BLOG

Od opinii do sprzedaży: czyli jak Darymex.pl zwiększył przychody dzięki opiniom od klientów.

Barbara Surman

Barbara Surman

Manager Programu Partnerskiego LH.pl

kwiecień 2024
Od opinii do sprzedaży: czyli jak Darymex.pl zwiększył przychody dzięki opiniom od klientów.

Słowem wstępu

Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji marki i decyzji zakupowych. Dla przedsiębiorstw działających w sektorze e-commerce, skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie i publikowanie opinii klientów staje się nieodzownym elementem strategii marketingowych. Jednakże, w natłoku informacji online, autentyczność recenzji stają się kwestiami o kluczowym znaczeniu dla konsumentów oraz przedsiębiorstw. Dlatego warto profesjonalnie zadbać o gromadzenie feedbacku od klientów. 

Jak wygląda proces implementacji takiego narzędzia w sklepie internetowym? Przyjrzyjmy się case study firmy Darymex z Zaufane.pl

Firma Darymex powstała w 1992 roku w Brzeszczach. Zajmuje się produkcją konfekcji pościelowej i stołowej oraz handlem detalicznym i hurtowym wszelakiego rodzaju tekstyliami domowymi. Dzięki determinacji i pasji ciągle rozwija się zwiększając asortyment dostępnych produktów własnych, jak i importowanych. Darymex.pl od lat cieszy się zaufaniem klientów dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów, a wraz z rozwojem e-commerce, firma zaczęła dostrzegać potrzebę efektywnego zarządzania opiniami klientów oraz budowania silnej obecności w środowisku online. Skoncentrujemy się na korzyściach, jakie firma odniosła dzięki implementacji narzędzia oraz na konkretnych działaniach podejmowanych w celu wzmocnienia zaufania klientów i budowania pozytywnej reputacji marki w środowisku online.

 

Wprowadzenie

 

Przed wdrożeniem strategii marketingu opinii, Darymex borykał się z problemem ograniczonej uwagi klientów wobec ich produktów oraz niewielką liczbą recenzji na ich stronie internetowej. Pomimo wysokiej jakości swoich wyrobów, firma musiała zbudować jeszcze większe zaufanie klientów, aby ułatwić im decyzje zakupowe.

Darymex postanowił skorzystać z narzędzia Zaufane.pl, aby wzmocnić swoją pozycję oraz zwiększyć sprzedaż, poprzez zbieranie i publikowanie opinii klientów. Po wspólnym dostosowaniu strategii, firma umożliwiła klientom ocenianie swoich produktów, a następnie wykorzystała pozyskany feedback w celu promocji swoich wyrobów oraz poprawy jakości usług. Realizacja obejmowała 3 podstawowe kwestie:

 

  • Zbieranie opinii: Darymex zachęcał klientów do pozostawienia opinii na temat zakupionych produktów, wysyłając im po zrealizowaniu zamówienia prośbę o wystawienie recenzji.
  • Publikowanie opinii: Po otrzymaniu pozytywnych opinii, firma publikowała je na swojej stronie internetowej oraz na platformach społecznościowych, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć komentarze innych użytkowników.
  • Wykorzystanie opinii w kampaniach marketingowych: Darymex wykorzystywał pozytywne opinie klientów w ramach swoich kampanii reklamowych, w tym w e-mailach marketingowych, na stronie internetowej oraz na mediach społecznościowych, aby przekonać potencjalnych klientów do dokonania zakupu.

 

Wdrożone rozwiązania

 

Firma skupiła się na pozyskaniu:

  • Opinii o sklepie.
  • Opinii o produkcie.
  • Gwiazdkach w reklamach tekstowych.
  • Gwiazdkach w reklamach PLA.
  • Gwiazdkach w organicznych wynikach wyszukiwania.

Opinie zostały pozyskiwane za pomocą:

1. Formularza na końcu koszyka zakupowego, który został spersonalizowany według potrzeb firmy.

2. Wiadomości mailowych.

Dzięki efektywnej pracy, aktualnie w naszym systemie posiadamy: 3 431 opinii o firmie z bardzo wysoką średnią 4.8. Poniżej przedstawiamy wykresy obrazujące przebieg pozyskiwania recenzji:

 

A także 1 593 opinii o produktach ze średnią oceną 4.81: 

 

 

Prezentowanie opinii

 

Opinie o sklepie są prezentowane przy pomocy metody API. Natomiast opinie o produktach są prezentowane przy pomocy naszego widgetu, który utwierdza kupujących w podejmowaniu decyzji zakupowych. Poniżej przedstawione są przykłady graficzne:

 

Gwiazdki w Google

 

Prezentowanie opinii w wyszukiwarce Google przekłada się na większą liczbę kliknięć, a także może wpływać pozytywnie na obniżenie kosztów i osiągnięcie szybszych wyników prowadzonych działań marketingowych. Obecnie Darymex.pl wykorzystują wszystkie dostępne możliwości prezentowania opinii w wyszukiwarce Google tj. reklamy produktowe, reklamy tekstowe, wyniki organiczne. Pozyskaliśmy również opinie do wizytówki Google Moja Firma, co przełożyło się na bardzo wysoką średnią 4.8

 

Podsumowanie współpracy

 

Dzięki skutecznemu wdrożeniu strategii marketingu opinii, Darymex odnotował znaczący wzrost konwersji oraz sprzedaży swoich produktów. Klienci byli bardziej skłonni do zaufania marce i dokonywania zakupów po przeczytaniu pozytywnych opinii innych użytkowników. Ponadto, firma zyskała również cenne spostrzeżenia na temat swoich produktów, co pozwoliło im dostosować ofertę do oczekiwań klientów.

Darymex udowodnił, że skuteczne wykorzystanie marketingu opinii może znacząco wpłynąć na sukces sprzedażowy firmy. Poprzez budowanie zaufania i publikację opinii klientów, firma zwiększyła swoją widoczność oraz zachęciła potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Dzięki temu case study, inne firmy mogą również zainspirować się strategią Darymex i wykorzystać marketing opinii jako narzędzie do wzrostu sprzedaży i budowy marki.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie