Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

maj 29, 2023
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?
Spis treści

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów kluczem do trwałej relacji…

Monitoruj działalność konkurencji i wyciągaj wnioski 

Recenzje online a obecność firmy w sieci - dobra opinia znakiem szczególnym marki!

Recenzje online - bądź partnerem, który jest blisko. Reaguj na opinie!

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów kluczem do trwałej relacji…

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów stanowi fundament skutecznej strategii marketingowej, zwłaszcza w kontekście wykorzystania recenzji online. W tym celu niezbędne jest uwzględnienie kanałów komunikacji oraz badanie satysfakcji klientów, które pozwolą na zebranie informacji dotyczących ich doświadczeń związanych z korzystaniem z oferty firmy.

Analiza zgromadzonych danych umożliwia identyfikację obszarów wymagających usprawnień czy też wprowadzenia zmian adekwatnych do potrzeb klientów, co przyczynić się może do wzrostu liczby pozytywnych opinii i ocen w sieci. Jednocześnie istotnym aspektem tego procesu jest również systematyczne śledzenie trendów rynkowych oraz zachowań konkurencji, co ułatwi podejmowanie właściwych decyzji biznesowych opartych na aktualnych realiach rynku.

Jak poznać oczekiwania konsumenta?

  • twórz ankiety - pytaj o odczucia i aktualne potrzeby, 

  • analizuj customer journey i wyciągaj wnioski,

  • sprawdzaj na bieżąco, jakich produktów szuka klient - które kategorie w Twoim sklepie cieszą się największą popularnością,

  • wprowadzaj specjalne oferty, okazje i rabaty - badając poziom zadowolenia konsumenta,

  • weryfikuj różne źródła opinii konsumenckiej: media społecznościowe, fora dyskusyjne, portale z ocenami usług/produktów. 

Monitoruj działalność konkurencji i wyciągaj wnioski 

Czerp inspiracje - patrz jak robią to inni. Wyciągaj naukę - zarówno z tych pozytywnych, jak i negatywnych aspektów działalności konkurenta. Warto wiedzieć z kim jesteś w grze. 

Analiza konkurencji również odgrywa istotną rolę – śledzenie ich strategii personalizacji może być inspiracją do wprowadzenia nowych rozwiązań we własnym biznesie. Dobra praktyka obejmuje także wykorzystanie uzyskanych danych do poprawienia oferty i komunikacji z klientami na przyszłość. Taka kompleksowa analiza daje firmom możliwość ciągłego doskonalenia się oraz lepsze zrozumienie swojej pozycji rynkowej przed przejściem do kolejnego etapu - reagowania na negatywne opinie.

Recenzje online a obecność firmy w sieci - dobra opinia znakiem szczególnym marki!

 

Czy wiesz, że pozytywna opinia może być znakiem szczególnym marki - wartością, która wyróżnia na tle innych? Chcąc wdrożyć w firmie silny marketing rekomendacji, musimy dokładnie przeanalizować każdą kwestię. 

Prośba o opinie nie należy do kwestii najłatwiejszych. Większość konsumentów niechętnie podchodzi do tematu wystawienia pozytywnej opinii. Częściej dają “negatywa”, aby ostrzec innych przed daną marką i jej usługami. Dlatego też odpowiedni plan marketingowy jest koniecznością. Klient musi poczuć z firmą więź, relacje. Musi jej zaufać. Jest to szczególnie ważne, ale i dość trudne w początkowej fazie działalności przedsiębiorstwa. Wtedy warto pokusić się o wprowadzenie elementu zachęty: rabatu za opinie, czy też drobnego upominku np. linku do branżowego ebooka w wiadomości zwrotnej. Taka przynęta sprawi, że klienci chętniej będą wystawiać oceny. 

Recenzje online - bądź partnerem, który jest blisko. Reaguj na opinie!

Chcesz, aby klienci do Ciebie przychodzili i polecali Twoją markę? Bądź z nimi w stałym kontakcie. Nie pozostawaj obojętny. Nawet, jeśli ktoś wystawi niepochlebną opinię. Daj znak, że zależy Ci na kliencie.Szukaj rozwiązań. Bądź obecnym przedsiębiorcą, który jest otwarty na rozmowę i dialog, gdzie obie strony słuchają. Przy takim podejściu. Nawet, jeśli pojawi się jakaś negatywna opinia nie odbije się ona cieniem na renomie przedsiębiorstwa. 



 

Zwiększ zaufanie do Twojego biznesu i wyróżnij go spośród konkurencji.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Świetne

Na podstawie 82 opinii

Zobacz niektóre opinie tutaj

Viscola Fashion

Bardzo dobre rozwiązanie w zbieraniu opinii o sklepie i produktach. Dzięki temu rozwiązaniu można analizować opinię klientów i budować na podstawie tej wiedzy przyszłych rozwiązań.

Acus Med

Jak najbardziej polecam współpracę z zaufane.pl. Uzyskaliśmy mnóstwo opinii od klientów odnośnie sklepu i produktów (również do wizytówki Google Moja Firma)...

TRENA Professional Cosmetics

Bardzo dobry serwis do zbierania opinii. Dzięki Zaufane.pl zbieranie opinii, zarówno o firmie, jak i o produktach, idzie jak należy...

Ministerstwo Gadżetów

Serdecznie polecam firmę Zaufane.pl. Od początku współpraca przebiegała wzorowo i charakteryzowała się pełnym profesjonalizmem i indywidualnym podejściem do klienta...