BLOG

Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce? Poradnik

Agnieszka Malińska

Agnieszka Malińska

Manager Programu Partnerskiego LH.pl

marzec 2024
Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce? Poradnik

Otwarcie swojego pierwszego sklepu internetowego może dla wielu stanowić wyzwanie. Nic w tym dziwnego — istnieje wiele opcji do rozważenia, gdy przychodzi do wyboru platformy dla swojego sklepu. Jednak wybór odpowiedniej platformy nie jest jedynym dylematem, przed którym staje osoba zakładająca swój pierwszy sklep internetowy. Należy wziąć pod uwagę także takie kwestie, jak integracja z dostawcami i płatnościami online, dostępność szablonów, płynność działania sklepu, a także koszt uruchomienia i dalszego utrzymania sklepu.

Jak założyć i otworzyć własny sklep w internecie?

Jako początkująca osoba z pewnością zdarzyło Ci się trafić na oferty sklepów w modelu SaaS. To popularne rozwiązanie, w ramach którego otrzymujesz dostęp do gotowego sklepu utrzymywanego w całości przez usługodawcę. Jedyne, co musisz robić, to płacić abonament za możliwość korzystania ze sklepu. To z pewnością kuszące rozwiązanie dla osób początkujących, które nie chcą mieć na głowie technikaliów związanych z posiadaniem własnego sklepu, jednak ten komfort jest opłacony tym, że taki sklep nigdy nie jest w pełni naszą własnością, a jego funkcje, wygląd, szybkość działania i możliwości rozbudowy zależą od wybranego pakietu abonamentowego.

Biorąc pod uwagę te aspekty, najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie własnego sklepu internetowego, na własnym hostingu (serwerze). W takiej sytuacji jesteśmy pełnoprawnymi właścicielami swojego sklepu i możemy wdrożyć do niego dowolne funkcje. Oczywiście, stworzenie wysoce zaawansowanego, dużego sklepu obsługującego miliony klientów może być kosztownym przedsięwzięciem, ale na potrzeby małych i średnich sklepów dostępne są narzędzia, które pozwalają stworzyć sklep za darmo, własnymi siłami, nawet bez doświadczenia w programowaniu. WordPress w połączeniu z wtyczką WooCommerce daje taką możliwość.

WordPress i WooCommerce — twój pierwszy krok w e-commerce

WordPress to darmowe oprogramowanie, umożliwiające stworzenie strony internetowej nawet przez laików. Jego zaletą jest to, że można go łatwo zainstalować na standardowym, stosunkowo niedrogim hostingu, a na dodatek oferuje intuicyjny panel administracyjny, pozwalający "wyklikać" stronę przy użyciu gotowych motywów bez znajomości języków programowania. Wybierany przez wielu, cieszy się popularnością na całym świecie — statystyki mówią, że ponad 40% globalnych stron internetowych opiera się na WordPressie.

Wspomniany bogaty wybór gotowych motywów pozwala na łatwą adaptację strony do indywidualnych potrzeb wizualnych. Podobnie jest z funkcjonalnością — ogromną zaletą WordPressa jest wsparcie dla tzw. wtyczek, czyli modułów rozszerzających jego możliwości. Brakuje Ci jakiejś funkcji w WordPressie? Z pewnością jest wtyczka, która taką funkcjonalność dodaje. Wtyczki można doinstalować z poziomu panelu administracyjnego jednym kliknięciem myszy, a każda z nich dodaje nowe funkcje do Twojej strony WWW.

WooCommerce to właśnie jedna z takich wtyczek do WordPressa. Wykorzystuje ona otwartość WordPressa i pozwala rozszerzyć go w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Za samą instalację i używanie WooCommerce nie zapłacisz ani złotówki. Co więcej, łatwość, z jaką można uruchomić sklep na platformie WooCommerce, jest porównywalna z prostotą tworzenia stron na WordPressie. Oznacza to, że możesz zbudować taki sklep samodzielnie, minimalizując koszty uruchomienia sklepu internetowego.

Dlaczego warto wybrać sklep WooCommerce? Zalety WooCommerce

Przede wszystkim, koszty uruchomienia i utrzymania sklepu są znacznie niższe niż w przypadku usług w modelu SaaS — zarówno WordPress, jak i WooCommerce są darmowe, więc utworzenie sklepu na WooCommerce nie wymaga ponoszenia kosztów związanych z licencją oprogramowania. Wtyczka jest dostępna za darmo w oficjalnym repozytorium WordPressa, a sama instalacja WooCommerce nie różni się od procesu dodawania innych wtyczek do WordPressa. To sprawia, że jest to świetne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, stawiających swoje pierwsze kroki.

Łatwe prowadzenie sklepu na WooCommerce

Kolejny plusem jest łatwość korzystania z tej wtyczki. WooCommerce to wtyczka, która po instalacji w WordPressie oferuje gotowy, bogaty zestaw funkcji niezbędnych do efektywnej sprzedaży online. Niezależnie od tego, czy chcesz oferować kilka produktów, czy zarządzać rozbudowanym asortymentem, WooCommerce oferuje narzędzia umożliwiające łatwe dodawanie i zarządzanie produktami, kategoriami produktów, zamówieniami oraz metodami wysyłki i płatności. Wprowadza także pełną obsługę koszyka i całego procesu zamówienia, wraz z możliwością rejestracji klientów. W pełni integruje się z kokpitem WordPressa, dzięki czemu zarówno budowanie sklepu, jak i późniejsze prowadzenie sklepu internetowego nie stanowią żadnego problemu.

Wygląd sklepu jest w Twoich rękach

W repozytorium WordPressa znaleźć można tysiące motywów, dzięki którym właściciele sklepów na WooCommerce mogą z łatwością stworzyć atrakcyjnie wyglądającą stronę i dostosować wygląd sklepu bez znajomości programowania. Każdy z motywów udostępnia proste zarządzanie wyglądem strony, dzięki czemu z łatwością zmienisz kolorystykę serwisu bądź układ elementów. Jeśli motyw Ci się nie podoba, możesz go odinstalować i poszukać innego. Co najważniejsze, ogromna część motywów jest dostępna za darmo!

Możliwości rozbudowy WooCommerce

Popularność WooCommerce wynika także z otwartości tego rozwiązania na modyfikacje i rozmaite integracje. Możliwość edycji i dostosowania sklepu do własnych potrzeb bez ograniczeń abonamentowych to swoboda, którą przedsiębiorcy w branży e-commerce najbardziej cenią. Działa tu ta sama zasada, co w przypadku czystego WordPressa, czyli w systemie WooCommerce możemy rozbudowywać sklep o kolejne funkcje poprzez własne modyfikacje lub przez doinstalowywanie kolejnych wtyczek. Podobnie jak z motywami, wtyczki również w wielu przypadkach są darmowe.

Dostępność integracji z zewnętrznymi serwisami, np. płatnościami, dostawcami czy opiniami

Posiadając sklep internetowy, z pewnością zechcesz zintegrować go z zewnętrznymi usługami. Standardem są dzisiaj płatności elektroniczne, które w przypadku WooCommerce nie stanowią problemu. Za pomocą darmowych wtyczek możesz łatwo zintegrować popularne systemy płatności, takie jak PayU, Przelewy24 czy tPay. Podobnie jest z obsługą metod dostawy, dzięki czemu integracja z Paczkomatami inPost czy popularnymi kurierami typu DPD czy DHL nie stanowi żadnego problemu. W większości przypadków każdy z tych usługodawców udostępnia własne wtyczki, które wystarczy doinstalować i przejść przez krótką konfigurację zgodnie z dołączoną instrukcją.

Systemy płatności czy dostawy to nie jedyne zewnętrzne usługi, które możesz zintegrować z WooCommerce. Podobnie jest z porównywarkami cenowymi czy systemami opinii, które możesz wdrożyć w WooCommerce dzięki jego otwartości.

Integracja narzędzia do zbierania opinii jakim jest Zaufane.pl z oprogramowaniem WooCommerce jest łatwa i bardzo efektywna dzięki dedykowanej wtyczce. Instalując tę wtyczkę na stronie swojego sklepu internetowego opartym na WooCommerce, można automatycznie przesyłać dane o zamówieniach bezpośrednio do panelu Zaufane.pl. Dzięki temu proces zbierania recenzji staje się jeszcze bardziej wygodny i szybki dla użytkowników, co przekłada się na efektywne zarządzanie reputacją. Integracja ta umożliwia firmom nie tylko skuteczne pozyskiwanie feedbacku od konsumentów, ale także pozwala na pełne wykorzystanie potencjału marketingowego, wzmacniając własną markę i budując zaufanie do oferowanych produktów i usług.

Czego potrzebuję, aby uruchomić sklep internetowy z wtyczką WooCommerce?

Aby założyć sklep internetowy na WooCommerce, potrzebujesz hostingu i domeny. Hosting to miejsce na serwerze internetowym, gdzie będą przechowywane pliki Twojego sklepu internetowego, a domena to adres internetowy, pod którym sklep będzie widoczny publicznie. Wybór odpowiedniego hostingu ma wpływ na wydajność sklepu internetowego, dlatego warto zwrócić uwagę na parametry oferowane przez dostawców hostingowych, takie jak przestrzeń dyskowa, procesor czy typy dysków.

Dodatkowo, osoby początkujące powinny zainteresować się hostingiem, który posiada dobre wsparcie techniczne oraz autoinstalator WordPressa — to narzędzie, które pozwala zainstalować WordPressa jednym kliknięciem myszy, dzięki czemu możesz od razu zainstalować wtyczkę i zacząć konfigurować swój sklep WooCommerce! Taki hosting pod WooCommerce znajdziesz w LH.pl.

Domenę możesz zakupić osobno, ale wielu dostawców hostingowych oferuje możliwość zakupu domeny wraz z pakietem hostingowym. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, gdyż wtedy domena nie wymaga dodatkowej konfiguracji, a na dodatek zyskujesz wygodę opłacania obu usług w jednym miejscu. Ważne jest, aby domena była odpowiednio dobrana do charakteru sklepu internetowego i łatwa do zapamiętania dla potencjalnych klientów.

Nauka WooCommerce krok po kroku z darmowymi kursami

No dobrze, opowiedzieliśmy sobie o WordPressie, WooCommerce i zaletach posiadania sklepu na własnym hostingu. To wszystko brzmi pięknie, ale z pewnością zadajesz sobie pytanie: jak to właściwie zrobić? Mimo że WordPress i WooCommerce wydają się łatwe w obsłudze, to przecież nie masz z tym żadnego doświadczenia. Nic się nie martw! Dzięki popularności WordPressa i WooCommerce dostępne są liczne, darmowe poradniki i materiały edukacyjne.

Co więcej, w LH.pl przygotowaliśmy darmowe kursy: kurs WordPress oraz kurs WooCommerce. Oba są dostępne bezpłatnie i stworzone zostały w formie lekcji wideo, dzięki czemu przeprowadzą Cię przez wszystkie etapy tworzenia sklepu internetowego. Dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o tworzeniu sklepu internetowego. Z kursów nauczysz się:

  • jak wybrać i przejść przez konfigurację hostingu i domeny w LH.pl,
  • jak zainstalować WordPressa na swoim serwerze,
  • jak obsługiwać WordPressa i stworzyć pierwszą stronę internetową,
  • jak zainstalować WooCommerce,
  • jak dodawać i edytować w WooCommerce produkty, atrybuty i kategorie
  • jak tworzyć warianty produktów w WooCommerce,
  • jak skonfigurować metody wysyłki i płatności online,
  • i wiele, wiele więcej!

Kursy przeznaczone są dla osób całkowicie początkujących, nie wymagają żadnej wiedzy programistycznej. Wystarczą tylko chęci do nauki! Korzystając z naszych kursów, zyskasz praktyczną wiedzę, która pomoże Ci rozpocząć działalność online bez dodatkowych kosztów.

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie