BLOG

Zaufane.pl - Rzetelna moderacja opinii dla ochrony wizerunku Twojego biznesu

Barbara Surman

Barbara Surman

Junior Marketing Specialist

styczeń 2024
Zaufane.pl - Rzetelna moderacja opinii dla ochrony wizerunku Twojego biznesu

Weryfikacja opinii przez zespół moderacyjny

W Zaufane.pl każda opinia przechodzi przez dokładną weryfikację. To oznacza, że za każdą dodaną recenzją stoi nasz zespół moderacyjny, osoby, które czytają wszystkie przesłane recenzje i sprawdzają z zasadami, aby biznes otrzymał rzetelny oraz prawdziwy feedback. To gwarancja, aby żadne nieuczciwe działania konkurencji nie zaszkodziły wiarygodności opinii.

Partnerstwo z Google jako filar moderacji

Jako partnerzy Google, kierujemy się w moderacji konkretnymi zasadami. Wszystkie opinie muszą być zgodne z polityką treści Google. Pragniemy, aby każda opinia, którą klient udostępni była użyteczna i autentyczna dla potencjalnych zainteresowanych.

Nasze zasady moderacji obejmują eliminowanie treści niedopuszczalnych, takich jak treści przestępcze, naruszające prawa autorskie lub zawierające dane osobowe. Chcemy, aby udostępniane publicznie recenzje były wolne od agresji, dyskryminacji i spamu.

Przedstawiamy kilka kluczowych punktów niedopuszczalnych treści komentarzy do recenzji, na które szczególnie zwracamy uwagę:

  • Treści przestępcze, nielegalne treści, w szczególności obelgi, dyskredytacja, bezprawne groźby, zniesławiająca krytyka, zarzuty dotyczące nieprawdziwych faktów, treści szkodliwe dla nieletnich, treści gloryfikujące przemoc, dyskryminację, treści rasistowskie itp.
  • Treści, które mogą lub wyglądają na to, że naruszają prawa autorskie, prawa do znaków towarowych, inne prawa wyłączne lub prawa osobiste osób trzecich
  • Oświadczenia dotyczące efektu terapeutycznego i skuteczności produktów i wyrobów farmaceutycznych, zastosowań lub procedur medycznych, terapii itp.
  • Jawne informacje o cenach lub innych kosztach 
  • Dane osobowe, w szczególności nazwiska, adresy, adresy IP, identyfikatory klientów, identyfikatory zamówień, dane banku lub karty kredytowej, limity ubezpieczenia, wiek, daty urodzenia, a także następujące dane firmowe: nazwy firm, marki, telekomunikacja dane (numer telefonu / faksu, adresy e-mail)
  • Powielanie komunikacji indywidualnej (np. Fragmenty korespondencji pocztowej)
  • (Hyper-) linki do zewnętrznych treści lub skryptów
  • Treść bez wartości informacyjnej (np. Bezsensowne sekwencje liczb, ciągi liter, symboli)
  • Komentarze, które odnoszą się wyłącznie do innych recenzji
  • Oświadczenia dotyczące produktów sporządzone w ramach recenzji sprzedawcy
  • Oświadczenia sprzedawców zawarte w recenzji produktu
  • Bezpośrednie lub pośrednie odniesienia do konkurentów lub ich produktów, lub odniesienia do producenta ocenianego produktu (ogólne odniesienia bez wymieniania konkretnych dostawców lub produktów są dopuszczalne)
  • Recenzje, które odnoszą się wyłącznie do innych recenzji, innych sprzedawców lub produktów innych niż te, o których mowa.
  • Recenzje, w których liczba gwiazdek i treść komentarza są sprzeczne (np. 1 gwiazdka i konsekwentnie pozytywny komentarz)
  • Recenzje, które są uzasadnione okolicznościami, które nie są w oczywisty sposób związane z wynikami ocenianej firmy lub właściwościami ocenianego produktu (tj. Sprzedawca otrzymuje złą recenzję, ponieważ produkt nie spełnia oczekiwań osoby oceniającej. W tym przypadku negatywną opinię należy pozostawić związaną z produktem, a nie ze Sprzedawcą).
  • Recenzje produktów, które zostały przesłane w ramach recenzji sprzedawcy i odwrotnie. Zaufane.pl może przenieść je do odpowiedniej kategorii
  • Recenzje, w których oceny w gwiazdkach i / lub komentarz do recenzji są przypisywane okolicznościom poza zakresem odpowiedzialności dostawcy (np. Opóźnienia w dostawie z powodu strajku pocztowego) lub które były racjonalnie wykrywalne dla oceniającego przed zawarciem umowy (np. Dłuższa dostawa czasy zostały wskazane na stronie produktu)

Zalety moderowania opinii

Dlaczego warto weryfikować przesyłane recenzje? Moderowanie opinii odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu jakości, uczciwości i bezpieczeństwa na platformach internetowych. Oto kilka powodów, dlaczego jest to ważne:

  • Moderacja opinii pomaga w eliminowaniu fałszywych recenzji, spamu i oszustw, co przekłada się na wiarygodność platformy oraz utrzymaniu wysokiej jakości treści. Potencjalni klienci mogą mieć pewność, że prezentowane opinie są autentyczne i pochodzą od prawdziwych osób.
  • Eliminowane są treści szkodliwe, obraźliwe lub niebezpieczne, co pomaga w tworzeniu bezpiecznego środowiska online, użytkownicy nie są narażeni na czytanie wulgarnych, nieodpowiednich opinii.
  • Moderacja chroni przed próbami manipulacji wyników ocen, zwłaszcza gdy konkurencja może próbować wprowadzić fałszywe recenzje. To pozwala utrzymać uczciwą konkurencję.
  • Bezpieczne moderowanie zapobiega publikacji treści naruszających prawa autorskie lub ujawniających prywatne informacje, dane osobowe.
  • Moderacja opinii umożliwia utrzymanie konstruktywnego dialogu między użytkownikami. Eliminuje treści obraźliwe, co sprzyja otwartej wymianie myśli i doświadczeń.
  • Poprzez eliminowanie treści potencjalnie niezgodnych z prawem, moderacja pomaga zminimalizować ryzyko prawne dla danego ecommercu. Działanie zgodnie z obowiązującymi przepisami jest kluczowe dla trwałego funkcjonowania firmy.
  • Ponadto w Zaufane.pl zajmujemy się procesem moderacji opinii od początku do końca, nawet jeśli recenzji jest bardzo dużo. Dlatego nasi klienci mogą zaoszczędzić czas swój i pracowników, pieniądze oraz skupić się tylko na najważniejszych kwestiach, np. Odpowiedzi na wybrane pozytywne opinie czy też podjęcie mediacji z klientami, którzy zostawili negatywne opinie. 

W Zaufane.pl moderację robimy w 26 językach!

Przedstawiona grafika prezentuje mapę z językami, które wspieramy. To znacząca zaleta  pod kątem ekspansji międzynarodowej. Obecnie firmy coraz częściej kierują swoją działalność na różne rynki. Nasza weryfikacja obejmująca 26 języków daje gwarancję, że opinie będą rzetelne nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.

Nasz nowy kanał komunikacji z klientami

W Zaufane.pl dążymy do jeszcze lepszego zrozumienia i spełnienia oczekiwań naszych klientów, dlatego z radością informujemy o uruchomieniu nowego kanału komunikacji, który umożliwi zgłaszanie uwag dotyczących moderacji opinii. Jeśli klient uważa, że jakaś opinia została nieprawidłowo opublikowana, zapraszamy do skorzystania z nowego adresu e-mail moderacja@zaufane.pl. Nasz zespół chętnie udzieli pomocy i rozpatrzy prośbę. Cenimy zdanie naszych klientów, dlatego zależy nam na tym, aby mogli swobodnie dzielić się swoimi spostrzeżeniami z nami.

Jak filtrować opinie usunięte w panelu Zaufane.pl

 

W celu bieżącego monitorowania działań naszego zespołu moderacyjnego, oferujemy możliwość łatwego dostępu do usuniętych opinii. Wystarczy przejść do zakładki Manage → Advanced → Pokaż usunięte opinie, aby śledzić ich przebieg z poziomu panelu w dowolnym momencie. Poniżej przedstawiamy jak to wygląda graficznie:

 

W Zaufane.pl stawiamy na transparentność i rzetelność, nasz zespół składa się z osób, które dokładnie sprawdzają opinie, by dostarczyć firmom autentyczny feedback. Nasza moderacja opiera się na partnerskich zasadach z Google, co gwarantuje solidne podejście do weryfikacji treści. Działamy aktywnie przeciwko fałszywym recenzjom, zapewniając, że użytkownicy otrzymują rzetelne i autentyczne opinie od innych klientów, a firma może być spokojna o nieuczciwą konkurencję. Nasze narzędzia pozwalają na proces rozpoczynający się na zbieraniu i gromadzeniu opinii, po skrupulatną moderację i prezentowanie zweryfikowanych recenzji.

Marketing opinii w branży HoReCa

Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie