BLOG

Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion

Koszmar zakupów online: jak opinie klientów ujawniają oszustwa w branży fashion

E-handel coraz bardziej narażony na oszustwa

W ostatnim czasie popularność handlu elektronicznego mocno zyskała na popularności. Według wielu przeprowadzonych badań, co czwarty kupujący w Internecie dokonuje zakupów przynajmniej raz w tygodniu. Zakupy online stworzyły rynek, na którym użytkownicy mogą kupować różne przedmioty, takie jak samochody, zabawki, gry wideo, elektronikę, garnitury, biżuterię i wiele innych.

Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że w samym 2020 roku sprzedaż detaliczna online w Polsce wynosiła ponad 15,3 mld EUR – w stosunku do roku 2019 oznacza to wzrost o 31,4%! Biorąc pod uwagę obecną sytuację i stale rozwijający się rynek sprzedaży online ta kwota będzie rosła.W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów w sklepach stacjonarnych sprzedaż online cieszy się znacznie większym zainteresowaniem ze względu m.in. na wygodę, niższą cenę, częste rabaty, oszczędność czasu. Dzięki temu większa liczba osób pokochała zakupy online dając przełomowe rozwiązania dla firm e-commerce.

Jak działają oszustwa związane z branżą online?

Mimo, że istnieje sporo legalnych firm zajmujących się handlem elektronicznym, nadal pewna ilość osób uważa, że zakupy w Internecie są dosyć ryzykowne. Oszuści wykorzystują anonimową naturę Internetu do oszukiwania niewinnych i niczego nie podejrzewających kupujących.

Biorąc pod uwagę fakt, że biżuteria i odzież są najbardziej pożądanymi przedmiotami oszuści zwrócili większą uwagę właśnie na tę grupę kupujących. W jaki sposób? Często korzystają z platform mediów społecznościowych, np. Instagrama i Facebooka do prowadzenia pseudo sklepów przez bardzo krótki czas. Publikują zdjęcia modelek i influencerek w stylowych outfitach, które “sprzedają”. Innym sposobem jest używanie fałszywej witryny lub reklamy w legalnej witrynie sprzedawcy realizując złośliwe oprogramowanie. Oferowane przez nich produkty mają niesamowite parametry. Modne, trafiające w obecne trendy, konkurencyjne ceny w porównaniu do innych sklepów. Niestety w wielu przypadkach niskie ceny i rewelacyjne parametry nie są prawdziwe. Większość złożonych zamówień nie dotrze do odbiorcy lub towar, który otrzyma w niczym nie przypomina jakości i parametrów tego, co było pokazane w sklepie internetowym. Nieodpowiedni rozmiar, tandetne wzory, niska jakość tkaniny – to najczęstsze cechy charakterystyczne produktów z “oszukanych” sklepów.

Opinie ujawniające oszustwa w branży fashion

Jak uniknąć oszustw Internetowych?

Prawdopodobnie w tym momencie zadajesz sobie pytanie, jak uniknąć oszustw robiąc zakupy online? Oto kilka pytań, dzięki którym unikniesz oszustwa w sieci:

  • Czy e-sklep posiada dogodną politykę zwrotów na wypadek, gdybyś nie był zadowolony z zakupu?
  • Czy istnieje możliwość skontaktowania się z obsługą klienta?
  • Jakie opinie posiada sklep internetowy? Czy jest polecany przez innych klientów?
  • Jak długo firma istnieje w branży?
  • Czy sklep ceni sobie Twoją prywatność i poufność?

“Przyłapani na gorącym uczynku” – ujawnione oszustwa w sieci

Recenzje online odgrywają kluczową rolę w ujawnianiu oszustw w Internecie. Udostępniając zdjęcia i recenzje otrzymanych produktów konsumenci podjęli skuteczną walkę z oszustwami. To jednak nie jedyny przypadek, kiedy klienci wykorzystali opinie do ostrzeżenia innych. Wystawiając negatywnie opinie do złożonych i opłaconych zamówień, ale niedostarczonych na podany adres konsumenci również ujawnili nadużycia w Internecie.

W ten sposób zebrała się spora grupa osób, która miała takie same lub podobne doświadczenia z firmą. Jednocześnie ostrzegali innych, potencjalnych klientów zainteresowanych zakupami na tej stronie internetowej, że nie jest ona legalna. Jakie skargi najczęściej występują w takich sytuacjach? Jedne z nich to:

  • manipulowanie recenzjami – fałszywe opinie w Internecie,
  • brak obsługi klienta i brak kontaktu z firmą,
  • brak możliwości zwrotu lub długi okres oczekiwania na zwrot pieniędzy,
  • tragiczna jakość produktów,
  • zupełnie różne rozmiary niezgodne z rzeczywistością,
  • zbyt długi czas realizacji zamówienia (kilka miesięcy lub wcale).
Ujawnienie oszustw sklepu internetowego dzięki negatywnym opiniom

Oszustwa w sklepie internetowym – jak nie dać się naciągnąć?

Niektóre witryny handlu elektronicznego będą sprzedawać produkty niskiej jakości, które nie są produkowane przez legalnych producentów. Jak nie dać się oszukać? Korzystaj z wyłącznie oficjalnych stron i sklepów internetowych. Większość tych sklepów ma wystawione oceny oraz opinie o produktach, prawidłową politykę zwrotów i profesjonalną obsługę klienta.

Błędy w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy

Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację. W walce o zaufanie klientów nie ma dróg na skróty. Odkryj, jak budować wiarygodny wizerunek oparty na prawdziwych recenzjach i uniknąć pułapek związanych z fałszywymi opiniami.

Jak nasz czeski partner - Ověřený web - usługa “Zweryfikowana witryna” pomaga polskim e-sklepom zwiększyć wiarygodność?

W dzisiejszym świecie użytkownicy internetu są przytłoczeni tysiącami ofert e-sklepów. Warto wyróżnić swój e-commerce na tle konkurencji i zwiększyć jego wiarygodność, tak aby potencjalni klienci zatrzymali się właśnie u Ciebie na dłużej.

Zaufane.pl - pozyskuj, zarządzaj i prezentuj opinie

Buduj zaufanie dzięki autentycznym opiniom z narzędziem Zaufane.pl, które ułatwia pozyskiwanie, zarządzanie i prezentowanie recenzji, zwiększając sprzedaż i reputację marki. Jako oficjalny partner Google, zgodny z dyrektywą Omnibus i DSA, oferuje moderację w 26 językach, wspierając ekspansję na rynki zagraniczne. Sprawdź, jak ważny jest marketing opinii w obecnym e-commerce.

Razem na rzecz zrównoważonego rozwoju, czyli partnerstwo Zaufane.pl i Posadzimy.pl

Budowanie zaufania wobec marki stało się kluczowym elementem sukcesu. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w tym procesie są autentyczne opinie klientów, które pełnią rolę społecznego dowodu słuszności. W kontekście coraz większego znaczenia zrównoważonego rozwoju, social proof nabiera dodatkowego wymiaru, pozwalając firmom nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaangażowanie klientów w ESG.

Jak zdobyć opinie o moim sklepie stacjonarnym?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w budowaniu reputacji sklepu oraz przyciąganiu nowych klientów. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zdobycie opinii o Twoim sklepie stacjonarnym.

5 Kluczowych kroków do budowania wiarygodności marki w e-commerce

Budowanie wiarygodności marki jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby opcji, dlatego zaufanie może być decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym artykule przedstawiamy pięć kluczowych kroków, które pomogą firmom zadbać o wizerunek, w tym poprzez zbieranie i publikowanie opinii.

Nowe trendy w marketingu użytkowników: budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez opinie klientów

Wśród trendów w marketingu warto zwrócić uwagę na rolę opinii klientów w kształtowaniu wizerunku marki. Zmieniające się preferencje konsumentów i rozwój technologii cyfrowych wymusiły na firmach przyjęcie nowych strategii, które pozwalają lepiej zrozumieć i wykorzystać głos klientów w procesie budowania marki. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem technik, takich jak marketing szeptany i strategie influencerów.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie