BLOG

Zaufane.pl - Rzetelna moderacja opinii dla ochrony wizerunku Twojego biznesu

Barbara Surman

Barbara Surman

Marketing Specialist

styczeń 2024
Zaufane.pl - Rzetelna moderacja opinii dla ochrony wizerunku Twojego biznesu

Weryfikacja opinii przez zespół moderacyjny

W Zaufane.pl każda opinia przechodzi przez dokładną weryfikację. To oznacza, że za każdą dodaną recenzją stoi nasz zespół moderacyjny, osoby, które czytają wszystkie przesłane recenzje i sprawdzają z zasadami, aby biznes otrzymał rzetelny oraz prawdziwy feedback. To gwarancja, aby żadne nieuczciwe działania konkurencji nie zaszkodziły wiarygodności opinii.

Partnerstwo z Google jako filar moderacji

Jako partnerzy Google, kierujemy się w moderacji konkretnymi zasadami. Wszystkie opinie muszą być zgodne z polityką treści Google. Pragniemy, aby każda opinia, którą klient udostępni była użyteczna i autentyczna dla potencjalnych zainteresowanych.

Nasze zasady moderacji obejmują eliminowanie treści niedopuszczalnych, takich jak treści przestępcze, naruszające prawa autorskie lub zawierające dane osobowe. Chcemy, aby udostępniane publicznie recenzje były wolne od agresji, dyskryminacji i spamu.

Przedstawiamy kilka kluczowych punktów niedopuszczalnych treści komentarzy do recenzji, na które szczególnie zwracamy uwagę:

  • Treści przestępcze, nielegalne treści, w szczególności obelgi, dyskredytacja, bezprawne groźby, zniesławiająca krytyka, zarzuty dotyczące nieprawdziwych faktów, treści szkodliwe dla nieletnich, treści gloryfikujące przemoc, dyskryminację, treści rasistowskie itp.
  • Treści, które mogą lub wyglądają na to, że naruszają prawa autorskie, prawa do znaków towarowych, inne prawa wyłączne lub prawa osobiste osób trzecich
  • Oświadczenia dotyczące efektu terapeutycznego i skuteczności produktów i wyrobów farmaceutycznych, zastosowań lub procedur medycznych, terapii itp.
  • Jawne informacje o cenach lub innych kosztach 
  • Dane osobowe, w szczególności nazwiska, adresy, adresy IP, identyfikatory klientów, identyfikatory zamówień, dane banku lub karty kredytowej, limity ubezpieczenia, wiek, daty urodzenia, a także następujące dane firmowe: nazwy firm, marki, telekomunikacja dane (numer telefonu / faksu, adresy e-mail)
  • Powielanie komunikacji indywidualnej (np. Fragmenty korespondencji pocztowej)
  • (Hyper-) linki do zewnętrznych treści lub skryptów
  • Treść bez wartości informacyjnej (np. Bezsensowne sekwencje liczb, ciągi liter, symboli)
  • Komentarze, które odnoszą się wyłącznie do innych recenzji
  • Oświadczenia dotyczące produktów sporządzone w ramach recenzji sprzedawcy
  • Oświadczenia sprzedawców zawarte w recenzji produktu
  • Bezpośrednie lub pośrednie odniesienia do konkurentów lub ich produktów, lub odniesienia do producenta ocenianego produktu (ogólne odniesienia bez wymieniania konkretnych dostawców lub produktów są dopuszczalne)
  • Recenzje, które odnoszą się wyłącznie do innych recenzji, innych sprzedawców lub produktów innych niż te, o których mowa.
  • Recenzje, w których liczba gwiazdek i treść komentarza są sprzeczne (np. 1 gwiazdka i konsekwentnie pozytywny komentarz)
  • Recenzje, które są uzasadnione okolicznościami, które nie są w oczywisty sposób związane z wynikami ocenianej firmy lub właściwościami ocenianego produktu (tj. Sprzedawca otrzymuje złą recenzję, ponieważ produkt nie spełnia oczekiwań osoby oceniającej. W tym przypadku negatywną opinię należy pozostawić związaną z produktem, a nie ze Sprzedawcą).
  • Recenzje produktów, które zostały przesłane w ramach recenzji sprzedawcy i odwrotnie. Zaufane.pl może przenieść je do odpowiedniej kategorii
  • Recenzje, w których oceny w gwiazdkach i / lub komentarz do recenzji są przypisywane okolicznościom poza zakresem odpowiedzialności dostawcy (np. Opóźnienia w dostawie z powodu strajku pocztowego) lub które były racjonalnie wykrywalne dla oceniającego przed zawarciem umowy (np. Dłuższa dostawa czasy zostały wskazane na stronie produktu)

Zalety moderowania opinii

Dlaczego warto weryfikować przesyłane recenzje? Moderowanie opinii odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu jakości, uczciwości i bezpieczeństwa na platformach internetowych. Oto kilka powodów, dlaczego jest to ważne:

  • Moderacja opinii pomaga w eliminowaniu fałszywych recenzji, spamu i oszustw, co przekłada się na wiarygodność platformy oraz utrzymaniu wysokiej jakości treści. Potencjalni klienci mogą mieć pewność, że prezentowane opinie są autentyczne i pochodzą od prawdziwych osób.
  • Eliminowane są treści szkodliwe, obraźliwe lub niebezpieczne, co pomaga w tworzeniu bezpiecznego środowiska online, użytkownicy nie są narażeni na czytanie wulgarnych, nieodpowiednich opinii.
  • Moderacja chroni przed próbami manipulacji wyników ocen, zwłaszcza gdy konkurencja może próbować wprowadzić fałszywe recenzje. To pozwala utrzymać uczciwą konkurencję.
  • Bezpieczne moderowanie zapobiega publikacji treści naruszających prawa autorskie lub ujawniających prywatne informacje, dane osobowe.
  • Moderacja opinii umożliwia utrzymanie konstruktywnego dialogu między użytkownikami. Eliminuje treści obraźliwe, co sprzyja otwartej wymianie myśli i doświadczeń.
  • Poprzez eliminowanie treści potencjalnie niezgodnych z prawem, moderacja pomaga zminimalizować ryzyko prawne dla danego ecommercu. Działanie zgodnie z obowiązującymi przepisami jest kluczowe dla trwałego funkcjonowania firmy.
  • Ponadto w Zaufane.pl zajmujemy się procesem moderacji opinii od początku do końca, nawet jeśli recenzji jest bardzo dużo. Dlatego nasi klienci mogą zaoszczędzić czas swój i pracowników, pieniądze oraz skupić się tylko na najważniejszych kwestiach, np. Odpowiedzi na wybrane pozytywne opinie czy też podjęcie mediacji z klientami, którzy zostawili negatywne opinie. 

W Zaufane.pl moderację robimy w 26 językach!

Przedstawiona grafika prezentuje mapę z językami, które wspieramy. To znacząca zaleta  pod kątem ekspansji międzynarodowej. Obecnie firmy coraz częściej kierują swoją działalność na różne rynki. Nasza weryfikacja obejmująca 26 języków daje gwarancję, że opinie będą rzetelne nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.

Nasz nowy kanał komunikacji z klientami

W Zaufane.pl dążymy do jeszcze lepszego zrozumienia i spełnienia oczekiwań naszych klientów, dlatego z radością informujemy o uruchomieniu nowego kanału komunikacji, który umożliwi zgłaszanie uwag dotyczących moderacji opinii. Jeśli klient uważa, że jakaś opinia została nieprawidłowo opublikowana, zapraszamy do skorzystania z nowego adresu e-mail moderacja@zaufane.pl. Nasz zespół chętnie udzieli pomocy i rozpatrzy prośbę. Cenimy zdanie naszych klientów, dlatego zależy nam na tym, aby mogli swobodnie dzielić się swoimi spostrzeżeniami z nami.

Jak filtrować opinie usunięte w panelu Zaufane.pl

 

W celu bieżącego monitorowania działań naszego zespołu moderacyjnego, oferujemy możliwość łatwego dostępu do usuniętych opinii. Wystarczy przejść do zakładki Manage → Advanced → Pokaż usunięte opinie, aby śledzić ich przebieg z poziomu panelu w dowolnym momencie. Poniżej przedstawiamy jak to wygląda graficznie:

 

W Zaufane.pl stawiamy na transparentność i rzetelność, nasz zespół składa się z osób, które dokładnie sprawdzają opinie, by dostarczyć firmom autentyczny feedback. Nasza moderacja opiera się na partnerskich zasadach z Google, co gwarantuje solidne podejście do weryfikacji treści. Działamy aktywnie przeciwko fałszywym recenzjom, zapewniając, że użytkownicy otrzymują rzetelne i autentyczne opinie od innych klientów, a firma może być spokojna o nieuczciwą konkurencję. Nasze narzędzia pozwalają na proces rozpoczynający się na zbieraniu i gromadzeniu opinii, po skrupulatną moderację i prezentowanie zweryfikowanych recenzji.

Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?

Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi.

Kupowanie opinii w Internecie – fałszywe recenzje są karane!

Zakup opinii może wydawać się szybkim sposobem na poprawę wizerunku sklepu i zdobywanie pozytywnych opinii od potencjalnych klientów, ale w praktyce to jedna z najbardziej ryzykownych i kosztownych decyzji, jakie może podjąć przedsiębiorca.

Dlaczego Google zmienia zdjęcie profilowe na wizytówce firmy?

Wizytówka w wyszukiwarce i Mapach Google często stanowi pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją marką. Dlatego każdy szczegół – od nazwy, godzin otwarcia aż po zdjęcia – wpływa na to, jak jesteś postrzegany. Jednym z częstych zaskoczeń dla właścicieli biznesów jest sytuacja, gdy Google zmienia lub podmienia zdjęcie profilowe firmy. Dlaczego tak się dzieje i co można z tym zrobić?

Ile kosztuje wizytówka Google?

Masz sklep w sieci? Wchodzisz w branżę e-commerce? Prowadzisz biznes lokalny? Pragniesz dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, z twojego regionu? Wizytówka Google pozwoli zaistnieć twojej marce w sieci. Wizytówka Google jest dzisiaj jednym z podstawowych narzędzi marketingowych. Ile kosztuje wizytówka w Google? Co zrobić, aby wizytówka naszego przedsiębiorstwa była lepiej widoczna w Internecie? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury.

 

Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją uruchomić?

Cześć! W dzisiejszym blogu: Wizytówka Google Moja Firma - bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, zarządzanie i optymalizację profilu marki w Google. Jej głównym zadaniem jest pomoc w przyciągnięciu nowych klientów z wyszukiwarki i map. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz bardzo cenne źródło informacji dla potencjalnych klientów - opinie o firmie.

6 kluczowych aspektów skutecznej logistyki do Rumunii

Wejście na rynek rumuński to nie tylko kwestia atrakcyjnej oferty produktowej. To również logistyka, która staje się fundamentem doświadczenia zakupowego. Jak ją zaplanować, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów? Oto sześć kluczowych obszarów, które decydują o sukcesie sprzedaży w Rumunii.

Jak usunąć opinię z Google?

Opinie w Google są jednym z kluczowych elementów budujących wizerunek sklepu internetowego. Dobre opinie przyciągają nowych klientów, natomiast negatywne mogą skutecznie odstraszać potencjalnych nabywców. Czasem jednak może zdarzyć się, że opinia jest nieprawdziwa, zawiera błędy lub narusza zasady Google. W takim przypadku warto wiedzieć, jak usunąć opinię z Google, aby chronić reputację sklepu.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie