BLOG

Dobre praktyki | Blog o opiniach w Internecie

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć dochody w e-commerce?

Ostatnie lata otworzyły nowe możliwości dla e-handlu. Kryzys gospodarczy paradoksalnie sprawił, że branża e-commerce zaczęła rosnąć w siłę. Coraz większe znaczenie handlu międzynarodowego, działalność e-sklepów przez aplikacje mobilne - wreszcie, to na co wielu czekało - pojawienie się sztucznej inteligencji jej jak powiem świeżości. E-commerce jest w znakomitej formie. Jak zatem zwiększać dochody w tej przestrzeni? W przestrzeni, gdzie konkurencja bywa naprawdę spora. Poznaj strategie zwiększania dochodów w handlu elektronicznym i wykorzystaj je do zwiększania przewagi na rynku!

Marketing rekomendacji i sztuka odpowiedzi na recenzje klientów

W dobie cyfryzacji i nieustannie rosnącej konkurencji, dbanie o reputację swojej firmy w internecie stało się kluczowym elementem sukcesu. Marketing rekomendacji wchodzi na salony i jest jednym z najważniejszych ogniw owocnego  prowadzenia firmy. Warto odpowiadać na recenzje - te pozytywne dodają motywacji do dalszej pracy, a odpowiedź buduje relacje!

Negatywne opinie klientów mogą prowadzić do spadku zaufania potencjalnych konsumentów oraz zahamowania rozwoju przedsiębiorstwa. Jednak i przy tych nie warto chować głowy w piasek! Odpowiadaj! Bądź odpowiedzialnym przedsiębiorcą, a zyskasz w oczach potencjalnego klienta. Wyjdziesz z problemu z ludzką twarzą. Właściwe zarządzanie opinią firmy może mieć bezpośredni wpływ na jej postrzeganie przez rynek, co przekłada się także na wyniki finansowe.

Trendy w e-commerce 2023 r. Z których warto czerpać?

 

Nie da się ukryć, że branża e-commerce jest w momencie ogromnego rozkwitu. Proces ten paradoksalnie przyspieszyła pandemia koronawirusa, zmiany gospodarcze, a w ostatnich  miesiącach pojawienie się sztucznej inteligencji (Al). To właśnie Al rzucił wskazał nowe ścieżki rozwoju w roku 2023, ale i w latach następnych. Sztuczna inteligencja bowiem pomaga badać, analizować i wykorzystywać doświadczenie klienta. Wzmacnia optymalizację danych w sklepie, wspiera sprawną obsługę klienta. Pojawienie się Al oczywiście gra pierwsze skrzypce wśród trendów e-commerce, ale też innym wpływom i możliwością branżowym warto przyjrzeć się z bliska. Czym wyróżnia się e-commerce w tym momencie?

Kalendarium eventów e-commerce wrzesień - grudzień 2023 r. Gdzie można nas spotkać?

Branża e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się przestrzeni. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Z dnia na dzień mamy do czynienia z nowymi trendami, nowymi narzędziami, które możemy wdrażać w codziennej pracy w handlu.  Życie e-commerce jest bardzo intensywne. My w Zaufane.pl od samego początku istnienia naszej firmy trzymamy rękę na pulsie. Z nadzieją i ogromną ciekawością spoglądamy na wszelkiego rodzaju nowinki. Chcemy się dzielić pasją i doświadczeniem. Nie pomijamy żadnego trendu, w którym warto zainteresować się bliżej. Nieodłącznym elementem naszej działalności jest obecność na targach i eventach branżowych. Zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Jesień to zawsze najgorętszy okres i dzieje się naprawdę dużo.  Przedstawiamy małą ściągę, gdzie będziemy obecni tej jesieni i na jakich eventach możecie nas spotkać i porozmawiać o mocy żółtych gwiazdek i potencjale marketingu rekomendacji.

Co warto wiedzieć zanim rozpoczniesz pozyskiwanie recenzji online?

Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz jak najbardziej rozwijać się w branży e-commerce, będąc jednocześnie świadomym konkurencji na rynku? Marketing rekomendacji to dziś przestrzeń, która może pomóc tobie być bliżej klienta i rozwijać się na arenie międzynarodowej, pozyskując atrakcyjne lidy każdego dnia! Zanim jednak zaczniesz wdrażać marketing rekomendacji, a przede wszystkim Zanim wybierzesz odpowiednie narzędzie, które pomoże Ci w takim pozyskiwaniu opinii. Przeczytaj o czym warto pamiętać, zanim zaczniesz wchodzić w marketing opinii pełną parą.

 

Ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B - co może pójść nie tak?

Ostatnie lata nie były łatwe dla handlu międzynarodowego. Pandemia znacząco utrudniła transport. Wojna w Ukrainie również odbiła się na światowej gospodarce. Sytuacja jednak powoli zaczyna się stabilizować. W pierwszym półroczu 2022 roku polski eksport zanotował 21% wzrost. Można więc zauważyć, że głodni rozwoju przedsiębiorcy zaczynają ze zdwojoną siłą realizować swoje strategie cross-border. Również ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B mocno się rozwija. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej już 25% firm B2B prowadzi eksport online. Jeżeli jeszcze nie należysz do tego grona, warto żebyś już teraz zaczął swoje działania cross-border. Jednak zanim to zrobisz, dobrze się do tego przygotuj. Zacznij od lektury tego artykułu. Dzięki niemu unikniesz najczęstszych błędów ekspansji zagranicznej e-Commerce B2B.

Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?

Warto pozyskiwać opinie od klientów w Google Moja. Warto też być użytkownikiem programu oceny produktowej. Dzięki temu klienci sklepu mogą  nie tylko trafić na stronę naszego sklepu z pozycji wyszukiwarki, ale również błyskawicznie zapoznać się z recenzjami produktu, którym się interesują.Sprawdzić, jakie towary danego sprzedawcy są najwyżej oceniane i znajdują się w bezwzględnym “top” sklepu online. Google - w trosce o dobro konsumentów oraz porządek w przestrzeni online na bieżąco weryfikuje i poszerza regulamin publikowania recenzji i zarządzania nią. Przyjrzyjmy się z bliska, jak będzie wyglądać zbliżająca się aktualizacja „Zasad dotyczące ocen produktów”.

 

Jak obsługiwać polskich klientów na Allegro?

 

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie i na świecie. Jeśli chcesz wyjść ze swoim biznesem poza granice Czech, to właśnie Polska może okazać się najlepszym pierwszym krokiem. Bliskość kulturowa i dostęp do najpopularniejszej w Polsce platformy sprzedażowej, jaką jest Allegro, mogą ułatwić Ci zadanie. Ale czy wiesz, jak przekonać do siebie polskich klientów?

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie