BLOG
Od opinii do sprzedaży: czyli jak Darymex.pl zwiększył przychody dzięki opiniom od klientów.
Słowem wstępu
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji marki i decyzji zakupowych. Dla przedsiębiorstw działających w sektorze e-commerce, skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie i publikowanie opinii klientów staje się nieodzownym elementem strategii marketingowych. Jednakże, w natłoku informacji online, autentyczność recenzji stają się kwestiami o kluczowym znaczeniu dla konsumentów oraz przedsiębiorstw. Dlatego warto profesjonalnie zadbać o gromadzenie feedbacku od klientów.
Jak wygląda proces implementacji takiego narzędzia w sklepie internetowym? Przyjrzyjmy się case study firmy Darymex z Zaufane.pl
Firma Darymex powstała w 1992 roku w Brzeszczach. Zajmuje się produkcją konfekcji pościelowej i stołowej oraz handlem detalicznym i hurtowym wszelakiego rodzaju tekstyliami domowymi. Dzięki determinacji i pasji ciągle rozwija się zwiększając asortyment dostępnych produktów własnych, jak i importowanych. Darymex.pl od lat cieszy się zaufaniem klientów dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów, a wraz z rozwojem e-commerce, firma zaczęła dostrzegać potrzebę efektywnego zarządzania opiniami klientów oraz budowania silnej obecności w środowisku online. Skoncentrujemy się na korzyściach, jakie firma odniosła dzięki implementacji narzędzia oraz na konkretnych działaniach podejmowanych w celu wzmocnienia zaufania klientów i budowania pozytywnej reputacji marki w środowisku online.
Wprowadzenie
Przed wdrożeniem strategii marketingu opinii, Darymex borykał się z problemem ograniczonej uwagi klientów wobec ich produktów oraz niewielką liczbą recenzji na ich stronie internetowej. Pomimo wysokiej jakości swoich wyrobów, firma musiała zbudować jeszcze większe zaufanie klientów, aby ułatwić im decyzje zakupowe.
Darymex postanowił skorzystać z narzędzia Zaufane.pl, aby wzmocnić swoją pozycję oraz zwiększyć sprzedaż, poprzez zbieranie i publikowanie opinii klientów. Po wspólnym dostosowaniu strategii, firma umożliwiła klientom ocenianie swoich produktów, a następnie wykorzystała pozyskany feedback w celu promocji swoich wyrobów oraz poprawy jakości usług. Realizacja obejmowała 3 podstawowe kwestie:
- Zbieranie opinii: Darymex zachęcał klientów do pozostawienia opinii na temat zakupionych produktów, wysyłając im po zrealizowaniu zamówienia prośbę o wystawienie recenzji.
- Publikowanie opinii: Po otrzymaniu pozytywnych opinii, firma publikowała je na swojej stronie internetowej oraz na platformach społecznościowych, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć komentarze innych użytkowników.
- Wykorzystanie opinii w kampaniach marketingowych: Darymex wykorzystywał pozytywne opinie klientów w ramach swoich kampanii reklamowych, w tym w e-mailach marketingowych, na stronie internetowej oraz na mediach społecznościowych, aby przekonać potencjalnych klientów do dokonania zakupu.
Wdrożone rozwiązania
Firma skupiła się na pozyskaniu:
- Opinii o sklepie.
- Opinii o produkcie.
- Gwiazdkach w reklamach tekstowych.
- Gwiazdkach w reklamach PLA.
- Gwiazdkach w organicznych wynikach wyszukiwania.
Opinie zostały pozyskiwane za pomocą:
1. Formularza na końcu koszyka zakupowego, który został spersonalizowany według potrzeb firmy.
2. Wiadomości mailowych.
Dzięki efektywnej pracy, aktualnie w naszym systemie posiadamy: 3 431 opinii o firmie z bardzo wysoką średnią 4.8. Poniżej przedstawiamy wykresy obrazujące przebieg pozyskiwania recenzji:
A także 1 593 opinii o produktach ze średnią oceną 4.81:
Prezentowanie opinii
Opinie o sklepie są prezentowane przy pomocy metody API. Natomiast opinie o produktach są prezentowane przy pomocy naszego widgetu, który utwierdza kupujących w podejmowaniu decyzji zakupowych. Poniżej przedstawione są przykłady graficzne:
Gwiazdki w Google
Prezentowanie opinii w wyszukiwarce Google przekłada się na większą liczbę kliknięć, a także może wpływać pozytywnie na obniżenie kosztów i osiągnięcie szybszych wyników prowadzonych działań marketingowych. Obecnie Darymex.pl wykorzystują wszystkie dostępne możliwości prezentowania opinii w wyszukiwarce Google tj. reklamy produktowe, reklamy tekstowe, wyniki organiczne. Pozyskaliśmy również opinie do wizytówki Google Moja Firma, co przełożyło się na bardzo wysoką średnią 4.8
Podsumowanie współpracy
Dzięki skutecznemu wdrożeniu strategii marketingu opinii, Darymex odnotował znaczący wzrost konwersji oraz sprzedaży swoich produktów. Klienci byli bardziej skłonni do zaufania marce i dokonywania zakupów po przeczytaniu pozytywnych opinii innych użytkowników. Ponadto, firma zyskała również cenne spostrzeżenia na temat swoich produktów, co pozwoliło im dostosować ofertę do oczekiwań klientów.
Darymex udowodnił, że skuteczne wykorzystanie marketingu opinii może znacząco wpłynąć na sukces sprzedażowy firmy. Poprzez budowanie zaufania i publikację opinii klientów, firma zwiększyła swoją widoczność oraz zachęciła potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Dzięki temu case study, inne firmy mogą również zainspirować się strategią Darymex i wykorzystać marketing opinii jako narzędzie do wzrostu sprzedaży i budowy marki.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!