BLOG
Gwiazdki w kampanii produktowej PLA - poznaj nasze rozwiązanie
- Wyróżnij swoje reklamy produktowe za pomocą złotych gwiazdek
- Co to jest kampania PLA
- Zalety prowadzenia kampanii PLA
- Na co zwrócić uwagę w tworzeniu reklam produktowych?
- O czym pamiętać przy kampaniach produktowych
- Program ocen produktów kampanii Google - Twoja przewaga nad konkurencją
- Opinie zbierane przez Zaufane.pl również pojawiają się w reklamach PLA
- Gwiazdki w kampaniach Google Shopping PLA - podsumowanie
Wyróżnij swoje reklamy produktowe za pomocą złotych gwiazdek
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż? Bez wątpienia doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie będą reklamy produktowe PLA. Warto jednak wyjść naprzeciw potencjalnym klientom, a tym samym wyprzedzić konkurencję dodając do kampanii produktowych wyróżniające złote gwiazdki.
Mam na imię Basia i w Zaufane.pl poświęcam się sprzedaży, którą łączę z branżą e-commerce. Pomagam naszym klientom maksymalnie wykorzystać ich wewnętrzne zasoby w skutecznej promocji marki za pomocą marketingu opinii.
Płatne kampanie produktowe są doskonałym przykładem połączenia marketingu internetowego i sprzedaży. W moim artykule opowiem Ci jak za pomocą gwiazdek w Google PLA możesz zwiększyć konwersję w swoim sklepie online. Jeśli interesują Cię także oceny w płatnych reklamach tekstowych, to sprawdź artykuł Bartka - mojego kolegi po fachu, który na naszym blogu przedstawił istotę gwiazdek w Google Ads.
Teraz przejdźmy do gwiazdek w PLA!
Co to jest kampania PLA
Jeśli pierwsze kroki w kampaniach Google Ads masz już za sobą, to z pewnością nie raz spotkałeś się z pojęciem reklama PLA (z ang. Product Listing Ads). Jednak niewiele Ci to mówi? Nie szkodzi! Po lekturze mojego artykułu będziesz z reklamami PLA "za pan brat".
W dosłownym tłumaczeniu kampaniami PLA nazywamy te produktowe. Postanowiłam jednak bliżej wyjaśnić Ci definicję:
Kampania PLA wyświetlana jest w formie zdjęcia, nazwy produktu i ceny. Możemy podzielić je na standardowe reklamy produktowe (Google Shopping), a także inteligentne (Smart Shopping). Tego typu kampanie znajdziemy m.in. nad wynikami wyszukiwania. Z perspektywy użytkownika jest to odpowiedź na jego konkretne zapytanie wysłane do wyszukiwarki Google.
Wygląd kampanii produktowej w wyszukiwarce Google
Jak widzisz w jednym miejscu wyświetlane są takie same lub podobne produkty od kilku reklamodawców, dzięki czemu zanim użytkownik zacznie wyszukiwać ich w tradycyjnych wynikach, najpierw zobaczy zdjęcia produktów, które - powiedzmy sobie szczerze - skutecznie przyciągną jego uwagę.
Standardowe kampanie produktowe
Reklamy produktowe w głównej mierze opierają się na danych o produktach, które wcześniej należy wgrać do Google Merchant Center. W przypadku tych kampanii opłaty naliczane są w oparciu o koszt kliknięcia (CPC). Ważną informacją jest fakt, że na etapie tworzenia kampanii to Ty sam decydujesz, ile chciałbyś zapłacić za każde kliknięcie lub zaangażowanie w reklamę produktową.
Sprawdź również, jak opinie mogą obniżyć koszt kampanii oraz współczynnik CPC.
Inteligentne kampanie produktowe
Rolą inteligentnej kampanii produktowej (z ang. Smart Shopping Campaign, SSC) jest połączenie funkcjonalności standardowej kampanii produktowej z kampanią remarketingową w sieci reklamowej. Jej głównym zadaniem jest automatyczna optymalizacja zysków danego sklepu internetowego, korzystającego z zasobów Google Ads poprzez zwiększenie wartości konwersji lub zwrotu z inwestycji (ROAS).
Zalety prowadzenia kampanii PLA
Prowadzenie kampanii Google Ads - zarówno tych tekstowych, jak i PLA - niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim jako właściciel sklepu internetowego jesteś w stanie zwiększyć swoją sprzedaż. Jednak to nie jedyna, choć z pewnością najważniejsza zaleta kampanii produktowej. Musisz wiedzieć, że podczas prowadzenia reklam PLA czeka na Ciebie wiele jej plusów.
Przykuwasz uwagę klientów
Nie ma co ukrywać i owijać w bawełnę - każdy użytkownik w Internecie jest wzrokowcem. Podam Ci prosty przykład: czy kupiłbyś rower bez pokazania go na zdjęciu? Jestem pewna, że nie. Kampania produktowa PLA jest zatem najlepszym sposobem na wypromowanie wybranego asortymentu poprzez zwrócenie na niego uwagi użytkownika. Wspominałam już, że wyszukiwarka Google w pierwszej kolejności w wynikach wyszukiwania wyświetla właśnie kampanie produktowe. A to daje Ci już dużą przewagę!
Skracasz ścieżkę zakupową
Reklamy produktowe wyświetlają się tylko tym użytkownikom, którzy są zainteresowani zakupem konkretnej rzeczy. Łatwo więc z tego wywnioskować, że ich potrzeba jest naprawdę duża, tak samo jak i chęć posiadania danego asortymentu. Kampanie produktowe są dla Twoich odbiorców strzałem w dziesiątkę i podaniem konkretnych wyników niemal na tacy. Taki zabieg sprawia, że ścieżka zakupowa klienta zdecydowanie się skraca. Jego droga do koszyka i sfinalizowania transakcji jest o wiele krótsza, niż w przypadku tradycyjnych reklam tekstowych Google Ads.
Płacisz tylko za kliknięcie w reklamę
Wiesz, że w przypadku kampanii produktowych PLA płacisz wyłącznie za kliknięcie w daną reklamę? Tak! Nie ponosisz żadnych innych kosztów - wyświetlenie reklamy produktowej nic Cię nie kosztuje. Musisz jednak wiedzieć, że koszt kliknięcia (z ang. Cost Per Click, CPC) może okazać się wyższy w porównaniu do reklam tekstowych, jednak zwrot z inwestycji (z ang. Return On Investment, ROI) jest o wiele większy. Upraszczając można powiedzieć, że kliknięcie w reklamę produktową w Google Shopping zazwyczaj kończy się złożeniem zamówienia - w końcu wszystkie potrzebne dane ma na wyciągnięcie ręki, nie musi zagłębiać się w szczegóły.
Przeczytaj również jak ignorowanie opinii niszczy Twoją kampanię PPC.
Zalety prowadzenia kampanii produktowych PLA
Na co zwrócić uwagę w tworzeniu reklam produktowych?
Zanim zaczniesz swoją przygodę w Google Shopping musisz zdać sobie sprawę z tego, że Twój sklep internetowy, jak i oczywiście same produkty muszą spełniać określone wymagania. W przypadku serwisu e-commerce sprawa jest określona przez Google. Zatem sklep online musi:
- być zabezpieczony certyfikatem SSL,
- posiadać łatwy i kompletny proces transakcji - jest to sprawdzane przez boty, które w przypadku napotkania problemu nie zatwierdzą weryfikacji pozytywnie,
- przedstawiać klarowne i dobrze widoczne warunki płatności,
- być wyposażony w łatwo dostępny regulamin,
- przedstawiać niezbędne informacje dotyczące zwrotów i reklamacji.
Checklista dla sklepu internetowego do kampanii produktowych PLA
Jak natomiast wygląda sprawa z produktami? Jako właściciel sklepu internetowego możesz postarać się, aby to właśnie Twój asortyment w Google Shopping wyróżniał się na tle innych.
Łatwe nazwy produktów uzupełnione o słowa kluczowe
Pozycjonowanie produktowe w reklamach PLA polega na postawieniu na słowa kluczowe - koniecznie z długim ogonem, które znajdą się w nazwach produktu. Takie działanie z Twojej strony pomoże klientom w dokonaniu zakupów właśnie u Ciebie. Słowa kluczowe w nazewnictwie najprościej mówiąc trafiają do określonej grupy odbiorców, zainteresowanych ściśle prezentowanym przez Ciebie asortymentem. Zarządzanie takimi reklamami produktowymi jest łatwiejsze i szybsze w realizacji. Jako właściciel sklepu internetowego masz do czynienia z mało konkurencyjnymi słowami kluczowymi, którymi zazwyczaj zdominowane są kampanie Twojej konkurencji.
Wysoka jakość wyświetlanych zdjęć
Przede wszystkim zdjęcia w kampaniach produktowych muszą spełniać wymogi Google. Co to dla Ciebie oznacza? Fotografie nie mogą zawierać obramowania, tekstów promocyjnych i znaków wodnych. Jako zarządzający reklamami PLA zadbaj o to, aby same zdjęcia były bardzo wysokiej jakości, a produkty prezentowały się na jasnym tle. Możesz też przyjrzeć się fotografiom swojej konkurencji - dobrym patentem dla Ciebie będzie wyróżnienie się od niej. Zastosuj inną taktykę zaprezentowania produktów. Pamiętaj jednak, że nadal muszą być one atrakcyjne dla Twoich potencjalnych klientów.
Gwiazdki, gwiazdki i jeszcze raz gwiazdki
Pozytywne opinie wystawione przez Twoich kupujących są ogromną siłą reklam produktowych PLA. To właśnie złote gwiazdki przykuwają uwagę i sprawiają, że każda oferta automatycznie staje się bardziej atrakcyjna. W końcu nie jest żadnym odkryciem, że to właśnie opinie o produkcie przekazują potencjalnym klientom ważne informacje, a także pomagają Tobie jako reklamodawcy w zdobyciu trafnego ruchu do swojego serwisu. Funkcja oceny polega na wyświetleniu gwiazdek w skali od 1 do 5, a także zaprezentowaniu łącznej liczby opinii.
Gwiazdki w kampanii produktowej PLA z łącznymi ocenami
Checklista do wykonania
Checklista do wykonania podczas tworzenia reklam PLA
O czym pamiętać przy kampaniach produktowych
Do stworzenia swojej pierwszej kampanii produktowej PLA potrzebujesz oczywiście konta Google Ads. Jednak to nie wszystko - dodatkowo musisz skonfigurować konto Google Merchant Center, o którym wspominałam już przy definicji kampanii produktowych. Przyjrzyjmy się jednak bliżej Google Merchant Center. Do czego tak naprawdę to konto służy? Przede wszystkim:
-
weryfikuje i rezerwuje serwis przeznaczony do promocji,
-
stanowi podstawowe narzędzie do wczytania pliku z asortymentem - tzw. feedu produktowego.
Plik najczęściej generowany jest z panelu sklepu internetowego za pomocą odpowiednich wtyczek. Co dokładnie się w nim znajduje? Przede wszystkim aktualny stan magazynowy, który codziennie jest sprawdzany. Wyszukiwarka dość mocny nacisk kładzie na to, aby wyświetlane w Google Shopping produkty były zgodne z dostępnością podaną w stanie magazynowym.
Program ocen produktów kampanii Google - Twoja przewaga nad konkurencją
Wróćmy jednak do gwiazdek i opinii. Program ocen w kampaniach produktowych to coś, czego każdy sklep internetowy korzystający z Google Ads potrzebował. Opinie o produkcie z punktu widzenia użytkownika są Twoją przewagą nad konkurencją! Dzięki złotym gwiazdkom Twoi klienci zostają uświadomieni poprzez społeczny dowód słuszności o wysokiej jakości prezentowanego przez Ciebie asortymentu.
Jak wziąć udział w programie ocen produktowych w Google Ads?
Na samym początku musisz zadbać o to, aby zdobyć co najmniej 50 opinii dotyczących Twoich produktów. Dobrą strategią jest współpraca z firmą, która na co dzień zajmuje się pozyskiwaniem, zarządzaniem i publikowaniem transakcyjnych opinii, które pojawią się w wyszukiwarce Google, sklepie internetowym, a także na serwisach trzecich. Pamiętaj, że tak jak w przypadku tekstowych reklam Google Ads, tak w tych produktowych opinie muszą pochodzić tylko i wyłącznie z rekomendowanych przez wyszukiwarkę źródeł.
Opinie w reklamach PLA - dlaczego warto
Recenzje w reklamach PLA są wizualnym dowodem na to, że w przypadku pozytywnych opinii i wysokich ocen można sprzedawać więcej. Mało tego! Wysoka ocena produktu wpływa również na SEO, co automatycznie przekłada się na utrzymanie wysokiej pozycji produktów, które sprzedajesz. Jeśli więc Twoje reklamy produktowe PLA nie są teraz na zadowalającym Cię poziomie, to zainwestuj w transakcyjne recenzje pochodzące od Twoich kupujących. User Generated Content stworzony przez nich to w marketingu opinii strategia, która wzniesie Cię na 5 poziom - niczym najwyższa nota w gwiazdkowej skali - sprzedaży.
Opinie zbierane przez Zaufane.pl również pojawiają się w reklamach PLA
Naszym codziennym zadaniem, które realizujemy w Zaufane.pl dla właścicieli e-commerce'ów jest szybkie i skuteczne pozyskiwanie, a także prezentowanie opinii o firmie i produktach, w tym również w reklamach PLA. Dzięki naszej pomocy możesz efektywnie wzmocnić swoją markę i budować zaufanie do prezentowanego tam asortymentu.
Korzystamy z technologii eKomi - oficjalnego partnera Google (Google Premier Partner), który jest europejskim liderem innowacyjnym w kategorii SaaS.
Jesteśmy w stanie dostosować nasze usługi do każdego systemu e-commerce, dzięki czemu możesz być spokojny o swój biznes i naszą współpracę. Z powodzeniem wspieramy sklepy internetowe oparte na SaaS, Open Source czy systemach dedykowanych. Naszą zaletą są liczne integracje z m.in. Sky-Shop, Shoper, czy PrestaShop. Wspólnie jesteśmy w stanie zadbać o Twój biznes w branży e-commerce!
Integracje w Zaufane.pl
Gwiazdki w kampaniach Google Shopping PLA - podsumowanie
Gwiazdki w kampaniach produktowych PLA to doskonały sposób na wyprzedzenie konkurencji w Google Ads. Jeśli do tej pory korzystałeś z nich bez publikowania ocen asortymentu, to koniecznie musisz to zmienić. Gwiazdki w reklamach PLA są kluczem, który otwiera drzwi do wysokiej sprzedaży. Pozwól sobie pomóc i wejdź na inny poziom e-handlu!
Jeśli masz pytania dotyczące pozyskiwania transakcyjnych opinii i publikowania ich w kampaniach PLA, umów się na spotkanie online TUTAJ. Z chęcią przedstawię Ci nasze rozwiązania, które dostosujemy do Twojego e-commercu.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!