BLOG
Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii? Czego nie powie Ci nasza konkurencja!
Dlaczego warto zainwestować w narzędzie do zbierania opinii?
Jednym z głównych powodów, dla których warto zainwestować w takie narzędzie, jest możliwość uzyskania pełnego zrozumienia klienta. Bezpośrednia interakcja z użytkownikami pozwala na poznanie ich oczekiwań, preferencji i doświadczeń związanych z oferowanymi produktami lub usługami. Posiadając autentyczny feedback, firma ma szansę na opracowanie strategii poprawy swoich działań lub motywację do tworzenia innowacji.
Inwestycja w narzędzia do zbierania opinii umożliwia również szybkie reagowanie na zmiany na rynku. Recenzje klientów stanowią cenne źródło informacji zwrotnych na temat jakości oferowanych produktów czy usług. Dzięki temu firma może szybko dostosować się do nowych trendów lub naprawić błąd, unikając w ten sposób utraty klientów.
Budowanie lojalności klientów to kolejny aspekt, który sprawia, że narzędzia do zbierania opinii stają się kluczowym elementem strategii firmy. Aktywne zbieranie opinii i reagowanie na nie pokazuje klientom, że ich zdanie jest istotne dla firmy. To z kolei przekłada się na poprawę relacji z konsumentami, ponieważ czują się zadbani przez markę.
Dodatkowo, narzędzia do zbierania opinii pozwalają firmie unikać potencjalnych problemów reputacyjnych. Szybkie reagowanie na negatywne opinie pozwala na bieżąco monitorowanie sytuacji i podejmowanie skutecznych działań naprawczych.
Inwestycja w odpowiednie narzędzie do pozyskiwania opinii powoduje, że dana firma może zaoszczędzić czas, pieniądze oraz skupić się tylko na najważniejszych kwestiach. Kiedy biznes posiada wiele transakcji miesięcznie, warto zadbać o zebranie recenzji od zadowolonych klientów i zaprezentowanie ich w różnych miejscach. W przyszłości może się to przełożyć na wzrost sprzedaży, grono lojalnych konsumentów, a także pozytywną reputację. Dodatkowo zespół moderacyjny dba o gromadzenie jedynie autentycznych komentarzy, zgodnych z zasadami. Zlecając te zadania zewnętrznemu specjaliście to duże odciążenie dla biznesu, a także maksymalne wyciągnięcie korzyści z tego procesu.
Kryteria wyboru narzędzia
Wybór narzędzia do zbierania opinii wymaga zrozumienia potrzeb firmy oraz dokładnego zbadania dostępnych opcji. Porównanie różnych platform pod kątem ich funkcji, transparentności i dostosowania do indywidualnych oczekiwań marki pozwoli wybrać narzędzie, które efektywnie wesprze budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększy zaufanie klientów. Poniżej znajduje się kilka kluczowych kryteriów:
- Transparentność i rzetelność: Ważne jest, aby narzędzie do zbierania opinii było transparentne i rzetelne. Sprawdź, czy platforma stosuje uczciwe praktyki w zakresie pozyskiwania recenzji. Unikaj rozwiązań, które mogą manipulować ocenami lub selektywnie prezentować recenzje. Kluczowa w tym zakresie jest zgodność z Dyrektywą Omnibus.
- Funkcje moderacji i ochrony przed fałszywymi recenzjami: Skuteczne narzędzie do zbierania opinii powinno oferować funkcje moderacji, które pomagają w identyfikowaniu i eliminowaniu fałszywych recenzji. Warto zapoznać się z zasadami, jakimi kieruje się zespół w weryfikowaniu autentyczności opinii. Dodatkową zaletą, która jest ważna pod kątem ekspansji międzynarodowej, jest liczba języków, w jakich moderowane są recenzje.
- Przystępność cen: Ceny korzystania z narzędzia do zbierania opinii mogą znacząco się różnić. Zanim zdecydujesz się na konkretne rozwiązanie, zastanów się nad budżetem firmy i sprawdź, czy narzędzie oferuje odpowiedni stosunek jakości do ceny. Warto dokładnie przeanalizować co dane narzędzie oferuje za konkretną cenę, często pod pozorem niskiej kwoty może kryć się wiele dodatkowych opłat lub mniej usług.
- Partnerstwo z Google: Dodatkowym atutem jest partnerstwo z Google danego narzędzia, ponieważ to ułatwia przesyłanie opinii do Googla oraz wyświetlanie ich w formie złotych gwiazdek. Gwiazdki wpływają na zwiększenie CTR o 10%, obniżają koszty kliknięcia w reklamę o około 5-15%, a dzięki temu poprawiają pozycjonowanie i widoczność marki.
- Możliwość personalizacji: Dobrze zaprojektowane narzędzie powinno umożliwiać dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Zapoznaj się, czy narzędzie oferuje możliwość personalizacji formularzy opinii, wyglądu widgetów czy analizy danych. Jedynie dobrze dopasowana strategia do potrzeb firmy i klienta może przynieść oczekiwane efekty.
- Wsparcie techniczne: Równie ważnym kryterium jest dostępność obsługi technicznej oraz dedykowanego opiekuna. Kompetentny zespół powinien oferować pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów oraz wesprzeć w procesie wdrożenia.
- Metody pozyskiwania opinii/skuteczność: Każde narzędzie posiada opracowane metody pozyskiwania opinii. Niektóre są bardziej lub mniej skuteczne, dlatego warto zapoznać się ze sposobami docierania do klientów i rozważyć co będzie najefektywniejsze dla marki. Ważne, żeby sprawdzić jakie dane narzędzie proponuje możliwości i czy jest elastyczne na dopasowanie strategii.
- Prawa do opinii: Przed rozpoczęciem współpracy należy zweryfikować czy narzędzie pozwala na prawa do opinii i możliwość wykorzystania ich na stronie www, nawet po zakończeniu współpracy. To istotny element, ponieważ efekty osiągnięte podczas całego procesu gromadzenia recenzji pozostają do Twojej dyspozycji.
Czego nie powie Ci nasza konkurencja?
Zaufane.pl ma wiele unikatowych zalet i wyróżnia się na tle konkurencji. Przede wszystkim, dzięki oficjalnemu partnerstwu z Google, posiada pierwszeństwo w przesyłaniu opinii do wyszukiwarki. Zapewnia to możliwość aktywnego pomagania zarządzaniem reputacją produktów, co ma istotny wpływ na wizerunek marki naszych klientów. Ponadto recenzje zarówno o produktach, jak i sprzedawcach mogą być wyświetlane w formie złotych gwiazdek, które oprócz zalety wizualnej, przekładają się na wzrost klikalności w reklamę.
W swoim pakiecie oferuje opcję przesyłania konsumentom danej firmy kodów rabatowych w zamian za udzielenie każdej opinii. To znacznie ułatwia pozyskanie recenzji i lojalności, a użytkownik ma satysfakcję z otrzymania bonusu w formie zniżki. Oczywiście forma takiego nagrodzenia jest ustalana z naszym klientem i wszystkie przesłane komentarze je otrzymują.
Dzięki możliwości agregacji opinii z różnych źródeł np. Allegro, Opineo, wizytówka w Google, Facebook, dana marka zyskuje pełną bazę feedbacku, który może poprzez narzędzie Zaufane.pl prezentować w wybranym, widocznym dla potencjalnego konsumenta, miejscu, aby maksymalizować Social Proof w miejscu zakupu, czyli w Twoim sklepie internetowym.
Zaczynając pozyskiwanie opinii, warto zaimportować pozyskane już recenzje oraz zastosować kampanię wstecz, czyli wysłanie zaproszenia do zostawienia komentarza osobom, które już sfinalizowały proces zakupowy, ale nie zostały wtedy zapytane o odczucia. Takie metody w Zaufane.pl można wdrożyć już w podstawowym pakiecie, większość konkurentów oferuje to za dopłatą lub w droższych opcjach.
Wszystkie rodzaje recenzji podlegają moderacji przez zespół, który czyta przesłane opinie i sprawdza z restrykcyjnymi zasadami, by biznes otrzymał rzetelny oraz autentyczny feedback. To kolejna zalety dostępna bez dodatkowych opłat. Ponadto żadne inne narzędzie nie moderuje w aż 26 językach! To znaczący plus pod kątem ekspansji na rynki zagraniczne.
Zaufane.pl oferuje pełną personalizację strategii, w tym wiadomości z zaproszeniem do ankiety, treści pop-upów czy maili. Zapewnia to większą skuteczność, ponieważ treści są dobrze dopasowane do klientów i spójne z wizerunkiem marki. Dodatkowo konkurencja, w przeciwieństwie do naszego narzędzia, nie zawsze stosuje testy A/B, które są ważną pomocą przy wyborze najbardziej efektywnego wyglądu formularza.
W naszym narzędziu stosujemy także badania NPS, które służą do pomiaru lojalności klientów, czyli czy poleciliby Twoją firmę rodzinie/ znajomym. To kluczowe, ponieważ marketing szeptany może przynieść spore zyski, często większe niż jakiekolwiek kampanie reklamowe. Jednak konkurencja nie posiada tego w ofercie lub stosuje za dopłatą.
Kolejny atutem są różnego rodzaju widgety. Każde narzędzie do pozyskiwania opinii posiada pewne propozycje, jednak nie wszyscy stosują widget Omnichannel, który agreguje recenzje z różnych platform. Dzięki temu klient ma pełny, autentyczny feedback. Ponadto w Zaufane.pl posiadamy widget produktowy z tłumaczeniem opinii, dzięki któremu użytkownicy mogą czytać oceny o produktach w różnych językach oraz widget AI, który tworzy podsumowanie ułatwiające potencjalnemu nabywcy podjęcie decyzji. To również unikatowe funkcje w porównaniu z naszymi konkurentami.
Naszą wyróżniającą zaletą jest dodatkowo pozyskiwanie opinii dla wariantów produktów. Oznacza to, że jeśli produkty sprzedawane przez naszych klientów mają warianty np. różne kolory, rozmiary czy gramatury to my, dzięki znajomości feedów produktowych oraz specyfiki kampanii PLA, wiemy jak umożliwić im pozyskiwanie opinii dla poszczególnych wersji.
W wyborze narzędzia należy zatem dobrze przeanalizować ofertę, zapoznać się ze wszystkimi opcjami, zaletami, by wybrać najbardziej skuteczną dla biznesu. Niska cena nie zawsze gwarantuje pełną efektywność, najważniejsze by koszty szły w parze z jakością. Jednak wybranie zewnętrznego specjalisty to pewność, że kwestia recenzji zostanie w pełni wykorzystana dla dobra biznesu. Dlatego warto umówić się na niezobowiązujące spotkanie, by móc zrozumieć cały proces rozpoczynający się na zbieraniu ocen, po weryfikację i prezentowanie. A sam przebieg wdrożenia może być zupełnie bezstresowy, dzięki obecności dedykowanego opiekuna, który odpowie na wszelkie wątpliwości.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!