BLOG
Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce - poznaj sprawdzone metody
- Opinie klientów dla sklepu internetowego - odkryj ich moc
- Transakcyjne opinie - prawdziwa siła sklepu online
- Dlaczego pozyskiwanie opinii jest takie ważne?
- Jak pozyskiwać opinie klientów dla sklepu internetowego?
- Zbieranie opinii z Zaufane.pl - poznaj nasze metody
- Kiedy warto poprosić o wystawienie opinii?
- Pozytywne opinie na karcie produktu siłą sklepu online
- Pozyskiwanie opinii w e-commerce - podsumowanie
Opinie klientów dla sklepu internetowego - odkryj ich moc
Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie. Prawda, że mam rację? Jednak nic nie dzieje się bez przyczyny - również w branży e-commerce. Aby klient poczuł w sobie chęć do podzielenia się z innymi swoim zakupowym doświadczeniem musi zostać do tego w odpowiedni sposób zachęcony. I nie - nie mam na myśli zwykłej wiadomości tekstowej, wyglądającej na napisaną od niechcenia przez zmęczonego pracownika.
Cześć! Z tej strony Bartek z Zaufane.pl - poznaliśmy się już przy moim artykule dotyczącym gwiazdek w Google Ads. Tym razem uchylę Ci rąbka tajemnicy - i to dosłownie! Dziś przedstawię Ci nasze sprawdzone metody na pozyskiwanie opinii klientów, które stosujemy u naszych klientów z branży e-commerce.
Skoro już jesteśmy przy branży e-commerce, to wspomnę o artykule mojej koleżanki Basi, w którym opisuje gwiazdki w reklamie produktowej PLA. Jestem przekonany, że w wykorzystasz naszą wiedzę do jeszcze lepszego prowadzenia własnego sklepu internetowego.
A więc do dzieła!
Transakcyjne opinie - prawdziwa siła sklepu online
Zarówno w mediach społecznościowych, jak i w Google Maps można spotkać się z działaniem nieuczciwej konkurencji. Prawda wygląda tak, że każdy sklep internetowy może paść ofiarą firm, celowo działających na jego niekorzyść. I choć mądry użytkownik domyśli się, że taka rekomendacja jest jednym wielkim kłamstwem, to jednak nie wszyscy mają taką świadomość.
I tutaj właśnie z pomocą przychodzą transakcyjne opinie - pozyskiwane i publikowane przez rekomendowane przez Google firmy. Jedną z nich jest właśnie Zaufane.pl.
Transakcyjne rekomendacje to takie, które pochodzą od realnych kupujących, czyli prawdziwych klientów. Napisane są naturalnym językiem, zrozumiałym dla pozostałych użytkowników, a tym samym wspierającym wiarygodność ocenianej firmy. Dzięki zweryfikowanym i autentycznym opiniom możesz zwiększyć ruch i współczynnik konwersji w swoim serwisie. Dowiedz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał transakcyjnych opinii i w jaki sposób je zbierać!
Prowadząc sklep internetowy należy w umiejętny sposób zachęcić pozyskanego już klienta do wystawienia opinii. To prawdziwa siła Twojego serwisu, o czym przekonasz się w kolejnym akapicie.
Dlaczego pozyskiwanie opinii jest takie ważne?
Pozostawienie opinii przez klienta jest najlepszym dowodem na to, że dany sklep internetowy jest godny polecenia. To społeczny dowód słuszności (z ang. social proof), który jest niezwykle cenną wiedzą dla potencjalnych klientów i równie ważną treścią dla Twojego serwisu. Czy słyszałeś kiedykolwiek o User Generated Content? To treści tworzone przez użytkowników, które zostały opublikowane bezpośrednio na danym serwisie, social mediach czy wspomnianej już wizytówce. Dlaczego o tym mówię? User Generated Content jest potrzebny Twojej marce! O tym mówi Sebastian Horoszko w nagraniu, jakie znajdziesz poniżej.
Wróćmy na chwilę do społecznego dowodu słuszności. Pomyśl tylko, ile razy - nawet w przypadku błahych spraw - pytałeś o zdanie swoich bliskich?
Ile pamięci RAM przyda mi się do pracy?
Czy ten kolor szminki pasuje do mojej karnacji?
Użytkownicy w Internecie również liczą się ze zdaniem innych! Szczególnie podczas zakupów, kiedy nie mają realnej możliwości zobaczenia i dotknięcia interesującego ich przedmiotu. Wtedy z pomocą przychodzą właśnie opinie użytkowników. Przyznaj, dobrze jest wiedzieć wcześniej, że narty sprawdzają się w trudnych warunkach lub kolor sukienki w rzeczywistości jest tak samo intensywny, jak na zdjęciu.
Jak pozyskiwać opinie klientów dla sklepu internetowego?
Czy wiesz, że Twoi pracownicy z działu biura obsługi klienta nie muszą samodzielnie wysyłać oklepanych wiadomości do Waszych klientów? Wyróżnij się na tle konkurencji i postaw na zautomatyzowane pozyskiwanie opinii. Zastanawiasz się co dokładnie mam na myśli? Nie mogę się doczekać, aby przedstawić Ci skuteczne rozwiązania! Tak, właśnie zbliżamy się do punktu kulminacyjnego, jakim są skuteczne sposoby pozyskiwania opinii.
Zbieranie opinii z Zaufane.pl - poznaj nasze metody
Branża e-commerce rządzi się własnymi prawami. Warto zauważyć, że zbieranie transakcyjnych opinii od klientów sklepów internetowych różni się o tych, korzystających z ofert firm usługowych. Dlaczego? Oba przypadki mają całkiem inny proces finalizowania transakcji, stąd też pozyskiwanie rekomendacji jest inne. Dziś jednak skupmy się na sklepach internetowych. Czas start!
E-mail - wykorzystujemy e-komunikację
Najbardziej popularną metodą pozyskiwania opinii jest wiadomość mailowa. To właśnie z tego sposobu najczęściej korzystają właściciele sklepów internetowych. Dlaczego? Każdy klient składając zamówienie w serwisie musi podać przecież własny adres e-mail, na który zostaje wysłane chociażby potwierdzenie jego złożenia. Ten sam adres możesz wykorzystać w swoich działaniach w obszarze marketingu opinii. Jednak samo wysłanie wiadomości nie gwarantuje Ci, że Twój klient będzie nim na tyle zaciekawiony, że postanowi podzielić się z innymi swoją opinią.
Sztuką tworzenia skutecznego mailingu z prośbą o feedback w branży e-commerce jest zaciekawienie odbiorcy i zachęcenie go do napisania opinii. W Zaufane.pl wychodzimy na przeciw naszym klientom oferując im możliwość pozyskiwania opinii za pomocą maili, których szablon będzie w pełni spójny z ich marką.
Wiadomość e-mail z prośbą o opinię
Najważniejszy jest jednak czas - wyobraź sobie, że złożyłeś zamówienie, Twoja przesyłka została już do Ciebie nadana, jeszcze jej nie otrzymałeś, ale Ty już masz u siebie na skrzynce wiadomość z prośbą o wystawienie opinii o produkcie. Jestem pewien, że zadałbyś sobie w głowie pytanie Ale... o co chodzi?. Dlatego właśnie na początku współpracy stawiamy na dialog z naszym klientem - np. jeśli wykonuje meble na wymiar, a maksymalny czas realizacji zamówienia wraz z dostawą wynosi 30 dni, to nie najlepszym pomysłem będzie wysłanie prośby o opinie po kilku dniach od momentu złożenia zamówienia.
Pop up - kujemy opinie... póki gorące!
Nie bój się prosić o opinie od razu - ale, ale, ale! Miej na uwadze, że nie mogą być to opinie o produkcie. Jakie mam na myśli? Sklep internetowy ma to do siebie, że Twój klient już po złożeniu zamówienia może wystawić recenzję... Twojej marce i obsłudze! Zastanawiasz się, jak to możliwe? Przecież Twój klient ma już wyrobione zdanie na temat poruszania się po Twoim sklepie między kategoriami i produktami, składania zamówienia czy dokonania płatności. Pytanie: jaka metoda pozyskiwania opinii będzie w tym przypadku najlepsza?
Odpowiedzią na to pytanie jest pop-up, który może wyświetlać się Twoim klientom zaraz po zakończeniu płatności. Nie jest żadnym odkryciem, że po złożeniu zamówienia każdy z nas jest w bardzo dobrym nastroju, a niekiedy nawet w euforii. To idealny moment, aby klienci mogli wyrazić swoją opinię właśnie na temat funkcjonalności Twojego serwisu. Sprawne kursowanie po sklepie internetowym, brak problemów z płatnościami, jasne do zrozumienia warunki realizacji i wysyłki zamówienia - to wszystko sprawia, że Twój klient może wystawić opinię o firmie jeszcze przed zamknięciem przeglądarki!
Pop-up, który dajemy naszym klientom to po prostu wyskakujące okno, które pojawia się w momencie sfinalizowania transakcji. Jego głównym celem jest oczywiście zebranie opinii, które później wyświetlane są na widgecie z oceną sprzedawcy oraz na stronie certyfikatu eKomi. Taki sposób pozyskiwania transakcyjnych opinii przedstawi Ciebie jako wiarygodną i znającą potrzeby klientów markę.
Pop-up z prośbą o opinię o sprzedawcy
Widget - potwierdzenie, które ma znaczenie
Najlepszym dowodem na słuszność pozyskiwania opinii dla branży e-commerce są wspomniane we wcześniejszym akapicie widgety. Te zaprojektowane przez nasz zespół pomogą uwidocznić wysoką ocenę o Twojej firmie i zaprezentować osiągnięty wynik na serwisie. Dlaczego warto wyróżnić swój sklep właśnie w ten sposób? Dla nowych odwiedzających widget z oceną o sprzedawcy jest gwarancją bezpiecznych zakupów.
Co znajduje się w naszym widgecie? Oczywiście takie dane jak gwiazdki oceny i ilość opinii. Te najbardziej rozbudowane prezentują wybrane opinie w formie karuzeli. Takie rozwiązanie zapewni Twoim użytkownikom pełną przejrzystość rekomendacji, aby każdy z nich mógł się wczytać i przejrzeć prezentowane opinie.
WAŻNE: Widgety Zaufane.pl gwarantują zgodność ze elementami rozszerzonymi, dzięki temu Google może aktywować gwiazdki w wynikach organicznych. Razem z nami jak to mówi polskie powiedzenie upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu!
Widget z widocznymi opiniami na sklepie internetowym
Kiedy warto poprosić o wystawienie opinii?
To zależy - pamiętasz jak wspominałem o dialogu między działem wdrożeń, a naszymi klientami? Właśnie podczas takiej rozmowy ustalamy m.in. czas realizacji i wysyłki zamówień. Do niego dodajemy kilka dni, co na ścieżce zakupowej jest etapem dostarczenia przesyłki do zamawiającego. Kiedy klient otrzyma paczkę, na spokojnie zapozna się z jej zawartością wtedy wysyłamy do niego wiadomość z prośbą o wystawienie opinii.
Takie opinie dotyczą już nie doświadczeń z firmą, a zamawianego produktu. Nasze wiadomości możemy dostosować pod każdy asortyment, aby opinia Twojego klienta była w pełni kompatybilna ze sprzedawanym przez Ciebie asortymentem. Doskonałym przykładem są ubrania czy obuwie. Klient chce mieć pewność, że zamówiony rozmiar M odpowiada typowej emce lub warto jednak zastanowić się nad tym większym.
Pozyskiwanie opinii produktowych w branży e-commerce
Pozytywne opinie na karcie produktu siłą sklepu online
Kluczem do sukcesu sklepu internetowego i zbierania opinii konsumenckich jest prezentowanie ich na karcie produktu. Postaw się na miejscu swojego klienta. Chcesz kupić np. piżamę, ale nie do końca wiesz, którą wybrać. Przed sobą masz 3 modele z różnych sklepów, a tylko jeden z nich publikuje opinie na karcie produktu. Jestem pewien, że Twoją uwagę od razu przyciągną złote gwiazdki, które będą najlepszym dowodem na to, że to właśnie ta piżama spełni Twoje wszystkie oczekiwania.
Dodatkowo prezentowanie opinii na karcie produktu zwiększają konwersję w sklepie internetowym. Przeprowadzony na naszym kliencie test A/B udowadnia moje słowa.
Eksperyment polegał na porównaniu kart produktów z widoczną oceną do jej braku. Rekomendacja w formie gwiazdek została umieszczona tuż pod nazwą. Takie działanie zwiększyło sprzedaż naszego klienta. Współczynnik konwersji wzrósł z 5,52% do 7,63%, co jest bardzo dobrym wynikiem. Zwiększenie sprzedaży o 2,11% dzięki gwiazdkom jest rozwiązaniem, na które powinien postawić każdy właściciel sklepu internetowego.
Prezentowanie opinii na karcie produktu wpływa na wzrost konwersji
Pozyskiwanie opinii w e-commerce - podsumowanie
Nie da się ukryć, że opinie w branży e-commerce są na wagę złota - zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Mało który sklep internetowy nie posiada w dzisiejszych czasach opinii. Sekret tkwi jednak w tym, że tylko transakcyjne opinie klientów są wartościowe - nie tylko dla innych użytkowników, ale również wyszukiwarki Google. Razem z opiniami możesz budować swoje SEO!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!