BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
E-commerce 2022 - najważniejsze wydarzenia drugiego półrocza
Rozwój firmy i budowanie świadomości marki to cele, które stawia przed sobą wiele firm w branży e-commerce. Oczywiście nie ma co się dziwić! Włożona w takie działania praca przekłada się na pozytywny i wiarygodny wizerunek, nad czym należy czuwać przez cały czas. O wydarzeniach i eventach marketingowych bez wątpienia słyszał każdy z nas. To nie tylko sposób na spotkanie się z ludźmi z branży, ale również zdobycie cennej i merytorycznej wiedzy. Aby ułatwić Ci wybór najbardziej pasujących do profilu Twojej firmy wydarzeń przygotowałam zestawienie tych najważniejszych, które odbędą się w drugiej połowie 2022 roku.
Systemy reklamowe dla e-commerce - który z nich wybrać?
Co napędza e-commerce? Popyt, podaż, zachęcająca oferta, świetny marketing, no i właśnie… reklama! Ten temat interesuje nas dzisiaj najbardziej. Sklepy internetowe korzystają z różnych możliwości, jakie daje im współczesny świat i marketing. Skupimy się dzisiaj na tym, jakie systemy reklamowe dla e-commerce są warte uwagi przedsiębiorców.
Jak prawidłowo tworzyć oprawę graficzną konta Allegro?
Oprawa graficzna to ogół grafik (poza zdjęciami produktowymi), które znajdują się na koncie Allegro. Są to przede wszystkim banery – począwszy od tych znajdujących się na liście ofert sklepu (listingu), poprzez formaty pionowe oraz serie produktowe, a skończywszy na banerze ogólnym. Aby ich używać, należy wykupić abonament Allegro. W Pirk Spark wiemy jak to zrobić.
Crossborder E-commerce - Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
Pomimo globalizacji współczesnego świata również w obszarze handlu, wciąż każdy z lokalnych rynków e-commerce ma własną specyfikę. Co zrobić, by skutecznie podbić rynek krajów sąsiadujących? O czym trzeba pamiętać, by prowadzić jednocześnie biznes lokalny i budować zaufanie klientów? W tym artykule przeczytasz o proponowanych rozwiązaniach oraz naszych doświadczeniach w zakresie cross border e-commerce.
Wygodne Zwroty jako Twoja przewaga nad konkurencją
Wygodne Zwroty to przełom w zwrotach konsumenckich, który wpływa na zwiększenie konkurencyjności sklepów internetowych oraz ilość konwersji i budowę lojalności klientów. To darmowe rozwiązanie dedykowane nie tylko właścicielom sklepów online, ale również ich klientom.
E-commerce 2022 - najważniejsze eventy pierwszego półrocza
Chcesz nawiązać wartościowe kontakty, utrzymać pozytywne relacje z ludźmi z branży e-commerce, sprawdzić swoje pomysły na nowy biznes w Internecie? Konferencje, targi i szkolenia są najlepszą ku temu okazją. Oczywiście nie oznacza to, że musisz być na wszystkich branżowych wydarzeniach. Wystarczy, że wybierzesz kilka tych, które będą dla Ciebie najlepszym sposobem na reklamę i pogłębienie wiedzy. Oto moje subiektywne zestawienie najważniejszych eventów marketingowych pierwszej połowy 2022 roku.
5 dowodów na to, że opinie pomagają startupom wybrać najlepszy business model
Świat jest pełen właścicieli firm, którzy mają świetne pomysły, lecz z pewnych powodów nigdy nie ujrzą światła dziennego. Wielu potencjalnych właścicieli start-upów obawia się ryzyka związanego z rozpoczęciem nowej działalności, przez co wybiera większe poczucie bezpieczeństwa np. w korporacji. Inni mają świetny pomysł na biznes, ale brakuje im umiejętności organizacyjnych, aby wdrożyć go w życie. Pojawia się także kwestia budżetu. Nawet najlepszy pomysł wymaga pewnej sumy pieniędzy, a większości potencjalnych właścicieli startupów brakuje kapitału potrzebnego do ich uruchomienia.
Ankieta dotycząca przeglądu lokalnych konsumentów 2020
Każdego roku Lokal Consumer Review Survey bada, w jaki sposób lokalni klienci korzystają z recenzji online w celu wybrania firmy, której mogą zaufać. Badania przeprowadzane od 2010 roku mają na celu pomóc zrozumieć lokalnym firmom, marketerom oraz konsumentom, jaki wpływ mają opinie oraz by zobaczyć, jak dane te zmieniają się z roku na rok. Oczywiście rok 2020 był rokiem innym niż wszystkie i rozpoczęcie porównania nie byłoby możliwe, gdybyśmy nie zaznaczyli, że w tym roku nic nie było normalne. Oprócz zwykłych statystyk dotyczących ocen w gwiazdkach, liczby recenzji i sposobu, w jaki lokalne firmy proszą o recenzje, zapytaliśmy także konsumentów, jak Covid-19 wpłynął na korzystanie z recenzji online i lokalnych firm. Takie porównanie nada kontekst zmieniającym się trendom oraz pomoże zrozumieć, jak skutki pandemii mogą wpływać na lokalne firmy.