. W przypadku publikowania zdjęć za pomocą aplikacji Google Moja Firma na urządzeniu mobilnym masz możliwość dodania do nich alternatywnego opisu na 80 zzs, który jest oczywiście wyświetlany wraz ze zdjęciem w wizytówce. O wszystkich wytycznych dotyczących zdjęć i filmów możesz przeczytać w panelu Google.
Panel aplikacji Google My Bussines
Lokalny link building
Lokalny link building jest ważny nie tylko w pozycjonowaniu strony internetowej, ale także wizytówki Google. Jako jej właściciel masz obowiązek zadbać o odpowiednie linkowanie. Tylko w ten sposób możesz osiągnąć topowe pozycje w wyszukiwarce. Jak zabrać się za link building? Do pozycjonowania wizytówki możesz wykorzystać lokalne fora oraz wizytówki NAP (ang. Name, Address, Phone). W ten sposób dasz jasny sygnał wyszukiwarce Google, że linki do Twojej firmy znajdują się na innych wartościowych dla niej stronach.
Lokalny link building
Opinie w wizytówce Google Moja Firma
Czas na punkt, który w Zaufane.pl lubimy najbardziej :) - opinie o firmie w wizytówce Google. Są widoczne nie tylko jako niezbędny element na profilu marki, ale również w Google Maps. Jak Google sam podaje:
opinie w wizytówce dostarczają przydatnych informacji i pomagają Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji.
Rekomendacje użytkowników są również czynnikiem rankingowym w pozycjonowaniu firmy w Google Maps. Musisz wiedzieć, że boty biorą pod uwagę nie tylko takie aspekty, jak liczba opinii, ale również ich jakość. Dużo większą wartość dla firmy w Google ma opinia tekstowa niż tylko gwiazdki. Taka recenzja jest rozbudowana i zawiera mnóstwo słów kluczowych, co zdecydowanie podwyższa jej renomę. W ten sposób Twoi klienci będą tworzyć User Generated Content, który tak naprawdę jest marzeniem dla wielu marketerów.
Opinia w wizytówce Google Moja Firma ze słowem kluczowym
Opinie w mapach Google są także przydatne dla potencjalnych klientów - oczywiście jeśli pochodzą od transakcyjnych użytkowników. Ludzie doceniają szczere i obiektywne rekomendacje. Dlatego obecność opinii - zarówno pozytywnych, jak i negatywnych - zdecydowanie zwiększy ich wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. Wniosek zatem nasuwa się sam - zawsze odpowiadaj na KAŻDĄ opinię, aby pokazać innym użytkownikom, że zależy Ci na ich zdaniu. Ponadto Google doceni to, że Twoja marka kojarzona jest w Internecie w superlatywach.
Opinia w wizytówce Google Moja Firma z odpowiedzią właściciela
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps - podsumowanie
Obecność strony internetowej w wyszukiwarce to nie wszystko. W dobie dzisiejszych czasów, gdzie tak naprawdę chcemy mieć informacje na wyciągnięcie ręki ważne jest to, aby podawać potencjalnym klientom swoje usługi czy produkty "na tacy". W tym zadaniu pomoże Ci wizytówka Google Moja Firma. Odpowiednio zarządzana i wypozycjonowana Tobie, jako przedsiębiorcy przyniesie naprawdę duże korzyści. Wykorzystaj moje wskazówki, jako impuls do działania, a na pierwsze efekty nie będziesz długo czekać.
Życzę Ci miłego dnia!
Od recenzji do rekomendacji: Budowanie społeczności wokół Twojej marki
W marketingu opinii kluczowe znaczenie ma nie tylko zdobywanie pozytywnych recenzji, ale także przekształcanie ich w trwałe rekomendacje, które angażują i budują społeczność wokół marki. Konsumenci coraz bardziej polegają na opiniach innych, dlatego marki muszą przyjąć proaktywne podejście do zarządzania opiniami i tworzenia lojalnych, zaangażowanych grup klientów.
Dlaczego social proof jest ważny w branży HoReCa?
W branży HoReCa jednym z kluczowych elementów budowania zaufania i lojalności klientów jest wykorzystanie social proof, czyli tzw. społecznego dowodu słuszności. Sprawdź jakie korzyści przynosi zbieranie i prezentowanie opinii klientów.
Trendy i wyzwania dla e-commerce na 2025 rok
Świat e-commerce dynamicznie się zmienia, wymuszając na przedsiębiorcach ciągłe dostosowywanie się do nowych technologii, oczekiwań klientów i zmian rynkowych. Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, ale i ogromnych możliwości. Oto najważniejsze trendy i wyzwania.
Kalendarz wydarzeń e-commerce na 2025
Rok 2025 będzie pełen wyjątkowych okazji dla osób związanych z ecommerce. Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia e-commerce w nadchodzącym roku – każde z nich to szansa na zdobycie wiedzy, inspiracji i narzędzi potrzebnych do rozwoju Twojego biznesu.
Marketing opinii w branży HoReCa
Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.