BLOG
Systemy reklamowe dla e-commerce - który z nich wybrać?
Co napędza e-commerce? Popyt, podaż, zachęcająca oferta, świetny marketing, no i właśnie… reklama! Ten temat interesuje nas dzisiaj najbardziej. Sklepy internetowe korzystają z różnych możliwości, jakie daje im współczesny świat i marketing. Skupimy się dzisiaj na tym, jakie systemy reklamowe dla e-commerce są warte uwagi przedsiębiorców.
W agencji interaktywnej Redseo zespół specjalistów zajmuje się reklamami w wyszukiwarce Google, ale to nie wszystko. Interesującą alternatywą dla Google Ads są Microsoft Ads, a nawet Allegro Ads, które znacznie wykraczają poza największy polski marketplace. Interesujące? Jeśli tak, poznaj bliżej te rozwiązania reklamowe dla biznesu online.
Google Ads, czyli klasyka wśród reklam
O Google Ads słyszał chyba każdy, kto miał najmniejszą styczność ze sprzedażą w Internecie. To taka klasyka wśród reklam, taki “pewniak”, który wybiera większość firm, by być lepiej widocznym w sieci.
Mogłeś też słyszeć określenie Google AdWords, a to dlatego, że tak brzmiała wcześniejsza nazwa tego systemu dostarczanego przez firmę Google. Obecnie dawna nazwa już nie obowiązuje i przeszła do historii.
A co to jest Google Ads i jakie przykładowe elementy w obrębie tego systemu wyróżniamy?
- Jeśli prowadzisz sklep online, możesz reklamować się za pomocą kampanii produktowych, które widoczne będą np. w zakładce Zakupy. Twoje reklamy wyświetlą się na zapytanie potencjalnie zainteresowanego użytkownika, zwiększając Twoje szanse na sprzedaż.
- Remarketing, czyli innymi słowy reklama śledząca, dociera z Twoją ofertą do użytkowników, którzy nie sfinalizowali zakupu w Twoim sklepie mimo wcześniejszej wizyty. Jeśli przeglądałeś ostatnio np. lustrzanki, możesz mieć wrażenie, że w kolejnych dniach prześladują Cię oferty aparatów profesjonalnych. To właśnie przykład reklamy śledzącej.
- Coraz popularniejsze staje się reklamowanie się z pomocą video. Google Ads daje tę możliwość i proponuje reklamy wideo na platformie YouTube. To świetny sposób na pokazanie się użytkownikom sieci!
To nie wszystko, co oferuje system Google Ads, który ma w zanadrzu jeszcze więcej funkcjonalności. Różnorodność reklamowych rozwiązań sprawia, że dobranie typu reklamy do swoich potrzeb, możliwości i budżetu jest proste.
Teraz czas na zwizualizowanie sobie pewnej sytuacji: masz sklep internetowy, który radzi sobie całkiem nieźle. Chcesz jednak podkręcić nieco sprzedaż lub zwiększyć ruch na stronie.
Aby zrealizować te cele, uruchamiasz wybraną kampanię Google Ads, która nie tylko daje Ci to, czego oczekiwałeś, ale również pomaga Ci zbudować wizerunek marki, a także zdobyć kolejnych stałych klientów.
Reklamy dla swojego biznesu możesz uruchomić samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów ds. reklamy. Współpraca z ekspertem umożliwia idealne dopasowanie kampanii do potrzeb Twojej oferty i budżetu. Co więcej, decydując się na oddanie się w ręce profesjonalistów, minimalizujesz ryzyko błędu.
Bing, czyli okazja dla tych, którzy lubią się wyróżniać
Microsoft Ads, czyli reklama w wyszukiwarce Bing, to nowość na polskim rynku. Nowość, ale jednocześnie gratka i okazja, o czym za momencik opowiemy bardziej szczegółowo.
“Świeżość” tego systemu w polskich realiach jest jego niewątpliwą zaletą. Jakie korzyści daje obecność Twojej reklamy w mniej popularnej wyszukiwarce?
- W Bing konkurencja jest znacznie mniejsza niż w Google. Dzięki temu jesteś lepiej widoczny i nie giniesz w gąszczu innych ofert reklamowych.
- Obecność w tej wyszukiwarce sprawia, że docierasz ze swoimi produktami do nowej grupy klientów, czyli osób, które częściej zamiast Google, wybierają wyszukiwarkę Bing.
- Koszt PPC w systemie Microsoft Ads jest niższy niż w Google, a to za sprawą wspomnianej już mniejszej konkurencji.
Możesz uznać, że skoro mniej osób korzysta z wyszukiwarki Bing, uruchamianie tam kampanii nie jest zbyt opłacalne. Weź jednak pod uwagę to, że łatwiej się tam wyróżnić i zaprezentować, a koszt kliknięcia jest dużo bardziej korzystny niż w Google Ads.
Jest to więc rozwiązanie dla tych, którzy chcą badać nową przestrzeń reklamową, jaka niedawno otworzyła się dla polskich biznesów.
Allegro Ads w serwisie i poza nim
Innym interesującym systemem reklamowym dla e-commerce jest Allegro Ads. Jak jego nazwa wskazuje, główną przestrzenią wyświetlania reklam jest ten konkretny serwis. Główną, ale nie jedyną!
Tak, Allegro Ads oferuje szersze pole do popisu niż tylko przestrzeń tego marketplace. Jeśli jesteś aktywny ze swoją ofertą na Allegro, możesz wykorzystać jego następujące możliwości:
- Oferty sponsorowane tworzone na podstawie słów kluczowych.
- Reklamy graficzne w aż dwóch typach (szablonowa i banerowa).
- Sieć reklamowa obejmująca swoim zasięgiem również Google i Facebook!
W przypadku dwóch pierwszych reklam system Allegro Ads oferuje wyświetlanie reklam z Twoją ofertą w najlepszych miejscach w serwisie. Najlepszych, czyli takich, które zostaną intuicyjnie zauważone bądź szybko wyszukane wzrokiem przez użytkowników serwisu.
A jeśli interesuje Cię trzeci wariant, czyli sieć reklamowa, już wyjaśniam, co zyskujesz, korzystając z tej usługi. Pamiętasz, gdy w przypadku Google Ads wspominałam o remarketingu?
Sieć reklamowa wykorzystuje właśnie reklamę śledzącą i jeśli klient nie skorzystał w pełni z Twojej oferty (czyt. nie sfinalizował transakcji), Facebook umieści w swoim serwisie reklamę przypominającą o Twoim produkcie.
Wykorzystując sieć reklamową, dotrzesz również do użytkowników, którzy interesujących produktów szukają w Google. Twoja oferta reklamowana z pomocą tego rozwiązania wyświetli się w karcie Zakupy.
Który system reklamowy wybrać do promowania oferty sklepu internetowego?
Uff, te trzy systemy reklamowe mają wiele funkcjonalności i dają tyle możliwości, że może się zakręcić w głowie! Pozwolę sobie uporządkować wiadomości.
Reklamy płatne, które uruchamia się z użyciem Google Ads, Microsoft Ads i Allegro Ads, mają niemal ekspresowy efekt. Wyświetlają się niedługo po ich włączeniu i dlatego są tak chętnie wybierane. Żyjemy szybko i chcemy natychmiastowych rezultatów, to zrozumiałe!
Do uruchomienia kampanii niezbędne jest posiadanie konta w wybranym systemie. Konto możesz założyć samodzielnie lub poprosić o to specjalistę.
Google Ads jest swego rodzaju klasykiem, który jest najchętniej wybierany do promowania sklepu internetowego. Po piętach depcze mu Microsoft Ads i na kampanie w Bing decydują się Ci, którzy chcą zgrabnie wyprzedzić konkurencję. Z kolei Allegro Ads oferuje możliwości w obrębie serwisu, a także poza nim, co daje finalnie szeroki zakres możliwości reklamowych.
No ale który system wybrać? To akurat kwestia indywidualna, na szczęście różnorodność typów reklam daje dużą swobodę. Jeśli wolisz uniknąć błędów i nie zmarnować przeznaczonego budżetu reklamowego, możesz nawiązać współpracę z agencją, która doradzi Ci w tej kwestii.
Kontakt z ekspertem ma też dodatkową zaletę – specjalista zjadł zęby na reklamie internetowej, potrafi opracować przemyślaną i skuteczną strategię, a następnie sprawnie monitorować i analizować efekty. Brzmi świetnie, prawda?
Decyzja należy do Ciebie. Sukces wynikający ze skutecznej kampanii reklamowej także będzie Twój. Wystarczy tylko, że wybierzesz rozwiązanie skrojone na miarę potrzeb Twojego e-commerce.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!