BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
3 sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki negatywnym opiniom
Bez wątpienia pozytywne opinie są bardzo korzystne dla każdej firmy. Wzrost sprzedaży, większy ruch na stronie oraz wzrost liczby pozyskiwanych klientów – to tylko kilka przykładów z wielu korzyści, jakie mogą przynieść pozytywne recenzje. W takim razie jaki wpływ na reputację firmy mają negatywne opinie? Zazwyczaj właściciele firm obawiają się, że ten rodzaj recenzji może wywołać niepożądany efekt, w wyniku czego pojawi się ryzyko utraty klientów oraz potencjalnych klientów.
4 największe zalety profesjonalnego zarządzania opiniami
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego właściwie np. sklepy internetowe posiadają opinie od innych użytkowników? Prowadzisz swój sklep www, ale Twoi klienci nie mają możliwości wystawienia recenzji na temat produktów? Sprawdź, jakie zalety ma zarządzanie opiniami w odpowiedni sposób.
Co ludzie o Tobie myślą: 6 porad, jak użyć feedbacku klientów do uczłowieczenia Twojej marki
Pewnego dnia podczas składania zamówienia online na hamburgery ze swojej ulubionej restauracji pewien psycholingwista postanowił przeprowadzić mały eksperyment. Tuż przed kliknięciem “zamów” zauważył niewielkie pole tekstowe, gdzie można dodać komentarz. Jako, że restauracja znajduje się w Berlinie, burgery zazwyczaj podaje się z majonezem i ketchupem. Ulubionym dressingiem klienta jest musztarda, dlatego też postanowił jak zawsze w polu tekstowym wpisać “musztarda”. W tym momencie naszła go myśl, że prawdopodobnie nikt nie zwraca uwagi na tego rodzaju wiadomości. Jednak przed ostatecznym złożeniem zamówienia na chwilę postanowił się zatrzymać.
Jak autentyczność opinii stała się podstawą e-commerce
Nie można zaprzeczyć, że pozytywne recenzje są bardzo korzystne dla każdej firmy. Wzrost sprzedaży, ruchu w Internecie i wzrost liczby pozyskiwanych klientów to tylko kilka przykładów korzyści, jakie mogą przynieść pozytywne opinie. Jaką jednak rolę odgrywają negatywne recenzje dla reputacji Twojej firmy? Zazwyczaj firmy obawiają się, że ten rodzaj opinii może mieć negatywny wpływ na reputację całej firmy narażając ją na ryzyko utraty klientów lub potencjalnych klientów.
5 powodów, dla których opinie są kluczowe dla Twojego e-sklepu
Twoja sprzedaż produktów w Internecie utknęła w martwym punkcie i nie wiesz, jak to naprawić? Opublikowałeś nawet więcej płatnych reklam, ale nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Wiesz, że Twoje produkty są świetne, a mimo to nie sprzedają się? Pewnie wydaje Ci się, że spróbowałeś już wszystkiego i powoli zastanawiasz się, czy nie odpuścić …a co, gdybyśmy Ci powiedzieli, że jest jeszcze coś? Pewien czynnik mający ogromny wpływ na wzrost sprzedaży produktów w sklepach internetowych.
Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?
Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi. Jeszcze kilkadziesiąt, a nawet kilkanaście lat temu jedyne recenzje, jakie mogliśmy otrzymać pochodziły od znajomych, sąsiadów, bądź krewnych. Dziś osoba mieszkająca w Stanach Zjednoczonych podejmuje decyzję o zakupie, sugerując się opinią od osoby z Bangladeszu. Fakt ten jasno pokazuje, że mimo dzielących kilometrów osoby z całego świata łączy coś wspólnego.
8 wskazówek, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami
Konsumenci w całej Polsce w dużym stopniu polegają na opiniach online, zanim podejmą decyzję o zakupie jakiegoś produktu bądź usługi. Biorąc pod uwagę konsumentów na całym świecie, średnio 9 na 10 twierdzi, że decyzje zakupowe są uzależnione od recenzji. Właśnie z tego powodu żadna firma oferująca produkty lub usługi nie może pozwolić sobie na ignorowanie opinii. Właściwe podejście polegające na możliwości wyrażania opinii np. w Google może znacznie zwiększyć sprzedaż oraz pozytywnie wpłynąć na ogólną renomę firmy. Warto również skorzystać z firmy zarządzającej reklamami, takiej jak Zaufane.pl, by mieć pewność, że w najlepszy sposób zarządzasz opiniami.