BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B - co może pójść nie tak?
Ostatnie lata nie były łatwe dla handlu międzynarodowego. Pandemia znacząco utrudniła transport. Wojna w Ukrainie również odbiła się na światowej gospodarce. Sytuacja jednak powoli zaczyna się stabilizować. W pierwszym półroczu 2022 roku polski eksport zanotował 21% wzrost. Można więc zauważyć, że głodni rozwoju przedsiębiorcy zaczynają ze zdwojoną siłą realizować swoje strategie cross-border. Również ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B mocno się rozwija. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej już 25% firm B2B prowadzi eksport online. Jeżeli jeszcze nie należysz do tego grona, warto żebyś już teraz zaczął swoje działania cross-border. Jednak zanim to zrobisz, dobrze się do tego przygotuj. Zacznij od lektury tego artykułu. Dzięki niemu unikniesz najczęstszych błędów ekspansji zagranicznej e-Commerce B2B.
Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?
Warto pozyskiwać opinie od klientów w Google Moja. Warto też być użytkownikiem programu oceny produktowej. Dzięki temu klienci sklepu mogą nie tylko trafić na stronę naszego sklepu z pozycji wyszukiwarki, ale również błyskawicznie zapoznać się z recenzjami produktu, którym się interesują.Sprawdzić, jakie towary danego sprzedawcy są najwyżej oceniane i znajdują się w bezwzględnym “top” sklepu online. Google - w trosce o dobro konsumentów oraz porządek w przestrzeni online na bieżąco weryfikuje i poszerza regulamin publikowania recenzji i zarządzania nią. Przyjrzyjmy się z bliska, jak będzie wyglądać zbliżająca się aktualizacja „Zasad dotyczące ocen produktów”.
Kupuj opinie - wydatki na kary i negatywna reputacja gratis!
Marketing opinii odgrywa dziś kluczową rolę w prowadzeniu owocnego biznesu e-commerce, ale nie tylko e-commerce. Można śmiało powiedzieć, że opinie w sieci - o produktach i usługach, mają porównywalną siłę rażenia do polecenia bliskiego kolegi, przyjaciela, czy kogoś z rodziny. Ufamy bliskim nam osobom, wierzymy że polecą nam dobre usługi, na których się nie zawiedziemy. Podobną pewność i zaufanie mamy do użytkowników Internetu, którzy już wcześniej przed nami korzystali z oferty danego sklepu i robili zakupy na konkretnej stronie internetowej, w sklepie online. Warto jednak pamiętać, że podstawą w marketingu rekomendacji jest szczerość i autentyczność. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, którego kusi kupowanie opinii i chcesz zrobić ten krok, dobrze się zastanów! Może to cię wiele kosztować.
Jak obsługiwać polskich klientów na Allegro?
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie i na świecie. Jeśli chcesz wyjść ze swoim biznesem poza granice Czech, to właśnie Polska może okazać się najlepszym pierwszym krokiem. Bliskość kulturowa i dostęp do najpopularniejszej w Polsce platformy sprzedażowej, jaką jest Allegro, mogą ułatwić Ci zadanie. Ale czy wiesz, jak przekonać do siebie polskich klientów?
Wiadomości Google Moja Firma vs Chatboty. Czego potrzebuje Twoja firma?
W ostatnich artykułach skupiliśmy się na znaczeniu marketingu rekomendacji. Dzisiaj chcielibyśmy nawiązać do wartości jaką niesie sprawna komunikacja z klientem i właściwy dobór komunikatora. Decydując się na odpowiednie narzędzia komunikacji sukces masz w kieszeni! Warto porównać dwie popularne metody komunikacji z klientami: Wiadomości Google Moja Firma oraz chatboty. Ale jak wybrać tę lepszą? Oto krótki przegląd obu rozwiązań.
Wiadomości Google Moja Firma to funkcja, która pozwala na bezpośredni kontakt między użytkownikami a przedsiębiorstwem – dzięki niej klienci mogą szybko uzyskać informacje o firmie lub zadawać pytania na temat usług czy produktów.
Z kolei chatboty to programy komputerowe, które automatycznie odpowiadają na wiadomości od klientów za pomocą sztucznej inteligencji. Obie opcje mają swoje plusy i minusy, ale którą powinieneś wybrać dla swojej firmy? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!
Recenzje online i ich znaczenie w procesie decyzyjnym klientów
W dobie cyfryzacji i powszechnego dostępu do informacji, recenzje online stają się coraz bardziej istotnym elementem wpływającym na proces decyzyjny klientów. Wprowadzenie produktu czy usługi na rynek nie gwarantuje już sukcesu komercyjnego – to opinie innych użytkowników często stanowią kluczowy czynnik przyciągający potencjalnych nabywców.
Dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu zjawisku oraz zrozumieć jego mechanizmy działania, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez internetowe kanały komunikacji. W niniejszym artykule przedstawione zostaną najważniejsze aspekty dotyczące roli recenzji online w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Omówione zostaną również metody badawcze stosowane w analizie tego typu źródeł informacji oraz zaprezentowany zostanie model opisujący funkcjonowanie tego rodzaju ocen jako narzędzi oddziaływania na zachowania konsumenckie.
Negatywne opinie - jak sobie z nimi radzić i przekuć je w szansę?
W dzisiejszych czasach każda firma musi być przygotowana na to, że nieuniknione są negatywne recenzje w Internecie. Czy odnoszą się one do jakości produktów, usług czy obsługi klienta – nie ma przedsiębiorstwa, które byłoby wolne od krytyki. Wiemy jednak, że warto zwrócić uwagę na te komentarze i potraktować je jako szansę na rozwój naszego biznesu. Właśnie dlatego chcemy podzielić się z Wami poradami dotyczącymi tego, jak radzić sobie z negatywnymi recenzjami Google: przekształć krytykę w szansę.
Jak przekształcić recenzje online w cenne źródło informacji dla Twojej firmy?
W dobie cyfrowej transformacji, gdzie internet stał się nieodłącznym elementem funkcjonowania większości przedsiębiorstw, recenzje online zyskują na coraz większym znaczeniu. Istotne jest więc zapoznanie się z metodami przekształcania tych opinii w wartościowe źródło informacji o potrzebach klientów. Z wypowiedzi klientów możemy też wyciągnąć pouczające wnioski. Analizując treść recenzji zorientować się, co możemy zmienić i naprawić w pracy i w działalności naszego biznesu - to ogromny krok w stronę rozwoju.