BLOG

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii? Czego nie powie Ci nasza konkurencja!

Barbara Surman

Barbara Surman

Manager Programu Partnerskiego LH.pl

styczeń 2024
Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii? Czego nie powie Ci nasza konkurencja!

Dlaczego warto zainwestować w narzędzie do zbierania opinii?

Jednym z głównych powodów, dla których warto zainwestować w takie narzędzie, jest możliwość uzyskania pełnego zrozumienia klienta. Bezpośrednia interakcja z użytkownikami pozwala na poznanie ich oczekiwań, preferencji i doświadczeń związanych z oferowanymi produktami lub usługami. Posiadając autentyczny feedback, firma ma szansę na opracowanie strategii poprawy swoich działań lub motywację do tworzenia innowacji.

Inwestycja w narzędzia do zbierania opinii umożliwia również szybkie reagowanie na zmiany na rynku. Recenzje klientów stanowią cenne źródło informacji zwrotnych na temat jakości oferowanych produktów czy usług. Dzięki temu firma może szybko dostosować się do nowych trendów lub naprawić błąd, unikając w ten sposób utraty klientów.

Budowanie lojalności klientów to kolejny aspekt, który sprawia, że narzędzia do zbierania opinii stają się kluczowym elementem strategii firmy. Aktywne zbieranie opinii i reagowanie na nie pokazuje klientom, że ich zdanie jest istotne dla firmy. To z kolei przekłada się na poprawę relacji z konsumentami, ponieważ czują się zadbani przez markę.

Dodatkowo, narzędzia do zbierania opinii pozwalają firmie unikać potencjalnych problemów reputacyjnych. Szybkie reagowanie na negatywne opinie pozwala na bieżąco monitorowanie sytuacji i podejmowanie skutecznych działań naprawczych. 

Inwestycja w odpowiednie narzędzie do pozyskiwania opinii powoduje, że dana firma może zaoszczędzić czas, pieniądze oraz skupić się tylko na najważniejszych kwestiach. Kiedy biznes posiada wiele transakcji miesięcznie, warto zadbać o zebranie recenzji od zadowolonych klientów i zaprezentowanie ich w różnych miejscach. W przyszłości może się to przełożyć na wzrost sprzedaży, grono lojalnych konsumentów, a także pozytywną reputację. Dodatkowo zespół moderacyjny dba o gromadzenie jedynie autentycznych komentarzy, zgodnych z zasadami. Zlecając te zadania zewnętrznemu specjaliście to duże odciążenie dla biznesu, a także maksymalne wyciągnięcie korzyści z tego procesu. 

Kryteria wyboru narzędzia

Wybór narzędzia do zbierania opinii wymaga zrozumienia potrzeb firmy oraz dokładnego zbadania dostępnych opcji. Porównanie różnych platform pod kątem ich funkcji, transparentności i dostosowania do indywidualnych oczekiwań marki pozwoli wybrać narzędzie, które efektywnie wesprze budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększy zaufanie klientów. Poniżej znajduje się kilka kluczowych kryteriów:

  1. Transparentność i rzetelność: Ważne jest, aby narzędzie do zbierania opinii było transparentne i rzetelne. Sprawdź, czy platforma stosuje uczciwe praktyki w zakresie pozyskiwania recenzji. Unikaj rozwiązań, które mogą manipulować ocenami lub selektywnie prezentować recenzje. Kluczowa w tym zakresie jest zgodność z Dyrektywą Omnibus.
  2. Funkcje moderacji i ochrony przed fałszywymi recenzjami: Skuteczne narzędzie do zbierania opinii powinno oferować funkcje moderacji, które pomagają w identyfikowaniu i eliminowaniu fałszywych recenzji. Warto zapoznać się z zasadami, jakimi kieruje się zespół w weryfikowaniu autentyczności opinii. Dodatkową zaletą, która jest ważna pod kątem ekspansji międzynarodowej, jest liczba języków, w jakich moderowane są recenzje.
  3. Przystępność cen: Ceny korzystania z narzędzia do zbierania opinii mogą znacząco się różnić. Zanim zdecydujesz się na konkretne rozwiązanie, zastanów się nad budżetem firmy i sprawdź, czy narzędzie oferuje odpowiedni stosunek jakości do ceny. Warto dokładnie przeanalizować co dane narzędzie oferuje za konkretną cenę, często pod pozorem niskiej kwoty może kryć się wiele dodatkowych opłat lub mniej usług.
  4. Partnerstwo z Google: Dodatkowym atutem jest partnerstwo z Google danego narzędzia, ponieważ to ułatwia przesyłanie opinii do Googla oraz wyświetlanie ich w formie złotych gwiazdek. Gwiazdki wpływają na zwiększenie CTR o 10%, obniżają koszty kliknięcia w reklamę o około 5-15%, a dzięki temu poprawiają pozycjonowanie i widoczność marki. 
  5. Możliwość personalizacji: Dobrze zaprojektowane narzędzie powinno umożliwiać dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Zapoznaj się, czy narzędzie oferuje możliwość personalizacji formularzy opinii, wyglądu widgetów czy analizy danych. Jedynie dobrze dopasowana strategia do potrzeb firmy i klienta może przynieść oczekiwane efekty.
  6. Wsparcie techniczne: Równie ważnym kryterium jest dostępność obsługi technicznej oraz dedykowanego opiekuna. Kompetentny zespół powinien oferować pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów oraz wesprzeć w procesie wdrożenia. 
  7. Metody pozyskiwania opinii/skuteczność: Każde narzędzie posiada opracowane metody pozyskiwania opinii. Niektóre są bardziej lub mniej skuteczne, dlatego warto zapoznać się ze sposobami docierania do klientów i rozważyć co będzie najefektywniejsze dla marki. Ważne, żeby sprawdzić jakie dane narzędzie proponuje możliwości i czy jest elastyczne na dopasowanie strategii. 
  8. Prawa do opinii: Przed rozpoczęciem współpracy należy zweryfikować czy narzędzie pozwala na prawa do opinii i możliwość wykorzystania ich na stronie www, nawet po zakończeniu współpracy. To istotny element, ponieważ efekty osiągnięte podczas całego procesu gromadzenia recenzji pozostają do Twojej dyspozycji.

Czego nie powie Ci nasza konkurencja?

 

Zaufane.pl ma wiele unikatowych zalet i wyróżnia się na tle konkurencji. Przede wszystkim, dzięki oficjalnemu partnerstwu z Google, posiada pierwszeństwo w przesyłaniu opinii do wyszukiwarki. Zapewnia to możliwość aktywnego pomagania zarządzaniem reputacją produktów, co ma istotny wpływ na wizerunek marki naszych klientów. Ponadto recenzje zarówno o produktach, jak i sprzedawcach mogą być wyświetlane w formie złotych gwiazdek, które oprócz zalety wizualnej, przekładają się na wzrost klikalności w reklamę.

 

W swoim pakiecie oferuje opcję przesyłania konsumentom danej firmy kodów rabatowych w zamian za udzielenie każdej opinii. To znacznie ułatwia pozyskanie recenzji i lojalności, a użytkownik ma satysfakcję z otrzymania bonusu w formie zniżki. Oczywiście forma takiego nagrodzenia jest ustalana z naszym klientem i wszystkie przesłane komentarze je otrzymują.

 

Dzięki możliwości agregacji opinii z różnych źródeł np. Allegro, Opineo, wizytówka w Google, Facebook, dana marka zyskuje pełną bazę feedbacku, który może poprzez narzędzie Zaufane.pl prezentować w wybranym, widocznym dla potencjalnego konsumenta, miejscu, aby maksymalizować Social Proof w miejscu zakupu, czyli w Twoim sklepie internetowym.

 

Zaczynając pozyskiwanie opinii, warto zaimportować pozyskane już recenzje oraz zastosować kampanię wstecz, czyli wysłanie zaproszenia do zostawienia komentarza osobom, które już sfinalizowały proces zakupowy, ale nie zostały wtedy zapytane o odczucia. Takie metody w Zaufane.pl można wdrożyć już w podstawowym pakiecie, większość konkurentów oferuje to za dopłatą lub w droższych opcjach. 

 

Wszystkie rodzaje recenzji podlegają moderacji przez zespół, który czyta przesłane opinie i sprawdza z restrykcyjnymi zasadami, by biznes otrzymał rzetelny oraz autentyczny feedback. To kolejna zalety dostępna bez dodatkowych opłat. Ponadto żadne inne narzędzie nie moderuje w aż 26 językach! To znaczący plus pod kątem ekspansji na rynki zagraniczne. 

 

Zaufane.pl oferuje pełną personalizację strategii, w tym wiadomości z zaproszeniem do ankiety, treści pop-upów czy maili. Zapewnia to większą skuteczność, ponieważ treści są dobrze dopasowane do klientów i spójne z wizerunkiem marki. Dodatkowo konkurencja, w przeciwieństwie do naszego narzędzia, nie zawsze stosuje testy A/B, które są ważną pomocą przy wyborze najbardziej efektywnego wyglądu formularza.

 

W naszym narzędziu stosujemy także badania NPS, które służą do pomiaru lojalności klientów, czyli czy poleciliby Twoją firmę rodzinie/ znajomym. To kluczowe, ponieważ marketing szeptany może przynieść spore zyski, często większe niż jakiekolwiek kampanie reklamowe. Jednak konkurencja nie posiada tego w ofercie lub stosuje za dopłatą.

 

Kolejny atutem są różnego rodzaju widgety. Każde narzędzie do pozyskiwania opinii posiada pewne propozycje, jednak nie wszyscy stosują widget Omnichannel, który agreguje recenzje z różnych platform. Dzięki temu klient ma pełny, autentyczny feedback. Ponadto w Zaufane.pl posiadamy widget produktowy z tłumaczeniem opinii, dzięki któremu użytkownicy mogą czytać oceny o produktach w różnych językach oraz widget AI, który tworzy podsumowanie ułatwiające potencjalnemu nabywcy podjęcie decyzji. To również unikatowe funkcje w porównaniu z naszymi konkurentami. 

 

Naszą wyróżniającą zaletą jest dodatkowo pozyskiwanie opinii dla wariantów produktów. Oznacza to, że jeśli produkty sprzedawane przez naszych klientów mają warianty np. różne kolory, rozmiary czy gramatury to my, dzięki znajomości feedów produktowych oraz specyfiki kampanii PLA, wiemy jak umożliwić im pozyskiwanie opinii dla poszczególnych wersji.

 

W wyborze narzędzia należy zatem dobrze przeanalizować ofertę, zapoznać się ze wszystkimi opcjami, zaletami, by wybrać najbardziej skuteczną dla biznesu. Niska cena nie zawsze gwarantuje pełną efektywność, najważniejsze by koszty szły w parze z jakością. Jednak wybranie zewnętrznego specjalisty to pewność, że kwestia recenzji zostanie w pełni wykorzystana dla dobra biznesu. Dlatego warto umówić się na niezobowiązujące spotkanie, by móc zrozumieć cały proces rozpoczynający się na zbieraniu ocen, po weryfikację i prezentowanie. A sam przebieg wdrożenia może być zupełnie bezstresowy, dzięki obecności dedykowanego opiekuna, który odpowie na wszelkie wątpliwości.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie