BLOG
Od opinii do sprzedaży: czyli jak Darymex.pl zwiększył przychody dzięki opiniom od klientów.

Słowem wstępu
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji marki i decyzji zakupowych. Dla przedsiębiorstw działających w sektorze e-commerce, skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie i publikowanie opinii klientów staje się nieodzownym elementem strategii marketingowych. Jednakże, w natłoku informacji online, autentyczność recenzji stają się kwestiami o kluczowym znaczeniu dla konsumentów oraz przedsiębiorstw. Dlatego warto profesjonalnie zadbać o gromadzenie feedbacku od klientów.
Jak wygląda proces implementacji takiego narzędzia w sklepie internetowym? Przyjrzyjmy się case study firmy Darymex z Zaufane.pl
Firma Darymex powstała w 1992 roku w Brzeszczach. Zajmuje się produkcją konfekcji pościelowej i stołowej oraz handlem detalicznym i hurtowym wszelakiego rodzaju tekstyliami domowymi. Dzięki determinacji i pasji ciągle rozwija się zwiększając asortyment dostępnych produktów własnych, jak i importowanych. Darymex.pl od lat cieszy się zaufaniem klientów dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów, a wraz z rozwojem e-commerce, firma zaczęła dostrzegać potrzebę efektywnego zarządzania opiniami klientów oraz budowania silnej obecności w środowisku online. Skoncentrujemy się na korzyściach, jakie firma odniosła dzięki implementacji narzędzia oraz na konkretnych działaniach podejmowanych w celu wzmocnienia zaufania klientów i budowania pozytywnej reputacji marki w środowisku online.
Wprowadzenie
Przed wdrożeniem strategii marketingu opinii, Darymex borykał się z problemem ograniczonej uwagi klientów wobec ich produktów oraz niewielką liczbą recenzji na ich stronie internetowej. Pomimo wysokiej jakości swoich wyrobów, firma musiała zbudować jeszcze większe zaufanie klientów, aby ułatwić im decyzje zakupowe.
Darymex postanowił skorzystać z narzędzia Zaufane.pl, aby wzmocnić swoją pozycję oraz zwiększyć sprzedaż, poprzez zbieranie i publikowanie opinii klientów. Po wspólnym dostosowaniu strategii, firma umożliwiła klientom ocenianie swoich produktów, a następnie wykorzystała pozyskany feedback w celu promocji swoich wyrobów oraz poprawy jakości usług. Realizacja obejmowała 3 podstawowe kwestie:
- Zbieranie opinii: Darymex zachęcał klientów do pozostawienia opinii na temat zakupionych produktów, wysyłając im po zrealizowaniu zamówienia prośbę o wystawienie recenzji.
- Publikowanie opinii: Po otrzymaniu pozytywnych opinii, firma publikowała je na swojej stronie internetowej oraz na platformach społecznościowych, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć komentarze innych użytkowników.
- Wykorzystanie opinii w kampaniach marketingowych: Darymex wykorzystywał pozytywne opinie klientów w ramach swoich kampanii reklamowych, w tym w e-mailach marketingowych, na stronie internetowej oraz na mediach społecznościowych, aby przekonać potencjalnych klientów do dokonania zakupu.
Wdrożone rozwiązania
Firma skupiła się na pozyskaniu:
- Opinii o sklepie.
- Opinii o produkcie.
- Gwiazdkach w reklamach tekstowych.
- Gwiazdkach w reklamach PLA.
- Gwiazdkach w organicznych wynikach wyszukiwania.
Opinie zostały pozyskiwane za pomocą:
1. Formularza na końcu koszyka zakupowego, który został spersonalizowany według potrzeb firmy.
2. Wiadomości mailowych.
Dzięki efektywnej pracy, aktualnie w naszym systemie posiadamy: 3 431 opinii o firmie z bardzo wysoką średnią 4.8. Poniżej przedstawiamy wykresy obrazujące przebieg pozyskiwania recenzji:
A także 1 593 opinii o produktach ze średnią oceną 4.81:
Prezentowanie opinii
Opinie o sklepie są prezentowane przy pomocy metody API. Natomiast opinie o produktach są prezentowane przy pomocy naszego widgetu, który utwierdza kupujących w podejmowaniu decyzji zakupowych. Poniżej przedstawione są przykłady graficzne:
Gwiazdki w Google
Prezentowanie opinii w wyszukiwarce Google przekłada się na większą liczbę kliknięć, a także może wpływać pozytywnie na obniżenie kosztów i osiągnięcie szybszych wyników prowadzonych działań marketingowych. Obecnie Darymex.pl wykorzystują wszystkie dostępne możliwości prezentowania opinii w wyszukiwarce Google tj. reklamy produktowe, reklamy tekstowe, wyniki organiczne. Pozyskaliśmy również opinie do wizytówki Google Moja Firma, co przełożyło się na bardzo wysoką średnią 4.8
Podsumowanie współpracy
Dzięki skutecznemu wdrożeniu strategii marketingu opinii, Darymex odnotował znaczący wzrost konwersji oraz sprzedaży swoich produktów. Klienci byli bardziej skłonni do zaufania marce i dokonywania zakupów po przeczytaniu pozytywnych opinii innych użytkowników. Ponadto, firma zyskała również cenne spostrzeżenia na temat swoich produktów, co pozwoliło im dostosować ofertę do oczekiwań klientów.
Darymex udowodnił, że skuteczne wykorzystanie marketingu opinii może znacząco wpłynąć na sukces sprzedażowy firmy. Poprzez budowanie zaufania i publikację opinii klientów, firma zwiększyła swoją widoczność oraz zachęciła potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Dzięki temu case study, inne firmy mogą również zainspirować się strategią Darymex i wykorzystać marketing opinii jako narzędzie do wzrostu sprzedaży i budowy marki.
Nowy widget Zaufane.pl – opinie, które sprzedają
Nowy widget opinii od Zaufane.pl to narzędzie, które w prosty i efektowny sposób pozwala wyświetlać zweryfikowane opinie klientów bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Dzięki dodatkowym funkcjom – takim jak tłumaczenie treści, inteligentne podpowiadanie oraz ranking pomocności opinii – staje się on nie tylko elementem budującym wiarygodność marki, ale też realnym wsparciem w procesie sprzedaży.
Autentyczne opinie klientów? Dodaj zdjęcia!
Opinie klientów to jedno z najważniejszych narzędzi budowania zaufania w e-commerce. Ale co jeśli powiemy Ci, że możesz pójść o krok dalej i zacząć zbierać opinie ze zdjęciami – autentyczne, wiarygodne i przyciągające wzrok?
Od opinii do wyników — jak lepiej wykorzystywać dane w e-commerce
E-commerce to nie tylko sztuka sprzedaży, ale przede wszystkim sztuka analizy danych i wyciągania wniosków. W natłoku informacji, wskaźników i ocen kluczowe staje się umiejętne połączenie tych elementów w jedną, skuteczną strategię rozwoju. Dlatego coraz więcej firm inwestuje nie tylko w reklamy, ale też w narzędzia analityczne, automatyzację i budowanie reputacji.
Nowe funkcje Zaufane.pl
W Zaufane.pl wprowadziliśmy nowe funkcje, które pomagają nie tylko zbierać opinie, ale sprawiają, że stają się one wartościowym elementem komunikacji, budowania zaufania i optymalizacji procesów.
Jak zdobyć pozytywne opinie klientów? Prośba o wystawienie opinii
W dzisiejszych czasach nie ma takich firm czy produktów, których nie można by było zrecenzować. Ponadto opinie w Internecie stały się podstawą w budowaniu relacji na płaszczyźnie sprzedawca-klient. Zdobywanie pozytywnych opinii Google to również najkrótsza droga do pozyskania nowych odbiorców. Takie recenzje dają im poczucie dokonania najlepszego wyboru. Jak zatem zdobyć pozytywne opinie dla swojego biznesu? Oto kilka przykładów, dzięki którym dasz możliwość swoim klientom do wyrażenia własnego zdania.
Co to jest rich snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych
Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych.
Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.