BLOG

Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion

Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion

E-handel coraz bardziej narażony na oszustwa

W ostatnim czasie popularność handlu elektronicznego mocno zyskała na popularności. Według wielu przeprowadzonych badań, co czwarty kupujący w Internecie dokonuje zakupów przynajmniej raz w tygodniu. Zakupy online stworzyły rynek, na którym użytkownicy mogą kupować różne przedmioty, takie jak samochody, zabawki, gry wideo, elektronikę, garnitury, biżuterię i wiele innych.

Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że w samym 2020 roku sprzedaż detaliczna online w Polsce wynosiła ponad 15,3 mld EUR – w stosunku do roku 2019 oznacza to wzrost o 31,4%! Biorąc pod uwagę obecną sytuację i stale rozwijający się rynek sprzedaży online ta kwota będzie rosła.W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów w sklepach stacjonarnych sprzedaż online cieszy się znacznie większym zainteresowaniem ze względu m.in. na wygodę, niższą cenę, częste rabaty, oszczędność czasu. Dzięki temu większa liczba osób pokochała zakupy online dając przełomowe rozwiązania dla firm e-commerce.

Jak działają oszustwa związane z branżą online?

Mimo, że istnieje sporo legalnych firm zajmujących się handlem elektronicznym, nadal pewna ilość osób uważa, że zakupy w Internecie są dosyć ryzykowne. Oszuści wykorzystują anonimową naturę Internetu do oszukiwania niewinnych i niczego nie podejrzewających kupujących.

Biorąc pod uwagę fakt, że biżuteria i odzież są najbardziej pożądanymi przedmiotami oszuści zwrócili większą uwagę właśnie na tę grupę kupujących. W jaki sposób? Często korzystają z platform mediów społecznościowych, np. Instagrama i Facebooka do prowadzenia pseudo sklepów przez bardzo krótki czas. Publikują zdjęcia modelek i influencerek w stylowych outfitach, które “sprzedają”. Innym sposobem jest używanie fałszywej witryny lub reklamy w legalnej witrynie sprzedawcy realizując złośliwe oprogramowanie. Oferowane przez nich produkty mają niesamowite parametry. Modne, trafiające w obecne trendy, konkurencyjne ceny w porównaniu do innych sklepów. Niestety w wielu przypadkach niskie ceny i rewelacyjne parametry nie są prawdziwe. Większość złożonych zamówień nie dotrze do odbiorcy lub towar, który otrzyma w niczym nie przypomina jakości i parametrów tego, co było pokazane w sklepie internetowym. Nieodpowiedni rozmiar, tandetne wzory, niska jakość tkaniny – to najczęstsze cechy charakterystyczne produktów z “oszukanych” sklepów.

Opinie ujawniające oszustwa w branży fashion

Jak uniknąć oszustw Internetowych?

Prawdopodobnie w tym momencie zadajesz sobie pytanie, jak uniknąć oszustw robiąc zakupy online? Oto kilka pytań, dzięki którym unikniesz oszustwa w sieci:

  • Czy e-sklep posiada dogodną politykę zwrotów na wypadek, gdybyś nie był zadowolony z zakupu?
  • Czy istnieje możliwość skontaktowania się z obsługą klienta?
  • Jakie opinie posiada sklep internetowy? Czy jest polecany przez innych klientów?
  • Jak długo firma istnieje w branży?
  • Czy sklep ceni sobie Twoją prywatność i poufność?

“Przyłapani na gorącym uczynku” – ujawnione oszustwa w sieci

Recenzje online odgrywają kluczową rolę w ujawnianiu oszustw w Internecie. Udostępniając zdjęcia i recenzje otrzymanych produktów konsumenci podjęli skuteczną walkę z oszustwami. To jednak nie jedyny przypadek, kiedy klienci wykorzystali opinie do ostrzeżenia innych. Wystawiając negatywnie opinie do złożonych i opłaconych zamówień, ale niedostarczonych na podany adres konsumenci również ujawnili nadużycia w Internecie.

W ten sposób zebrała się spora grupa osób, która miała takie same lub podobne doświadczenia z firmą. Jednocześnie ostrzegali innych, potencjalnych klientów zainteresowanych zakupami na tej stronie internetowej, że nie jest ona legalna. Jakie skargi najczęściej występują w takich sytuacjach? Jedne z nich to:

  • manipulowanie recenzjami – fałszywe opinie w Internecie,
  • brak obsługi klienta i brak kontaktu z firmą,
  • brak możliwości zwrotu lub długi okres oczekiwania na zwrot pieniędzy,
  • tragiczna jakość produktów,
  • zupełnie różne rozmiary niezgodne z rzeczywistością,
  • zbyt długi czas realizacji zamówienia (kilka miesięcy lub wcale).
Ujawnienie oszustw sklepu internetowego dzięki negatywnym opiniom

Oszustwa w sklepie internetowym – jak nie dać się naciągnąć?

Niektóre witryny handlu elektronicznego będą sprzedawać produkty niskiej jakości, które nie są produkowane przez legalnych producentów. Jak nie dać się oszukać? Korzystaj z wyłącznie oficjalnych stron i sklepów internetowych. Większość tych sklepów ma wystawione oceny oraz opinie o produktach, prawidłową politykę zwrotów i profesjonalną obsługę klienta.

Lokalny przewodnik Google – kim jest i dlaczego ma znaczenie?

Walka o widoczność w wynikach wyszukiwania nie kończy się na pozycjonowaniu sklepu czy reklamach w Google Ads. Coraz większe znaczenie mają opinie i rekomendacje użytkowników. Jednym z narzędzi, które kształtuje wizerunek firm w sieci, jest program Lokalnych przewodników Google. To właśnie oni wpływają na to, jak Twój sklep czy punkt odbioru jest postrzegany w Google Maps i wizytówkach Google Business Profile.

Jak opinie wpływają na SEO?

Każda osoba prowadząca działania w sieci wie, jak ważne są działania SEO mające wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google stale się zmieniają, a tym samym trudniej jest prześcignąć konkurencję, tym bardziej obecnie, kiedy to większość osób przenosi swoje działania do Internetu, a konkurencja stale wzrasta. Wiele osób zastanawia się, co może wzmocnić pozycję w wyszukiwarce? Mało kto bierze pod uwagę opinie od innych użytkowników, a mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych.

Pozyskiwanie opinii klientów w e-commerce – poznaj sprawdzone metody!

Opinie w branży e-commerce mają znaczenie! Nawet jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie z tego sprawy, to udowodnię Ci, że sam podczas zakupów w Internecie wiele razy korzystałeś z siły marketingu opinii. Przypomnij sobie swoje ostatnie zamówienie zrealizowane w sieci. Jestem pewien, że przed sfinalizowaniem transakcji przeczytałeś nie tylko opinie o firmie, ale także o konkretnym produkcie.

Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oparciu o recenzje online?

Dziś trudno sobie wyobrazić działalność firmy bez jej obecności w sieci. Marketing internetowy stał się częścią strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. W tym świecie dużą rolę odgrywają oczywiście opinie klientów. Recenzje online są autentyczną i szczerą reklamą marki – bez inwestycji w płatne kampanie. Rodzą się więc pytania: jak zoptymalizować narzędzia wspierające marketing rekomendacji? Jak prowadzić biznes oparty o lojalną społeczność? W tym artykule rozwiewam te wątpliwości!

Strategie pozyskiwania opinii – metody online i offline

Opinie klientów są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie firma powinna zadbać o pozyskiwanie recenzji. Sprawdź jakie są metody online i offline, by zbudować silny social proof!

Jak wybrać najlepsze narzędzie do zbierania opinii?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, opinie klientów odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji firm. Zbieranie recenzji staje się nie tylko standardem, ale także niezbędnym środkiem do budowania zaufania wśród konsumentów. Istnieje wiele narzędzi do zbierania opinii, a wybór odpowiedniego może być problematyczny. Dlatego przygotowaliśmy zbiór kluczowych kryteriów, które warto wziąć pod uwagę przy podjęciu decyzji.

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres?

Zmiana adresu firmy to zawsze spore wyzwanie. Oprócz logistyki przeprowadzki i poinformowania klientów, konieczne jest też zaktualizowanie wizytówki Google. To kluczowe, bo wizytówka jest jednym z głównych źródeł informacji o Twoim sklepie dla nowych klientów – decyduje o tym, czy znajdą Cię w mapach, wyszukiwarce czy trafią do starej lokalizacji. W tym artykule pokazuję krok po kroku, jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i na co zwrócić szczególną uwagę.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie