BLOG

Czytaj i rozwijaj swój biznes

Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.

Dlaczego recenzje Google mają znaczenie: wpływ opinii klientów na Twoją firmę

W dzisiejszych czasach, gdzie Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, coraz bardziej zależy nam na tym, co inni mają do powiedzenia na temat produktów czy usług. Dlatego właśnie recenzje Google odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji i sukcesu Twojej firmy.

Raport „E-commerce w Polsce 2022” – opinie najważniejszym źródłem wiarygodności!

W ostatnim kwartale 2022 roku marketerzy z całego kraju skupiają się na kolejnym (dziesiątym) raporcie o branży e-commerce. Zmieniająca się rzeczywistość ma ogromny wpływ na to, czy i jak robimy zakupy online. Czy opinie w sklepach internetowych nadal są ważnym czynnikiem decydującym o ich wiarygodności? Nie. One są najważniejsze!

Rewolucja w Aza Group - wywiad z Aliną Chupryną i Danielem Duniakiem

Jakie znaczenie w e-commerce ma marketing rekomendacyjny?

Obecnie kupujący w Internecie ostrożnie podchodzą do sklepów online. Najważniejsza jest dla nich wiarygodność danej marki i jakość sprzedawanych produktów. Jak zatem dotrzeć do klientów, aby wzbudzić ich zaufanie? Z pomocą przychodzi skuteczny marketing opinii. O jego sile i wpływie na biznes rozmawiałem z przedstawicielami Aza Group, do której należą takie marki jak Born2Be czy Renee.

Zapraszam do wywiadu, jaki przeprowadziłem z Aliną Chupryną - Brand Manager ds. rynków zagranicznych w Aza Group i Danielem Duniakiem - Marketing Director Aza Group.

Jak pozyskać opinie w branży kosmetycznej?

Niezrozumiałe składy, nowe linie kosmetyków, formuły, technologie i odkrycia – łatwo zgubić się w gąszczu takich informacji. Konsumentom coraz trudniej podjąć, z pozoru zwyczajną, decyzję o kupnie konkretnego kosmetyku. Pomocna okazuje się opinia drugiego człowieka. W jaki sposób pozyskać takie rekomendacje i utwierdzić potencjalnego klienta w przekonaniu, że nasz produkt lub usługa, jest rzeczywiście warta zakupu?

Opinie w branży odzieżowej mogą poprawić Twoją sprzedaż

Klienci sklepów odzieżowych nie muszą odwiedzać stacjonarnych punktów, zakładać ubrań w przymierzalniach, czekać w długich kolejkach – miliony produktów są teraz dostępne online. W wirtualnej rzeczywistości ciężko jednak sprawdzić, czy reklamowany produkt faktycznie spełnia oczekiwania. Użytkownicy wtedy w dużym stopniu polegają na opiniach innych. W jaki sposób rekomendacje mogą polepszyć sprzedaż w branży fashion?

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce - poznaj sprawdzone metody

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie. Prawda, że mam rację? Jednak nic nie dzieje się bez przyczyny - również w branży e-commerce. Aby klient poczuł w sobie chęć do podzielenia się z innymi swoim zakupowym doświadczeniem musi zostać do tego w odpowiedni sposób zachęcony. I nie - nie mam na myśli zwykłej wiadomości tekstowej, wyglądającej na napisaną od niechcenia przez zmęczonego pracownika.

Jak pisać opinie produktów? Szczegóły grudniowej aktualizacji algorytmów Google

Treść na stronie to czynnik decydujący w głównej mierze o pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy wpisywane przez użytkowników. Wraz z rozwojem i ewolucją algorytmów, Google coraz większą uwagę zwraca na użyteczność treści dla odbiorcy, w zależności od jej rodzaju. W grudniu ostatecznie uruchomiona została aktualizacja dotycząca opinii i recenzji produktowych. Jakich zmian należy się spodziewać i w jaki sposób formułować treść, by znaleźć się na szczycie listy wyników?

Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów

Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej. Zatem jak odpowiadać na negatywne opinie, aby nie tylko stracić zdobytych już klientów, ale dodatkowo zyskać nowych? Przedstawiam 20 przykładów odpowiedzi na nieprzychylne rekomendacje, które uratują wizerunek Twojego biznesu w Internecie.

Jeśli jeszcze nie widziałeś, to zapraszam Cię do artykułu Sebastiana Horoszko, który przedstawił przykłady odpowiedzi na pozytywne opinie.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług.

  • Jak przebiega integracja?

    Wdrażamy wtyczkę na stronie. Ściągamy bazę wcześniejszych opinii, następuje moderacja przez Zaufane.pl. Zakończona publikacją w wybranych miejscach. Podczas prac korzystamy z kilku metod integracji:

    1. Manualnie
    2. Automatycznie:
      • a. Wtyczka do strony
      • b. API
    3. c. pliku CSV umieszczanego na serwerze FTP, d. Baselinker.
  • Jak zacząć?

    Zaczynamy od przygotowania platformy sklepu i uporządkowania wcześniejszych opinii. Kluczowa jest oczywiście też umowa. - jeśli chcesz rozpocząć pozyskiwanie opinii lub zacząć czerpać korzyści z już istniejących, skontaktuj się z nami, a dopasujemy możliwości do Twojego biznesu.

  • Jak długo trwa umowa?

    Przetestuj nas przez 6 miesięcy, a następnie możemy przedłużyć umowę na 12 miesięcy.

  • Co oferuje mi system recenzji?

    Dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom zarządzania i publikowania recenzji możemy:

    • wyróżnić sklep i produkty/ firmę, usługi "złotymi gwiazdkami" w Google w wynikach płatnych (reklamy tekstowe i produktowe) i organicznych (kategorie, podstrony, produkty),
    • zwiększyć konwersję nawet o 380%,
    • obniżyć CPC w Google o 20 - 50% ,
    • zwiększyć CTR o ok. 20%,
    • polepszyć pozycjonowanie w wynikach Google,
    • zwiększyć liczbę pozytywnych i prawdziwych opinii w wizytówce w Google MB i na Facebooku,
    • budować zaufanie wśród aktualnych i potencjalnych Klientów.

    Wdrażamy system gwiazdkowej oceny produktów - w płatnych reklamach oraz wynikach organicznych. Zamieszczamy opinie w miejscach decyzyjnych dla klienta. Tworzymy formularze e-mail, Pop-up, Google Moja Firma, w miejscach opiniotwórczych.

  • Jakie rodzaje opinii pozyskujemy?

    Oceny produktowe, opinie o sklepie, opinie potransakcyjne i zweryfikowane, zgodne z omnibusem, opinie na serwisy trzecie takie jak wizytówka Google my business, FB, Tripadvisor itp.

  • Jak wygląda proces przeniesienia opinii do Google'a?

    Ściągamy opinie, zespół ZAufane dokonuje weryfikacji pod względem zasad Google. Następuje publikacja. proces automatyczny dzięki partnerstwu z Google, nie wymaga zaangażowania klienta - podpytać wdrożenie.

  • Kiedy opinie pojawiają się w Google?

    Po akceptacji Googla. po uzyskaniu minimum 100 opinii o sklepie oraz 50 opinii produktowych, czas wyświetlania gwiazdek sięga średnio od 4 do 8 tygodni.

  • Gdzie mogę opublikować swoje recenzje?

    Widgety na stronie sklepu, oceny produktowe w wynikach wyszukiwania, portale opiniotwórcze, wizytówka Google oraz inne serwisy zewnętrzne. przekazujemy prawa do opinii i może użytkować ich dowolnie.

  • W jaki sposób Zaufane.pl chroni przed fałszywymi recenzjami?

    Każda opinia jest weryfikowana przez zespół Zaufane.pl. wykorzystujemy ankiety warunkowe, wymagamy pełnego uzasadnienia opinii negatywnej przez klienta, klient, który nie dokonał zakupu/transakcji nie może pozostawić opinii.

  • Co należy zrobić w przypadku negatywnej recenzji?

    Pojawienie się negatywnej recenzji nigdy nie należy do rzeczy miłych. Jeśli jednak taką opinię wystawił prawdziwy klient zachęcamy do jej publikacji i reakcji na taką opinię, w postaci odpowiedniego komentarza, który pozwoli dojść do porozumienia z niezadowolonym klientem lub zwyczajnie przeprosić za zaistniałą sytuację.

  • W jaki sposób prezentowane są opinie?

    Opinie w formie Złotych gwiazdek we wszystkich wynikach wyszukiwania, opinie tekstowe, w widgetach na stronie, w wynikach wyszukiwania. W panelu Google Moja Firma i serwisy stron trzecich.

  • Czy serwis dokonuje wstępnej moderacji?

    Przede wszystkim publikujemy tylko opinie zgodne z Omnibus. Dział moderacji sprawdza i weryfikuje każdą opinię czy jest zgodna z prawem i obowiązującymi regulacjami.

    Sprawdzamy też, czy komentarz nie posiada treści obraźliwych czy wulgarnych.

  • Co dzieje się z opiniami po zakończeniu współpracy?

    Opinie są własnością klienta.

  • Czy usługa jest zgodną z dyrektywą Omnibus?

    Tak. To nasz priorytet i podchodzimy do tej Dyrektywy bardzo poważnie.

  • Czy jest panel DEMO?

    Tak. Zazwyczaj okres próbny trwa 6 miesięcy.

  • Czy mogę wyświetlić tylko opinie pozytywne?

    Zachęcamy do publikacji również negatywnych opinii Dlaczego? Według najnowszych badań największym zaufaniem cieszą się firmy, które posiadają ocenę gwiazdkową między 4,2 a 4,6. Negatywna opinia, jeśli nawet się pojawi jest wyrazem prawdziwości i autentyczności przedsiębiorstwa. Dyrektywa Omnibus wymaga aby pokazywać wszystkie opinie.

  • Jakie są Państwa przewagi nad konkurencją, która jest zdecydowanie tańsza?

    W odróżnieniu do konkurencji - My zajmujemy się każdym etapem wdrożenia i publikacji opinii. Instalujemy wszystkie wtyczki, zapewniamy pełną integrację, co często u konkurencji klient musi zrobić sam. Przejmujemy wszystkie obowiązki i to po naszej stronie leży moderacja, Weryfikacja i publikacja pozyskanych opinii. Dzięki temu klient ma spokojną głowę i może skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

  • Jak wygląda temat tłumaczeń opinii?

    Nasze stanowisko jest zgodne z rekomendacjami Google, czyli prezentujemy treść opinii w języku oryginalnym z możliwością tłumaczenia na język natywny, jako partner Google postępujemy zgodnie z wymogami Google. Partnerstwo z Google obliguje nas do działania zgodnie z zasadami Google. Dobro klienta jest dla nas priorytetem. Dlatego też zawsze działamy zgodnie zasadami i rozporządzeniami Googla. Nie zalecamy też automatycznego tłumaczenia opinii. Stawiamy na autentyczność w danym języku. Każdy kraj i e0-commerce w danym kraju rządzi się swoimi prawami. Konsumenci w różnych krajach cenią w e-handlu inne kwestie, dlatego też opinia ma być zgodna i adekwatna do zachowań zakupowych w danym regionie.

  • Na ilu rynkach działacie?

    Ro, Hu, Cz, SK (53 rożne kraje)

  • Czy macie automatyczne odpowiedzi do Klientów którzy wystawili opinię

    Nie rekomendujemy takiego rozwiązania z uwagi na brak autentyczności, Zgodnie ze wytycznymi Komisji Europejskiej przykładami zakazanych działań manipulacyjnych mogą być: dostarczanie konsumentom wypełnionego wcześniej wzoru pozytywnej opinii.

  • Co nas wyróżnia?

    • Umożliwiamy zestawianie oceny produktowej z oceną sprzedawcy oraz możliwość wystawienia oceny przy różnych wariantach produktu, co znacząco wzmacnia pozycję sklepu, ale też wzmacnia zaufanie do marki,
    • zapewniamy pełną obsługę - od momentu wdrożenia rozwiązania, aż po publikację. Klient się może skupić na swoich sprawach,
    • pierwsza umowa podpisywana jest na 6 miesięcy (u konkurencji trzeba podpisać umowę na rok), dzięki temu klient może ze spokojem sprawdzić, jak czuje się z naszym rozwiązaniem,
    • oferujemy dedykowane kody rabatowe już od startu współpracy,
    • importujemy opinie już przy najmniejszych pakietach - konkurencja wyłącznie przy zakupie najwyższego pakietu. Podobnie sytuacja wygląda z testami A/B, integracją typu API, badaniem NPS, które realizujemy w każdym pakiecie,
    • cena za pakiet jest u nas jasna - nie mamy ukrytych kosztów i nie piszemy “drobnym drukiem”. Wszystkie działania konfiguracyjne są w cenie pakietu - nie pobieramy dodatkowych opłat,
    • w odróżnieniu od innych - jesteśmy oficjalnym partnerem Google,
    • wyróżnia nas widget Omnichannel i możliwość agregacji z innych platform.

Co w Zaufane jest standardem, a za co dodatkowo zapłacisz u innego usługodawcy?

Oferowana usługa Zaufane Inny usługodawca 1 Inny usługodawca 2 Inny usługodawca 3
Opinie o sklepie i produktach
Opinie na wizytówki w Google Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę Dzielenie ruchu na stronę www lub na wizytówkę
Liczba metod pozyskiwania opinii 5 4 1 3
Pop-up z ankietą na ThankYou page
QR kody
"Złote gwiazdki" z oceną sprzedawcy w reklamach Google
"Złote gwiazdki" w reklamach produktowych Google
Moderacja opinii w najwyższym pakiecie dodatkowo płatna
Testy A/B w najwyższym pakiecie
Badania NPS w najwyższym pakiecie
Metody integracji wtyczka/API/plik CSV wtyczka/API (w najwyższym pakiecie) wtyczka/API wtyczka/API
Liczba obługiwanych języków 26 języków 20 języków 8 języków
Oficjalne partnerstwo z Google
Widget Omnichannel (agregacja opinii z różnych platform)
Widget AI
Widget produktowy z tłumaczeniem opinii na język obcy
Pozyskiwanie opinii zgodnie z wariantami produktów

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie