BLOG
Jak prawidłowo tworzyć oprawę graficzną konta Allegro?

Co powinno znajdować się na banerach?
Oprawa graficzna to ogół grafik (poza zdjęciami produktowymi), które znajdują się na koncie Allegro. Są to przede wszystkim banery – począwszy od tych znajdujących się na liście ofert sklepu (listingu), poprzez formaty pionowe oraz serie produktowe, a skończywszy na banerze ogólnym. Aby ich używać, należy wykupić abonament Allegro. W Pirk Spark wiemy jak to zrobić.
Banery na liście ofert
Skuteczne banery na liście ofert powinny składać się z następujących elementów:
- Produkt – baner tego typu to idealny sposób na zaprezentowanie swojego asortymentu. Wybierając produkty które na nim umieścisz, kieruj się ich popularnością albo sezonowością.
- Napisy – prawidłowo skonstruowany baner poza grafikami powinien zawierać również zwięzłe informacje na temat prezentowanych produktów i/lub chwytliwe hasła reklamowe, np. „Hity sezonu”, „Black Friday”, „Upiększ swój dom na Wielkanoc!”.
- Oznaczenia Allegro – baner to także świetne miejsce, aby poinformować swoich klientów o benefitach związanych z zakupami w Twoim sklepie. Dodaj informacje o wszystkich istotnych oznaczeniach Allegro, tj. Smart!, wysyłka w 24 h oraz Super Sprzedawca.
Przykładowe banery na liście ofert:
Banery pionowe
Istnieje kilka sposobów na tworzenie banerów pionowych. Można w tym celu wykorzystać zarówno grafiki rysunkowe, jak i kompozycje ze zdjęć stockowych i/lub zdjęć produktowych. Banery pionowe nie wymagają uzupełnienia napisami, ale warto je dodać, jeśli grafika może okazać się niezrozumiała dla klienta. Dobrze umieścić przynajmniej kilka słów, aby poinformować potencjalnych kupujących o zaletach prezentowanego produktu.
Przykładowe banery pionowe:
![]() |
![]() |
![]() |
Serie produktowe
To najmniejsze elementy oprawy graficznej Allegro. Serie produktowe wyświetlają się pod każdą aukcją, dlatego należy skomponować je tak, aby w prosty sposób przedstawiały przekrój Twojego asortymentu. W tym celu możesz skorzystać z aż 12 kafelków rozmieszczonych w dwóch rzędach. Jeżeli sprzedajesz zaledwie kilka produktów, skup się na 6 kafelkach, jeśli jednak posiadasz szeroki asortyment, lepiej wykorzystaj ich maksymalną liczbę.
W przypadku, gdy brakuje Ci pomysłów na stworzenie serii produktowej, pomyśl o dodaniu ogólnych grafik (podobnie jak ma to miejsce w banerach pionowych) – możesz w tym celu użyć zdjęć produktowych lub rysunkowych miniaturek. Serie produktowe pozwalają także na dużą dowolność pod względem układu. Tworząc je, skup się na tym, aby zamieszczane obrazy były spójne nie tylko ze sobą, ale także z kolorystyką sklepu (np. z barwami loga).
Uwaga! Serie produktowe możemy potraktować jako dodatkowe miejsce, dzięki któremu możesz wyróżnić się spośród konkurencji, np. oferowanymi zestawami, wdrożoną kampanią monetową lub atrakcyjnymi cenami („Wszystko do 50/100 zł!”).
Przykładowe serie produktowe:
Baner główny
Baner główny jest najważniejszą grafiką w całym sklepie, dlatego dobrze, aby zawierał kluczowe informacje o Twoim koncie. Wykorzystaj dostępne miejsce i stwórz integralną grafikę wraz z białą zakładką informacyjną. Podobnie jak w przypadku banera z listingu, baner główny stanowi doskonały sposób, aby pochwalić się oznaczeniami Allegro. Możesz go także wykorzystać do zakomunikowania, że jesteś polską marką lub oficjalnym sklepem.
Przykładowe banery główne:
Baner marki
Sklepy należące do Strefy Marek otrzymują dodatkowe miejsce na baner, który można przeznaczyć na prezentację brandu oraz sprzedawanych produktów. Grafika tego typu wyświetlana jest nad opisem aukcji, dlatego skutecznie przyciąga uwagę klientów.
Przykładowy baner marki:
Najczęstsze błędy w tworzeniu oprawy graficznej konta Allegro
Do najczęstszych błędów związanych z oprawą graficzną należy niewykorzystywanie potencjału tkwiącego w dodatkowym miejscu reklamowym. Wielu sprzedawców nie wie, jak tworzyć i dodawać banery lub po prostu nie korzysta z usług grafika, nie zdając sobie sprawy, że w ten sposób wypadają mniej profesjonalnie w oczach klientów.
Jeśli nie możesz pozwolić sobie na zatrudnienie profesjonalisty, przeszukaj internet. Z pewnością szybko poszerzysz swoją wiedzę oraz znajdziesz proste programy do tworzenia grafik. Zanim do tego przystąpisz, zapoznaj się jednak z podstawowymi zasadami. Koniecznie dowiedz się, jaka wielkość banerów jest dozwolona na Allegro. Zdobądź także podstawowe informacje na temat kolorystyki oraz schematów.
A z czego lepiej zrezygnować? Allegro przypomina:
Części osób decydujących się na samodzielnie tworzenie oprawy graficznej, zdarza się popełniać błędy, którym można zaradzić w bardzo prosty sposób.
Do jednych z najczęstszych problemów związanych z banerami należą:
- nadmierna ogólnikowość – zanim zaczniesz tworzyć baner, dokładnie przemyśl, co chcesz pokazać klientowi. To idealne miejsce, aby zaprezentować dodatkowe informacje,
- brak zdjęć produktów – produkt ma w przypadku Allegro kluczowe znaczenie, dlatego koniecznie umieść go na banerze (np. na liście ofert),
- zbyt mała ilość kafelków w przypadku serii produktowej – wykorzystaj dostępne miejsce i zapełnij 6 lub 12 pozycji (inna liczba kafelków nie prezentuje się zbyt estetycznie),
- niewłaściwa kolorystyka – kolory mają ogromne znaczenie, o czym doskonale wiedzą wszyscy marketingowcy (marka Coca-Cola nie bez powodu związana jest z czerwienią). Tworząc banery, koniecznie zadbaj o ich kolorystykę – gotowa grafika powinna współgrać zarówno z prezentowanym produktem, jak i całą oprawą graficzną Twojego sklepu,
- brak spójności – twórz grafiki, które będą do siebie nawiązywać (kolorystycznie lub za pomocą wspólnych elementów),
- niska jakość – każda umieszczana przez Ciebie grafika powinna mieć odpowiedni rozmiar. Zwracaj na niego uwagę, a ochronisz swoje banery przed pikselizacją i spadkiem jakości,
- nieprawidłowe linkowanie – zarówno banery na listingu, jak i serie produktowe przenoszą po kliknięciu na wskazaną stronę. Takie rozwiązanie może skrócić podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów, dlatego też zwróć uwagę, czy podpinasz linki do właściwych grafik,
- błędy gramatyczne i ortograficzne – staraj się umieszczać na banerach poprawne językowo teksty, ponieważ błędy i literówki mogą obniżyć Twoją wiarygodność w oczach klientów.
Przykłady niepoprawnych banerów na liście ofert
Teoria to nie wszystko. Z pewnością lepiej przyswoisz wiedzę, jeśli zapoznasz się z przykładami niewłaściwych grafik. Poniżej znajdziesz ilustracje najczęstszych błędów popełnianych podczas tworzenia banerów na listę ofert.
1. Rozciągnięcie sprawia, że spada jakość grafiki.
2. Ucięte tła nie wyglądają profesjonalnie.
3. Używanie dostępnych w Internecie banerów obniża wiarygodność sklepu. Grafika poniżej to także przykład nieczytelnej ściany tekstu, która może zniechęcać klientów do zapoznania się z ofertą.
4. Ucięte zdjęcia prezentują się źle niezależnie od okoliczności. Poniższa grafika może dodatkowo wywoływać konsternację wśród potencjalnych klientów, ponieważ nie zawiera żadnych napisów.
Wpływ oprawy graficznej na funkcjonowanie konta Allegro
Samo stworzenie banerów nie sprawi, że Twoja sprzedaż wzrośnie. Z pewnością jednak przełoży się na profesjonalny wizerunek Twojego sklepu. Najlepiej traktować oprawę graficzną jako wizytówkę. Estetyczne banery mają większą szansę na przyciągnięcie uwagi klientów, którzy być może w dalszej kolejności zainteresują się Twoim asortymentem ze względu na zamieszczoną informację o szybkiej wysyłce lub usłudze Smart!. Biorąc pod uwagę korzyści, warto poświęcić trochę czasu i w pełni wykorzystać oferowane przez Allegro miejsce reklamowe.
5 rzeczy o opinii, o których powinien wiedzieć każdy właściciel lokalnej firmy
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w budowaniu reputacji lokalnych firm. Konsumenci coraz częściej kierują się recenzjami online, zanim podejmą decyzję zakupową. Z tego względu marketing opinii staje się nieodzownym elementem strategii każdego przedsiębiorcy. W niniejszym artykule omówimy pięć kluczowych aspektów dotyczących opinii, które powinien znać każdy właściciel lokalnej firmy.
Od recenzji do rekomendacji: Budowanie społeczności wokół Twojej marki
W marketingu opinii kluczowe znaczenie ma nie tylko zdobywanie pozytywnych recenzji, ale także przekształcanie ich w trwałe rekomendacje, które angażują i budują społeczność wokół marki. Konsumenci coraz bardziej polegają na opiniach innych, dlatego marki muszą przyjąć proaktywne podejście do zarządzania opiniami i tworzenia lojalnych, zaangażowanych grup klientów.
Dlaczego social proof jest ważny w branży HoReCa?
W branży HoReCa jednym z kluczowych elementów budowania zaufania i lojalności klientów jest wykorzystanie social proof, czyli tzw. społecznego dowodu słuszności. Sprawdź jakie korzyści przynosi zbieranie i prezentowanie opinii klientów.
Trendy i wyzwania dla e-commerce na 2025 rok
Świat e-commerce dynamicznie się zmienia, wymuszając na przedsiębiorcach ciągłe dostosowywanie się do nowych technologii, oczekiwań klientów i zmian rynkowych. Rok 2025 zapowiada się jako czas intensywnych wyzwań, ale i ogromnych możliwości. Oto najważniejsze trendy i wyzwania.
Kalendarz wydarzeń e-commerce na 2025
Rok 2025 będzie pełen wyjątkowych okazji dla osób związanych z ecommerce. Przedstawiamy najważniejsze wydarzenia e-commerce w nadchodzącym roku – każde z nich to szansa na zdobycie wiedzy, inspiracji i narzędzi potrzebnych do rozwoju Twojego biznesu.
Marketing opinii w branży HoReCa
Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.