BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Nowy wymiar opinii klientów - Poznaj widget z podsumowaniem opinii AI od Zaufane.pl
W Zaufane.pl wiemy, że opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych. Im więcej informacji zwrotnych zbieramy od naszych użytkowników, tym lepiej możemy dostosować nasze usługi i produkty do ich potrzeb. Jednakże przeglądanie i analizowanie setek recenzji może być wyzwaniem. Na szczęście z pomocą przychodzi wprowadzony przez nas widget z podsumowaniem opinii opartym na sztucznej inteligencji (AI).
Najważniejsze Wydarzenia E-commerce w 2024 roku, na których warto się pojawić.
Rok 2024 zapowiada się jako ekscytujący okres dla branży e-commerce, oferując niezliczone możliwości dla firm i przedsiębiorców poszukujących inspiracji, partnerstw biznesowych oraz najnowszych trendów. Poniżej przedstawiamy listę targów i konferencji, na których warto się pojawić w przyszłym roku. My też tam będziemy!
Optymalizacja konwersji na przykładach
Pierwotny człowiek na zakupach. Biznes może czerpać pełnymi garściami z badań nad ludzką percepcją i procesami decyzyjnymi. Narzędzia takie jak EEG (elektroencefalograf) lub fMRI (funkcjonalny rezonans magnetyczny) dały niepowtarzalny wgląd w działania ludzkiego mózgu, również te związane z zakupami.
Ekonomia behawioralna badająca ludzkie zachowania wykazała, że jesteśmy mniej racjonalni niż nam się wydawało i działamy na podstawie wielu szybkich, powierzchownych decyzji oszczędzając cenne zasoby kognitywne. W odległych czasach nadmierne wydatkowanie energii oznaczało śmierć z rąk drapieżników lub wrogich plemion. Dziś nie ma już tych zagrożeń, ale mechanizmy pozostały i są używane… np. do zakupów online!
Sprawdź na przykładach praktycznych, jak można wykorzystać tę wiedzę o człowieku, do zwiększenia sprzedaży!
Sprzedaż na marketplace? Własny sklep internetowy? A może to i to?
Czy możemy wyobrazić już sobie świat bez Internetu? Raczej nie! Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na otwarcie swojego sklepu internetowego. Mamy świadomość korzyści prowadzenia e-biznesu. Na co jednak postawić? W jakiej formie działać w sieci? Skupić się na sklepie online z bogatym pakietem produktów i kompleksową obsługą, a może iść w stronę działalności na platformach typu marketplace? Przedstawiamy zalety obu tych rozwiązań!
Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?
Z roku na rok pojawia się coraz więcej sklepów online. Można wręcz powiedzieć, że rosną jak grzyby po deszczu. Wielu stacjonarnych przedsiębiorców zdecydowało się przejść do e -biznesu. Reklama, sprawnie prowadzony marketing. Wszystko to jest ważne. Zanim jednak rozpoczniemy jakiekolwiek działania i wyjdziemy do odbiorcy z naszą ofertą, musimy nauczyć się zarządzania katalogiem produktów. Czy wiesz, że odpowiednie zarządzaniem produktami w Twoim e-sklepie może zapewnić Tobie większy ruch w obrębie strony? To dzięki niemu klienci mogą łatwiej i szybciej znaleźć to, czego szukają, a Ty możesz skuteczniej kontrolować stan magazynowy i zarządzać ofertą. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym.
Jak zwiększyć dochody w e-commerce?
Ostatnie lata otworzyły nowe możliwości dla e-handlu. Kryzys gospodarczy paradoksalnie sprawił, że branża e-commerce zaczęła rosnąć w siłę. Coraz większe znaczenie handlu międzynarodowego, działalność e-sklepów przez aplikacje mobilne - wreszcie, to na co wielu czekało - pojawienie się sztucznej inteligencji jej jak powiem świeżości. E-commerce jest w znakomitej formie. Jak zatem zwiększać dochody w tej przestrzeni? W przestrzeni, gdzie konkurencja bywa naprawdę spora. Poznaj strategie zwiększania dochodów w handlu elektronicznym i wykorzystaj je do zwiększania przewagi na rynku!
Marketing rekomendacji i sztuka odpowiedzi na recenzje klientów
W dobie cyfryzacji i nieustannie rosnącej konkurencji, dbanie o reputację swojej firmy w internecie stało się kluczowym elementem sukcesu. Marketing rekomendacji wchodzi na salony i jest jednym z najważniejszych ogniw owocnego prowadzenia firmy. Warto odpowiadać na recenzje - te pozytywne dodają motywacji do dalszej pracy, a odpowiedź buduje relacje!
Negatywne opinie klientów mogą prowadzić do spadku zaufania potencjalnych konsumentów oraz zahamowania rozwoju przedsiębiorstwa. Jednak i przy tych nie warto chować głowy w piasek! Odpowiadaj! Bądź odpowiedzialnym przedsiębiorcą, a zyskasz w oczach potencjalnego klienta. Wyjdziesz z problemu z ludzką twarzą. Właściwe zarządzanie opinią firmy może mieć bezpośredni wpływ na jej postrzeganie przez rynek, co przekłada się także na wyniki finansowe.
Trendy w e-commerce 2023 r. Z których warto czerpać?
Nie da się ukryć, że branża e-commerce jest w momencie ogromnego rozkwitu. Proces ten paradoksalnie przyspieszyła pandemia koronawirusa, zmiany gospodarcze, a w ostatnich miesiącach pojawienie się sztucznej inteligencji (Al). To właśnie Al rzucił wskazał nowe ścieżki rozwoju w roku 2023, ale i w latach następnych. Sztuczna inteligencja bowiem pomaga badać, analizować i wykorzystywać doświadczenie klienta. Wzmacnia optymalizację danych w sklepie, wspiera sprawną obsługę klienta. Pojawienie się Al oczywiście gra pierwsze skrzypce wśród trendów e-commerce, ale też innym wpływom i możliwością branżowym warto przyjrzeć się z bliska. Czym wyróżnia się e-commerce w tym momencie?