BLOG

Jak prawidłowo tworzyć oprawę graficzną konta Allegro?

Zuzanna Gajewska

Zuzanna Gajewska

maj 2022
Jak prawidłowo tworzyć oprawę graficzną konta Allegro?

Co powinno znajdować się na banerach?

Oprawa graficzna to ogół grafik (poza zdjęciami produktowymi), które znajdują się na koncie Allegro. Są to przede wszystkim banery – począwszy od tych znajdujących się na liście ofert sklepu (listingu), poprzez formaty pionowe oraz serie produktowe, a skończywszy na banerze ogólnym. Aby ich używać, należy wykupić abonament Allegro. W Pirk Spark wiemy jak to zrobić.

Banery na liście ofert

Skuteczne banery na liście ofert powinny składać się z następujących elementów:

  1. Produkt – baner tego typu to idealny sposób na zaprezentowanie swojego asortymentu. Wybierając produkty które na nim umieścisz, kieruj się ich popularnością albo sezonowością
  2. Napisy – prawidłowo skonstruowany baner poza grafikami powinien zawierać również zwięzłe informacje na temat prezentowanych produktów i/lub chwytliwe hasła reklamowe, np. „Hity sezonu”, „Black Friday”, „Upiększ swój dom na Wielkanoc!”.
  3. Oznaczenia Allegro – baner to także świetne miejsce, aby poinformować swoich klientów o benefitach związanych z zakupami w Twoim sklepie. Dodaj informacje o wszystkich istotnych oznaczeniach Allegro, tj. Smart!, wysyłka w 24 h oraz Super Sprzedawca

Przykładowe banery na liście ofert:

Banery pionowe

Istnieje kilka sposobów na tworzenie banerów pionowych. Można w tym celu wykorzystać zarówno grafiki rysunkowe, jak i kompozycje ze zdjęć stockowych i/lub zdjęć produktowych. Banery pionowe nie wymagają uzupełnienia napisami, ale warto je dodać, jeśli grafika może okazać się niezrozumiała dla klienta. Dobrze umieścić przynajmniej kilka słów, aby poinformować potencjalnych kupujących o zaletach prezentowanego produktu.

Przykładowe banery pionowe:

     

Serie produktowe

To najmniejsze elementy oprawy graficznej Allegro. Serie produktowe wyświetlają się pod każdą aukcją, dlatego należy skomponować je tak, aby w prosty sposób przedstawiały przekrój Twojego asortymentu. W tym celu możesz skorzystać z aż 12 kafelków rozmieszczonych w dwóch rzędach. Jeżeli sprzedajesz zaledwie kilka produktów, skup się na 6 kafelkach, jeśli jednak posiadasz szeroki asortyment, lepiej wykorzystaj ich maksymalną liczbę.

W przypadku, gdy brakuje Ci pomysłów na stworzenie serii produktowej, pomyśl o dodaniu ogólnych grafik (podobnie jak ma to miejsce w banerach pionowych) – możesz w tym celu użyć zdjęć produktowych lub rysunkowych miniaturek. Serie produktowe pozwalają także na dużą dowolność pod względem układu. Tworząc je, skup się na tym, aby zamieszczane obrazy były spójne nie tylko ze sobą, ale także z kolorystyką sklepu (np. z barwami loga).

Uwaga! Serie produktowe możemy potraktować jako dodatkowe miejsce, dzięki któremu możesz wyróżnić się spośród konkurencji, np. oferowanymi zestawami, wdrożoną kampanią monetową lub atrakcyjnymi cenami („Wszystko do 50/100 zł!”).

Przykładowe serie produktowe:

Baner główny

Baner główny jest najważniejszą grafiką w całym sklepie, dlatego dobrze, aby zawierał kluczowe informacje o Twoim koncie. Wykorzystaj dostępne miejsce i stwórz integralną grafikę wraz z białą zakładką informacyjną. Podobnie jak w przypadku banera z listingu, baner główny stanowi doskonały sposób, aby pochwalić się oznaczeniami Allegro. Możesz go także wykorzystać do zakomunikowania, że jesteś polską marką lub oficjalnym sklepem.

Przykładowe banery główne:

Baner marki

Sklepy należące do Strefy Marek otrzymują dodatkowe miejsce na baner, który można przeznaczyć na prezentację brandu oraz sprzedawanych produktów. Grafika tego typu wyświetlana jest nad opisem aukcji, dlatego skutecznie przyciąga uwagę klientów.

Przykładowy baner marki:

Najczęstsze błędy w tworzeniu oprawy graficznej konta Allegro

Do najczęstszych błędów związanych z oprawą graficzną należy niewykorzystywanie potencjału tkwiącego w dodatkowym miejscu reklamowym. Wielu sprzedawców nie wie, jak tworzyć i dodawać banery lub po prostu nie korzysta z usług grafika, nie zdając sobie sprawy, że w ten sposób wypadają mniej profesjonalnie w oczach klientów. 

Jeśli nie możesz pozwolić sobie na zatrudnienie profesjonalisty, przeszukaj internet. Z pewnością szybko poszerzysz swoją wiedzę oraz znajdziesz proste programy do tworzenia grafik. Zanim do tego przystąpisz, zapoznaj się jednak z podstawowymi zasadami. Koniecznie dowiedz się, jaka wielkość banerów jest dozwolona na Allegro. Zdobądź także podstawowe informacje na temat kolorystyki oraz schematów.

A z czego lepiej zrezygnować? Allegro przypomina:

Części osób decydujących się na samodzielnie tworzenie oprawy graficznej, zdarza się popełniać błędy, którym można zaradzić w bardzo prosty sposób.

Do jednych z najczęstszych problemów związanych z banerami należą:

  • nadmierna ogólnikowość – zanim zaczniesz tworzyć baner, dokładnie przemyśl, co chcesz pokazać klientowi. To idealne miejsce, aby zaprezentować dodatkowe informacje,
  • brak zdjęć produktów – produkt ma w przypadku Allegro kluczowe znaczenie, dlatego koniecznie umieść go na banerze (np. na liście ofert),
  • zbyt mała ilość kafelków w przypadku serii produktowej – wykorzystaj dostępne miejsce i zapełnij 6 lub 12 pozycji (inna liczba kafelków nie prezentuje się zbyt estetycznie),
  • niewłaściwa kolorystyka – kolory mają ogromne znaczenie, o czym doskonale wiedzą wszyscy marketingowcy (marka Coca-Cola nie bez powodu związana jest z czerwienią). Tworząc banery, koniecznie zadbaj o ich kolorystykę – gotowa grafika powinna współgrać zarówno z prezentowanym produktem, jak i całą oprawą graficzną Twojego sklepu, 
  • brak spójności – twórz grafiki, które będą do siebie nawiązywać (kolorystycznie lub za pomocą wspólnych elementów),
  • niska jakość – każda umieszczana przez Ciebie grafika powinna mieć odpowiedni rozmiar. Zwracaj na niego uwagę, a ochronisz swoje banery przed pikselizacją i spadkiem jakości,
  • nieprawidłowe linkowanie – zarówno banery na listingu, jak i serie produktowe przenoszą po kliknięciu na wskazaną stronę. Takie rozwiązanie może skrócić podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów, dlatego też zwróć uwagę, czy podpinasz linki do właściwych grafik,
  • błędy gramatyczne i ortograficzne – staraj się umieszczać na banerach poprawne językowo teksty, ponieważ błędy i literówki mogą obniżyć Twoją wiarygodność w oczach klientów.

Przykłady niepoprawnych banerów na liście ofert

Teoria to nie wszystko. Z pewnością lepiej przyswoisz wiedzę, jeśli zapoznasz się z przykładami niewłaściwych grafik. Poniżej znajdziesz ilustracje najczęstszych błędów popełnianych podczas tworzenia banerów na listę ofert. 

1. Rozciągnięcie sprawia, że spada jakość grafiki.

2.  Ucięte tła nie wyglądają profesjonalnie.

3. Używanie dostępnych w Internecie banerów obniża wiarygodność sklepu. Grafika poniżej to także przykład nieczytelnej ściany tekstu, która może zniechęcać klientów do zapoznania się z ofertą.

4. Ucięte zdjęcia prezentują się źle niezależnie od okoliczności. Poniższa grafika może dodatkowo wywoływać konsternację wśród potencjalnych klientów, ponieważ nie zawiera żadnych napisów.

Wpływ oprawy graficznej na funkcjonowanie konta Allegro

Samo stworzenie banerów nie sprawi, że Twoja sprzedaż wzrośnie. Z pewnością jednak przełoży się na profesjonalny wizerunek Twojego sklepu. Najlepiej traktować oprawę graficzną jako wizytówkę. Estetyczne banery mają większą szansę na przyciągnięcie uwagi klientów, którzy być może w dalszej kolejności zainteresują się Twoim asortymentem ze względu na zamieszczoną informację o szybkiej wysyłce lub usłudze Smart!. Biorąc pod uwagę korzyści, warto poświęcić trochę czasu i w pełni wykorzystać oferowane przez Allegro miejsce reklamowe.

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie