BLOG
Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Wpływ marketingu opinii
Autentyczne opinie mają kluczowe znaczenie dla budowania zaufania wobec marki. Społeczny dowód słuszności, czyli recenzje, oceny i rekomendacje innych użytkowników, stanowią istotną zasadę wywierania wpływu, wyodrębnioną przez profesora Roberta Cialdiniego. To psychologiczne zjawisko, w którym ludzie kierują się zachowaniami, opiniami innych w celu podjęcia właściwej decyzji. Kiedy ktoś znajduje się w sytuacji niepewności, często naśladuje zachowania, które zauważy u osób wokół siebie, co daje mu poczucie bezpieczeństwa. Marketing wykorzystuje to zjawisko do zwiększania sprzedaży. Potencjalni klienci mogą kierować się doświadczeniem innych w celu wybrania danego produktu czy usługi. Kształtują swoje spostrzeżenia na podstawie przeczytanych komentarzy, zwłaszcza jeśli wcześniej nie mieli styczności z firmą. Opinie klientów są traktowane jako wiarygodne źródło informacji, podobnie jak polecenie od bliskiej osoby.
Social Proof wpływa także na wizerunek marki. Kiedy potencjalny klient widzi wiele pozytywnych opinii i rekomendacji innych użytkowników, rośnie jego zaufanie wobec sklepu. Im więcej autentycznych recenzji zawierających zdjęcia i bardziej rozbudowane komentarze, tym chętniej użytkownicy się nimi sugerują.
Dodatkowo, opinie stanowią wartościowe narzędzie dla przedsiębiorców do monitorowania jakości swoich produktów/usług oraz identyfikowania obszarów do poprawy. Aktywne zarządzanie feedbackiem online może przyczynić się do udoskonalania oferty oraz uzyskania przewagi nad konkurencją, co w rezultacie prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Społeczne dowody w e-commerce nie ograniczają się jedynie do opinii w Google. Potencjalni klienci często szukają ich w social mediach, na forach dyskusyjnych, dedykowanych serwisach recenzyjnych, a przede wszystkim na stronie sklepu. Dlatego przedsiębiorcy powinni proaktywnie zadbać o społeczne dowody, czyli zgromadzone opinie prezentować w różnych miejscach, tj. strona www sklepu, karty produktów, certyfikaty, wizytówka Google Moja Firma.
Jeśli chcesz zadbać o opinie online, zacznij od znalezienia skutecznych metod ich pozyskiwania. Obecnie sklepy internetowe mają do dyspozycji wiele narzędzi, również do zarządzania reputacją. Platformy takie jak Zaufane.pl umożliwiają skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie oraz prezentowanie recenzji, co pozwala oszczędzić czas i pieniądze właścicielom e-sklepów. Cały proces jest pod kontrolą integralnego rozwiązania, które dodatkowo moderuje zebrany feedback, aby spełniał zasady i przyczyniał się do budowania zaufania klientów i silnej marki.
Dzięki temu, że opinie mają moc wpływania na decyzje użytkowników, warto je wykorzystać także do zaangażowania klientów w działania na rzecz ekologii. Jak to zrobić?
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju z Posadzimy.pl
Częścią procesu budowania zaufania swoich użytkowników jest zaangażowanie w działania ESG (Environmental, Social, Governance). Są to praktyki stosowane przez firmy, które uwzględniają odpowiedzialne działania społeczne, środowiskowe i zarządcze. To one zapewniają zrównoważony rozwój firmy i sprawiają, że jej działalność przynosi otoczeniu wiele dobrego. Coraz więcej klientów i użytkowników w wyborze usług lub produktów, z których korzystają, kieruje się dodatkowymi wartościami, jakie oferuje firma. Mogą to być ekologiczne działania firmy, wegańskie produkty, społeczne inicjatywy w jakie angażuje się firma, czy nawet tak prosta, a mile zaskakująca rzecz, jak wykorzystywanie w opakowaniach wyłącznie biodegradowalnych materiałów.
Jednym z ciekawszych działań w tym zakresie jest jednak sadzenie drzew - z Posadzimy.pl firmy sadzą drzewka w polskich lasach i generują certyfikaty dla swoich klientów za pierwsze zakupy, za zakupy o określonej kwocie minimalnej, za dołączenie do programu lojalnościowego, za skorzystanie z usług, za pozostawienie kontaktu i wiele więcej. Takie drzewko nie tylko stanowi doskonały prezent, dodatkową wartość i zachętę do podjęcia przez użytkownika działania, ale też buduje bardzo pozytywne skojarzenia z marką i jest na tyle ciekawe, że ludzie chętniej dzielą się opiniami na temat firmy, która posadziła dla nich drzewo. Idealnym przykładem jest TRAFFIT, który oferuje szkolenia online, a za każde wykupione szkolenie HR sadzi drzewa dla swoich klientów. Gdy rozpoczęli akcję, social media wręcz zalały pozytywne opinie klientów ze zdjęciami certyfikatów za posadzenie drzew. Jeśli sadzisz drzewa dla swoich użytkowników, takie opinie nie tylko pomagają Ci pozyskać nowych odbiorców, ale również zachęcają coraz więcej osób do działania na rzecz ekologii.
Nie trzeba jednak zdawać się na nadzieję, że klienci pozostawią opinię w social mediach - zalety wizerunkowe sadzenia drzew połączyć możesz z usługami Zaufane.pl, które pomoże ci pozyskać i prezentować recenzje użytkowników, których zaufanie już udało Ci się zbudować za pomocą swoich działań zrównoważonego rozwoju. Twoja firma może nawet wykorzystać posadzenie drzewa jako prezent i zachętę do pozostawienia rozbudowanej opinii. Opcji jest wiele, ale sadzenie drzew to zdecydowanie działanie warte uwagi, które z łatwością znajdzie zastosowanie i w Twojej firmie.
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!
Dropshipping – co to jest i jak zacząć?
Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.
Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów
Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!
Jak dotrzeć do klientów za granicą?
Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!
Efekt ROPO a marketing opinii
ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.