BLOG
Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?
- Dlaczego warto postawić na ocenę produktową w Google?
- Sprawdź nowe “przykazania” od Google. Niech staną się wyznacznikiem Twojego sukcesu w e-commerce!
- Idzie nowe: W dobie Al i sztucznej inteligencji - Google stoi na straży autentyczności opinii
- Sztuczna inteligencja a autentyczność opinii...
- Dlaczego lepiej być przyjacielem Google niż wrogiem?
- Graj do jednej bramki z Google - bądź fair wobec klientów!
Dlaczego warto postawić na ocenę produktową w Google?
Ocena produktowa ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala trafić do nowego użytkownika Internetu, który zainteresuje się naszym produktem, a może i nawet szerzej: całym katalogiem naszego sklepu. To następnie przekłada się na wzrost konwersji w sklepie internetowych i wyższą pozycję w rankingu wyświetlania stron w wyszukiwarce Google.
Warto też wspomnieć o wpływie, jaki mają oceny produktowe w Google na zwiększenie poziomu zaufania i lojalności wobec marki. Współczesny użytkownik ufa Google, wiedząc, że nic nie przejdzie uwadze “oczom Google”. Konsumenci ufają, że recenzje, opinie o sklepie lub produkcie zamieszczone w ramach Google, czy to tekstowe, czy też te wystawiane za pomocą samych są szczere i autentyczne.
Sprawdź nowe “przykazania” od Google. Niech staną się wyznacznikiem Twojego sukcesu w e-commerce!
Przejdźmy do konkretów. Jak wygląda aktualizacja zasad publikowania ocen produktowych, która wejdzie w życie i stanie się faktem 28 sierpnia 2023 r. Będzie ona dotyczyła następujących zagadnień:
-
spam - brak zezwolenia na wysyłanie treści typu: spam,
-
działania lub produkty niebezpieczne - zakaz wystawiania opinii na temat przedmiotów podlegającym regulacjom prawnym, które mogą wyrządzić krzywdę, szkodę albo spowodować obrażenia. Mowa tu między innymi o broni palnej, produktach tytoniowych, lekach na receptę. Zakaz promocji zachowań niebezpiecznych,
-
numery telefonów, adresy e-mail i adresy URL - wystawiane opinie nie mogą zawierać min.numerów telefonów, adresów e-mail, czy adresów innych stron internetowych. Mówiąc krótko: nie mogą mieć cech reklamy,
-
dane osobowe i informacje poufne - zakaz umieszczania w treści opinii danych wrażliwych,
-
kulturalne wypowiedzi - opinia musi być rzeczowa i kulturalna. Nie może zawierać wulgaryzmów,
-
konflikt interesów - zakaz publikacji płatnych opinii,
-
treści naruszające prawo - zakaz umieszczania w treści linków z treścią zachęcającą do naruszania prawa,
-
złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji - zakaz umieszczania w treści opinii linków do stron przekierowujących do złośliwego oprogramowania, które jest zazwyczaj próbą wyłudzenia danych osobowych, czy też poufnych informacji,
-
treści chronione prawem autorskim - zakaz umieszczania treści chronionych prawem autorskim,
-
naruszenie znaku towarowego - zakaz posługiwania się znakami towarowymi,
-
plagiat - treść musi być autentyczna, napisana przez autora recenzji,
-
materiały o charakterze pornograficznym - zakaz promowania pornografii,
-
szerzenie nienawiści - zakaz nawoływania do aktów wandalizmu, czy też podburzania negatywnych emocji wobec osób trzecich lub instytucji,
-
wzajemna promocja innych produktów lub stron - zakaz wzajemnego promowania się dwóch różnych podmiotów,
-
opinie nie na temat - zakaz publikacji niezgodnych z tematyką strony lub też charakterem oferowanych produktów w sklepie online,
-
podszywanie się pod inne osoby - zakaz podszywania się pod inne osoby,
-
język - opinie będą publikowane w języku, w którym były napisane,
-
powielanie treści - zakaz kopiowania istniejących treści.
Idzie nowe: W dobie Al i sztucznej inteligencji - Google stoi na straży autentyczności opinii
Warto zaznaczyć, że Google dorzuca jedną dodatkową zasadę i zabrania publikowania automatycznych treści “wypluwanych” przez generatory treści. Każda opinia musi być napisana przez “realną osobę” i z realnego konta.
Jak to zwykle bywa w przypadku tego rodzaju aktualizacji - po więcej wysyłamy do źródła. Pełny zapis znajdziecie w publikacji Google: Aktualizacja zasad: zasady dotyczące ocen produktów.
Sztuczna inteligencja a autentyczność opinii...
Sztuczna inteligencja weszła na salony i jest ogromnym wsparciem dla branży e-commerce. Wspiera obsługę klienta, pozwala sprawniej porządkować dane na stronie i zarządzać procesem sprzedaży. Co jednak z opiniami, w świecie, kiedy Al w sekundę może "wypluć: idealną, nową opinię? My w Zaufane.pl mówimy stanowcze nie takim praktykom. Sztuczna inteligencja może być wsparciem w zdobywaniu briefu, ale nie może zawładnąć marketingiem opinii.
Nasz zespół moderatorów w Zaufane.pl czuwa nad prawdziwiością opinii - każdego dnia. Jesteśmy partnerem Google, a co za tym idzie czuwanie nad autentycznością opinii jest naszym obowiązkiem. Mamy w ręku narzędzia, dzięki którym jesteśmy w stanie każdą recenzję dokładnie weryfikować pod kątem jej prawdziwości i tego, czy została ona stworzona przez człowieka, a nie maszynę.
Dlaczego lepiej być przyjacielem Google niż wrogiem?
Jak napisaliśmy na początku tego artykułu - oceny produktowe w Google mają wiele zalet. Jeśli stosujemy się do zasad Google - jesteśmy przychylnie przyjmowani przez algorytm, a nasz sklep dobrze widoczny i cieszy się popularnością w wynikach wyszukiwania. Rośnie pozytywna renoma naszej marki - my zauważamy wzrost sprzedaży i zainteresowania ofertą sklepu ze strony konsumentów.
Google przygotował “bat” na przedsiębiorców, którzy nie będą stosowali się do aktualizacji i nadal będą stosowali niechlubne i szkodliwe praktyki. Odrzucenie treści naruszającej zasady, wysłanie ostrzeżenia, czy wreszcie zablokowanie konta. Takie konsekwencje czekają użytkowników, którzy nie będą stosowali się aktualizacji zasad publikowania ocen produktowych.
Graj do jednej bramki z Google - bądź fair wobec klientów!
Google zaostrza zasady ocen produktowych. Ma to na celu wzmocnienie jakości opinii i rekomendacji oraz ochronę konsumenta, który zwyczajnie - nie chce być oszukiwany. Graj do jednej bramki z Google - nie trzeba kupować opinii, aby wzmacniać pozycję marki na rynku.
My w naszym zespole Zaufane.pl stawiamy na autentyczne opinie klientów. Marketing opinii bez drugiego dna. Z naszym narzędziem i wsparciem naszego teamu pozyskasz nawet do 1000 pozytywnych recenzji w tygodniu! I to wszystko zgodnie z prawem i w przyjaźni z Google! Warto być partnerem Google. Warto być na tak z dobrymi praktykami w branży e-commerce.
Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”
Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!
Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom
Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.
Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku
Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.
Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.
Błędy w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy
Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację. W walce o zaufanie klientów nie ma dróg na skróty. Odkryj, jak budować wiarygodny wizerunek oparty na prawdziwych recenzjach i uniknąć pułapek związanych z fałszywymi opiniami.
Jak nasz czeski partner - Ověřený web - usługa “Zweryfikowana witryna” pomaga polskim e-sklepom zwiększyć wiarygodność?
W dzisiejszym świecie użytkownicy internetu są przytłoczeni tysiącami ofert e-sklepów. Warto wyróżnić swój e-commerce na tle konkurencji i zwiększyć jego wiarygodność, tak aby potencjalni klienci zatrzymali się właśnie u Ciebie na dłużej.
Zaufane.pl - pozyskuj, zarządzaj i prezentuj opinie
Buduj zaufanie dzięki autentycznym opiniom z narzędziem Zaufane.pl, które ułatwia pozyskiwanie, zarządzanie i prezentowanie recenzji, zwiększając sprzedaż i reputację marki. Jako oficjalny partner Google, zgodny z dyrektywą Omnibus i DSA, oferuje moderację w 26 językach, wspierając ekspansję na rynki zagraniczne. Sprawdź, jak ważny jest marketing opinii w obecnym e-commerce.