BLOG

Gwiazdki w kampanii produktowej PLA - poznaj nasze rozwiązanie

Barbara Drapikowska

Barbara Drapikowska

marzec 2022
Gwiazdki w kampanii produktowej PLA - poznaj nasze rozwiązanie

Wyróżnij swoje reklamy produktowe za pomocą złotych gwiazdek

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż? Bez wątpienia doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie będą reklamy produktowe PLA. Warto jednak wyjść naprzeciw potencjalnym klientom, a tym samym wyprzedzić konkurencję dodając do kampanii produktowych wyróżniające złote gwiazdki.

Mam na imię Basia i w Zaufane.pl poświęcam się sprzedaży, którą łączę z branżą e-commerce. Pomagam naszym klientom maksymalnie wykorzystać ich wewnętrzne zasoby w skutecznej promocji marki za pomocą marketingu opinii

Płatne kampanie produktowe są doskonałym przykładem połączenia marketingu internetowego i sprzedaży. W moim artykule opowiem Ci jak za pomocą gwiazdek w Google PLA możesz zwiększyć konwersję w swoim sklepie online. Jeśli interesują Cię także oceny w płatnych reklamach tekstowych, to sprawdź artykuł Bartka - mojego kolegi po fachu, który na naszym blogu przedstawił istotę gwiazdek w Google Ads.

Teraz przejdźmy do gwiazdek w PLA!

Co to jest kampania PLA

Jeśli pierwsze kroki w kampaniach Google Ads masz już za sobą, to z pewnością nie raz spotkałeś się z pojęciem reklama PLA (z ang. Product Listing Ads). Jednak niewiele Ci to mówi? Nie szkodzi! Po lekturze mojego artykułu będziesz z reklamami PLA "za pan brat".

W dosłownym tłumaczeniu kampaniami PLA nazywamy te produktowe. Postanowiłam jednak bliżej wyjaśnić Ci definicję:

Kampania PLA wyświetlana jest w formie zdjęcia, nazwy produktu i ceny. Możemy podzielić je na standardowe reklamy produktowe (Google Shopping), a także inteligentne (Smart Shopping). Tego typu kampanie znajdziemy m.in. nad wynikami wyszukiwania. Z perspektywy użytkownika jest to odpowiedź na jego konkretne zapytanie wysłane do wyszukiwarki Google.

Wygląd kampanii produktowej w wyszukiwarce Google

Jak widzisz w jednym miejscu wyświetlane są takie same lub podobne produkty od kilku reklamodawców, dzięki czemu zanim użytkownik zacznie wyszukiwać ich w tradycyjnych wynikach, najpierw zobaczy zdjęcia produktów, które - powiedzmy sobie szczerze - skutecznie przyciągną jego uwagę.

Standardowe kampanie produktowe

Reklamy produktowe w głównej mierze opierają się na danych o produktach, które wcześniej należy wgrać do Google Merchant Center. W przypadku tych kampanii opłaty naliczane są w oparciu o koszt kliknięcia (CPC). Ważną informacją jest fakt, że na etapie tworzenia kampanii to Ty sam decydujesz, ile chciałbyś zapłacić za każde kliknięcie lub zaangażowanie w reklamę produktową.

Sprawdź również, jak opinie mogą obniżyć koszt kampanii oraz współczynnik CPC.

Inteligentne kampanie produktowe

Rolą inteligentnej kampanii produktowej (z ang. Smart Shopping Campaign, SSC) jest połączenie funkcjonalności standardowej kampanii produktowej z kampanią remarketingową w sieci reklamowej. Jej głównym zadaniem jest automatyczna optymalizacja zysków danego sklepu internetowego, korzystającego z zasobów Google Ads poprzez zwiększenie wartości konwersji lub zwrotu z inwestycji (ROAS).

Zalety prowadzenia kampanii PLA

Prowadzenie kampanii Google Ads - zarówno tych tekstowych, jak i PLA - niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim jako właściciel sklepu internetowego jesteś w stanie zwiększyć swoją sprzedaż. Jednak to nie jedyna, choć z pewnością najważniejsza zaleta kampanii produktowej. Musisz wiedzieć, że podczas prowadzenia reklam PLA czeka na Ciebie wiele jej plusów.

Przykuwasz uwagę klientów

Nie ma co ukrywać i owijać w bawełnę - każdy użytkownik w Internecie jest wzrokowcem. Podam Ci prosty przykład: czy kupiłbyś rower bez pokazania go na zdjęciu? Jestem pewna, że nie. Kampania produktowa PLA jest zatem najlepszym sposobem na wypromowanie wybranego asortymentu poprzez zwrócenie na niego uwagi użytkownika. Wspominałam już, że wyszukiwarka Google w pierwszej kolejności w wynikach wyszukiwania wyświetla właśnie kampanie produktowe. A to daje Ci już dużą przewagę!

Skracasz ścieżkę zakupową

Reklamy produktowe wyświetlają się tylko tym użytkownikom, którzy są zainteresowani zakupem konkretnej rzeczy. Łatwo więc z tego wywnioskować, że ich potrzeba jest naprawdę duża, tak samo jak i chęć posiadania danego asortymentu. Kampanie produktowe są dla Twoich odbiorców strzałem w dziesiątkę i podaniem konkretnych wyników niemal na tacy. Taki zabieg sprawia, że ścieżka zakupowa klienta zdecydowanie się skraca. Jego droga do koszyka i sfinalizowania transakcji jest o wiele krótsza, niż w przypadku tradycyjnych reklam tekstowych Google Ads.

Płacisz tylko za kliknięcie w reklamę

Wiesz, że w przypadku kampanii produktowych PLA płacisz wyłącznie za kliknięcie w daną reklamę? Tak! Nie ponosisz żadnych innych kosztów - wyświetlenie reklamy produktowej nic Cię nie kosztuje. Musisz jednak wiedzieć, że koszt kliknięcia (z ang. Cost Per Click, CPC) może okazać się wyższy w porównaniu do reklam tekstowych, jednak zwrot z inwestycji (z ang. Return On Investment, ROI) jest o wiele większy. Upraszczając można powiedzieć, że kliknięcie w reklamę produktową w Google Shopping zazwyczaj kończy się złożeniem zamówienia - w końcu wszystkie potrzebne dane ma na wyciągnięcie ręki, nie musi zagłębiać się w szczegóły.

Przeczytaj również jak ignorowanie opinii niszczy Twoją kampanię PPC.

Zalety prowadzenia kampanii produktowych PLA

Na co zwrócić uwagę w tworzeniu reklam produktowych?

Zanim zaczniesz swoją przygodę w Google Shopping musisz zdać sobie sprawę z tego, że Twój sklep internetowy, jak i oczywiście same produkty muszą spełniać określone wymagania. W przypadku serwisu e-commerce sprawa jest określona przez Google. Zatem sklep online musi:

  • być zabezpieczony certyfikatem SSL,
  • posiadać łatwy i kompletny proces transakcji - jest to sprawdzane przez boty, które w przypadku napotkania problemu nie zatwierdzą weryfikacji pozytywnie,
  • przedstawiać klarowne i dobrze widoczne warunki płatności,
  • być wyposażony w łatwo dostępny regulamin,
  • przedstawiać niezbędne informacje dotyczące zwrotów i reklamacji.

Checklista dla sklepu internetowego do kampanii produktowych PLA

Jak natomiast wygląda sprawa z produktami? Jako właściciel sklepu internetowego możesz postarać się, aby to właśnie Twój asortyment w Google Shopping wyróżniał się na tle innych.

Łatwe nazwy produktów uzupełnione o słowa kluczowe

Pozycjonowanie produktowe w reklamach PLA polega na postawieniu na słowa kluczowe - koniecznie z długim ogonem, które znajdą się w nazwach produktu. Takie działanie z Twojej strony pomoże klientom w dokonaniu zakupów właśnie u Ciebie. Słowa kluczowe w nazewnictwie najprościej mówiąc trafiają do określonej grupy odbiorców, zainteresowanych ściśle prezentowanym przez Ciebie asortymentem. Zarządzanie takimi reklamami produktowymi jest łatwiejsze i szybsze w realizacji. Jako właściciel sklepu internetowego masz do czynienia z mało konkurencyjnymi słowami kluczowymi, którymi zazwyczaj zdominowane są kampanie Twojej konkurencji.

Wysoka jakość wyświetlanych zdjęć

Przede wszystkim zdjęcia w kampaniach produktowych muszą spełniać wymogi Google. Co to dla Ciebie oznacza? Fotografie nie mogą zawierać obramowania, tekstów promocyjnych i znaków wodnych. Jako zarządzający reklamami PLA zadbaj o to, aby same zdjęcia były bardzo wysokiej jakości, a produkty prezentowały się na jasnym tle. Możesz też przyjrzeć się fotografiom swojej konkurencji - dobrym patentem dla Ciebie będzie wyróżnienie się od niej. Zastosuj inną taktykę zaprezentowania produktów. Pamiętaj jednak, że nadal muszą być one atrakcyjne dla Twoich potencjalnych klientów.

Gwiazdki, gwiazdki i jeszcze raz gwiazdki

Pozytywne opinie wystawione przez Twoich kupujących są ogromną siłą reklam produktowych PLA. To właśnie złote gwiazdki przykuwają uwagę i sprawiają, że każda oferta automatycznie staje się bardziej atrakcyjna. W końcu nie jest żadnym odkryciem, że to właśnie opinie o produkcie przekazują potencjalnym klientom ważne informacje, a także pomagają Tobie jako reklamodawcy w zdobyciu trafnego ruchu do swojego serwisu. Funkcja oceny polega na wyświetleniu gwiazdek w skali od 1 do 5, a także zaprezentowaniu łącznej liczby opinii.

Gwiazdki w kampanii produktowej PLA z łącznymi ocenami

Checklista do wykonania

Checklista do wykonania podczas tworzenia reklam PLA

O czym pamiętać przy kampaniach produktowych

Do stworzenia swojej pierwszej kampanii produktowej PLA potrzebujesz oczywiście konta Google Ads. Jednak to nie wszystko - dodatkowo musisz skonfigurować konto Google Merchant Center, o którym wspominałam już przy definicji kampanii produktowych. Przyjrzyjmy się jednak bliżej Google Merchant Center. Do czego tak naprawdę to konto służy? Przede wszystkim:

  • weryfikuje i rezerwuje serwis przeznaczony do promocji,

  • stanowi podstawowe narzędzie do wczytania pliku z asortymentem - tzw. feedu produktowego.

Plik najczęściej generowany jest z panelu sklepu internetowego za pomocą odpowiednich wtyczek. Co dokładnie się w nim znajduje? Przede wszystkim aktualny stan magazynowy, który codziennie jest sprawdzany. Wyszukiwarka dość mocny nacisk kładzie na to, aby wyświetlane w Google Shopping produkty były zgodne z dostępnością podaną w stanie magazynowym.

Program ocen produktów kampanii Google - Twoja przewaga nad konkurencją

Wróćmy jednak do gwiazdek i opinii. Program ocen w kampaniach produktowych to coś, czego każdy sklep internetowy korzystający z Google Ads potrzebował. Opinie o produkcie z punktu widzenia użytkownika są Twoją przewagą nad konkurencją! Dzięki złotym gwiazdkom Twoi klienci zostają uświadomieni poprzez społeczny dowód słuszności o wysokiej jakości prezentowanego przez Ciebie asortymentu.

Jak wziąć udział w programie ocen produktowych w Google Ads?

Na samym początku musisz zadbać o to, aby zdobyć co najmniej 50 opinii dotyczących Twoich produktów. Dobrą strategią jest współpraca z firmą, która na co dzień zajmuje się pozyskiwaniem, zarządzaniem i publikowaniem transakcyjnych opinii, które pojawią się w wyszukiwarce Google, sklepie internetowym, a także na serwisach trzecich. Pamiętaj, że tak jak w przypadku tekstowych reklam Google Ads, tak w tych produktowych opinie muszą pochodzić tylko i wyłącznie z rekomendowanych przez wyszukiwarkę źródeł.

Opinie w reklamach PLA - dlaczego warto

Recenzje w reklamach PLA są wizualnym dowodem na to, że w przypadku pozytywnych opinii i wysokich ocen można sprzedawać więcej. Mało tego! Wysoka ocena produktu wpływa również na SEO, co automatycznie przekłada się na utrzymanie wysokiej pozycji produktów, które sprzedajesz. Jeśli więc Twoje reklamy produktowe PLA nie są teraz na zadowalającym Cię poziomie, to zainwestuj w transakcyjne recenzje pochodzące od Twoich kupujących. User Generated Content stworzony przez nich to w marketingu opinii strategia, która wzniesie Cię na 5 poziom - niczym najwyższa nota w gwiazdkowej skali - sprzedaży.

Opinie zbierane przez Zaufane.pl również pojawiają się w reklamach PLA

Naszym codziennym zadaniem, które realizujemy w Zaufane.pl dla właścicieli e-commerce'ów jest szybkie i skuteczne pozyskiwanie, a także prezentowanie opinii o firmie i produktach, w tym również w reklamach PLA. Dzięki naszej pomocy możesz efektywnie wzmocnić swoją markę i budować zaufanie do prezentowanego tam asortymentu.

Korzystamy z technologii eKomi - oficjalnego partnera Google (Google Premier Partner), który jest europejskim liderem innowacyjnym w kategorii SaaS.

Jesteśmy w stanie dostosować nasze usługi do każdego systemu e-commerce, dzięki czemu możesz być spokojny o swój biznes i naszą współpracę. Z powodzeniem wspieramy sklepy internetowe oparte na SaaS, Open Source czy systemach dedykowanych. Naszą zaletą są liczne integracje z m.in. Sky-Shop, Shoper, czy PrestaShop. Wspólnie jesteśmy w stanie zadbać o Twój biznes w branży e-commerce!

Integracje w Zaufane.pl

Gwiazdki w kampaniach Google Shopping PLA - podsumowanie

Gwiazdki w kampaniach produktowych PLA to doskonały sposób na wyprzedzenie konkurencji w Google Ads. Jeśli do tej pory korzystałeś z nich bez publikowania ocen asortymentu, to koniecznie musisz to zmienić. Gwiazdki w reklamach PLA są kluczem, który otwiera drzwi do wysokiej sprzedaży. Pozwól sobie pomóc i wejdź na inny poziom e-handlu!

Jeśli masz pytania dotyczące pozyskiwania transakcyjnych opinii i publikowania ich w kampaniach PLA, umów się na spotkanie online TUTAJ. Z chęcią przedstawię Ci nasze rozwiązania, które dostosujemy do Twojego e-commercu.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być atrakcyjną perspektywą dla wielu przedsiębiorców, z uwagi na dynamiczny rozwój e-commerce oraz rosnące zapotrzebowanie na zakupy online. Jednak dobór właściwej platformy to tylko część wyzwania, z jakim musi zmierzyć się osoba zakładająca swoją pierwszą stronę internetową. Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku jakie czynniki warto rozważyć.

Pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online. O co pytają klienci Zaufane.pl?

Recenzje stają się kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak pozyskiwanie, analiza i publikacja opinii online stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Zaufane.pl stanowi integralne rozwiązanie, które pomaga firmom B2B i B2C w budowaniu solidnej reputacji poprzez skuteczny marketing opinii. Poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące całego procesu gromadzenia feedbacku za pomocą dedykowanego narzędzia.

Strategie pozyskiwania opinii: metody online i offline.

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie