BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Monitorowanie recenzji - dlaczego warto trzymać rękę na pulsie?
W poprzednich artykułach powiedzieliśmy sobie wiele, na temat wartości jaką niosą opinię o sklepie internetowym i wdrożenie marketingu recenzji w swoim sklepie online. Dzisiaj, chcemy przeznaczyć artykuł na przedstawienie zasad optymalizacji i zarządzania pozyskanymi już recenzjami online. Wyzwaniami związanymi z zarządzaniem recenzjami online są rosnące oczekiwania konsumentów, różnorodność platform umożliwiających publikowanie ocen. Aby przezwyciężyć te trudności i osiągnąć sukces, menedżerowie muszą odpowiednio reagować na komentarze oraz wykorzystywać narzędzia dostępne do monitorowania ich aktywności.
Jak odpowiadać na pozytywne opinie od klientów?
Marketing rekomendacji jest ważnym elementem budowania zaufanej społeczności wokół marki oraz wsparcia rozwoju sklepów w branży e-commerce. Pozyskiwanie opinii, ich weryfikacja i publikacja są kwestiami kluczowymi. Nie możemy jednak zapominać o wartości jaką niesie sprawna komunikacja z klientami. Nie tylko warto pozyskiwać recenzję, ale również warto na nie odpowiadać. Kulturalnie, przyjaźnie, z otwartością i zainteresowaniem w stronę klienta i jego potrzeb. Jak to robić, aby jednocześnie zyskiwać zaufanie klienta i sprawiać, aby poczuł się on ważny i doceniony, a z drugiej strony aby wzmacniać widoczność naszego sklepu w przestrzeni internetowej? Podpowiadamy!
Jak odpowiadać na negatywne recenzje?
Branża e-commerce jest jedną z tych branż, która cały czas się rozwija. Pojawiają się nowe sklepy, a co za tym idzie rośnie konkurencja. Chcąc zyskać klienta - musimy dbać nie tylko o jakość produktów, ale również o dobrą obsługę klienta. Prowadząc działalność e-commerce prędzej czy później spotkamy się z opinią niezadowolonego klienta lub nawet z krytyką. Jak reagować w takiej sytuacji i dlaczego nie warto popadać w panikę? Jak wyjść z twarzą w takiej sytuacji i pokazać, że jest się odpowiedzialnym przedsiębiorcą, który mówiąc kolokwialnie bierze na klatę nawet swoje błędy?
Ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B - co może pójść nie tak?
Ostatnie lata nie były łatwe dla handlu międzynarodowego. Pandemia znacząco utrudniła transport. Wojna w Ukrainie również odbiła się na światowej gospodarce. Sytuacja jednak powoli zaczyna się stabilizować. W pierwszym półroczu 2022 roku polski eksport zanotował 21% wzrost. Można więc zauważyć, że głodni rozwoju przedsiębiorcy zaczynają ze zdwojoną siłą realizować swoje strategie cross-border. Również ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B mocno się rozwija. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej już 25% firm B2B prowadzi eksport online. Jeżeli jeszcze nie należysz do tego grona, warto żebyś już teraz zaczął swoje działania cross-border. Jednak zanim to zrobisz, dobrze się do tego przygotuj. Zacznij od lektury tego artykułu. Dzięki niemu unikniesz najczęstszych błędów ekspansji zagranicznej e-Commerce B2B.
Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?
Warto pozyskiwać opinie od klientów w Google Moja. Warto też być użytkownikiem programu oceny produktowej. Dzięki temu klienci sklepu mogą nie tylko trafić na stronę naszego sklepu z pozycji wyszukiwarki, ale również błyskawicznie zapoznać się z recenzjami produktu, którym się interesują.Sprawdzić, jakie towary danego sprzedawcy są najwyżej oceniane i znajdują się w bezwzględnym “top” sklepu online. Google - w trosce o dobro konsumentów oraz porządek w przestrzeni online na bieżąco weryfikuje i poszerza regulamin publikowania recenzji i zarządzania nią. Przyjrzyjmy się z bliska, jak będzie wyglądać zbliżająca się aktualizacja „Zasad dotyczące ocen produktów”.
Kupuj opinie - wydatki na kary i negatywna reputacja gratis!
Marketing opinii odgrywa dziś kluczową rolę w prowadzeniu owocnego biznesu e-commerce, ale nie tylko e-commerce. Można śmiało powiedzieć, że opinie w sieci - o produktach i usługach, mają porównywalną siłę rażenia do polecenia bliskiego kolegi, przyjaciela, czy kogoś z rodziny. Ufamy bliskim nam osobom, wierzymy że polecą nam dobre usługi, na których się nie zawiedziemy. Podobną pewność i zaufanie mamy do użytkowników Internetu, którzy już wcześniej przed nami korzystali z oferty danego sklepu i robili zakupy na konkretnej stronie internetowej, w sklepie online. Warto jednak pamiętać, że podstawą w marketingu rekomendacji jest szczerość i autentyczność. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, którego kusi kupowanie opinii i chcesz zrobić ten krok, dobrze się zastanów! Może to cię wiele kosztować.
Jak obsługiwać polskich klientów na Allegro?
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie i na świecie. Jeśli chcesz wyjść ze swoim biznesem poza granice Czech, to właśnie Polska może okazać się najlepszym pierwszym krokiem. Bliskość kulturowa i dostęp do najpopularniejszej w Polsce platformy sprzedażowej, jaką jest Allegro, mogą ułatwić Ci zadanie. Ale czy wiesz, jak przekonać do siebie polskich klientów?
Wiadomości Google Moja Firma vs Chatboty. Czego potrzebuje Twoja firma?
W ostatnich artykułach skupiliśmy się na znaczeniu marketingu rekomendacji. Dzisiaj chcielibyśmy nawiązać do wartości jaką niesie sprawna komunikacja z klientem i właściwy dobór komunikatora. Decydując się na odpowiednie narzędzia komunikacji sukces masz w kieszeni! Warto porównać dwie popularne metody komunikacji z klientami: Wiadomości Google Moja Firma oraz chatboty. Ale jak wybrać tę lepszą? Oto krótki przegląd obu rozwiązań.
Wiadomości Google Moja Firma to funkcja, która pozwala na bezpośredni kontakt między użytkownikami a przedsiębiorstwem – dzięki niej klienci mogą szybko uzyskać informacje o firmie lub zadawać pytania na temat usług czy produktów.
Z kolei chatboty to programy komputerowe, które automatycznie odpowiadają na wiadomości od klientów za pomocą sztucznej inteligencji. Obie opcje mają swoje plusy i minusy, ale którą powinieneś wybrać dla swojej firmy? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!