BLOG

Czytaj i rozwijaj swój biznes

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B - co może pójść nie tak?

Ostatnie lata nie były łatwe dla handlu międzynarodowego. Pandemia znacząco utrudniła transport. Wojna w Ukrainie również odbiła się na światowej gospodarce. Sytuacja jednak powoli zaczyna się stabilizować. W pierwszym półroczu 2022 roku polski eksport zanotował 21% wzrost. Można więc zauważyć, że głodni rozwoju przedsiębiorcy zaczynają ze zdwojoną siłą realizować swoje strategie cross-border. Również ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B mocno się rozwija. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej już 25% firm B2B prowadzi eksport online. Jeżeli jeszcze nie należysz do tego grona, warto żebyś już teraz zaczął swoje działania cross-border. Jednak zanim to zrobisz, dobrze się do tego przygotuj. Zacznij od lektury tego artykułu. Dzięki niemu unikniesz najczęstszych błędów ekspansji zagranicznej e-Commerce B2B.

Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?

Warto pozyskiwać opinie od klientów w Google Moja. Warto też być użytkownikiem programu oceny produktowej. Dzięki temu klienci sklepu mogą  nie tylko trafić na stronę naszego sklepu z pozycji wyszukiwarki, ale również błyskawicznie zapoznać się z recenzjami produktu, którym się interesują.Sprawdzić, jakie towary danego sprzedawcy są najwyżej oceniane i znajdują się w bezwzględnym “top” sklepu online. Google - w trosce o dobro konsumentów oraz porządek w przestrzeni online na bieżąco weryfikuje i poszerza regulamin publikowania recenzji i zarządzania nią. Przyjrzyjmy się z bliska, jak będzie wyglądać zbliżająca się aktualizacja „Zasad dotyczące ocen produktów”.

 

Kupuj opinie - wydatki na kary i negatywna reputacja gratis!

Marketing opinii odgrywa dziś kluczową rolę w  prowadzeniu owocnego biznesu e-commerce, ale nie tylko e-commerce. Można śmiało powiedzieć, że opinie w sieci - o produktach i usługach, mają  porównywalną siłę rażenia do polecenia bliskiego kolegi, przyjaciela, czy kogoś z rodziny. Ufamy bliskim nam osobom, wierzymy że polecą nam dobre usługi, na których się nie zawiedziemy. Podobną pewność i zaufanie mamy do użytkowników Internetu, którzy już wcześniej przed nami korzystali z oferty danego sklepu i robili zakupy na konkretnej stronie internetowej, w sklepie online. Warto jednak pamiętać, że podstawą w marketingu rekomendacji jest szczerość i autentyczność. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, którego kusi kupowanie opinii i chcesz zrobić ten krok, dobrze się zastanów! Może to cię wiele kosztować. 

Recenzje online i ich znaczenie w procesie decyzyjnym klientów

W dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do informacji, recenzje online stają się coraz bardziej istotnym elementem wpływającym na proces decyzyjny klientów. Wprowadzenie produktu czy usługi na rynek nie gwarantuje już sukcesu komercyjnego – to opinie innych użytkowników często stanowią kluczowy czynnik przyciągający potencjalnych nabywców.

 

Dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu zjawisku oraz zrozumieć jego mechanizmy działania, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez internetowe kanały komunikacji. W niniejszym artykule przedstawione zostaną najważniejsze aspekty dotyczące roli recenzji online w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Omówione zostaną również metody badawcze stosowane w analizie tego typu źródeł informacji oraz zaprezentowany zostanie model opisujący funkcjonowanie tego rodzaju ocen jako narzędzi oddziaływania na zachowania konsumenckie.

Jak przekształcić recenzje online w cenne źródło informacji dla Twojej firmy?

W dobie cyfrowej transformacji, gdzie internet stał się nieodłącznym elementem funkcjonowania większości przedsiębiorstw, recenzje online zyskują na coraz większym znaczeniu. Istotne jest więc zapoznanie się z metodami przekształcania tych opinii w wartościowe źródło informacji o potrzebach klientów. Z wypowiedzi klientów możemy też wyciągnąć pouczające wnioski. Analizując treść recenzji zorientować się, co możemy zmienić i naprawić w pracy i w działalności naszego biznesu - to ogromny krok w stronę rozwoju. 

Opinie Google - jak wspierają marketing w Twoim biznesie?

Chyba zgodzisz się ze mną, że recenzje Google odgrywają kluczową rolę w świecie marketingu internetowego. W dzisiejszych czasach wszyscy kierujemy się opinią innych klientów przed podjęciem decyzji dotyczących zakupu produktów czy usług. Dlatego właśnie warto zadbać o odpowiednie zarządzanie swoją reputacją online, a co za tym idzie recenzjami w obrębie wizytówki Google. Jak jednak zachęcić użytkowników do zostawiania konstruktywnych recenzji? Co robić a czego unikać w tym procesie? Oto kilka najlepszych praktyk dla Twojej firmy.

Jak zachęcać klientów do pozostawiania opinii w Google?

W dzisiejszym świecie, gdzie Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, opinie innych konsumentów mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Marketing rekomendacji skrojony w oparciu o recenzje w Wizytówce Moja Firma jest doskonałym sposobem budowania relacji, rozwoju marki. Co zatem zrobić, aby zadowoleni klienci chcieli poświęcić swój czas i podzielić się swoją opinią? 

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki. Bez inwestycji w płatne kampanie. Jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność?

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług.

  • Jak przebiega integracja?

    Klienci sklepów online i biznesów widocznych w Internecie poszukują i wystawiają opinie nie tylko w wyszukiwarce Google, ale również na innych wygodnych dla nich platformach, takich jak Facebook czy Instagram.

  • Jak zacząć?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Jak długo trwa umowa?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Co oferuje mi system recenzji?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Jakie rodzaje opinii pozyskujemy?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Jak wygląda proces przeniesienia opinii do Google’a?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Kiedy opinie pojawiają się w Google?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Gdzie mogę opublikować swoje recenzje?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • W jaki sposób Zaufane.pl chroni przed fałszywymi recenzjami?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Co należy zrobić w przypadku negatywnej recenzji?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • W jaki sposób prezentowane są opinie?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Czy serwis dokonuje wstępnej moderacji?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Na czym polega moderacja opinii?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Co dzieje się z opiniami po zakończeniu współpracy?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Czy usługa jest zgodna z dyrektywą Omnibus?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Czy jest panel DEMO?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Czy mogę wyświetlić tylko opinie pozytywne?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Jakie są przewagi Zaufane nad konkurencją, która jest zdecydowanie tańsza?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Jak wygląda temat tłumaczenia opinii?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Na ilu rynkach działa Zaufane?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Czy dostępne są automatyczne odpowiedzi do Klientów, którzy wystawili opinię

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

  • Co wyróżnia Zaufane?

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quaerat, inventore?

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie