BLOG

Gwiazdki w Google Ads - co musisz zrobić? WYJAWIAMY SEKRET!

Bartłomiej Szaro

Bartłomiej Szaro

marzec 2022
Gwiazdki w Google Ads - co musisz zrobić? WYJAWIAMY SEKRET!

Nazywam się Bartłomiej Szaro i w Zaufane.pl dbam o relacje z firmami działającymi w e-commerce oraz proponuję nowe możliwości zwiększenia sprzedaży dla naszych klientów. W niniejszym artykule wyjaśnię Ci jak zabrać się za gwiazdki w Google Ads, tym samym wprowadzając Cię w fascynujący świat marketingu opinii i rekomendacji.

A jeśli nie widziałeś jeszcze ostatniego artykułu na naszym blogu o pozycjonowaniu lokalnym i wpływie recenzji konsumenckich na rynek regionalny, to kliknij TUTAJ. Magdalena Brzoza - nasza specjalista ds. marketingu jak nikt inny pomoże Ci zaistnieć lokalnie, dzięki opiniom w wizytówce Google Moja Firma.

Google Ads (znane kiedyś, jako Google AdWords) to system płatnych reklam w wyszukiwarce Google. Możesz tworzyć w nim kampanie reklamowe, które będą wyświetlały się na stronach wyników wyszukiwania Google, a także na serwisach partnerskich, takich jak Onet czy YouTube. Google Ads daje możliwość dotarcia do osób, które są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami w danym momencie.

Warto wiedzieć, że reklamy Google Ads są dla wszystkich. Nie ma znaczenia czy prowadzisz mały, średni lub duży biznes - w każdym z tych przypadków kampanie płatne zadziałają tak samo dobrze.

Osobiście za cel obrałem sobie pokazanie Ci, że reklamy Google Ads mogą oddziaływać jeszcze lepiej. Ba! Powiedziałbym nawet, że bardzo, bardzo dobrze. Wszystko dzięki Twoim opiniom o firmie. Otóż to! Ale o tym, jakie zalety mają rekomendacje w kampaniach Google Ads opowiem w kolejnym akapicie.

Zanim zaczniemy - oceny sprzedawców mają znaczenie w Google Ads

Oceny sprzedawców mają znaczenie nie tylko w Google Merchant Center, ale również w reklamach płatnych Google Ads. To dodatkowe rozszerzenia Rich Snippets, których zadaniem jest poprawienie wiarygodności serwisu oraz budowa zaufania potencjalnych klientów poszukujących w wyszukiwarce Google konkretnych produktów lub usług. Warto zaznaczyć, że opinie klientów w reklamach płatnych cieszą się dość dużą popularnością, dzięki czemu współczynnik klikalności takich stron i sklepów internetowych jest zdecydowanie wyższy - w porównaniu do tych, które nie posiadają gwiazdek.

Kampania Google Ads z widocznymi gwiazdkami - selsey.pl

Grafika powyżej przedstawia wszystko dokładnie. Jak widzisz na przykładzie naszego klienta - selsey.pl - oceny sprzedawców proponowane przez Google Ads są wyświetlane pod reklamą tekstową w postaci przykuwających uwagę gwiazdek w skali od 1 do 5. Obok nich podana jest wartość liczbowa średniej oceny sprzedawcy, a także liczba samych opinii, na podstawie których Google zrecenzował cały sklep.

Inaczej wygląda sprawa w reklamach produktowych. W tym przypadku ocena nie dotyczy samego sprzedawcy, a konkretnego produktu. Dla porównania i zobrazowania tej różnicy poniżej przedstawię płatną kampanię produktową naszego klienta - primagran.pl.

Płatna reklama produktowa w Google - primagran.pl

Wpływ opinii konsumenckich Google Ads - zachęta nie do odrzucenia

Cieszy mnie, że coraz więcej firm w branży e-commerce docenia wpływ opinii konsumenckich w Google Ads. Jest to naprawdę doskonały sposób na zwiększenie efektywności prowadzonej kampanii. W Twoich reklamach one również muszą się znaleźć! Argumentem, który bez wątpienia otworzy Ci oczy będzie to, że oceny sprzedawców w Google Ads nic Cię nie kosztują. To nie jest dodatkowa usługa, która zawyża koszty prowadzonej kampanii. Sama wyszukiwarka Google rekomenduje dodanie opinii i gwiazdek. Chyba nie muszę Cię dłużej przekonywać, że warto :).

Zalety posiadania wysokiej oceny sprzedawcy w Adsach dla Twojej sprzedaży

Oceny sprzedawców w jasny sposób pokazują potencjalnym użytkownikom, że współpraca z Twoją firmą naprawdę się opłaca. Mało tego! Gwiazdki w Google Ads udowadniają, że istniejesz i jesteś tym, za kogo się podajesz. Poznaj wszystkie zalety wyświetlania ocen w płatnych kampaniach.

Zaufanie przed kliknięciem

Czy spotkałeś się kiedyś w pojęciem Społeczny Dowód Słuszności? Jego zadaniem jest wzmocnienie pierwszego pozytywnego wrażenia użytkownika i przedstawienia Ciebie jako marki dla ludzi. Opinie o firmie w Google Ads Ci w tym pomogą! Zanim potencjalny klient kliknie w Twoją reklamę zobaczy gwiazdki od innych użytkowników, co będzie dla niego potwierdzeniem, że Twoja firma jest godna zaufania. A to już z poziomu wyszukiwarki Google znaczy naprawdę wiele.

Głos polecenia od Google

Wspominałem już o tym, że Google sam wskazuje, aby wykorzystać siłę i skalę marketingu opinii w Ads’ach. Śmiało więc można stwierdzić, że to swego rodzaju polecenie od Google. Czy wiesz, że dzięki gwiazdkom w kampaniach płatnych możesz zgarnąć dodatkowe profity? Rozszerzenia te zwiększają ilość miejsca zajmowanego przez reklamę w SERP. Zastanawiasz się, co to właściwie dla Ciebie oznacza? Im większa będzie Twoja reklama w Google Ads, tym więcej wygeneruje kliknięć. To prosty zabieg, który poprawi wynik jakości Twojej kampanii i obniży PPC (z ang. Pay Per Click).

Jesteś ciekaw jak to działa? Sprawdź artykuł na naszym blogu, z którego dowiesz się, jak ignorowanie opinii online niszczy Twoją kampanię PPC.

Prostota w swoim działaniu

Wydawać by się mogło, że to Ci sprytniejsi wykorzystali wiedzę o gwiazdkach w Google Ads i je wyświetlają. A wcale tak nie jest! Średnia ocen sprzedawców w reklamach płatnych i jej wyświetlanie jest prostsze do osiągnięcia niż myślisz. Wystarczy, że dostosujesz się do kilku zasad, a Twoja kampania Google Ads przyniesie pożądane efekty. Jakie dokładnie mam na myśli? Przejdźmy do kolejnego akapitu - komu w drogę, temu czas :).

Zasady wyświetlania gwiazdek w Google Ads

Wiesz już, na czym polegają reklamy Google Ads, w jakim dokładnie miejscu wyświetlane są gwiazdki w płatnych wynikach wyszukiwania, a także jakie zalety niesie ze sobą ich wyświetlanie. Teraz przyszedł czas na zasady, bez przestrzegania których ciężko będzie Ci wyróżnić się dzięki gwiazdkom na tle konkurencji.

Zdobądź minimalne dane kwalifikujące

Żeby rozszerzenie w postaci gwiazdek mogło pojawić się przy Twoich reklamach płatnych, Google musi zebrać oceny z różnych rekomendowanych źródeł, które zbierają opinie o firmie.

Aby opinie o marce były uznane za trafne musisz zebrać co najmniej 100 niepowtarzalnych recenzji w ciągu roku. To jednak nie wszystko! Jako firma musisz dodatkowo zadbać o to, aby ich łączna ocena wynosiła minimum 3,5 gwiazdki lub więcej. Nie jest to zadaniem ani wyjątkowo trudnym, ani też banalnie łatwym.

Przede wszystkim po Twoje stronie leży zapewnienie swoim klientom stałego i wysokiego poziomu świadczonych usług. Ocenami sprzedawcy - czyli Ciebie - możesz zarządzać samodzielnie. Musisz jednak wiedzieć, że jest to zadanie wymagające wiedzy, a także czasu. Rozwiązaniem tego problemu może stać się usługa Zaufane.pl.

Twoje opinie muszą być zebrane i udostępniane przez witrynę licencjonowaną przez Google

Musisz wiedzieć, że tylko recenzje pozyskane i opublikowane przez serwis licencjonowany przez Google są brane pod uwagę w kampaniach Google Ads. Czy wiesz, że opinie o firmie w mediach społecznościowych nie kwalifikują się jako oceny sprzedawców Google? W sieci istnieje niewiele niezależnych firm, które w tym temacie ściśle współpracują z Google. Należy do nich m.in. eKomi - marka, z której technologii korzystamy w Zaufane.pl.

Dlaczego Google wprowadziło takie restrykcje? Aby zachować prawdziwość publikowanych w reklamach Google Ads gwiazdkach. Tylko transakcyjne opinie mają znaczenie dla wyszukiwarki Google, dlatego nawet jako zwykły użytkownik możesz być spokojny o pochodzenie rekomendacji w reklamach płatnych.

Wybierz prawidłowy typ kampanii

Kampanie w sieci wyszukiwania - oceny sprzedawcy w reklamach płatnych mogą być wyświetlane tylko wtedy, kiedy wybierzesz ten typ kampanii. Sieć wyszukiwania dociera do użytkowników, którzy dokładnie wiedzą jakich produktów lub usług szukają. To właśnie tutaj możesz do swoich reklam dodać dodatkowe rozszerzenia, takie jak właśnie gwiazdki.

Checklista dla Ciebie

Zaufane.pl - profesjonalne zarządzanie transakcyjnymi opiniami

W Zaufane.pl zajmujemy się pozyskiwaniem, zarządzaniem i monitorowaniem transakcyjnych opinii dla sklepów internetowych, a także firm usługowych. Co to oznacza dla Ciebie jako marki w sieci? Dzięki naszej pomocy jesteś w stanie zwiększyć ilość transakcyjnych opinii o Twojej firmie, produktach i usługach.

Nasz system polega na wysłaniu prośby o wystawienie recenzji do tych klientów, którzy sfinalizowali transakcje, następnie ją zweryfikuje, aby docelowo w atrakcyjny sposób zaprezentować je np. na karcie produktu.

Warto przy tym zaznaczyć, że opinie klientów są jednym z najważniejszych elementów social proofu marketingu, który skutecznie zwiększa sprzedaż. Każda recenzja jest przez nas skontrolowana pod kątem zgodności z regulaminem Google, a opinie niespełniające tych kryteriów są odpowiednio procedowane.

Takie rozwiązanie sprawia, że nie musisz martwić się o działania nieuczciwej konkurencji, co w dzisiejszych czasach walki o uwagę użytkownika w Internecie jest na wagę złota.

Gwiazdki w reklamach Google Ads - podsumowanie

Jak widzisz transakcyjne opinie są cennym źródłem pozyskiwania nowych klientów dzięki kampaniom reklamowym Google Ads. Świadomie zaniedbując ten kluczowy element klikalności narażasz swój biznes na utratę przychodów i wzrostu sprzedaży w swojej firmie.

Jeśli więc w Twojej firmie korzystasz z reklam płatnych, to koniecznie zadbaj o ich rozszerzenia w postaci złotych gwiazdek. Śmiało mogę powiedzieć, że te firmy, które w Google Ads postawiły na ich wyświetlanie wygrały bitwę niczym w Star Wars.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom

Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.

Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku

Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie