BLOG

Pozytywne opinie klientów - jak je zdobyć?

Sebastian Horoszko

Sebastian Horoszko

grudzień 2021
Pozytywne opinie klientów - jak je zdobyć?

Zdobądź pozytywne opinie w Google

W dzisiejszych czasach nie ma takich firm czy produktów, których nie można by było zrecenzować. Ponadto opinie w Internecie stały się podstawą w budowaniu relacji na płaszczyźnie sprzedawca-klient. Zdobywanie pozytywnych opinii Google to również najkrótsza droga do pozyskania nowych odbiorców. Takie recenzje dają im poczucie dokonania najlepszego wyboru. Jak zatem zdobyć pozytywne opinie dla swojego biznesu? Oto kilka przykładów, dzięki którym dasz możliwość swoim klientom do wyrażenia własnego zdania.

Wyślij klientom prośbę o pozostawienie opinii

Warto wiedzieć, że klient to osoba zabiegana i zajęta na co dzień swoimi sprawami. Nie od razu po otrzymaniu przesyłki czy skorzystaniu z usług zadowolony klient myśli o wystawieniu pozytywnej opinii. Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie recenzji jest po prostu wysłanie stosownej prośby. Po zrealizowaniu zamówienia i upewnieniu się, że zostało ono odebrane przez klienta możesz wysłać maila z uprzejmym zapytaniem o pozostawienie opinii, podzielenie się wrażeniami o produkcie, obsłudze klienta i czasie realizacji zamówienia. Pamiętaj jednak, aby Twoja wiadomość nie była zbyt nachalna. Oto kilka przykładów.

Dzień dobry Pani/Panie XY,

dziękujemy za zakupy i skorzystanie z oferty naszego sklepu *nazwa sklepu*.

Chcielibyśmy poznać Twoje wrażenia i odczucia.

Twoja obiektywna opinia ułatwi podjęcie decyzji innym kupującym.

Dlatego chcielibyśmy prosić o wystawienie nam rzetelnej recenzji.

Aby wystawić opinię, należy kliknąć w poniższy link:

*link do wystawienia opinii*

Pozdrawiam,

*Twoje imię i nazwisko*

*nazwa sklepu internetowego*

Cześć XY,

dziękujemy za skorzystanie z naszych usług.

Twoja opinia i dobre słowo jest dla nas bardzo ważne.

Podziel się swoją opinią na naszym profilu i pomóż rozwinąć nam skrzydła.

*link do wystawienia opinii*

Pozdrawiam,

*Twoje imię i nazwisko*

*nazwa sklepu internetowego*

Dzień dobry Pani/Panie XY,

w związku z rozwojem naszej marki mam ogromna prośbę o wstawienie krótkiej opinii o naszej współpracy:

*link do wystawienia opinii*

Proszę o poświęcenie 3 minut na wstawienie opinii, która będzie przydatna innym w ocenie i wyborze naszej firmy. Bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

*Twoje imię i nazwisko*

*nazwa Twojej marki*

Przy wysyłaniu takich próśb pamiętaj o odpowiednim podpisie. Stopka maila z Twoim imieniem, nazwiskiem i nazwą firmy w zupełności wystarczy. Unikaj natomiast podpisów bezimiennych, czy kolektywnych jak “Zespół + Nazwa Firmy”. To bezosobowe podejście, a tajemnicą poliszynela jest to, że dzisiejsi klienci alergicznie podchodzą do enigmatycznego podejścia.

Pozytywne opinie Google mają ogromną moc. Powyższe gotowe odpowiedzi na opinie z pewnością ułatwią Ci ich zbieranie. Jeśli jednak zdarzy się, że klient wystawił Tobie niezbyt przychylną opinię, to potraktuj ją jako swojego sprzymierzeńca.

Przykład prośby o wystawienie opinii przez naszego klienta - sklepu online born2be.pl

Poproś o opinię na dostarczonym blankiecie

Znasz to uczucie, gdy otwierasz pięknie zapakowane zamówienie? Dbałość o szczegóły świadczy o staranności i poświęceniu. Taki zabieg bardzo często stosowany jest przez sklepy internetowe, ponieważ pozytywnie wpływa na "kupowanie opinii" - zamówienie w oczach klienta zyskuje na jakości. Warto pójść o krok dalej i poprosić od razu o pozostawienie recenzji. W jaki sposób? Dołącz do przesyłki estetyczny blankiecik. Pozyskiwanie opinii w tak miłych okolicznościach na pewno poskutkuje bardzo przychylnymi słowami. Jak powinieneś zadbać o zaangażowanie swoich klientów? Mam dla Ciebie kilka propozycji, które z pewnością poskutkują pozytywną opinią.

Dzień dobry!

Twoje zamówienie jest już u Ciebie! Mamy nadzieję, że jego odkrywanie przyniosło Ci wiele radości i uśmiechu. Podziel się swoimi wrażeniami z innymi. Zeskanuj poniższy kod QR i napisz kilka słów od siebie!

*kod QR*

*Twój podpis*

Hura!

Właśnie otrzymałeś swoje zamówienie! Dziękujemy za zaufanie i zakupy w naszym sklepie. Bardzo chcemy poznać Twoją opinię. Podziel się nią na naszym sklepie internetowym i pomóż innym. Link do opinii znajdziesz w ostatnim mailu.

*Twój podpis*

Cześć!

Cieszymy się, że Twoje zamówienie dotarło do Ciebie. Przed Tobą ostatnia prosta - podziel się z innymi swoją opinią i zyskaj -10% na kolejne zakupy. Szczegóły prześlemy do Ciebie drogą mailową.

*Twój podpis*

Twoje prośby mogą prowadzić do wizytówki Google Moja Firma, strony na Facebooku lub sklepu internetowego. Wybór należy do Ciebie.

Ułatw wystawienie opinii na sklepie online

Do wystawiania opinii na stronie internetowej lub sklepie online trzeba klientów zachęcić. Nie zadbasz o to bez wyeksponowania widgetów i aplikacji służących do wystawiania recenzji. O każdą opinię trzeba walczyć! W tym celu warto postawić na prosty zabieg. Na karcie produktu (najlepiej w widocznym miejscu) umieść informację o możliwości wystawienia opinii. Dla Twoich potencjalnych klientów będzie to skarbnica wiedzy na temat danego przedmiotu. A jak zebrać takie pozytywne opinie Google? Możesz np. pod koniec procesu składania zamówienia poprosić klienta o napisanie krótkiej recenzji i podzielenia się wrażeniami w trakcie robienia zakupów.

Przykład widgetu ułatwiającego pozostawienie opinii na sklepie internetowym naszego klienta selsey.pl

Zaproponuj rabat na kolejne zamówienie

Nic tak nie motywuje do pozostawienia pozytywnych opinii w mapach Google, na sklepie internetowym czy w mediach społecznościowych jak nagrody i profity. Tego właśnie chcą Twoi klienci! Znając już ich potrzeby możesz skupić się na pozyskaniu pozytywnych opinii. Co powiesz na nagrodzenie wiernych i aktywnych klientów niewielkim, nawet kilku procentowym rabatem? Gwarantuję Ci, że Twoje opinie w Google Maps są tego warte. W pierwszej kolejności upewnij się, że zamówienie zostało odebrane przez klienta, a później działaj. Wyślij do niego zachęcającą wiadomość i czekaj, aż pozytywne opinie w Google będą rosły w siłę!

Przykład rabatu za wystawienie opinii w Google na sklepie naszego klienta darymex.pl

Wprowadź system lojalnościowy

System lojalnościowy to znakomity pomysł, który w dużym stopniu przyczynia się do zbierania pozytywnych opinii. Dobrze opracowany i wdrożony może nie tylko zaowocować w przychylne recenzje od klientów, ale również zwiększyć sprzedaż i świadomość marki. Dzięki niemu stworzysz także grono stałych i powracających klientów. Program lojalnościowy, taki jak jest dostępny np. na Booking.com opiera się na każdej dokonanej rezerwacji. Ty możesz nieco go zmodyfikować i zaproponować swoim klientom punkty za każdą kolejną opinię! Realny zysk dla konsumentów może przełożyć się na rabat na kolejne zakupy. Pamiętaj jednak, aby Twoi klienci wystawiali opinie Google tylko do tych produktów, które faktycznie zamówili.

 

Program lojalnościowy za opinie - miastowlosow.pl

Jak odpowiadać na pozytywne opinie Google?

Niewątpliwie na samym początku warto zadać sobie pytanie: po co odpowiadać na pozytywne opinie? Skoro Twoi klienci do Ciebie powrócili z przychylną wiadomością, to nie pozostawiaj ich bez odpowiedzi. Takie rozwiązanie świadczy dobrze o Tobie i Twojej marce. W oczach potencjalnych klientów będziesz firmą, która dba o użytkowników także po sfinalizowaniu zamówienia.

Jak odpowiedzieć na opinie Google? Przede wszystkim różnorodnie. Przygotuj sobie kilka szablonów odpowiedzi, które będziesz zmieniać pod względem zamówionych produktów, wykonanych usług itd. Najlepiej bezpośrednio podziękować swoim klientom słowami typu:

Bardzo dziękujemy za pozytywną opinię (...)

Miło nam, że nasza usługa spotkała się z tak ciepłym przyjęciem (...)

Jesteśmy bardzo wdzięczni za tak pozytywną opinię (...)

Doceniamy, że nasze produkty zyskały Twoje uznanie (...)

Możesz także wyrazić nadzieję o ponownych zakupach lub skorzystaniu z Twoich usług. Pamiętaj jednak, aby Twoja odpowiedź była szczera, a nie przesłodzona. Przykładowe gotowe pozytywne komentarze do opinii możesz dowolnie zmieniać.

Skorzystaj z doświadczenia firmy zarządzającej opiniami

Nikt nie wie o pozytywnych opiniach więcej niż firmy, które zajmują się zarządzaniem recenzji. Profesjonalna obsługa opinii jest bardzo ważna z wielu powodów. Przede wszystkim taki stały monitoring i wdrażanie rozwiązań, które faktycznie działają będą skutkować znacznie większą liczbą opinii. Nawet jeśli wśród nich trafią się negatywne opinie, to nie masz się o co martwić. Nie ma takiej marki, która nie zmaga się z takimi recenzjami. Jednak doświadczone firmy zarządzające opiniami doskonale wiedzą jak sobie z nimi radzić, i jak wybić się na tle konkurencji. Dodatkowo system zarządzania opiniami zapewnia autentyczność wypowiedzi - będą one wystawione przez Twoich prawdziwych klientów, a nie nieuczciwe osoby. Tym samym to właśnie Twoi klienci będą Twoją najlepszą reklamą. Oszczędź sobie czas i ułatw prowadzenie biznesu w Internecie - skontaktuj się z nami!

Zminimalizuj negatywne opinie pozytywnymi!

Pozytywne opinie Google Maps wpływają na widoczność danego serwisu w wynikach wyszukiwania. Podnosi to jego pozycję i wizerunek firmy. Warto zatem zadbać o jakość pozytywnych opinii w wyszukiwarce Google. Im przychylniej poprosisz o pozytywną opinię, tym bardziej możesz się jej spodziewać na sklepie czy wizytówce Google Maps. Pokaż, że Twój biznes jest na wyższym poziomie niż Twoja konkurencja. I nie martw się negatywnymi opiniami - pozytywne komentarze bez wątpienia zminimalizują ich pojawianie się.

Pozytywne opinie - podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że pozytywne opinie w Internecie są ogromną wartością dla każdej marki. Ważne jest zatem, aby nie tylko ubiegać się o przychylne recenzje, ale również umieć właściwie na nie reagować. Ten artykuł posłuży Ci jako cenna wskazówka, która Tobie - przedsiębiorcy w sieci - wskaże co masz zrobić, aby zyskać więcej pozytywnych opinii. Przeczytaj go uważnie, mając na względzie przede wszystkim oczekiwania i wymagania swoich klientów. Dokładne zrozumienie ich potrzeb pozwoli Ci podnieść jakość usług i oferować jeszcze lepsze produkty.

Marketing opinii w branży HoReCa

Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!

Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?

Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?

Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.

Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?

Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.

3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro

Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie