BLOG

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Małgorzata Piasek

Małgorzata Piasek

maj 2023
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów kluczem do trwałej relacji…

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów stanowi fundament skutecznej strategii marketingowej, zwłaszcza w kontekście wykorzystania recenzji online. W tym celu niezbędne jest uwzględnienie kanałów komunikacji oraz badanie satysfakcji klientów, które pozwolą na zebranie informacji dotyczących ich doświadczeń związanych z korzystaniem z oferty firmy.

Analiza zgromadzonych danych umożliwia identyfikację obszarów wymagających usprawnień czy też wprowadzenia zmian adekwatnych do potrzeb klientów, co przyczynić się może do wzrostu liczby pozytywnych opinii i ocen w sieci. Jednocześnie istotnym aspektem tego procesu jest również systematyczne śledzenie trendów rynkowych oraz zachowań konkurencji, co ułatwi podejmowanie właściwych decyzji biznesowych opartych na aktualnych realiach rynku.

Jak poznać oczekiwania konsumenta?

  • twórz ankiety - pytaj o odczucia i aktualne potrzeby, 

  • analizuj customer journey i wyciągaj wnioski,

  • sprawdzaj na bieżąco, jakich produktów szuka klient - które kategorie w Twoim sklepie cieszą się największą popularnością,

  • wprowadzaj specjalne oferty, okazje i rabaty - badając poziom zadowolenia konsumenta,

  • weryfikuj różne źródła opinii konsumenckiej: media społecznościowe, fora dyskusyjne, portale z ocenami usług/produktów. 

Monitoruj działalność konkurencji i wyciągaj wnioski 

Czerp inspiracje - patrz jak robią to inni. Wyciągaj naukę - zarówno z tych pozytywnych, jak i negatywnych aspektów działalności konkurenta. Warto wiedzieć z kim jesteś w grze. 

Analiza konkurencji również odgrywa istotną rolę – śledzenie ich strategii personalizacji może być inspiracją do wprowadzenia nowych rozwiązań we własnym biznesie. Dobra praktyka obejmuje także wykorzystanie uzyskanych danych do poprawienia oferty i komunikacji z klientami na przyszłość. Taka kompleksowa analiza daje firmom możliwość ciągłego doskonalenia się oraz lepsze zrozumienie swojej pozycji rynkowej przed przejściem do kolejnego etapu - reagowania na negatywne opinie.

Recenzje online a obecność firmy w sieci - dobra opinia znakiem szczególnym marki!

 

Czy wiesz, że pozytywna opinia może być znakiem szczególnym marki - wartością, która wyróżnia na tle innych? Chcąc wdrożyć w firmie silny marketing rekomendacji, musimy dokładnie przeanalizować każdą kwestię. 

Prośba o opinie nie należy do kwestii najłatwiejszych. Większość konsumentów niechętnie podchodzi do tematu wystawienia pozytywnej opinii. Częściej dają “negatywa”, aby ostrzec innych przed daną marką i jej usługami. Dlatego też odpowiedni plan marketingowy jest koniecznością. Klient musi poczuć z firmą więź, relacje. Musi jej zaufać. Jest to szczególnie ważne, ale i dość trudne w początkowej fazie działalności przedsiębiorstwa. Wtedy warto pokusić się o wprowadzenie elementu zachęty: rabatu za opinie, czy też drobnego upominku np. linku do branżowego ebooka w wiadomości zwrotnej. Taka przynęta sprawi, że klienci chętniej będą wystawiać oceny. 

Recenzje online - bądź partnerem, który jest blisko. Reaguj na opinie!

Chcesz, aby klienci do Ciebie przychodzili i polecali Twoją markę? Bądź z nimi w stałym kontakcie. Nie pozostawaj obojętny. Nawet, jeśli ktoś wystawi niepochlebną opinię. Daj znak, że zależy Ci na kliencie.Szukaj rozwiązań. Bądź obecnym przedsiębiorcą, który jest otwarty na rozmowę i dialog, gdzie obie strony słuchają. Przy takim podejściu. Nawet, jeśli pojawi się jakaś negatywna opinia nie odbije się ona cieniem na renomie przedsiębiorstwa. 



 

Marketing opinii w branży HoReCa

Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie