BLOG
Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?
- Dlaczego warto postawić na ocenę produktową w Google?
- Sprawdź nowe “przykazania” od Google. Niech staną się wyznacznikiem Twojego sukcesu w e-commerce!
- Idzie nowe: W dobie Al i sztucznej inteligencji - Google stoi na straży autentyczności opinii
- Sztuczna inteligencja a autentyczność opinii...
- Dlaczego lepiej być przyjacielem Google niż wrogiem?
- Graj do jednej bramki z Google - bądź fair wobec klientów!
Dlaczego warto postawić na ocenę produktową w Google?
Ocena produktowa ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala trafić do nowego użytkownika Internetu, który zainteresuje się naszym produktem, a może i nawet szerzej: całym katalogiem naszego sklepu. To następnie przekłada się na wzrost konwersji w sklepie internetowych i wyższą pozycję w rankingu wyświetlania stron w wyszukiwarce Google.
Warto też wspomnieć o wpływie, jaki mają oceny produktowe w Google na zwiększenie poziomu zaufania i lojalności wobec marki. Współczesny użytkownik ufa Google, wiedząc, że nic nie przejdzie uwadze “oczom Google”. Konsumenci ufają, że recenzje, opinie o sklepie lub produkcie zamieszczone w ramach Google, czy to tekstowe, czy też te wystawiane za pomocą samych są szczere i autentyczne.
Sprawdź nowe “przykazania” od Google. Niech staną się wyznacznikiem Twojego sukcesu w e-commerce!
Przejdźmy do konkretów. Jak wygląda aktualizacja zasad publikowania ocen produktowych, która wejdzie w życie i stanie się faktem 28 sierpnia 2023 r. Będzie ona dotyczyła następujących zagadnień:
-
spam - brak zezwolenia na wysyłanie treści typu: spam,
-
działania lub produkty niebezpieczne - zakaz wystawiania opinii na temat przedmiotów podlegającym regulacjom prawnym, które mogą wyrządzić krzywdę, szkodę albo spowodować obrażenia. Mowa tu między innymi o broni palnej, produktach tytoniowych, lekach na receptę. Zakaz promocji zachowań niebezpiecznych,
-
numery telefonów, adresy e-mail i adresy URL - wystawiane opinie nie mogą zawierać min.numerów telefonów, adresów e-mail, czy adresów innych stron internetowych. Mówiąc krótko: nie mogą mieć cech reklamy,
-
dane osobowe i informacje poufne - zakaz umieszczania w treści opinii danych wrażliwych,
-
kulturalne wypowiedzi - opinia musi być rzeczowa i kulturalna. Nie może zawierać wulgaryzmów,
-
konflikt interesów - zakaz publikacji płatnych opinii,
-
treści naruszające prawo - zakaz umieszczania w treści linków z treścią zachęcającą do naruszania prawa,
-
złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji - zakaz umieszczania w treści opinii linków do stron przekierowujących do złośliwego oprogramowania, które jest zazwyczaj próbą wyłudzenia danych osobowych, czy też poufnych informacji,
-
treści chronione prawem autorskim - zakaz umieszczania treści chronionych prawem autorskim,
-
naruszenie znaku towarowego - zakaz posługiwania się znakami towarowymi,
-
plagiat - treść musi być autentyczna, napisana przez autora recenzji,
-
materiały o charakterze pornograficznym - zakaz promowania pornografii,
-
szerzenie nienawiści - zakaz nawoływania do aktów wandalizmu, czy też podburzania negatywnych emocji wobec osób trzecich lub instytucji,
-
wzajemna promocja innych produktów lub stron - zakaz wzajemnego promowania się dwóch różnych podmiotów,
-
opinie nie na temat - zakaz publikacji niezgodnych z tematyką strony lub też charakterem oferowanych produktów w sklepie online,
-
podszywanie się pod inne osoby - zakaz podszywania się pod inne osoby,
-
język - opinie będą publikowane w języku, w którym były napisane,
-
powielanie treści - zakaz kopiowania istniejących treści.
Idzie nowe: W dobie Al i sztucznej inteligencji - Google stoi na straży autentyczności opinii
Warto zaznaczyć, że Google dorzuca jedną dodatkową zasadę i zabrania publikowania automatycznych treści “wypluwanych” przez generatory treści. Każda opinia musi być napisana przez “realną osobę” i z realnego konta.
Jak to zwykle bywa w przypadku tego rodzaju aktualizacji - po więcej wysyłamy do źródła. Pełny zapis znajdziecie w publikacji Google: Aktualizacja zasad: zasady dotyczące ocen produktów.
Sztuczna inteligencja a autentyczność opinii...
Sztuczna inteligencja weszła na salony i jest ogromnym wsparciem dla branży e-commerce. Wspiera obsługę klienta, pozwala sprawniej porządkować dane na stronie i zarządzać procesem sprzedaży. Co jednak z opiniami, w świecie, kiedy Al w sekundę może "wypluć: idealną, nową opinię? My w Zaufane.pl mówimy stanowcze nie takim praktykom. Sztuczna inteligencja może być wsparciem w zdobywaniu briefu, ale nie może zawładnąć marketingiem opinii.
Nasz zespół moderatorów w Zaufane.pl czuwa nad prawdziwiością opinii - każdego dnia. Jesteśmy partnerem Google, a co za tym idzie czuwanie nad autentycznością opinii jest naszym obowiązkiem. Mamy w ręku narzędzia, dzięki którym jesteśmy w stanie każdą recenzję dokładnie weryfikować pod kątem jej prawdziwości i tego, czy została ona stworzona przez człowieka, a nie maszynę.
Dlaczego lepiej być przyjacielem Google niż wrogiem?
Jak napisaliśmy na początku tego artykułu - oceny produktowe w Google mają wiele zalet. Jeśli stosujemy się do zasad Google - jesteśmy przychylnie przyjmowani przez algorytm, a nasz sklep dobrze widoczny i cieszy się popularnością w wynikach wyszukiwania. Rośnie pozytywna renoma naszej marki - my zauważamy wzrost sprzedaży i zainteresowania ofertą sklepu ze strony konsumentów.
Google przygotował “bat” na przedsiębiorców, którzy nie będą stosowali się do aktualizacji i nadal będą stosowali niechlubne i szkodliwe praktyki. Odrzucenie treści naruszającej zasady, wysłanie ostrzeżenia, czy wreszcie zablokowanie konta. Takie konsekwencje czekają użytkowników, którzy nie będą stosowali się aktualizacji zasad publikowania ocen produktowych.
Graj do jednej bramki z Google - bądź fair wobec klientów!
Google zaostrza zasady ocen produktowych. Ma to na celu wzmocnienie jakości opinii i rekomendacji oraz ochronę konsumenta, który zwyczajnie - nie chce być oszukiwany. Graj do jednej bramki z Google - nie trzeba kupować opinii, aby wzmacniać pozycję marki na rynku.
My w naszym zespole Zaufane.pl stawiamy na autentyczne opinie klientów. Marketing opinii bez drugiego dna. Z naszym narzędziem i wsparciem naszego teamu pozyskasz nawet do 1000 pozytywnych recenzji w tygodniu! I to wszystko zgodnie z prawem i w przyjaźni z Google! Warto być partnerem Google. Warto być na tak z dobrymi praktykami w branży e-commerce.
Opinie klientów w mediach społecznościowych a decyzje zakupowe
Dzięki platformom społecznościowym oraz influencerom konsumenci mają łatwy dostęp do informacji o produktach i markach oraz możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami w czasie rzeczywistym. To sprawia, że proces podejmowania decyzji zakupowych jest także uzależniony od tego co zobaczymy w social mediach.
5 błędów w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy
Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację.
Jak przekształcić recenzje online w cenne źródło informacji dla Twojej firmy?
W dobie cyfrowej transformacji, gdzie internet stał się nieodłącznym elementem funkcjonowania większości przedsiębiorstw, recenzje online zyskują na coraz większym znaczeniu. Istotne jest więc zapoznanie się z metodami przekształcania tych opinii w wartościowe źródło informacji o potrzebach klientów. Z wypowiedzi klientów możemy też wyciągnąć pouczające wnioski. Analizując treść recenzji zorientować się, co możemy zmienić i naprawić w pracy i w działalności naszego biznesu - to ogromny krok w stronę rozwoju.
Monitorowanie opinii – dlaczego warto trzymać rękę na pulsie?
W poprzednich artykułach powiedzieliśmy sobie wiele na temat ogromnej wartości, jaką niosą opinie o sklepie internetowym oraz o tym, jak kluczowe jest wdrożenie marketingu recenzji. Dziś skupię się na tym, co dzieje się po wystawieniu oceny, czyli na zasadach optymalizacji i strategicznego zarządzania pozyskanym feedbackiem.
Budowanie społeczności wokół marki przez recenzje i rekomendacje
W marketingu opinii kluczowe znaczenie ma nie tylko zdobywanie pozytywnych recenzji, ale także przekształcanie ich w trwałe rekomendacje, które angażują i budują społeczność wokół marki. Konsumenci coraz bardziej polegają na opiniach innych, dlatego marki muszą przyjąć proaktywne podejście do zarządzania opiniami i tworzenia lojalnych, zaangażowanych grup klientów.
Przewodnik po opiniach Google
Opinie Google to kluczowe narzędzie budowania zaufania klientów i zwiększania widoczności w internecie. Wyszukiwarka Google umożliwia prezentowanie opinii na kilka różnych sposobów – w zależności od rodzaju biznesu i miejsca wyświetlania informacji. Poniżej omawiamy wszystkie typy opinii dostępne w Google oraz jak możesz je wykorzystać w swojej strategii. Dowiesz się, czym są recenzje w wizytówce Google Moja Firma (Google Business Profile), gwiazdki Seller Ratings w reklamach Google (oceny sprzedawcy), Opinie konsumenckie Google (program Google Customer Reviews), oceny produktów w reklamach Google Shopping, a na końcu wyjaśniamy, czym są gwiazdki rich snippets – czyli oceny i opinie wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jak wykorzystać opinie na każdym etapie lejka sprzedażowego?
Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę jak ważną rolę odgrywają opinie w budowaniu zaufania do sklepu w oczach klientów. Czy wykorzystujesz ich pełny potencjał ? Zapraszam do lektury niniejszego artykułu.