Blog

ANALIZA BADANIA: wpływ opinii na lokalne firmy
W ciągu ostatniej dekady recenzje online stały się coraz bardziej powszechną częścią decyzji zakupowych konsumentów. Jednak w związku z tym, że recenzje stanowią obecnie ogromną część organicznych wyników wyszukiwania, trudno jest nie zauważyć słabej oceny gwiazdkowej lub opinii niezadowolonych klientów. Coroczne Badanie Lokalnych Opinii Konsumenckich daje szczegółowy wgląd do zachowań konsumentów w zakresie wykorzystania recenzji jako czynnika przemawiającego (lub nie) za pojęciem współpracy z lokalną marką.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji e-commerce?
Co kryje się pod zakładką „Cele” w Google Analytics? Ogół akcji i interakcji użytkowników z naszym serwisem, które uważamy za wartościowe i konieczne do osiągnięcia sukcesu. W zależności od typu strony internetowej, jaką prowadzisz, inne działania będą dla ciebie priorytetem. Piszesz bloga? Twoim celem jest więc zdobycie jak największej liczby czytelników. Jesteś właścicielem kanału na YouTube? Zależy Ci na subskrybentach. Prowadzisz witrynę e-commerce? Twój priorytet to sprzedaż.

Autentyczne opinie: zadbaj o sukces firmy bez błagania i kupowania recenzji
Robert Cialdini, profesor wydziału psychologii Uniwersytetu w Arizonie w książce „Wywieranie wpływu na ludzi” sklasyfikował metody manipulacji społeczeństwem pod postacią 6 zasad. Jedną z nich jest „dowód społeczny”. Społeczny dowód słuszności opiera się na zasadzie psychologii tłumu – człowiek stojący przed wyborem, którego konsekwencji nie jest w stanie przewidzieć, przyjmuje poglądy identyczne z opiniami członków grupy. Krótko mówiąc, ocenia swoje zachowanie i decyzję jako właściwe, jeśli odzwierciedlają się one w zachowaniach innych ludzi. Jak to się ma do opinii w Internecie?