BLOG

Jak Magento wspiera ekspansję zagraniczną Twojego e-Commerce?

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

marzec 2023
Jak Magento wspiera ekspansję zagraniczną Twojego e-Commerce?

Ekspansja zagraniczna to naturalny krok w rozwoju e-Commerce. Nie jest to jednak proces szybki i łatwy. To raczej bardzo złożony program, który musi zostać dobrze zaplanowany. Jego istotnym elementem jest technologia, która może ułatwiać, bądź też utrudniać realizację strategii rozwojowej Twojego sklepu internetowego. Wybór platformy e-Commerce, która pomoże Ci podbić zagraniczne rynki jest więc niezmiernie ważny. Wachlarz dostępnych opcji jest ogromny. Od rozwiązań SaaS, przez silniki open source, aż po systemy dedykowane. Jak pod kątem możliwości ekspansji zagranicznej wypada Magento? 

Magento - co to jest?

Magento to jedna z najpopularniejszych platform e-Commerce z kategorii open source. Główną zaletą silników tego typu jest dostęp do kodu źródłowego i możliwość jego swobodnej edycji. Dzięki temu możesz modyfikować i rozbudowywać swój sklep na Magento według aktualnych potrzeb Twojego biznesu. Ma to duże znaczenie dla e-Commerce’ów, które chcą się rozwijać, zarówno poszerzając funkcjonalności swojego sklepu, jak i wychodząc ze swoją ofertą poza granice kraju.

Najważniejsze cechy Magento:

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa systemu przy regularnie wprowadzanych aktualizacjach.
  • Elastyczność i swoboda rozwoju platformy, dzięki dostępowi do kodu źródłowego tego silnika.
  • Dobra wydajność przy zachowaniu wysokiej jakości kodu i sprawnej architekturze serwerowej.
  • Rozbudowane API, pozwalające na połączenie Twojego e-Commerce z dowolnym systemem zewnętrzny,.
  • Duża społeczność, która udostępnia dodatkowe moduły i udziela wsparcia na forach tematycznych.
  • Możliwość zmiany agencji wdrożeniowej.

Jak Magento wspiera handel cross border?

Nie każdy silnik daje wystarczające możliwości, by w optymalny sposób rozwijać e-Commerce na rynkach zagranicznych. Pewnie, możesz tworzyć kolejne sklepy na platformach typu SaaS. Pytanie tylko czy będzie to opłacalne z punktu widzenia zasobów koniecznych do wdrożenia i późniejszej obsługi kolejnych sklepów. Magento jest rozwiązaniem, które dzięki swojej charakterystyce i oferowanym przez ten silnik funkcjonalnościom, świetnie sprawdza się w handlu cross-border. Właśnie dlatego naszym klientom, którzy chcą się rozwijać na rynkach zagranicznych polecamy właśnie wdrożenie Magento.

Ale co takiego ma Magento 2, czego nie mają inne silniki? Co sprawia, że platforma open source od Adobe jest dobrym rozwiązaniem dla e-Commerce’ów, które chcą podbijać rynki zagraniczne?

Funkcja Multistore

To jedna z najbardziej docenianych funkcjonalności Magento, która wspiera ekspansję zagraniczną. Pozwala ona na zarządzanie wieloma sklepami internetowymi z poziomu jednego panelu administratora. Co ważne, nie ogranicza Cię żadna maksymalna liczba sklepów, domen, czy witryn. Jeśli masz taką potrzebę, możesz ich tworzyć nieskończenie wiele. 

Funkcja multistore pozwala na znacznie więcej, niż tylko stworzenie kolejnej wersji językowej Twojego e-Commerce. W jednej instancji Magento możesz mieć sklepy, które różnią się metodami płatności, sposobami dostaw, szatą graficzną, dostępnymi funkcjonalnościami, stawkami podatków, a nawet katalogiem produktów. Dzięki temu w pełni dopasujesz swój e-Commerce do wymagań poszczególnych grup klientów, a co za tym idzie zwiększysz sprzedaż na lokalnym rynku.

Możliwość adaptacji e-Commerce do potrzeb lokalnego rynku, to nie jedyna korzyść płynąca z wykorzystania funkcjonalności multistore. Tworzenie wielu sklepów na jednej instancji Magento pozwala na szybsze wdrożenie kolejnych witryn. Nie musisz stawiać nowej wersji językowej Twojego sklepu kompletnie od początku. Wystarczy, że prawidłowo skonfigurujesz nową witrynę. Dzięki temu unikniesz kosztów związanych z wdrożeniem kolejnego sklepu na Magento. Gromadząc wszystkie swoje witryny e-Commerce w jednym panelu Magento, zbierasz też w jednym miejscu wszystkie swoje dane sprzedażowe, co pozwala Ci na całościową analizę Twojego biznesu.

Integracja z systemem PIM

Zachowanie spójności danych, a także sprawne nimi zarządzanie to bardzo istotne elementy procesu ekspansji zagranicznej. Różne wersje językowe opisów produktów, inne zdjęcia, czy wymagania dotyczące specyfikacji technicznych oraz późniejsza ich dystrybucja do poszczególnych witryn, komplikują nieco proces ehandlu na różnych rynkach. Silnik Magento znacznie ułatwia jednak tą kwestię, oferując zaawansowane API, dzięki któremu połączysz swój e-Commerce niemal z każdym systemem PIM. To, jak będzie wyglądało zarządzanie informacją produktową w Twoim e-Commerce zależy jednak od tego jakie narzędzie wybierzesz i jak zaplanujesz cały ten proces. Magento jednak daje Ci możliwość sprawnego połączenia dowolnego narzędzia PIM z Twoim sklepem internetowym. 

Moduły i rozszerzenia Magento

Silnik open source od Adobe charakteryzuje się dużą liczbą dostępnych rozszerzeń. W oficjalnym marketplacie znajdziesz ich ponad 3,5 tysiąca. Moduły Magento pozwalają na wzbogacenie Twojego e-Commerce o zaawansowane funkcjonalności, bez konieczności pisania ich od początku. Dzięki temu oszczędzasz czas i pieniądze. Warto jednak dokładnie zbadać jakość każdego modułu, który chcesz dodać do swojej platformy sprzedażowej, bo niestety bywa z tym różnie.

Ale jak to się ma do ekspansji zagranicznej? Wiele bramek płatności, czy operatorów logistycznych oferuje swoje oficjalne wtyczki do Magento, za pomocą których w łatwy sposób dodasz do swoich witryn regionalne metody płatności, czy lokalne opcje dostawy. Będzie to skutkowało lepszym dopasowaniem Twojego e-Commerce do wymagań zagranicznych klientów. To właśnie na etapie wyboru sposobu płatności i dostaw wielu użytkowników decyduje się na porzucenie koszyka. Zadbaj więc o to, by niezależnie od kraju pochodzenia, znaleźli oni w Twoim sklepie preferowaną formę płatności i dostawy.

Handel cross-border z Magento - Korzyści

Jak mogłeś już zauważyć Magento posiada wbudowane funkcje, które wspierają ekspansję zagraniczną i sprawiają, że rozwój Twojego e-Commerce o kolejne rynki przebiega bardzo sprawnie. Jednak jakie dokładnie korzyści płyną z wykorzystania właśnie tego silnika przy handlu cross-border?

  1. Nieskrępowane możliwości rozwoju - Magento umożliwia Ci stworzenie nieograniczonej liczby witryn. Dzięki czemu możesz wdrożyć sklepy internetowe w wielu krajach jednocześnie, lub stopniowo, krok po kroku rozwijać swoją sprzedaż zagraniczną. Nie obowiązuje Cię żaden limit. Jeśli będziesz chciał sprzedawać w każdym z 195 krajów świata, możesz to zrobić. 
  2. Szybsze wejścia na nowy rynek - dzięki funkcji multistore nie musisz przechodzić całego procesu wdrożenia nowego sklepu. Wiele z prac programistycznych może być pominięte, przez co szybciej postawisz e-Commerce na wybranym przez siebie rynku.
  3. Lepsze dopasowanie do rynku - Magento daje Ci możliwość zróżnicowania poszczególnych witryn pod kątem katalogu produktowego, szaty graficznej, a nawet dostępnych funkcjonalności. Dzięki temu lepiej dopasujesz konkretny sklep do wymagań klientów danego regionu.
  4. Łatwiejsze zachowanie spójności - dzięki gromadzeniu wszystkich sklepów w jednej instancji Magento, w prosty sposób zachowasz zgodność wszystkich swoich komunikatów i zbudujesz silną markę swojego e-Commerce.
  5. Oszczędność czasu i pieniędzy - Magento umożliwia Ci stworzenie wielu sklepów na jednym silniku, dzięki czemu każdą kolejną witrynę stworzysz szybciej, a co za tym idzie zapłacisz mniej za prace związane z wdrożeniem. Podobnie sprawa wygląda z aktualizacjami systemu.

Magento - idealny silnik dla sklepów z aspiracjami cross-border?

Nie ma jednego uniwersalnego silnika, który sprawdzi się w przypadku każdego sklepu. Żeby wybrać odpowiednią platformę dla swojego biznesu musisz zrobić skrupulatny research i sprawdzić, czy rozwiązanie, które rozważasz odpowiada na Twoje potrzeby.

Sklepy internetowe, które chcą rozszerzać swój zasięg, wychodząc ze swoją ofertą na rynki zagraniczne, potrzebują rozwiązania, które zagwarantuje im maksymalną swobodę. Takim silnikiem jest właśnie Magento Open Source. Dzięki dostępowi do kodu źródłowego, modułowej budowie tej platformy, a przede wszystkim funkcji multistore, umożliwia on realizację nawet najbardziej ambitnej strategii ekspansji zagranicznej.

Trendy i wyzwania dla e-commerce na 2025 rok

Świat e-commerce dynamicznie się zmienia, wymuszając na przedsiębiorcach ciągłe dostosowywanie się do nowych technologii, oczekiwań klientów i zmian rynkowych. Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, ale i ogromnych możliwości. Oto najważniejsze trendy i wyzwania.

Kalendarz wydarzeń e-commerce na 2025

Rok 2025 będzie pełen wyjątkowych okazji dla osób związanych z ecommerce. Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia e-commerce w nadchodzącym roku – każde z nich to szansa na zdobycie wiedzy, inspiracji i narzędzi potrzebnych do rozwoju Twojego biznesu.

Marketing opinii w branży HoReCa

Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie