BLOG
Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion

E-handel coraz bardziej narażony na oszustwa
W ostatnim czasie popularność handlu elektronicznego mocno zyskała na popularności. Według wielu przeprowadzonych badań, co czwarty kupujący w Internecie dokonuje zakupów przynajmniej raz w tygodniu. Zakupy online stworzyły rynek, na którym użytkownicy mogą kupować różne przedmioty, takie jak samochody, zabawki, gry wideo, elektronikę, garnitury, biżuterię i wiele innych.
Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że w samym 2020 roku sprzedaż detaliczna online w Polsce wynosiła ponad 15,3 mld EUR – w stosunku do roku 2019 oznacza to wzrost o 31,4%! Biorąc pod uwagę obecną sytuację i stale rozwijający się rynek sprzedaży online ta kwota będzie rosła.W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów w sklepach stacjonarnych sprzedaż online cieszy się znacznie większym zainteresowaniem ze względu m.in. na wygodę, niższą cenę, częste rabaty, oszczędność czasu. Dzięki temu większa liczba osób pokochała zakupy online dając przełomowe rozwiązania dla firm e-commerce.
Jak działają oszustwa związane z branżą online?
Mimo, że istnieje sporo legalnych firm zajmujących się handlem elektronicznym, nadal pewna ilość osób uważa, że zakupy w Internecie są dosyć ryzykowne. Oszuści wykorzystują anonimową naturę Internetu do oszukiwania niewinnych i niczego nie podejrzewających kupujących.
Biorąc pod uwagę fakt, że biżuteria i odzież są najbardziej pożądanymi przedmiotami oszuści zwrócili większą uwagę właśnie na tę grupę kupujących. W jaki sposób? Często korzystają z platform mediów społecznościowych, np. Instagrama i Facebooka do prowadzenia pseudo sklepów przez bardzo krótki czas. Publikują zdjęcia modelek i influencerek w stylowych outfitach, które “sprzedają”. Innym sposobem jest używanie fałszywej witryny lub reklamy w legalnej witrynie sprzedawcy realizując złośliwe oprogramowanie. Oferowane przez nich produkty mają niesamowite parametry. Modne, trafiające w obecne trendy, konkurencyjne ceny w porównaniu do innych sklepów. Niestety w wielu przypadkach niskie ceny i rewelacyjne parametry nie są prawdziwe. Większość złożonych zamówień nie dotrze do odbiorcy lub towar, który otrzyma w niczym nie przypomina jakości i parametrów tego, co było pokazane w sklepie internetowym. Nieodpowiedni rozmiar, tandetne wzory, niska jakość tkaniny – to najczęstsze cechy charakterystyczne produktów z “oszukanych” sklepów.
Jak uniknąć oszustw Internetowych?
Prawdopodobnie w tym momencie zadajesz sobie pytanie, jak uniknąć oszustw robiąc zakupy online? Oto kilka pytań, dzięki którym unikniesz oszustwa w sieci:
- Czy e-sklep posiada dogodną politykę zwrotów na wypadek, gdybyś nie był zadowolony z zakupu?
- Czy istnieje możliwość skontaktowania się z obsługą klienta?
- Jakie opinie posiada sklep internetowy? Czy jest polecany przez innych klientów?
- Jak długo firma istnieje w branży?
- Czy sklep ceni sobie Twoją prywatność i poufność?
“Przyłapani na gorącym uczynku” – ujawnione oszustwa w sieci
Recenzje online odgrywają kluczową rolę w ujawnianiu oszustw w Internecie. Udostępniając zdjęcia i recenzje otrzymanych produktów konsumenci podjęli skuteczną walkę z oszustwami. To jednak nie jedyny przypadek, kiedy klienci wykorzystali opinie do ostrzeżenia innych. Wystawiając negatywnie opinie do złożonych i opłaconych zamówień, ale niedostarczonych na podany adres konsumenci również ujawnili nadużycia w Internecie.
W ten sposób zebrała się spora grupa osób, która miała takie same lub podobne doświadczenia z firmą. Jednocześnie ostrzegali innych, potencjalnych klientów zainteresowanych zakupami na tej stronie internetowej, że nie jest ona legalna. Jakie skargi najczęściej występują w takich sytuacjach? Jedne z nich to:
- manipulowanie recenzjami – fałszywe opinie w Internecie,
- brak obsługi klienta i brak kontaktu z firmą,
- brak możliwości zwrotu lub długi okres oczekiwania na zwrot pieniędzy,
- tragiczna jakość produktów,
- zupełnie różne rozmiary niezgodne z rzeczywistością,
- zbyt długi czas realizacji zamówienia (kilka miesięcy lub wcale).
Oszustwa w sklepie internetowym – jak nie dać się naciągnąć?
Niektóre witryny handlu elektronicznego będą sprzedawać produkty niskiej jakości, które nie są produkowane przez legalnych producentów. Jak nie dać się oszukać? Korzystaj z wyłącznie oficjalnych stron i sklepów internetowych. Większość tych sklepów ma wystawione oceny oraz opinie o produktach, prawidłową politykę zwrotów i profesjonalną obsługę klienta.
6 kluczowych aspektów skutecznej logistyki do Rumunii
Wejście na rynek rumuński to nie tylko kwestia atrakcyjnej oferty produktowej. To również logistyka, która staje się fundamentem doświadczenia zakupowego. Jak ją zaplanować, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów? Oto sześć kluczowych obszarów, które decydują o sukcesie sprzedaży w Rumunii.
Jak usunąć opinię z Google?
Opinie w Google są jednym z kluczowych elementów budujących wizerunek sklepu internetowego. Dobre opinie przyciągają nowych klientów, natomiast negatywne mogą skutecznie odstraszać potencjalnych nabywców. Czasem jednak może zdarzyć się, że opinia jest nieprawdziwa, zawiera błędy lub narusza zasady Google. W takim przypadku warto wiedzieć, jak usunąć opinię z Google, aby chronić reputację sklepu.
Black Friday – jak przygotować skuteczną kampanię marketingową?
Największe zakupowe szaleństwo zaczyna się już niebawem - w 2025 roku Black Friday przypada na 28 listopada. Na ten dzień już z zatartymi rękoma czeka ogromne grono łowców okazji, by upolować upragnione produkty w rzeczywiście niskich cenach!
Opinie w branży odzieżowej mogą poprawić Twoją sprzedaż!
Klienci sklepów odzieżowych nie muszą odwiedzać stacjonarnych punktów, zakładać ubrań w przymierzalniach, czekać w długich kolejkach – miliony produktów są teraz dostępne online. W wirtualnej rzeczywistości ciężko jednak sprawdzić, czy reklamowany produkt faktycznie spełnia oczekiwania. Użytkownicy wtedy w dużym stopniu polegają na opiniach innych. W jaki sposób rekomendacje mogą polepszyć sprzedaż w branży fashion?
Gwiazdki w kampanii produktowej PLA? Poznaj nasze rozwiązanie!
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż? Bez wątpienia doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie będą reklamy produktowe PLA. Warto jednak wyjść naprzeciw potencjalnym klientom, a tym samym wyprzedzić konkurencję dodając do kampanii produktowych wyróżniające złote gwiazdki.
Dlaczego opinie w Google mają znaczenie? Wpływ recenzji klientów na Twoją firmę
W dzisiejszych czasach, gdzie Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, coraz bardziej zależy nam na tym, co inni mają do powiedzenia na temat produktów czy usług. Dlatego właśnie recenzje Google odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji i sukcesu Twojej firmy.
Nowy widget Zaufane.pl – opinie, które sprzedają
Nowy widget opinii od Zaufane.pl to narzędzie, które w prosty i efektowny sposób pozwala wyświetlać zweryfikowane opinie klientów bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Dzięki dodatkowym funkcjom – takim jak tłumaczenie treści, inteligentne podpowiadanie oraz ranking pomocności opinii – staje się on nie tylko elementem budującym wiarygodność marki, ale też realnym wsparciem w procesie sprzedaży.