BLOG
Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl
Wpływ marketingu opinii
Autentyczne opinie mają kluczowe znaczenie dla budowania zaufania wobec marki. Społeczny dowód słuszności, czyli recenzje, oceny i rekomendacje innych użytkowników, stanowią istotną zasadę wywierania wpływu, wyodrębnioną przez profesora Roberta Cialdiniego. To psychologiczne zjawisko, w którym ludzie kierują się zachowaniami, opiniami innych w celu podjęcia właściwej decyzji. Kiedy ktoś znajduje się w sytuacji niepewności, często naśladuje zachowania, które zauważy u osób wokół siebie, co daje mu poczucie bezpieczeństwa. Marketing wykorzystuje to zjawisko do zwiększania sprzedaży. Potencjalni klienci mogą kierować się doświadczeniem innych w celu wybrania danego produktu czy usługi. Kształtują swoje spostrzeżenia na podstawie przeczytanych komentarzy, zwłaszcza jeśli wcześniej nie mieli styczności z firmą. Opinie klientów są traktowane jako wiarygodne źródło informacji, podobnie jak polecenie od bliskiej osoby.
Social Proof wpływa także na wizerunek marki. Kiedy potencjalny klient widzi wiele pozytywnych opinii i rekomendacji innych użytkowników, rośnie jego zaufanie wobec sklepu. Im więcej autentycznych recenzji zawierających zdjęcia i bardziej rozbudowane komentarze, tym chętniej użytkownicy się nimi sugerują.
Dodatkowo, opinie stanowią wartościowe narzędzie dla przedsiębiorców do monitorowania jakości swoich produktów/usług oraz identyfikowania obszarów do poprawy. Aktywne zarządzanie feedbackiem online może przyczynić się do udoskonalania oferty oraz uzyskania przewagi nad konkurencją, co w rezultacie prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Społeczne dowody w e-commerce nie ograniczają się jedynie do opinii w Google. Potencjalni klienci często szukają ich w social mediach, na forach dyskusyjnych, dedykowanych serwisach recenzyjnych, a przede wszystkim na stronie sklepu. Dlatego przedsiębiorcy powinni proaktywnie zadbać o społeczne dowody, czyli zgromadzone opinie prezentować w różnych miejscach, tj. strona www sklepu, karty produktów, certyfikaty, wizytówka Google Moja Firma.
Jeśli chcesz zadbać o opinie online, zacznij od znalezienia skutecznych metod ich pozyskiwania. Obecnie sklepy internetowe mają do dyspozycji wiele narzędzi, również do zarządzania reputacją. Platformy takie jak Zaufane.pl umożliwiają skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie oraz prezentowanie recenzji, co pozwala oszczędzić czas i pieniądze właścicielom e-sklepów. Cały proces jest pod kontrolą integralnego rozwiązania, które dodatkowo moderuje zebrany feedback, aby spełniał zasady i przyczyniał się do budowania zaufania klientów i silnej marki.
Dzięki temu, że opinie mają moc wpływania na decyzje użytkowników, warto je wykorzystać także do zaangażowania klientów w działania na rzecz ekologii. Jak to zrobić?
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju z Posadzimy.pl
Częścią procesu budowania zaufania swoich użytkowników jest zaangażowanie w działania ESG (Environmental, Social, Governance). Są to praktyki stosowane przez firmy, które uwzględniają odpowiedzialne działania społeczne, środowiskowe i zarządcze. To one zapewniają zrównoważony rozwój firmy i sprawiają, że jej działalność przynosi otoczeniu wiele dobrego. Coraz więcej klientów i użytkowników w wyborze usług lub produktów, z których korzystają, kieruje się dodatkowymi wartościami, jakie oferuje firma. Mogą to być ekologiczne działania firmy, wegańskie produkty, społeczne inicjatywy w jakie angażuje się firma, czy nawet tak prosta, a mile zaskakująca rzecz, jak wykorzystywanie w opakowaniach wyłącznie biodegradowalnych materiałów.
Jednym z ciekawszych działań w tym zakresie jest jednak sadzenie drzew - z Posadzimy.pl firmy sadzą drzewka w polskich lasach i generują certyfikaty dla swoich klientów za pierwsze zakupy, za zakupy o określonej kwocie minimalnej, za dołączenie do programu lojalnościowego, za skorzystanie z usług, za pozostawienie kontaktu i wiele więcej. Takie drzewko nie tylko stanowi doskonały prezent, dodatkową wartość i zachętę do podjęcia przez użytkownika działania, ale też buduje bardzo pozytywne skojarzenia z marką i jest na tyle ciekawe, że ludzie chętniej dzielą się opiniami na temat firmy, która posadziła dla nich drzewo. Idealnym przykładem jest TRAFFIT, który oferuje szkolenia online, a za każde wykupione szkolenie HR sadzi drzewa dla swoich klientów. Gdy rozpoczęli akcję, social media wręcz zalały pozytywne opinie klientów ze zdjęciami certyfikatów za posadzenie drzew. Jeśli sadzisz drzewa dla swoich użytkowników, takie opinie nie tylko pomagają Ci pozyskać nowych odbiorców, ale również zachęcają coraz więcej osób do działania na rzecz ekologii.
Nie trzeba jednak zdawać się na nadzieję, że klienci pozostawią opinię w social mediach - zalety wizerunkowe sadzenia drzew połączyć możesz z usługami Zaufane.pl, które pomoże ci pozyskać i prezentować recenzje użytkowników, których zaufanie już udało Ci się zbudować za pomocą swoich działań zrównoważonego rozwoju. Twoja firma może nawet wykorzystać posadzenie drzewa jako prezent i zachętę do pozostawienia rozbudowanej opinii. Opcji jest wiele, ale sadzenie drzew to zdecydowanie działanie warte uwagi, które z łatwością znajdzie zastosowanie i w Twojej firmie.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!