BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Gwiazdki w Google Ads - co musisz zrobić? WYJAWIAMY SEKRET!
Reklamy Google Ads są używane przez wiele firm w Internecie, które chcą trafić do swoich klientów. Ich podstawą jest nienachalny przekaz, który będzie wyświetlany tylko tym użytkownikom, którzy szukają danego produktu lub usługi. Jako przedsiębiorca możesz maksymalnie wykorzystać potencjał kampanii Google Ads w płatnych wynikach wyszukiwania dodając do nich przykuwające uwagę gwiazdki ocen.
Jak pisać opinie produktów? Szczegóły grudniowej aktualizacji algorytmów Google
Treść na stronie to czynnik decydujący w głównej mierze o pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy wpisywane przez użytkowników. Wraz z rozwojem i ewolucją algorytmów, Google coraz większą uwagę zwraca na użyteczność treści dla odbiorcy, w zależności od jej rodzaju. W grudniu ostatecznie uruchomiona została aktualizacja dotycząca opinii i recenzji produktowych. Jakich zmian należy się spodziewać i w jaki sposób formułować treść, by znaleźć się na szczycie listy wyników?
Pozycjonowanie lokalne - dlaczego lokalne SEO jest ważne dla firm usługowych
Pozycjonowanie lokalne (z ang. Local SEO) to działania, które mają pomóc użytkownikom szukającym danej usługi dotrzeć do interesującej ich firmy w pobliżu miejsca, w którym aktualnie się znajdują. Kluczowym elementem lokalnego SEO jest odpowiednia strategia. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że ten rodzaj pozycjonowania sklepu czy strony internetowej jest skierowany do firm usługowych i handlowych. Korzystając z podpowiedzi w organicznych wynikach wyszukiwania użytkownicy są w stanie zebrać dane dotyczące sklepów stacjonarnych, restauracji, hoteli, gabinetów lekarskich czy zakładów usługowych.
Jak napisać skuteczne opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego?
Opisy produktów i kategorii to najważniejsza treść w Twoim sklepie internetowym. Nie zwracasz na nie większej uwagi, publikujesz teksty pisane wyłącznie pod SEO i twierdzisz, że i tak nikt ich nie czyta? W takim razie popełniasz poważny błąd!
Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów
Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej. Zatem jak odpowiadać na negatywne opinie, aby nie tylko stracić zdobytych już klientów, ale dodatkowo zyskać nowych? Przedstawiam 20 przykładów odpowiedzi na nieprzychylne rekomendacje, które uratują wizerunek Twojego biznesu w Internecie.
Jeśli jeszcze nie widziałeś, to zapraszam Cię do artykułu Sebastiana Horoszko, który przedstawił przykłady odpowiedzi na pozytywne opinie.
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma - Twoja marka będzie widoczna!
Z pewnością zauważyłeś, że po wpisaniu danego słowa kluczowego wyszukiwarka Google coraz częściej wyświetla nie linki do stron i sklepów internetowych, a pozycje z wizytówki Google Moja Firma. Dzieje się tak dlatego, że aktualnie boty Google są w stanie zdecydowanie dokładniej przewidywać intencje i lokalizacje użytkowników. Jeśli prowadzisz firmę usługową lub sklep internetowy i posiadasz także punkt stacjonarny, to tym bardziej powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie wizytówki Google jest właśnie dla Ciebie. Jak wykorzystać jej potencjał? Przedstawię Ci pomysły i rozwiązania, które wzniosą Twój biznes na pierwsze miejsce w Google Maps.
Negatywne opinie o firmie - ile można stracić?
Negatywne opinie o firmie mają swoje plusy i minusy. Oczywistą sprawą w Internecie jest, że firma bez skazy może zostać odebrana jako nieuczciwa, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że mocno filtruje swoje recenzje i zostawia tylko te najbardziej przychylne. Problem pojawia się jednak, gdy negatywne komentarze stanowią ogromną część wszystkich opinii. Ile, jako właściciel sklepu internetowego czy firmy usługowej możesz na tym stracić? Na to pytanie, a także wiele innych odpowiem w moim artykule.
Wizytówka Google Moja Firma w sklepie internetowym - optymalizacja
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.