Blog zaufane.pl

Artykuły i wpisy o opiniach, marketingu i sprzedaży w sklepie internetowym

Blog

Google potwierdza! Odpowiadanie na opinie poprawia lokalne SEO

Często dostajemy sporo pytań, czy odpowiadanie na recenzje Google faktycznie pomaga lokalnemu SEO? Czy odpowiadanie na opinie ma znaczenie? W końcu nadeszła pora, by rozstrzygnąć tę zagadkę i w dokładny sposób określić, jak opinie online wpływają na lokalne SEO. Według przeprowadzonych badań aż 88% konsumentów ufa opiniom online w tym samym stopniu, co osobistym rekomendacjom od bliskich osób. Zastanów się, kiedy ostatni raz nie czytałeś recenzji o firmie przed zakupem produktu lub usługi? 

Chcę czytać dalej

Ankieta dotycząca przeglądu lokalnych konsumentów 2020

Każdego roku Lokal Consumer Review Survey bada, w jaki sposób lokalni klienci korzystają z recenzji online w celu wybrania firmy, której mogą zaufać. Badania przeprowadzane od 2010 roku mają na celu pomóc zrozumieć lokalnym firmom, marketerom oraz konsumentom, jaki wpływ mają opinie oraz by zobaczyć, jak dane te zmieniają się z roku na rok. Oczywiście rok 2020 był rokiem innym niż wszystkie i rozpoczęcie porównania nie byłoby możliwe, gdybyśmy nie zaznaczyli, że w tym roku nic nie było normalne. Oprócz zwykłych statystyk dotyczących ocen w gwiazdkach, liczby recenzji i sposobu, w jaki lokalne firmy proszą o recenzje, zapytaliśmy także konsumentów, jak Covid-19 wpłynął na korzystanie z recenzji online i lokalnych firm. Takie porównanie nada kontekst zmieniającym się trendom oraz pomoże zrozumieć, jak skutki pandemii mogą wpływać na lokalne firmy.

Chcę czytać dalej

Jak wykorzystać do pozycjonowania wszystkie możliwości Google?

Branża e-commerce od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nią zmieniają się nawyki użytkowników; jest to dla wielu firm zarówno ogromna szansa, jak i zagrożenie. Popyt niesie za sobą podaż, zwiększając tym samym konkurencję na rynku. Coraz więcej firm korzysta z usług SEO i rozwija swoją stronę internetową zgodnie z zaleceniami Google. Musisz więc skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie oferuje najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka, by zwiększać ruch organiczny na swojej stronie „kosztem” konkurencji – w przeciwnym wypadku sytuacja może się odwrócić i to Twoja domena straci na widoczności.

 

Chcę czytać dalej

Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?

Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi. Jeszcze kilkadziesiąt, a nawet kilkanaście lat temu jedyne recenzje, jakie mogliśmy otrzymać pochodziły od znajomych, sąsiadów, bądź krewnych. Dziś osoba mieszkająca w Stanach Zjednoczonych podejmuje decyzję o zakupie, sugerując się opinią od osoby z Bangladeszu. Fakt ten jasno pokazuje, że mimo dzielących kilometrów osoby z całego świata łączy coś wspólnego. 

Chcę czytać dalej

8 wskazówek, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami

Konsumenci w całej Polsce w dużym stopniu polegają na opiniach online, zanim podejmą decyzję o zakupie jakiegoś produktu bądź usługi. Biorąc pod uwagę konsumentów na całym świecie, średnio 9 na 10 twierdzi, że decyzje zakupowe są uzależnione od recenzji. Właśnie z tego powodu żadna firma oferująca produkty lub usługi nie może pozwolić sobie na ignorowanie opinii. Właściwe podejście polegające na możliwości wyrażania opinii np. w Google może znacznie zwiększyć sprzedaż oraz pozytywnie wpłynąć na ogólną renomę firmy. Warto również skorzystać z firmy zarządzającej reklamami, takiej jak Zaufane.pl, by mieć pewność, że w najlepszy sposób zarządzasz opiniami. 

Chcę czytać dalej

Jak opinie mogą obniżyć koszt reklamy oraz współczynnik CPC.

Ciągle zmieniające się środowisko e-biznesu staje się coraz bardziej konkurencyjne w miarę jak podejścia marketingowe dostosowują się do nowych technologii i innowacji. Jednak relacja firma-klient pozostaje w centrum wszystkich działań marketingowych. Obeznany technicznie zdolny do badań i chętny do wyrażania opinii – to szkic współczesnego konsumenta, który ostatecznie żyje w centrum wszystkich strategii e-biznesu.

Chcę czytać dalej

Jak pozycjonować reklamy produktowe dzięki gwiazdkom w PLA

Głównym celem każdej firmy sprzedającej produkty jest oczywiście zwiększenie widoczności, a tym samym zdobycie większej liczby kupujących. Jednym z najlepszych sposobów na zrealizowanie tego zadania jest dwuetapowy proces: Udostępnianie produktów w Zakupach Google za pośrednictwem konta Google Merchant. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, koniecznie rozważ rejestrację – jest bezpłatna i pomoże Ci uporządkować plik produktowy. Google w dużym stopniu opiera się na danych. Jest to najlepszy sposób, aby upewnić się, że Twoje produkty są poprawnie indeksowane i pojawiają się najczęściej w Zakupach Google. 

Chcę czytać dalej

ANALIZA BADANIA: wpływ opinii na lokalne firmy

W ciągu ostatniej dekady recenzje online stały się coraz bardziej powszechną częścią decyzji zakupowych konsumentów. Jednak w związku z tym, że recenzje stanowią obecnie ogromną część organicznych wyników wyszukiwania, trudno jest nie zauważyć słabej oceny gwiazdkowej lub opinii niezadowolonych klientów. Coroczne Badanie Lokalnych Opinii Konsumenckich daje szczegółowy wgląd do zachowań konsumentów w zakresie wykorzystania recenzji jako czynnika przemawiającego (lub nie) za pojęciem współpracy z lokalną marką. 

Chcę czytać dalej

Zwiększ zaufanie do Twojego biznesu i wyróżnij go spośród konkurencji.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Świetne

Na podstawie 82 opinii

Zobacz niektóre opinie tutaj

Viscola Fashion

Bardzo dobre rozwiązanie w zbieraniu opinii o sklepie i produktach. Dzięki temu rozwiązaniu można analizować opinię klientów i budować na podstawie tej wiedzy przyszłych rozwiązań.

Acus Med

Jak najbardziej polecam współpracę z zaufane.pl. Uzyskaliśmy mnóstwo opinii od klientów odnośnie sklepu i produktów (również do wizytówki Google Moja Firma)...

TRENA Professional Cosmetics

Bardzo dobry serwis do zbierania opinii. Dzięki Zaufane.pl zbieranie opinii, zarówno o firmie, jak i o produktach, idzie jak należy...

Ministerstwo Gadżetów

Serdecznie polecam firmę Zaufane.pl. Od początku współpraca przebiegała wzorowo i charakteryzowała się pełnym profesjonalizmem i indywidualnym podejściem do klienta...