BLOG
Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.
Dlaczego opinie są ważne?
Opinie odgrywają kluczową rolę w ecommerce z kilku powodów. Przede wszystkim, stanowią one źródło cennych informacji zwrotnych od klientów, które pomagają firmom zrozumieć ich potrzeby, oczekiwania i obszary do poprawy. Dzięki zgromadzonym komentarzom marka może się rozwijać, ulepszać swoją ofertę oraz dopasowywać do wymagań rynku. Ponadto, opinie pełnią istotną rolę w budowaniu zaufania. Klienci często ufają opiniom innych osób bardziej niż oficjalnym komunikatom marki. Przeczytane recenzje są dla nich autentycznym źródłem polecenia i traktują je z podobną wartością jak rekomendacje od bliskiej osoby (sprawdź statystyki tutaj). Dzięki temu opinie mają także wpływ na decyzje zakupowe. Większość klientów przegląda opinie przed dokonaniem wyboru, więc pozytywne komentarze mogą zachęcić ich do zakupu, podczas gdy negatywne mogą odstraszyć. Co ważne, recenzje stanowią kluczowy element budowania silnej reputacji marki. Przyczyniają się do kreowania wizerunku firmy jako godnej zaufania i wysokiej jakości, co może przyciągać nowych klientów i utrzymywać lojalność już istniejących. Dlatego opinie powinny być nieodłącznym elementem strategii biznesowych, szczególnie w erze cyfrowej, gdzie komunikacja i rekomendacje są powszechne w przestrzeni online, łatwo dostępne dla każdego użytkownika.
Strategie pozyskiwania opinii online
Import obecnych opinii + kampania retroactive:
Metoda ta polega na pozyskaniu opinii od klientów, którzy już skorzystali z produktów lub usług firmy, ale nie zostali wtedy poproszeni o zostawienie feedbacku. Firma kontaktuje się z konsumentami i prosi ich o wystawienie opinii. Kampania retroactive natomiast składa się z dwóch etapów: pierwszym jest pozyskanie opinii, drugim jest kampania marketingowa, która pozwala na rozpowszechnienie pozytywnych opinii w sieci.
Pozyskiwanie opinii przez POP-UP na stronie www:
Kolejnym sposobem jest pozyskiwanie recenzji za pomocą pop-upów, które mogą przykładowo pojawiać się po dokonaniu zakupu. Metoda ta polega na umieszczeniu okna dialogowego podczas przeglądania strony internetowej. Okno to zachęca klientów do wystawienia opinii na temat produktu lub usługi. Treść i forma wyskakującego formularza zostaje dopasowana do wymagań e-sklepu. Jest to skuteczna metoda, ponieważ można na wczesnym etapie pozyskać od konsumenta komentarz na temat procesu zakupowego, płatności, sprzedaży lub o wyglądzie strony internetowej. Ważne jest wykorzystanie momentu zadowolenia klienta, aby uzyskać pozytywną recenzję.
Pozyskiwanie opinii mailowo po realizacji zamówienia:
Metoda mailowa jest również istotna do zbierania opinii. Polega na wysyłaniu maili do klientów po zakończonej transakcji, w których firma prosi o wystawienie opinii na temat produktu lub usługi. Połączenie tej metody z innymi, zwiększa szansę na pozyskanie recenzji.
Dodatkowo zgromadzone recenzje powinny przejść przez proces moderacji. W Zaufane.pl każda opinia przechodzi przez dokładną weryfikację. Oznacza to, że za każdym dodanym komentarzem stoi nasz zespół moderacyjny, który je czyta i sprawdza z polityką Google oraz własnymi restrykcyjnymi zasadami, aby biznes otrzymał rzetelny oraz prawdziwy feedback. To gwarancja, aby żadne nieuczciwe działania konkurencji nie zaszkodziły wiarygodności opinii. Dzięki temu użytkownicy otrzymują rzetelne i autentyczne recenzje.
Pozyskane opinie można publikować na stronie WWW, karcie produktu oraz na wizytówce Google. Dzięki temu użytkownik poszukujący informacji o danym produkcie czy usłudze może w kilku miejscach zobaczyć zgromadzone recenzje. Pozwala to na pozyskanie większej ilości klientów oraz na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto zaletą aktywnego pozyskiwania opinii jest uruchomienie “złotych gwiazdek” w reklamach tekstowych/produktowych Google oraz wynikach organicznych Google. Z Zaufane.pl możesz to osiągnąć znacznie szybciej dzięki oficjalnemu partnerstwu z Google.
Strategie pozyskiwania opinii offline
QR CODE lub aplikacja mobilna:
Metoda ta polega na wykorzystaniu kodów QR, które klient może zeskanować i przenieść się do strony internetowej firmy, na której klienci są proszeni o wystawienie opinii. Alternatywnie, firma może zaoferować aplikację mobilną, w której klienci mogą z łatwością i szybko napisać komentarz.
Pozyskanie opinii mailowo/SMS po realizacji usługi/zamówienia:
Metoda ta polega na wysyłaniu maili lub SMS-ów do klientów po zakończonej transakcji, w których firma prosi o wystawienie opinii na temat produktu lub usługi. Można spersonalizować te sposoby, aby skuteczniej zachęcić konsumenta do pozostawienia komentarza.
AI- Voicembot
Warto również spróbować z nowością, czyli opiniami głosowymi, które klient może przekazać za pomocą rozmowy telefonicznej przeprowadzonej z AI-Voicembotem. Sztuczna inteligencja dzwoni po dokonaniu transakcji i prosi o przekazanie feedbacku. Nagrany głos można potem zmienić na formę tekstową.
Jak zachęcić klientów do pozostawiania komentarzy? Wprowadź przygotowany program lojalnościowy, który zachęci klientów do pozostania klientami firmy. Możesz zorganizować promocję, przygotować rabat dla osób, które pozostawią opinię. Dzięki temu otrzymasz feedback oraz skłonisz użytkownika do kolejnych zakupów.
Przykłady metod
Przykładowy formularz pop-up
Wiadomość email
Wiadomość SMS
Pozyskiwanie oraz zarządzanie opiniami klientów to bardzo ważne zadanie dla każdej firmy. Dzięki recenzjom marka może poprawiać swoje produkty lub usługi, jak również budować pozytywny wizerunek w sieci. Warto zastanowić się jakie strategie pozyskiwania opinii online, offline wdrożyć. Dzięki odpowiednim metodom można zadbać o social proof i w konsekwencji zwiększyć sprzedaż.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!