BLOG

Marketing w e-commerce | Blog o opiniach w Internecie

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Trendy w e-commerce 2023 r. Z których warto czerpać?

 

Nie da się ukryć, że branża e-commerce jest w momencie ogromnego rozkwitu. Proces ten paradoksalnie przyspieszyła pandemia koronawirusa, zmiany gospodarcze, a w ostatnich  miesiącach pojawienie się sztucznej inteligencji (Al). To właśnie Al rzucił wskazał nowe ścieżki rozwoju w roku 2023, ale i w latach następnych. Sztuczna inteligencja bowiem pomaga badać, analizować i wykorzystywać doświadczenie klienta. Wzmacnia optymalizację danych w sklepie, wspiera sprawną obsługę klienta. Pojawienie się Al oczywiście gra pierwsze skrzypce wśród trendów e-commerce, ale też innym wpływom i możliwością branżowym warto przyjrzeć się z bliska. Czym wyróżnia się e-commerce w tym momencie?

Kalendarium eventów e-commerce wrzesień - grudzień 2023 r. Gdzie można nas spotkać?

Branża e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się przestrzeni. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Z dnia na dzień mamy do czynienia z nowymi trendami, nowymi narzędziami, które możemy wdrażać w codziennej pracy w handlu.  Życie e-commerce jest bardzo intensywne. My w Zaufane.pl od samego początku istnienia naszej firmy trzymamy rękę na pulsie. Z nadzieją i ogromną ciekawością spoglądamy na wszelkiego rodzaju nowinki. Chcemy się dzielić pasją i doświadczeniem. Nie pomijamy żadnego trendu, w którym warto zainteresować się bliżej. Nieodłącznym elementem naszej działalności jest obecność na targach i eventach branżowych. Zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Jesień to zawsze najgorętszy okres i dzieje się naprawdę dużo.  Przedstawiamy małą ściągę, gdzie będziemy obecni tej jesieni i na jakich eventach możecie nas spotkać i porozmawiać o mocy żółtych gwiazdek i potencjale marketingu rekomendacji.

Sprzedaż internetowa w Polsce – najważniejsze kwestie prawne

Prowadzenie sprzedaży internetowej na rynku zagranicznym może wiązać się z wyzwaniami prawnymi. Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej jest w pewnym stopniu ujednolicona, ale zawsze warto zwrócić na szczegóły. W tym artykule omówimy najważniejsze kwestie prawne na które należy zwrócić uwagę prowadząc
sprzedaż w Polsce.

Monitorowanie recenzji - dlaczego warto trzymać rękę na pulsie?

W poprzednich artykułach powiedzieliśmy sobie wiele, na temat wartości jaką niosą opinię o sklepie internetowym i wdrożenie marketingu recenzji w swoim sklepie online. Dzisiaj, chcemy przeznaczyć artykuł na przedstawienie zasad optymalizacji i zarządzania pozyskanymi już recenzjami online. Wyzwaniami związanymi z zarządzaniem recenzjami online są rosnące oczekiwania konsumentów, różnorodność platform umożliwiających publikowanie ocen. Aby przezwyciężyć te trudności i osiągnąć sukces, menedżerowie muszą odpowiednio reagować na komentarze oraz wykorzystywać narzędzia dostępne do monitorowania ich aktywności.

Ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B - co może pójść nie tak?

Ostatnie lata nie były łatwe dla handlu międzynarodowego. Pandemia znacząco utrudniła transport. Wojna w Ukrainie również odbiła się na światowej gospodarce. Sytuacja jednak powoli zaczyna się stabilizować. W pierwszym półroczu 2022 roku polski eksport zanotował 21% wzrost. Można więc zauważyć, że głodni rozwoju przedsiębiorcy zaczynają ze zdwojoną siłą realizować swoje strategie cross-border. Również ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B mocno się rozwija. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej już 25% firm B2B prowadzi eksport online. Jeżeli jeszcze nie należysz do tego grona, warto żebyś już teraz zaczął swoje działania cross-border. Jednak zanim to zrobisz, dobrze się do tego przygotuj. Zacznij od lektury tego artykułu. Dzięki niemu unikniesz najczęstszych błędów ekspansji zagranicznej e-Commerce B2B.

Kupuj opinie - wydatki na kary i negatywna reputacja gratis!

Marketing opinii odgrywa dziś kluczową rolę w  prowadzeniu owocnego biznesu e-commerce, ale nie tylko e-commerce. Można śmiało powiedzieć, że opinie w sieci - o produktach i usługach, mają  porównywalną siłę rażenia do polecenia bliskiego kolegi, przyjaciela, czy kogoś z rodziny. Ufamy bliskim nam osobom, wierzymy że polecą nam dobre usługi, na których się nie zawiedziemy. Podobną pewność i zaufanie mamy do użytkowników Internetu, którzy już wcześniej przed nami korzystali z oferty danego sklepu i robili zakupy na konkretnej stronie internetowej, w sklepie online. Warto jednak pamiętać, że podstawą w marketingu rekomendacji jest szczerość i autentyczność. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, którego kusi kupowanie opinii i chcesz zrobić ten krok, dobrze się zastanów! Może to cię wiele kosztować. 

Jak obsługiwać polskich klientów na Allegro?

 

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie i na świecie. Jeśli chcesz wyjść ze swoim biznesem poza granice Czech, to właśnie Polska może okazać się najlepszym pierwszym krokiem. Bliskość kulturowa i dostęp do najpopularniejszej w Polsce platformy sprzedażowej, jaką jest Allegro, mogą ułatwić Ci zadanie. Ale czy wiesz, jak przekonać do siebie polskich klientów?

Recenzje online i ich znaczenie w procesie decyzyjnym klientów

W dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do informacji, recenzje online stają się coraz bardziej istotnym elementem wpływającym na proces decyzyjny klientów. Wprowadzenie produktu czy usługi na rynek nie gwarantuje już sukcesu komercyjnego – to opinie innych użytkowników często stanowią kluczowy czynnik przyciągający potencjalnych nabywców.

 

Dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu zjawisku oraz zrozumieć jego mechanizmy działania, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez internetowe kanały komunikacji. W niniejszym artykule przedstawione zostaną najważniejsze aspekty dotyczące roli recenzji online w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Omówione zostaną również metody badawcze stosowane w analizie tego typu źródeł informacji oraz zaprezentowany zostanie model opisujący funkcjonowanie tego rodzaju ocen jako narzędzi oddziaływania na zachowania konsumenckie.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie