Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

sierpień 14, 2023
Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?
Spis treści

Dlaczego warto postawić na ocenę produktową w Google?

Sprawdź nowe “przykazania” od Google. Niech staną się wyznacznikiem Twojego sukcesu w e-commerce!

Idzie nowe: W dobie Al i sztucznej inteligencji - Google stoi na straży autentyczności opinii

Dlaczego lepiej być przyjacielem Google niż wrogiem?

Graj do jednej bramki z Google - bądź fair wobec klientów!

Dlaczego warto postawić na ocenę produktową w Google?

Ocena produktowa ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala trafić do nowego użytkownika Internetu, który zainteresuje się naszym produktem, a może i nawet szerzej: całym katalogiem naszego sklepu. To następnie przekłada się na wzrost konwersji w sklepie internetowych i wyższą pozycję w rankingu wyświetlania stron w wyszukiwarce Google. 

Warto też wspomnieć o wpływie, jaki mają oceny produktowe w Google na zwiększenie poziomu zaufania i lojalności wobec marki. Współczesny użytkownik ufa Google, wiedząc, że nic nie przejdzie uwadze “oczom Google”. Konsumenci ufają, że recenzje, opinie o sklepie lub produkcie zamieszczone w ramach Google, czy to tekstowe, czy też te wystawiane za pomocą samych są szczere i autentyczne. 

Sprawdź nowe “przykazania” od Google. Niech staną się wyznacznikiem Twojego sukcesu w e-commerce!

Przejdźmy do konkretów. Jak wygląda aktualizacja zasad publikowania ocen produktowych, która wejdzie w życie i stanie się faktem 28 sierpnia 2023 r.  Będzie ona dotyczyła następujących zagadnień:

  • spam - brak zezwolenia na wysyłanie treści typu: spam,

  • działania lub produkty niebezpieczne - zakaz wystawiania opinii na temat przedmiotów podlegającym regulacjom prawnym, które mogą wyrządzić krzywdę, szkodę albo spowodować obrażenia. Mowa tu między innymi o broni palnej, produktach tytoniowych, lekach na receptę. Zakaz promocji zachowań niebezpiecznych, 

  • numery telefonów, adresy e-mail i adresy URL - wystawiane opinie nie mogą zawierać min.numerów telefonów, adresów e-mail, czy adresów innych stron internetowych. Mówiąc krótko: nie mogą mieć cech reklamy,

  • dane osobowe i informacje poufne - zakaz umieszczania w treści opinii danych wrażliwych,

  • kulturalne wypowiedzi - opinia musi być rzeczowa i kulturalna. Nie może zawierać wulgaryzmów,

  • konflikt interesów - zakaz publikacji płatnych opinii,

  • treści naruszające prawo - zakaz umieszczania w treści linków z treścią zachęcającą do naruszania prawa,

  • złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji - zakaz umieszczania w treści opinii linków do stron przekierowujących do złośliwego oprogramowania, które jest zazwyczaj próbą wyłudzenia danych osobowych, czy też poufnych informacji, 

  • treści chronione prawem autorskim - zakaz umieszczania treści chronionych prawem autorskim,

  • naruszenie znaku towarowego - zakaz posługiwania się znakami towarowymi, 

  • plagiat - treść musi być autentyczna, napisana przez autora recenzji,

  • materiały o charakterze pornograficznym - zakaz promowania pornografii,

  • szerzenie nienawiści - zakaz nawoływania do aktów wandalizmu, czy też podburzania negatywnych emocji wobec osób trzecich lub instytucji, 

  • wzajemna promocja innych produktów lub stron - zakaz wzajemnego promowania się dwóch różnych podmiotów, 

  • opinie nie na temat - zakaz publikacji niezgodnych z tematyką strony lub też charakterem oferowanych produktów w sklepie online,

  • podszywanie się pod inne osoby - zakaz podszywania się pod inne osoby,

  • język - opinie będą publikowane w języku, w którym były napisane,

  • powielanie treści - zakaz kopiowania istniejących treści. 

Idzie nowe: W dobie Al i sztucznej inteligencji - Google stoi na straży autentyczności opinii

Warto zaznaczyć, że Google dorzuca jedną dodatkową zasadę i zabrania publikowania automatycznych treści “wypluwanych” przez generatory treści. Każda opinia musi być napisana przez “realną osobę” i z realnego konta. 

Jak to zwykle bywa w przypadku tego rodzaju aktualizacji - po więcej wysyłamy do źródła. Pełny zapis  znajdziecie w publikacji Google: Aktualizacja zasad: zasady dotyczące ocen produktów. 

Sztuczna inteligencja a autentyczność opinii...

Sztuczna inteligencja weszła na salony i jest ogromnym wsparciem dla branży e-commerce. Wspiera obsługę klienta, pozwala sprawniej porządkować dane na stronie i zarządzać procesem sprzedaży. Co jednak z opiniami, w świecie, kiedy Al w sekundę może "wypluć: idealną, nową opinię? My w Zaufane.pl mówimy stanowcze nie takim praktykom. Sztuczna inteligencja może być wsparciem w zdobywaniu briefu, ale nie może zawładnąć marketingiem opinii. 

Nasz zespół moderatorów w Zaufane.pl czuwa nad prawdziwiością opinii  - każdego dnia. Jesteśmy partnerem Google, a co za tym idzie czuwanie nad autentycznością opinii jest naszym obowiązkiem. Mamy w ręku narzędzia, dzięki którym jesteśmy w stanie każdą recenzję dokładnie weryfikować pod kątem jej prawdziwości i tego, czy została ona stworzona przez  człowieka, a nie maszynę. 

Dlaczego lepiej być przyjacielem Google niż wrogiem?

Jak napisaliśmy na początku tego artykułu - oceny produktowe w Google mają wiele zalet. Jeśli stosujemy się do zasad Google - jesteśmy przychylnie przyjmowani przez algorytm, a nasz sklep  dobrze widoczny i cieszy się popularnością w wynikach wyszukiwania. Rośnie pozytywna renoma naszej marki - my zauważamy wzrost sprzedaży i zainteresowania ofertą sklepu ze strony konsumentów. 

Google przygotował “bat” na przedsiębiorców, którzy nie będą stosowali się do aktualizacji i nadal będą stosowali niechlubne i szkodliwe praktyki. Odrzucenie treści naruszającej zasady, wysłanie ostrzeżenia, czy wreszcie zablokowanie konta. Takie konsekwencje czekają użytkowników, którzy nie będą stosowali się aktualizacji zasad publikowania ocen produktowych. 

Graj do jednej bramki z Google - bądź fair wobec klientów!

Google zaostrza zasady ocen produktowych. Ma to na celu wzmocnienie jakości opinii i rekomendacji oraz ochronę konsumenta, który zwyczajnie - nie chce być oszukiwany. Graj do jednej bramki z Google - nie trzeba kupować opinii, aby wzmacniać pozycję marki na rynku. 

My w naszym zespole Zaufane.pl stawiamy na autentyczne opinie klientów. Marketing opinii bez drugiego dna. Z naszym narzędziem i wsparciem naszego teamu pozyskasz nawet do 1000 pozytywnych recenzji w tygodniu! I to wszystko zgodnie z prawem i w przyjaźni z Google! Warto być partnerem Google. Warto być na tak z dobrymi praktykami w branży e-commerce. 

Zwiększ zaufanie do Twojego biznesu i wyróżnij go spośród konkurencji.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Świetne

Na podstawie 82 opinii

Zobacz niektóre opinie tutaj

Viscola Fashion

Bardzo dobre rozwiązanie w zbieraniu opinii o sklepie i produktach. Dzięki temu rozwiązaniu można analizować opinię klientów i budować na podstawie tej wiedzy przyszłych rozwiązań.

Acus Med

Jak najbardziej polecam współpracę z zaufane.pl. Uzyskaliśmy mnóstwo opinii od klientów odnośnie sklepu i produktów (również do wizytówki Google Moja Firma)...

TRENA Professional Cosmetics

Bardzo dobry serwis do zbierania opinii. Dzięki Zaufane.pl zbieranie opinii, zarówno o firmie, jak i o produktach, idzie jak należy...

Ministerstwo Gadżetów

Serdecznie polecam firmę Zaufane.pl. Od początku współpraca przebiegała wzorowo i charakteryzowała się pełnym profesjonalizmem i indywidualnym podejściem do klienta...