BLOG

Czytaj i rozwijaj swój biznes

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Narzędzie Zaufane.pl: Doskonałe Rozwiązania dla Skutecznego Zarządzania Opiniami

W dzisiejszym świecie, gdzie opinie online mają ogromne znaczenie, utrzymywanie pozytywnego wizerunku marki czy sprzedawcy jest kluczowe. Zrozumienie potrzeb klientów, reagowanie na ich opinie oraz skuteczna moderacja stają się nieodłącznymi elementami sukcesu w biznesie. Na szczęście, narzędzia takie jak Zaufane.pl oferują innowacyjne funkcjonalności, które ułatwiają zarządzanie opiniami użytkowników.

Optymalizacja konwersji na przykładach

 

Pierwotny człowiek na zakupach. Biznes może czerpać pełnymi garściami z badań nad ludzką percepcją i procesami decyzyjnymi. Narzędzia takie jak EEG (elektroencefalograf) lub fMRI (funkcjonalny rezonans magnetyczny) dały niepowtarzalny wgląd w działania ludzkiego mózgu, również te związane z zakupami. 

Ekonomia behawioralna badająca ludzkie zachowania wykazała, że jesteśmy mniej racjonalni niż nam się wydawało i działamy na podstawie wielu szybkich, powierzchownych decyzji oszczędzając cenne zasoby kognitywne. W odległych czasach nadmierne wydatkowanie energii oznaczało śmierć z rąk drapieżników lub wrogich plemion. Dziś nie ma już tych zagrożeń, ale mechanizmy pozostały i są używane… np. do zakupów online! 

Sprawdź na przykładach praktycznych, jak można wykorzystać tę wiedzę o człowieku, do zwiększenia sprzedaży!

Sprzedaż na marketplace? Własny sklep internetowy? A może to i to?

 

Czy możemy wyobrazić już sobie świat bez Internetu? Raczej nie! Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na otwarcie swojego sklepu internetowego. Mamy świadomość korzyści prowadzenia e-biznesu. Na co jednak postawić? W jakiej formie działać w sieci? Skupić się na sklepie online z bogatym pakietem produktów i kompleksową obsługą, a może iść w stronę działalności na platformach typu marketplace? Przedstawiamy zalety obu tych rozwiązań!

Jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym?

Z roku na rok pojawia się coraz więcej sklepów online. Można wręcz powiedzieć, że rosną jak grzyby po deszczu. Wielu stacjonarnych przedsiębiorców zdecydowało się przejść do e -biznesu. Reklama, sprawnie prowadzony marketing. Wszystko to jest ważne. Zanim jednak rozpoczniemy jakiekolwiek działania i wyjdziemy do odbiorcy z naszą ofertą, musimy nauczyć się zarządzania katalogiem produktów. Czy wiesz, że odpowiednie zarządzaniem produktami w Twoim e-sklepie może zapewnić Tobie większy ruch w obrębie strony?  To dzięki niemu klienci mogą łatwiej i szybciej znaleźć to, czego szukają, a Ty możesz skuteczniej kontrolować stan magazynowy i zarządzać ofertą. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, jak efektywnie zarządzać katalogiem produktów w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć dochody w e-commerce?

Ostatnie lata otworzyły nowe możliwości dla e-handlu. Kryzys gospodarczy paradoksalnie sprawił, że branża e-commerce zaczęła rosnąć w siłę. Coraz większe znaczenie handlu międzynarodowego, działalność e-sklepów przez aplikacje mobilne - wreszcie, to na co wielu czekało - pojawienie się sztucznej inteligencji jej jak powiem świeżości. E-commerce jest w znakomitej formie. Jak zatem zwiększać dochody w tej przestrzeni? W przestrzeni, gdzie konkurencja bywa naprawdę spora. Poznaj strategie zwiększania dochodów w handlu elektronicznym i wykorzystaj je do zwiększania przewagi na rynku!

Marketing rekomendacji i sztuka odpowiedzi na recenzje klientów

W dobie cyfryzacji i nieustannie rosnącej konkurencji, dbanie o reputację swojej firmy w internecie stało się kluczowym elementem sukcesu. Marketing rekomendacji wchodzi na salony i jest jednym z najważniejszych ogniw owocnego  prowadzenia firmy. Warto odpowiadać na recenzje - te pozytywne dodają motywacji do dalszej pracy, a odpowiedź buduje relacje!

Negatywne opinie klientów mogą prowadzić do spadku zaufania potencjalnych konsumentów oraz zahamowania rozwoju przedsiębiorstwa. Jednak i przy tych nie warto chować głowy w piasek! Odpowiadaj! Bądź odpowiedzialnym przedsiębiorcą, a zyskasz w oczach potencjalnego klienta. Wyjdziesz z problemu z ludzką twarzą. Właściwe zarządzanie opinią firmy może mieć bezpośredni wpływ na jej postrzeganie przez rynek, co przekłada się także na wyniki finansowe.

Trendy w e-commerce 2023 r. Z których warto czerpać?

 

Nie da się ukryć, że branża e-commerce jest w momencie ogromnego rozkwitu. Proces ten paradoksalnie przyspieszyła pandemia koronawirusa, zmiany gospodarcze, a w ostatnich  miesiącach pojawienie się sztucznej inteligencji (Al). To właśnie Al rzucił wskazał nowe ścieżki rozwoju w roku 2023, ale i w latach następnych. Sztuczna inteligencja bowiem pomaga badać, analizować i wykorzystywać doświadczenie klienta. Wzmacnia optymalizację danych w sklepie, wspiera sprawną obsługę klienta. Pojawienie się Al oczywiście gra pierwsze skrzypce wśród trendów e-commerce, ale też innym wpływom i możliwością branżowym warto przyjrzeć się z bliska. Czym wyróżnia się e-commerce w tym momencie?

Kalendarium eventów e-commerce wrzesień - grudzień 2023 r. Gdzie można nas spotkać?

Branża e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się przestrzeni. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Z dnia na dzień mamy do czynienia z nowymi trendami, nowymi narzędziami, które możemy wdrażać w codziennej pracy w handlu.  Życie e-commerce jest bardzo intensywne. My w Zaufane.pl od samego początku istnienia naszej firmy trzymamy rękę na pulsie. Z nadzieją i ogromną ciekawością spoglądamy na wszelkiego rodzaju nowinki. Chcemy się dzielić pasją i doświadczeniem. Nie pomijamy żadnego trendu, w którym warto zainteresować się bliżej. Nieodłącznym elementem naszej działalności jest obecność na targach i eventach branżowych. Zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Jesień to zawsze najgorętszy okres i dzieje się naprawdę dużo.  Przedstawiamy małą ściągę, gdzie będziemy obecni tej jesieni i na jakich eventach możecie nas spotkać i porozmawiać o mocy żółtych gwiazdek i potencjale marketingu rekomendacji.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług.

  • Jak przebiega integracja?

    Wdrażamy wtyczkę na stronie. Ściągamy bazę wcześniejszych opinii, następuje moderacja przez Zaufane.pl. Zakończona publikacją w wybranych miejscach. Podczas prac korzystamy z kilku metod integracji:

    1. Manualnie
    2. Automatycznie:
      • a. Wtyczka do strony
      • b. API
    3. c. pliku CSV umieszczanego na serwerze FTP, d. Baselinker.
  • Jak zacząć?

    Zaczynamy od przygotowania platformy sklepu i uporządkowania wcześniejszych opinii. Kluczowa jest oczywiście też umowa. - jeśli chcesz rozpocząć pozyskiwanie opinii lub zacząć czerpać korzyści z już istniejących, skontaktuj się z nami, a dopasujemy możliwości do Twojego biznesu.

  • Jak długo trwa umowa?

    Przetestuj nas przez 6 miesięcy, a następnie możemy przedłużyć umowę na 12 miesięcy.

  • Co oferuje mi system recenzji?

    Dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom zarządzania i publikowania recenzji możemy:

    • wyróżnić sklep i produkty/ firmę, usługi "złotymi gwiazdkami" w Google w wynikach płatnych (reklamy tekstowe i produktowe) i organicznych (kategorie, podstrony, produkty),
    • zwiększyć konwersję nawet o 380%,
    • obniżyć CPC w Google o 20 - 50% ,
    • zwiększyć CTR o ok. 20%,
    • polepszyć pozycjonowanie w wynikach Google,
    • zwiększyć liczbę pozytywnych i prawdziwych opinii w wizytówce w Google MB i na Facebooku,
    • budować zaufanie wśród aktualnych i potencjalnych Klientów.

    Wdrażamy system gwiazdkowej oceny produktów - w płatnych reklamach oraz wynikach organicznych. Zamieszczamy opinie w miejscach decyzyjnych dla klienta. Tworzymy formularze e-mail, Pop-up, Google Moja Firma, w miejscach opiniotwórczych.

  • Jakie rodzaje opinii pozyskujemy?

    Oceny produktowe, opinie o sklepie, opinie potransakcyjne i zweryfikowane, zgodne z omnibusem, opinie na serwisy trzecie takie jak wizytówka Google my business, FB, Tripadvisor itp.

  • Jak wygląda proces przeniesienia opinii do Google'a?

    Ściągamy opinie, zespół ZAufane dokonuje weryfikacji pod względem zasad Google. Następuje publikacja. proces automatyczny dzięki partnerstwu z Google, nie wymaga zaangażowania klienta - podpytać wdrożenie.

  • Kiedy opinie pojawiają się w Google?

    Po akceptacji Googla. po uzyskaniu minimum 100 opinii o sklepie oraz 50 opinii produktowych, czas wyświetlania gwiazdek sięga średnio od 4 do 8 tygodni.

  • Gdzie mogę opublikować swoje recenzje?

    Widgety na stronie sklepu, oceny produktowe w wynikach wyszukiwania, portale opiniotwórcze, wizytówka Google oraz inne serwisy zewnętrzne. przekazujemy prawa do opinii i może użytkować ich dowolnie.

  • W jaki sposób Zaufane.pl chroni przed fałszywymi recenzjami?

    Każda opinia jest weryfikowana przez zespół Zaufane.pl. wykorzystujemy ankiety warunkowe, wymagamy pełnego uzasadnienia opinii negatywnej przez klienta, klient, który nie dokonał zakupu/transakcji nie może pozostawić opinii.

  • Co należy zrobić w przypadku negatywnej recenzji?

    Pojawienie się negatywnej recenzji nigdy nie należy do rzeczy miłych. Jeśli jednak taką opinię wystawił prawdziwy klient zachęcamy do jej publikacji i reakcji na taką opinię, w postaci odpowiedniego komentarza, który pozwoli dojść do porozumienia z niezadowolonym klientem lub zwyczajnie przeprosić za zaistniałą sytuację.

  • W jaki sposób prezentowane są opinie?

    Opinie w formie Złotych gwiazdek we wszystkich wynikach wyszukiwania, opinie tekstowe, w widgetach na stronie, w wynikach wyszukiwania. W panelu Google Moja Firma i serwisy stron trzecich.

  • Czy serwis dokonuje wstępnej moderacji?

    Przede wszystkim publikujemy tylko opinie zgodne z Omnibus. Dział moderacji sprawdza i weryfikuje każdą opinię czy jest zgodna z prawem i obowiązującymi regulacjami.

    Sprawdzamy też, czy komentarz nie posiada treści obraźliwych czy wulgarnych.

  • Co dzieje się z opiniami po zakończeniu współpracy?

    Opinie są własnością klienta.

  • Czy usługa jest zgodną z dyrektywą Omnibus?

    Tak. To nasz priorytet i podchodzimy do tej Dyrektywy bardzo poważnie.

  • Czy jest panel DEMO?

    Tak. Zazwyczaj okres próbny trwa 6 miesięcy.

  • Czy mogę wyświetlić tylko opinie pozytywne?

    Zachęcamy do publikacji również negatywnych opinii Dlaczego? Według najnowszych badań największym zaufaniem cieszą się firmy, które posiadają ocenę gwiazdkową między 4,2 a 4,6. Negatywna opinia, jeśli nawet się pojawi jest wyrazem prawdziwości i autentyczności przedsiębiorstwa. Dyrektywa Omnibus wymaga aby pokazywać wszystkie opinie.

  • Jakie są Państwa przewagi nad konkurencją, która jest zdecydowanie tańsza?

    W odróżnieniu do konkurencji - My zajmujemy się każdym etapem wdrożenia i publikacji opinii. Instalujemy wszystkie wtyczki, zapewniamy pełną integrację, co często u konkurencji klient musi zrobić sam. Przejmujemy wszystkie obowiązki i to po naszej stronie leży moderacja, Weryfikacja i publikacja pozyskanych opinii. Dzięki temu klient ma spokojną głowę i może skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

  • Jak wygląda temat tłumaczeń opinii?

    Nasze stanowisko jest zgodne z rekomendacjami Google, czyli prezentujemy treść opinii w języku oryginalnym z możliwością tłumaczenia na język natywny, jako partner Google postępujemy zgodnie z wymogami Google. Partnerstwo z Google obliguje nas do działania zgodnie z zasadami Google. Dobro klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego też zawsze działamy zgodnie zasadami i rozporządzeniami Googla. Nie zalecamy też automatycznego tłumaczenia opinii. Stawiamy na autentyczność w danym języku. Każdy kraj i e0-commerce w danym kraju rządzi się swoimi prawami. Konsumenci w różnych krajach cenią w e-handlu inne kwestie, dlatego też opinia ma być zgodna i adekwatna do zachowań zakupowych w danym regionie.

  • Na ilu rynkach działacie?

    Ro, Hu, Cz, SK (53 rożne kraje)

  • Czy macie automatyczne odpowiedzi do Klientów którzy wystawili opinię

    Nie rekomendujemy takiego rozwiązania z uwagi na brak autentyczności, Zgodnie ze wytycznymi Komisji Europejskiej przykładami zakazanych działań manipulacyjnych mogą być: dostarczanie konsumentom wypełnionego wcześniej wzoru pozytywnej opinii.

  • Co nas wyróżnia?

    • Umożliwiamy zestawianie oceny produktowej z oceną sprzedawcy oraz możliwość wystawienia oceny przy różnych wariantach produktu, co znacząco wzmacnia pozycję sklepu, ale też wzmacnia zaufanie do marki,
    • zapewniamy pełną obsługę - od momentu wdrożenia rozwiązania, aż po publikację. Klient się może skupić na swoich sprawach,
    • pierwsza umowa podpisywana jest na 6 miesięcy (u konkurencji trzeba podpisać umowę na rok), dzięki temu klient może ze spokojem sprawdzić, jak czuje się z naszym rozwiązaniem,
    • oferujemy dedykowane kody rabatowe już od startu współpracy,
    • importujemy opinie już przy najmniejszych pakietach - konkurencja wyłącznie przy zakupie najwyższego pakietu. Podobnie sytuacja wygląda z testami A/B, integracją typu API, badaniem NPS, które realizujemy w każdym pakiecie,
    • cena za pakiet jest u nas jasna - nie mamy ukrytych kosztów i nie piszemy “drobnym drukiem”. Wszystkie działania konfiguracyjne są w cenie pakietu - nie pobieramy dodatkowych opłat,
    • w odróżnieniu od innych - jesteśmy oficjalnym partnerem Google,
    • wyróżnia nas widget Omnichannel i możliwość agregacji z innych platform.

Co w Zaufane jest standardem, a za co dodatkowo zapłacisz u innego usługodawcy?

Oferowana usługa Zaufane Inny usługodawca 1 Inny usługodawca 2 Inny usługodawca 3
Opinie o sklepie i produktach
Opinie na wizytówki w Google Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę
Liczba metod pozyskiwania opinii 5 4 1 3
Pop-up z ankietą na ThankYou page
QR kody
"Złote gwiazdki" z oceną sprzedawcy w reklamach Google
"Złote gwiazdki" w reklamach produktowych Google
Moderacja opinii w najwyższym pakiecie dodatkowo płatna
Testy A/B w najwyższym pakiecie
Badania NPS w najwyższym pakiecie
Metody integracji wtyczka/API/plik CSV wtyczka/API (w najwyższym pakiecie) wtyczka/API wtyczka/API
Liczba obługiwanych języków 26 języków 20 języków 8 języków
Oficjalne partnerstwo z Google
Widget Omnichannel (agregacja opinii z różnych platform)
Widget AI
Widget produktowy z tłumaczeniem opinii na język obcy
Pozyskiwanie opinii zgodnie z wariantami produktów

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie