BLOG

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

Barbara Surman

Barbara Surman

Marketing Specialist

październik 2025
Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów.

Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji!

Dlaczego warto zainwestować w narzędzie do zbierania opinii?

Jednym z głównych powodów, dla których warto zainwestować w takie narzędzie, jest możliwość uzyskania pełnego zrozumienia klienta. Bezpośrednia interakcja z użytkownikami pozwala na poznanie ich oczekiwań, preferencji i doświadczeń związanych z oferowanymi produktami lub usługami. Posiadając autentyczny feedback, firma ma szansę na opracowanie strategii poprawy swoich działań lub motywację do tworzenia innowacji.

Inwestycja w narzędzia do zbierania opinii umożliwia również szybkie reagowanie na zmiany na rynku. Recenzje klientów stanowią cenne źródło informacji zwrotnych na temat jakości oferowanych produktów czy usług. Dzięki temu firma może szybko dostosować się do nowych trendów lub naprawić błąd, unikając w ten sposób utraty klientów.

Budowanie lojalności klientów to kolejny aspekt, który sprawia, że narzędzia do zbierania opinii stają się kluczowym elementem strategii firmy. Aktywne zbieranie opinii i reagowanie na nie pokazuje klientom, że ich zdanie jest istotne dla firmy. To z kolei przekłada się na poprawę relacji z konsumentami, ponieważ czują się zadbani przez markę.

Dodatkowo, systemy do pozyskiwania opinii pozwalają firmie unikać potencjalnych problemów reputacyjnych. Szybkie reagowanie na negatywne opinie pozwala na bieżąco monitorowanie sytuacji i podejmowanie skutecznych działań naprawczych. 

Inwestycja w odpowiednie narzędzie do pozyskiwania opinii powoduje, że dana firma może zaoszczędzić czas, pieniądze oraz skupić się tylko na najważniejszych kwestiach. Kiedy biznes posiada wiele transakcji miesięcznie, warto zadbać o zebranie recenzji od zadowolonych klientów i zaprezentowanie ich w różnych miejscach.

W przyszłości może się to przełożyć na wzrost sprzedaży, grono lojalnych konsumentów, a także pozytywną reputację. Dodatkowo zespół moderacyjny dba o gromadzenie jedynie autentycznych komentarzy, zgodnych z zasadami. Zlecenie tych zadań zewnętrznemu specjaliście to duże odciążenie dla biznesu, a także maksymalne wyciągnięcie korzyści z procesu!

Kryteria wyboru narzędzia do zbierania opinii

Wybór narzędzia do zbierania opinii wymaga zrozumienia potrzeb firmy oraz dokładnego zbadania dostępnych opcji. Porównanie różnych platform pod kątem ich funkcji, transparentności i dostosowania do indywidualnych oczekiwań marki pozwoli wybrać narzędzie, które efektywnie wesprze budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększy zaufanie klientów. Poniżej znajduje się kilka kluczowych kryteriów!

Osiem kryteriów wyboru systemu do pozyskiwania opinii klientów

Transparentność i rzetelność

Ważne jest, aby narzędzie do zbierania opinii było transparentne i rzetelne. Sprawdź, czy platforma stosuje uczciwe praktyki w zakresie pozyskiwania recenzji. Unikaj rozwiązań, które mogą manipulować ocenami lub selektywnie prezentować recenzje. Kluczowa w tym zakresie jest zgodność z Dyrektywą Omnibus.

Funkcje moderacji i ochrony przed fałszywymi recenzjami

Skuteczne narzędzie do zbierania opinii powinno oferować funkcje moderacji, które pomagają w identyfikowaniu i eliminowaniu fałszywych recenzji. Warto zapoznać się z zasadami, jakimi kieruje się zespół w weryfikowaniu autentyczności opinii. Dodatkową zaletą, która jest ważna pod kątem ekspansji międzynarodowej, jest liczba języków, w jakich moderowane są recenzje.

Przystępność cen usługi

Ceny korzystania z systemu pozyskiwania opinii mogą znacząco się różnić. Zanim zdecydujesz się na konkretne rozwiązanie, zastanów się nad budżetem firmy i sprawdź, czy narzędzie oferuje odpowiedni stosunek jakości do ceny. Warto dokładnie przeanalizować co dane narzędzie oferuje za konkretną cenę, często pod pozorem niskiej kwoty może kryć się wiele dodatkowych opłat lub mniej usług.

Opinie z gwiazdkami na stronie wyników wyszukiwania Google

Partnerstwo z Google

Dodatkowym atutem jest partnerstwo z Google danego narzędzia, ponieważ to ułatwia przesyłanie opinii do Googla oraz wyświetlanie ich w formie złotych gwiazdek. Gwiazdki wpływają na zwiększenie CTR o 10%, obniżają koszty kliknięcia w reklamę o około 5-15%, a dzięki temu poprawiają pozycjonowanie i widoczność marki. 

Możliwość personalizacji

Dobrze zaprojektowane narzędzie powinno umożliwiać dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Zapoznaj się, czy narzędzie oferuje możliwość personalizacji formularzy opinii, wyglądu widgetów czy analizy danych. Jedynie dobrze dopasowana strategia do potrzeb firmy i klienta może przynieść oczekiwane efekty.

Wsparcie techniczne

Równie ważnym kryterium jest dostępność obsługi technicznej oraz dedykowanego opiekuna. Kompetentny zespół powinien oferować pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów oraz wesprzeć w procesie wdrożenia. 

Metody pozyskiwania opinii

Każde narzędzie posiada opracowane metody pozyskiwania opinii. Niektóre są bardziej lub mniej skuteczne, dlatego warto zapoznać się ze sposobami docierania do klientów i rozważyć co będzie najefektywniejsze dla marki. Ważne, żeby sprawdzić jakie dane narzędzie proponuje możliwości i czy jest elastyczne na dopasowanie strategii. 

Prawa do opinii

Przed rozpoczęciem współpracy należy zweryfikować czy narzędzie pozwala na prawa do opinii i możliwość wykorzystania ich na stronie www, nawet po zakończeniu współpracy. To istotny element, ponieważ efekty osiągnięte podczas całego procesu gromadzenia recenzji pozostają do Twojej dyspozycji.

Czego nie powie Ci nasza konkurencja?

Zaufane.pl ma wiele unikatowych zalet i wyróżnia się na tle konkurencji!

Przede wszystkim, dzięki oficjalnemu partnerstwu z Google, posiada pierwszeństwo w przesyłaniu opinii do wyszukiwarki. Zapewnia to możliwość aktywnego pomagania zarządzaniem reputacją produktów, co ma istotny wpływ na wizerunek marki naszych klientów. Ponadto recenzje zarówno o produktach, jak i sprzedawcach mogą być wyświetlane w formie złotych gwiazdek, które oprócz zalety wizualnej, przekładają się na wzrost klikalności w reklamę.

W swoim pakiecie oferuje opcję przesyłania konsumentom danej firmy kodów rabatowych w zamian za udzielenie każdej opinii. To znacznie ułatwia pozyskanie recenzji i lojalności, a użytkownik ma satysfakcję z otrzymania bonusu w formie zniżki. Oczywiście forma takiego nagrodzenia jest ustalana z naszym klientem i wszystkie przesłane komentarze je otrzymują.

Przykład pozytywnych opinii w widżecie Zaufane.pl

Dzięki możliwości agregacji opinii z różnych źródeł np. Allegro, Opineo, wizytówka w Google, Facebook, dana marka zyskuje pełną bazę feedbacku, który może poprzez narzędzie Zaufane.pl prezentować w wybranym, widocznym dla potencjalnego konsumenta, miejscu, aby maksymalizować Social Proof w miejscu zakupu, czyli w Twoim sklepie internetowym.

Zobacz też: Opinie dla sklepów internetowych

Zaczynając pozyskiwanie opinii, warto zaimportować pozyskane już recenzje oraz zastosować kampanię wstecz. Co to właściwie znaczy? Chodzi o wysłanie zaproszenia do zostawienia komentarza osobom, które już sfinalizowały proces zakupowy, ale nie zostały wtedy zapytane o odczucia. Takie metody w Zaufane.pl można wdrożyć już w podstawowym pakiecie, większość konkurentów oferuje to za dopłatą lub w droższych opcjach. 

Wszystkie rodzaje recenzji podlegają moderacji przez zespół, który czyta przesłane opinie i sprawdza z restrykcyjnymi zasadami, by biznes otrzymał rzetelny oraz autentyczny feedback. To kolejna zalety dostępna bez dodatkowych opłat.

Ponadto żadne inne narzędzie nie moderuje w aż 26 językach! To znaczący plus pod kątem ekspansji na rynki zagraniczne. 

Zaufane.pl oferuje pełną personalizację strategii, w tym wiadomości z zaproszeniem do ankiety, treści pop-upów czy maili. Zapewnia to większą skuteczność, ponieważ treści są dobrze dopasowane do klientów i spójne z wizerunkiem marki. Dodatkowo konkurencja, w przeciwieństwie do naszego narzędzia, nie zawsze stosuje testy A/B, które są ważną pomocą przy wyborze najbardziej efektywnego wyglądu formularza.

W naszym narzędziu stosujemy także badania NPS, które służą do pomiaru lojalności klientów, czyli czy poleciliby Twoją firmę rodzinie lub znajomym. To kluczowe, ponieważ marketing szeptany może przynieść spore zyski, często większe niż jakiekolwiek kampanie reklamowe. Jednak konkurencja nie posiada tego w ofercie lub stosuje za dopłatą.

Przykład pozytywnych opinii w widżecie Zaufane.pl

Kolejny atutem są różnego rodzaju widgety. Każdy system pozyskiwania opinii klientów posiada pewne propozycje, jednak nie wszyscy stosują widget Omnichannel, który agreguje recenzje z różnych platform. Dzięki temu klient ma pełny, autentyczny feedback. Ponadto w Zaufane.pl posiadamy widget produktowy z tłumaczeniem opinii, dzięki któremu użytkownicy mogą czytać oceny o produktach w różnych językach oraz widget AI, który tworzy podsumowanie ułatwiające potencjalnemu nabywcy podjęcie decyzji. To również unikatowe funkcje w porównaniu z naszymi konkurentami. 

Naszą wyróżniającą zaletą jest dodatkowo pozyskiwanie opinii dla wariantów produktów. Oznacza to, że jeśli produkty sprzedawane przez naszych klientów mają warianty np. różne kolory, rozmiary czy gramatury to my, dzięki znajomości feedów produktowych oraz specyfiki kampanii PLA, wiemy jak umożliwić im pozyskiwanie opinii dla poszczególnych wersji.

Czy już wiesz, jak wybrać system opinii dla swojej firmy?

W wyborze narzędzia należy zatem dobrze przeanalizować ofertę, zapoznać się ze wszystkimi opcjami, zaletami, by wybrać najbardziej skuteczną dla biznesu. Niska cena nie zawsze gwarantuje pełną efektywność, najważniejsze by koszty szły w parze z jakością. Jednak wybranie zewnętrznego specjalisty to pewność, że kwestia recenzji zostanie w pełni wykorzystana dla dobra biznesu.

Dlatego warto umówić się na niezobowiązujące spotkanie, by móc zrozumieć cały proces rozpoczynający się na zbieraniu ocen, po weryfikację i prezentowanie. A sam przebieg wdrożenia może być zupełnie bezstresowy, dzięki obecności dedykowanego opiekuna, który odpowie na wszelkie wątpliwości!

Podsumowanie najważniejszych informacji:

  • Opinie klientów budują zaufanie, lojalność i reputację marki w e-commerce.

  • Narzędzie do opinii powinno oferować: transparentność, moderację, personalizację i wsparcie techniczne.

  • Partnerstwo z Google zwiększa widoczność i CTR dzięki złotym gwiazdkom w wynikach wyszukiwania.

  • Zaufane.pl wyróżnia się integracją z Google, moderacją w 26 językach, badaniami NPS i widgetami AI.

  • Inwestycja w system pozyskiwania opinii klientów oszczędza czas, wzmacnia reputację i realnie zwiększa sprzedaż.

Monitorowanie opinii – dlaczego warto trzymać rękę na pulsie?

W poprzednich artykułach powiedzieliśmy sobie wiele na temat ogromnej wartości, jaką niosą opinie o sklepie internetowym oraz o tym, jak kluczowe jest wdrożenie marketingu recenzji. Dziś skupię się na tym, co dzieje się po wystawieniu oceny, czyli na zasadach optymalizacji i strategicznego zarządzania pozyskanym feedbackiem.

Recenzje i rekomendacje – budowanie społeczności wokół marki

W marketingu opinii kluczowe znaczenie ma nie tylko zdobywanie pozytywnych recenzji, ale także przekształcanie ich w trwałe rekomendacje, które angażują i budują społeczność wokół marki. Konsumenci coraz bardziej polegają na opiniach innych, dlatego marki muszą przyjąć proaktywne podejście do zarządzania opiniami i tworzenia lojalnych, zaangażowanych grup klientów.

Przewodnik po opiniach Google

Opinie Google to kluczowe narzędzie budowania zaufania klientów i zwiększania widoczności w internecie. Wyszukiwarka Google umożliwia prezentowanie opinii na kilka różnych sposobów – w zależności od rodzaju biznesu i miejsca wyświetlania informacji. Poniżej omawiamy wszystkie typy opinii dostępne w Google oraz jak możesz je wykorzystać w swojej strategii. Dowiesz się, czym są recenzje w wizytówce Google Moja Firma (Google Business Profile), gwiazdki Seller Ratings w reklamach Google (oceny sprzedawcy), Opinie konsumenckie Google (program Google Customer Reviews), oceny produktów w reklamach Google Shopping, a na końcu wyjaśniamy, czym są gwiazdki rich snippets – czyli oceny i opinie wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak wykorzystać opinie na każdym etapie lejka sprzedażowego?

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę jak ważną rolę odgrywają opinie w budowaniu zaufania do sklepu w oczach klientów. Czy wykorzystujesz ich pełny potencjał ? Zapraszam do lektury niniejszego artykułu.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów – jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Ranking najlepszych studiów pilates w Rzeszowie. Poznaj miejsca, które pokochali klienci!

W Rzeszowie coraz więcej osób wybiera pilates jako formę dbania o zdrowie, sylwetkę i spokój umysłu. Wybór odpowiedniego miejsca ma jednak ogromne znaczenie – od atmosfery i profesjonalizmu instruktorów zależy, czy zostaniesz w studiu na dłużej. Artykuł przedstawia ranking najlepszych studiów pilates w Rzeszowie, oparty nie na reklamach, lecz na opiniach klientów i ocenach w Google.

Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?

Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie