BLOG
Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion
E-handel coraz bardziej narażony na oszustwa
W ostatnim czasie popularność handlu elektronicznego mocno zyskała na popularności. Według wielu przeprowadzonych badań, co czwarty kupujący w Internecie dokonuje zakupów przynajmniej raz w tygodniu. Zakupy online stworzyły rynek, na którym użytkownicy mogą kupować różne przedmioty, takie jak samochody, zabawki, gry wideo, elektronikę, garnitury, biżuterię i wiele innych.
Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że w samym 2020 roku sprzedaż detaliczna online w Polsce wynosiła ponad 15,3 mld EUR – w stosunku do roku 2019 oznacza to wzrost o 31,4%! Biorąc pod uwagę obecną sytuację i stale rozwijający się rynek sprzedaży online ta kwota będzie rosła.W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów w sklepach stacjonarnych sprzedaż online cieszy się znacznie większym zainteresowaniem ze względu m.in. na wygodę, niższą cenę, częste rabaty, oszczędność czasu. Dzięki temu większa liczba osób pokochała zakupy online dając przełomowe rozwiązania dla firm e-commerce.
Jak działają oszustwa związane z branżą online?
Mimo, że istnieje sporo legalnych firm zajmujących się handlem elektronicznym, nadal pewna ilość osób uważa, że zakupy w Internecie są dosyć ryzykowne. Oszuści wykorzystują anonimową naturę Internetu do oszukiwania niewinnych i niczego nie podejrzewających kupujących.
Biorąc pod uwagę fakt, że biżuteria i odzież są najbardziej pożądanymi przedmiotami oszuści zwrócili większą uwagę właśnie na tę grupę kupujących. W jaki sposób? Często korzystają z platform mediów społecznościowych, np. Instagrama i Facebooka do prowadzenia pseudo sklepów przez bardzo krótki czas. Publikują zdjęcia modelek i influencerek w stylowych outfitach, które “sprzedają”. Innym sposobem jest używanie fałszywej witryny lub reklamy w legalnej witrynie sprzedawcy realizując złośliwe oprogramowanie. Oferowane przez nich produkty mają niesamowite parametry. Modne, trafiające w obecne trendy, konkurencyjne ceny w porównaniu do innych sklepów. Niestety w wielu przypadkach niskie ceny i rewelacyjne parametry nie są prawdziwe. Większość złożonych zamówień nie dotrze do odbiorcy lub towar, który otrzyma w niczym nie przypomina jakości i parametrów tego, co było pokazane w sklepie internetowym. Nieodpowiedni rozmiar, tandetne wzory, niska jakość tkaniny – to najczęstsze cechy charakterystyczne produktów z “oszukanych” sklepów.
Jak uniknąć oszustw Internetowych?
Prawdopodobnie w tym momencie zadajesz sobie pytanie, jak uniknąć oszustw robiąc zakupy online? Oto kilka pytań, dzięki którym unikniesz oszustwa w sieci:
- Czy e-sklep posiada dogodną politykę zwrotów na wypadek, gdybyś nie był zadowolony z zakupu?
- Czy istnieje możliwość skontaktowania się z obsługą klienta?
- Jakie opinie posiada sklep internetowy? Czy jest polecany przez innych klientów?
- Jak długo firma istnieje w branży?
- Czy sklep ceni sobie Twoją prywatność i poufność?
“Przyłapani na gorącym uczynku” – ujawnione oszustwa w sieci
Recenzje online odgrywają kluczową rolę w ujawnianiu oszustw w Internecie. Udostępniając zdjęcia i recenzje otrzymanych produktów konsumenci podjęli skuteczną walkę z oszustwami. To jednak nie jedyny przypadek, kiedy klienci wykorzystali opinie do ostrzeżenia innych. Wystawiając negatywnie opinie do złożonych i opłaconych zamówień, ale niedostarczonych na podany adres konsumenci również ujawnili nadużycia w Internecie.
W ten sposób zebrała się spora grupa osób, która miała takie same lub podobne doświadczenia z firmą. Jednocześnie ostrzegali innych, potencjalnych klientów zainteresowanych zakupami na tej stronie internetowej, że nie jest ona legalna. Jakie skargi najczęściej występują w takich sytuacjach? Jedne z nich to:
- manipulowanie recenzjami – fałszywe opinie w Internecie,
- brak obsługi klienta i brak kontaktu z firmą,
- brak możliwości zwrotu lub długi okres oczekiwania na zwrot pieniędzy,
- tragiczna jakość produktów,
- zupełnie różne rozmiary niezgodne z rzeczywistością,
- zbyt długi czas realizacji zamówienia (kilka miesięcy lub wcale).
Oszustwa w sklepie internetowym – jak nie dać się naciągnąć?
Niektóre witryny handlu elektronicznego będą sprzedawać produkty niskiej jakości, które nie są produkowane przez legalnych producentów. Jak nie dać się oszukać? Korzystaj z wyłącznie oficjalnych stron i sklepów internetowych. Większość tych sklepów ma wystawione oceny oraz opinie o produktach, prawidłową politykę zwrotów i profesjonalną obsługę klienta.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!