BLOG

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Barbara Surman

Barbara Surman

Manager Programu Partnerskiego LH.pl

lipiec 2024
Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Wpływ marketingu opinii

Autentyczne opinie mają kluczowe znaczenie dla budowania zaufania wobec marki. Społeczny dowód słuszności, czyli recenzje, oceny i rekomendacje innych użytkowników, stanowią istotną zasadę wywierania wpływu, wyodrębnioną przez profesora Roberta Cialdiniego. To psychologiczne zjawisko, w którym ludzie kierują się zachowaniami, opiniami innych w celu podjęcia właściwej decyzji. Kiedy ktoś znajduje się w sytuacji niepewności, często naśladuje zachowania, które zauważy u osób wokół siebie, co daje mu poczucie bezpieczeństwa. Marketing wykorzystuje to zjawisko do zwiększania sprzedaży. Potencjalni klienci mogą kierować się doświadczeniem innych w celu wybrania danego produktu czy usługi. Kształtują swoje spostrzeżenia na podstawie przeczytanych komentarzy, zwłaszcza jeśli wcześniej nie mieli styczności z firmą. Opinie klientów są traktowane jako wiarygodne źródło informacji, podobnie jak polecenie od bliskiej osoby.

Social Proof wpływa także na wizerunek marki. Kiedy potencjalny klient widzi wiele pozytywnych opinii i rekomendacji innych użytkowników, rośnie jego zaufanie wobec sklepu. Im więcej autentycznych recenzji zawierających zdjęcia i bardziej rozbudowane komentarze, tym chętniej użytkownicy się nimi sugerują. 

Dodatkowo, opinie stanowią wartościowe narzędzie dla przedsiębiorców do monitorowania jakości swoich produktów/usług oraz identyfikowania obszarów do poprawy. Aktywne zarządzanie feedbackiem online może przyczynić się do udoskonalania oferty oraz uzyskania przewagi nad konkurencją, co w rezultacie prowadzi do zwiększenia sprzedaży.

Społeczne dowody w e-commerce nie ograniczają się jedynie do opinii w Google. Potencjalni klienci często szukają ich w social mediach, na forach dyskusyjnych, dedykowanych serwisach recenzyjnych, a przede wszystkim na stronie sklepu. Dlatego przedsiębiorcy powinni proaktywnie zadbać o społeczne dowody, czyli zgromadzone opinie prezentować w różnych miejscach, tj. strona www sklepu, karty produktów, certyfikaty, wizytówka Google Moja Firma. 

Jeśli chcesz zadbać o opinie online, zacznij od znalezienia skutecznych metod ich pozyskiwania. Obecnie sklepy internetowe mają do dyspozycji wiele narzędzi, również do zarządzania reputacją. Platformy takie jak Zaufane.pl umożliwiają skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie oraz prezentowanie recenzji, co pozwala oszczędzić czas i pieniądze właścicielom e-sklepów. Cały proces jest pod kontrolą integralnego rozwiązania, które dodatkowo moderuje zebrany feedback, aby spełniał zasady i przyczyniał się do budowania zaufania klientów i silnej marki.

Dzięki temu, że opinie mają moc wpływania na decyzje użytkowników, warto je wykorzystać także do zaangażowania klientów w działania na rzecz ekologii. Jak to zrobić?

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju z Posadzimy.pl

Częścią procesu budowania zaufania swoich użytkowników jest zaangażowanie w działania ESG (Environmental, Social, Governance). Są to praktyki stosowane przez firmy, które uwzględniają odpowiedzialne działania społeczne, środowiskowe i zarządcze. To one zapewniają zrównoważony rozwój firmy i sprawiają, że jej działalność przynosi otoczeniu wiele dobrego. Coraz więcej klientów i użytkowników w wyborze usług lub produktów, z których korzystają, kieruje się dodatkowymi wartościami, jakie oferuje firma. Mogą to być ekologiczne działania firmy, wegańskie produkty, społeczne inicjatywy w jakie angażuje się firma, czy nawet tak prosta, a mile zaskakująca rzecz, jak wykorzystywanie w opakowaniach wyłącznie biodegradowalnych materiałów. 

Jednym z ciekawszych działań w tym zakresie jest jednak sadzenie drzew - z Posadzimy.pl firmy sadzą drzewka w polskich lasach i generują certyfikaty dla swoich klientów za pierwsze zakupy, za zakupy o określonej kwocie minimalnej, za dołączenie do programu lojalnościowego, za skorzystanie z usług, za pozostawienie kontaktu i wiele więcej. Takie drzewko nie tylko stanowi doskonały prezent, dodatkową wartość i zachętę do podjęcia przez użytkownika działania, ale też buduje bardzo pozytywne skojarzenia z marką i jest na tyle ciekawe, że ludzie chętniej dzielą się opiniami na temat firmy, która posadziła dla nich drzewo. Idealnym przykładem jest TRAFFIT, który oferuje szkolenia online, a za każde wykupione szkolenie HR sadzi drzewa dla swoich klientów. Gdy rozpoczęli akcję, social media wręcz zalały pozytywne opinie klientów ze zdjęciami certyfikatów za posadzenie drzew. Jeśli sadzisz drzewa dla swoich użytkowników, takie opinie nie tylko pomagają Ci pozyskać nowych odbiorców, ale również zachęcają coraz więcej osób do działania na rzecz ekologii.

Nie trzeba jednak zdawać się na nadzieję, że klienci pozostawią opinię w social mediach - zalety wizerunkowe sadzenia drzew połączyć możesz z usługami Zaufane.pl, które pomoże ci pozyskać i prezentować recenzje użytkowników, których zaufanie już udało Ci się zbudować za pomocą swoich działań zrównoważonego rozwoju. Twoja firma może nawet wykorzystać posadzenie drzewa jako prezent i zachętę do pozostawienia rozbudowanej opinii. Opcji jest wiele, ale sadzenie drzew to zdecydowanie działanie warte uwagi, które z łatwością znajdzie zastosowanie i w Twojej firmie. 

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie