BLOG

Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce? Poradnik

Agnieszka Malińska Manager Programu Partnerskiego LH.pl

Agnieszka Malińska Manager Programu Partnerskiego LH.pl

marzec 2024
Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce? Poradnik

Otwarcie swojego pierwszego sklepu internetowego może dla wielu stanowić wyzwanie. Nic w tym dziwnego — istnieje wiele opcji do rozważenia, gdy przychodzi do wyboru platformy dla swojego sklepu. Jednak wybór odpowiedniej platformy nie jest jedynym dylematem, przed którym staje osoba zakładająca swój pierwszy sklep internetowy. Należy wziąć pod uwagę także takie kwestie, jak integracja z dostawcami i płatnościami online, dostępność szablonów, płynność działania sklepu, a także koszt uruchomienia i dalszego utrzymania sklepu.

Jak założyć i otworzyć własny sklep w internecie?

Jako początkująca osoba z pewnością zdarzyło Ci się trafić na oferty sklepów w modelu SaaS. To popularne rozwiązanie, w ramach którego otrzymujesz dostęp do gotowego sklepu utrzymywanego w całości przez usługodawcę. Jedyne, co musisz robić, to płacić abonament za możliwość korzystania ze sklepu. To z pewnością kuszące rozwiązanie dla osób początkujących, które nie chcą mieć na głowie technikaliów związanych z posiadaniem własnego sklepu, jednak ten komfort jest opłacony tym, że taki sklep nigdy nie jest w pełni naszą własnością, a jego funkcje, wygląd, szybkość działania i możliwości rozbudowy zależą od wybranego pakietu abonamentowego.

Biorąc pod uwagę te aspekty, najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie własnego sklepu internetowego, na własnym hostingu (serwerze). W takiej sytuacji jesteśmy pełnoprawnymi właścicielami swojego sklepu i możemy wdrożyć do niego dowolne funkcje. Oczywiście, stworzenie wysoce zaawansowanego, dużego sklepu obsługującego miliony klientów może być kosztownym przedsięwzięciem, ale na potrzeby małych i średnich sklepów dostępne są narzędzia, które pozwalają stworzyć sklep za darmo, własnymi siłami, nawet bez doświadczenia w programowaniu. WordPress w połączeniu z wtyczką WooCommerce daje taką możliwość.

WordPress i WooCommerce — twój pierwszy krok w e-commerce

WordPress to darmowe oprogramowanie, umożliwiające stworzenie strony internetowej nawet przez laików. Jego zaletą jest to, że można go łatwo zainstalować na standardowym, stosunkowo niedrogim hostingu, a na dodatek oferuje intuicyjny panel administracyjny, pozwalający "wyklikać" stronę przy użyciu gotowych motywów bez znajomości języków programowania. Wybierany przez wielu, cieszy się popularnością na całym świecie — statystyki mówią, że ponad 40% globalnych stron internetowych opiera się na WordPressie.

Wspomniany bogaty wybór gotowych motywów pozwala na łatwą adaptację strony do indywidualnych potrzeb wizualnych. Podobnie jest z funkcjonalnością — ogromną zaletą WordPressa jest wsparcie dla tzw. wtyczek, czyli modułów rozszerzających jego możliwości. Brakuje Ci jakiejś funkcji w WordPressie? Z pewnością jest wtyczka, która taką funkcjonalność dodaje. Wtyczki można doinstalować z poziomu panelu administracyjnego jednym kliknięciem myszy, a każda z nich dodaje nowe funkcje do Twojej strony WWW.

WooCommerce to właśnie jedna z takich wtyczek do WordPressa. Wykorzystuje ona otwartość WordPressa i pozwala rozszerzyć go w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Za samą instalację i używanie WooCommerce nie zapłacisz ani złotówki. Co więcej, łatwość, z jaką można uruchomić sklep na platformie WooCommerce, jest porównywalna z prostotą tworzenia stron na WordPressie. Oznacza to, że możesz zbudować taki sklep samodzielnie, minimalizując koszty uruchomienia sklepu internetowego.

Dlaczego warto wybrać sklep WooCommerce? Zalety WooCommerce

Przede wszystkim, koszty uruchomienia i utrzymania sklepu są znacznie niższe niż w przypadku usług w modelu SaaS — zarówno WordPress, jak i WooCommerce są darmowe, więc utworzenie sklepu na WooCommerce nie wymaga ponoszenia kosztów związanych z licencją oprogramowania. Wtyczka jest dostępna za darmo w oficjalnym repozytorium WordPressa, a sama instalacja WooCommerce nie różni się od procesu dodawania innych wtyczek do WordPressa. To sprawia, że jest to świetne rozwiązanie dla małych przedsiębiorców, stawiających swoje pierwsze kroki.

Łatwe prowadzenie sklepu na WooCommerce

Kolejny plusem jest łatwość korzystania z tej wtyczki. WooCommerce to wtyczka, która po instalacji w WordPressie oferuje gotowy, bogaty zestaw funkcji niezbędnych do efektywnej sprzedaży online. Niezależnie od tego, czy chcesz oferować kilka produktów, czy zarządzać rozbudowanym asortymentem, WooCommerce oferuje narzędzia umożliwiające łatwe dodawanie i zarządzanie produktami, kategoriami produktów, zamówieniami oraz metodami wysyłki i płatności. Wprowadza także pełną obsługę koszyka i całego procesu zamówienia, wraz z możliwością rejestracji klientów. W pełni integruje się z kokpitem WordPressa, dzięki czemu zarówno budowanie sklepu, jak i późniejsze prowadzenie sklepu internetowego nie stanowią żadnego problemu.

Wygląd sklepu jest w Twoich rękach

W repozytorium WordPressa znaleźć można tysiące motywów, dzięki którym właściciele sklepów na WooCommerce mogą z łatwością stworzyć atrakcyjnie wyglądającą stronę i dostosować wygląd sklepu bez znajomości programowania. Każdy z motywów udostępnia proste zarządzanie wyglądem strony, dzięki czemu z łatwością zmienisz kolorystykę serwisu bądź układ elementów. Jeśli motyw Ci się nie podoba, możesz go odinstalować i poszukać innego. Co najważniejsze, ogromna część motywów jest dostępna za darmo!

Możliwości rozbudowy WooCommerce

Popularność WooCommerce wynika także z otwartości tego rozwiązania na modyfikacje i rozmaite integracje. Możliwość edycji i dostosowania sklepu do własnych potrzeb bez ograniczeń abonamentowych to swoboda, którą przedsiębiorcy w branży e-commerce najbardziej cenią. Działa tu ta sama zasada, co w przypadku czystego WordPressa, czyli w systemie WooCommerce możemy rozbudowywać sklep o kolejne funkcje poprzez własne modyfikacje lub przez doinstalowywanie kolejnych wtyczek. Podobnie jak z motywami, wtyczki również w wielu przypadkach są darmowe.

Dostępność integracji z zewnętrznymi serwisami, np. płatnościami, dostawcami czy opiniami

Posiadając sklep internetowy, z pewnością zechcesz zintegrować go z zewnętrznymi usługami. Standardem są dzisiaj płatności elektroniczne, które w przypadku WooCommerce nie stanowią problemu. Za pomocą darmowych wtyczek możesz łatwo zintegrować popularne systemy płatności, takie jak PayU, Przelewy24 czy tPay. Podobnie jest z obsługą metod dostawy, dzięki czemu integracja z Paczkomatami inPost czy popularnymi kurierami typu DPD czy DHL nie stanowi żadnego problemu. W większości przypadków każdy z tych usługodawców udostępnia własne wtyczki, które wystarczy doinstalować i przejść przez krótką konfigurację zgodnie z dołączoną instrukcją.

Systemy płatności czy dostawy to nie jedyne zewnętrzne usługi, które możesz zintegrować z WooCommerce. Podobnie jest z porównywarkami cenowymi czy systemami opinii, które możesz wdrożyć w WooCommerce dzięki jego otwartości.

Integracja narzędzia do zbierania opinii jakim jest Zaufane.pl z oprogramowaniem WooCommerce jest łatwa i bardzo efektywna dzięki dedykowanej wtyczce. Instalując tę wtyczkę na stronie swojego sklepu internetowego opartym na WooCommerce, można automatycznie przesyłać dane o zamówieniach bezpośrednio do panelu Zaufane.pl. Dzięki temu proces zbierania recenzji staje się jeszcze bardziej wygodny i szybki dla użytkowników, co przekłada się na efektywne zarządzanie reputacją. Integracja ta umożliwia firmom nie tylko skuteczne pozyskiwanie feedbacku od konsumentów, ale także pozwala na pełne wykorzystanie potencjału marketingowego, wzmacniając własną markę i budując zaufanie do oferowanych produktów i usług.

Czego potrzebuję, aby uruchomić sklep internetowy z wtyczką WooCommerce?

Aby założyć sklep internetowy na WooCommerce, potrzebujesz hostingu i domeny. Hosting to miejsce na serwerze internetowym, gdzie będą przechowywane pliki Twojego sklepu internetowego, a domena to adres internetowy, pod którym sklep będzie widoczny publicznie. Wybór odpowiedniego hostingu ma wpływ na wydajność sklepu internetowego, dlatego warto zwrócić uwagę na parametry oferowane przez dostawców hostingowych, takie jak przestrzeń dyskowa, procesor czy typy dysków.

Dodatkowo, osoby początkujące powinny zainteresować się hostingiem, który posiada dobre wsparcie techniczne oraz autoinstalator WordPressa — to narzędzie, które pozwala zainstalować WordPressa jednym kliknięciem myszy, dzięki czemu możesz od razu zainstalować wtyczkę i zacząć konfigurować swój sklep WooCommerce! Taki hosting pod WooCommerce znajdziesz w LH.pl.

Domenę możesz zakupić osobno, ale wielu dostawców hostingowych oferuje możliwość zakupu domeny wraz z pakietem hostingowym. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, gdyż wtedy domena nie wymaga dodatkowej konfiguracji, a na dodatek zyskujesz wygodę opłacania obu usług w jednym miejscu. Ważne jest, aby domena była odpowiednio dobrana do charakteru sklepu internetowego i łatwa do zapamiętania dla potencjalnych klientów.

Nauka WooCommerce krok po kroku z darmowymi kursami

No dobrze, opowiedzieliśmy sobie o WordPressie, WooCommerce i zaletach posiadania sklepu na własnym hostingu. To wszystko brzmi pięknie, ale z pewnością zadajesz sobie pytanie: jak to właściwie zrobić? Mimo że WordPress i WooCommerce wydają się łatwe w obsłudze, to przecież nie masz z tym żadnego doświadczenia. Nic się nie martw! Dzięki popularności WordPressa i WooCommerce dostępne są liczne, darmowe poradniki i materiały edukacyjne.

Co więcej, w LH.pl przygotowaliśmy darmowe kursy: kurs WordPress oraz kurs WooCommerce. Oba są dostępne bezpłatnie i stworzone zostały w formie lekcji wideo, dzięki czemu przeprowadzą Cię przez wszystkie etapy tworzenia sklepu internetowego. Dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o tworzeniu sklepu internetowego. Z kursów nauczysz się:

  • jak wybrać i przejść przez konfigurację hostingu i domeny w LH.pl,
  • jak zainstalować WordPressa na swoim serwerze,
  • jak obsługiwać WordPressa i stworzyć pierwszą stronę internetową,
  • jak zainstalować WooCommerce,
  • jak dodawać i edytować w WooCommerce produkty, atrybuty i kategorie
  • jak tworzyć warianty produktów w WooCommerce,
  • jak skonfigurować metody wysyłki i płatności online,
  • i wiele, wiele więcej!

Kursy przeznaczone są dla osób całkowicie początkujących, nie wymagają żadnej wiedzy programistycznej. Wystarczą tylko chęci do nauki! Korzystając z naszych kursów, zyskasz praktyczną wiedzę, która pomoże Ci rozpocząć działalność online bez dodatkowych kosztów.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie