BLOG

Jak wykorzystać do pozycjonowania wszystkie możliwości Google?

Jak wykorzystać do pozycjonowania wszystkie możliwości Google?

Branża e-commerce od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nią zmieniają się nawyki użytkowników; jest to dla wielu firm zarówno ogromna szansa, jak i zagrożenie. Popyt niesie za sobą podaż, zwiększając tym samym konkurencję na rynku. Coraz więcej firm korzysta z usług SEO i rozwija swoją stronę internetową zgodnie z zaleceniami Google. Musisz więc skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie oferuje najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka, by zwiększać ruch organiczny na swojej stronie „kosztem” konkurencji – w przeciwnym wypadku sytuacja może się odwrócić i to Twoja domena straci na widoczności.

Czy dane strukturalne wpływają na pozycje?

Zgodnie z wypowiedziami pracowników Google dane strukturalne (w formacie schema.org) mają wpływ na pozycję strony w sposób pośredni. Oznacza to, że choć samo dodanie odpowiednich znaczników nie powinno mieć przełożenia w rankingu na poszczególne frazy, tak ich treść już może. W szczególności dotyczy to elementów powiązanych z targetowaniem odbiorców, np. oznaczenia LocalBusiness dla firm lokalnych. Przykładowo: samo określenie w danych strukturalnych miasta, w którym znajduje się dany biznes jako Poznań nie pomoże w walce o pozycje na frazę „sklep obuwniczy”, ale na „sklep obuwniczy Poznań” – ze względu na zwiększenie powiązania z miejscem – już może.

Dodatkowo, to właśnie dane strukturalne pomagają zdobyć najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania – tzw. „pozycję zero”. Pozycja zero to wyróżniony fragment (featured snippet) znajdujący się na samej górze wyników wyszukiwania. Zawiera fragment treści odpowiadający bezpośrednio zapytaniu, a także tytuł i link do strony, z której został on zaciągnięty:

Warto jednak pamiętać, że odpowiednie znaczniki nie są gwarancją wyróżnienia. Google zwraca przede wszystkim uwagę na wysokiej jakości, tematyczny content nastawiony na użytkowników i ich zapytania, a dane strukturalne pomagają jedynie zrozumieć kontekst tych treści. Jeśli jednak zarówno Ty, jak i Twoi konkurenci macie pasujące i „równie dobre” treści, to właśnie odpowiednie ich oznaczenie może zadecydować, która ze stron wyświetli się na szczycie pierwszej strony.

Zwiększ CTR i wyróżnij stronę w wyszukiwarce

Aby wyróżnić się w Google, nie wystarczy zadbać tylko o wysokie pozycje. Należy zwrócić uwagę także na wszystkie elementy, które przyciągają uwagę użytkownika i zachęcają go do wejścia na Twoją stronę – nawet jeśli nie znajduje się ona na samej górze wyników wyszukiwania.

Pierwszym elementem, o który warto zadbać, są odpowiednie meta tagi, nastawione bezpośrednio na zapytania użytkowników i utwierdzające ich w przekonaniu, że na Twojej stronie znajdą to, czego szukają. Meta tagi powinny być dostosowane do pytań, które użytkownik może sobie zadawać, gdy wpisze określoną frazę w wyszukiwarce. W zależności od branży i systemu, który wykorzystujesz, warto także rozważyć wdrożenie emotikon w meta description. Wyniki wyszukiwania są dość monochromatyczne i każdy element, który wyróżnia się kolorem, przyciąga uwagę, zwiększając szansę na wejście:

Kolorem (i nie tylko) wyróżnia się także inny ważny element wyników wyszukiwania: opinie. Są one obecnie jednym z ważniejszych czynników wpływających na zachowania użytkowników sklepów internetowych i dlatego należy je koniecznie zaimplementować na każdej podstronie produktowej.

Z punktu widzenia sprzedaży oceny produktów są pomocne w kilku kluczowych aspektach:

1. Opinie zwiększają ruch

Jak w przypadku emotikon w meta tagach – opinie są przyciągającym uwagę, złotym elementem wyników wyszukiwania, a dodatkowo, przy większej ilości recenzji, już z poziomu wyszukiwarki sugerują użytkownikowi, że dany produkt jest “sprawdzony”. Google w przypadku niektórych fraz zaczyna przypominać serwisy aukcyjne, w których liczą się nie tylko pozycje i trafność, ale także ilość i wysokość ocen użytkowników, które mogą budować przewagę Twojego sklepu, nawet w przypadku niższych pozycji:

2. Opinie zwiększają konwersję

Każdy, kto robił zakupy w internecie wie, jak ważne dla biznesu jest zaufanie ze strony klientów. Rzetelne i opisowe recenzje potrafią takie zaufanie zbudować – użytkownikom dużo łatwiej przychodzi robienie zakupów (szczególnie dużych) w momencie, gdy istnieje social proof danego sklepu. Dlatego opinie powinny być widoczne także na stronie – to właśnie one utwierdzają klienta w przekonaniu o bezpieczeństwie zakupów, zwiększając konwersję i wartość koszyka.

3. Opinie generują content na stronie

Z perspektywy wyszukiwarki ważne jest zachowanie świeżości produktów i strony – recenzje pisane przez użytkowników w tym pomagają. Nie tylko zwiększają rozmiar strony i ilość treści, które się na nich znajdują, ale także gwarantują, że oferty są aktualne, nawet w momencie, gdy np. opis produktu nie był aktualizowany od kilku miesięcy czy nawet lat. Jest to więc darmowy content, z którego należy korzystać i budować na nim potencjał do dalszych wzrostów sprzedaży.

Pozostaje więc pytanie, jak należy zaimplementować taki moduł opinii i ocen na stronie? Sposobów jest wiele, jednak najbezpieczniejszym jest skorzystanie z gotowych rozwiązań, jakie oferuje Zaufane.pl. To sprawdzony system poparty prawdziwymi referencjami otrzymanymi od zadowolonych klientów. Co więcej, posiadają gotowe integracje ze zdecydowaną większością systemów do zarządzania treścią, które są dostępne na polskim rynku, dzięki czemu instalacja odpowiednich modułów jest prosta i szybka, a Twoja strona praktycznie od razu jest gotowa na zbieranie opinii od zadowolonych użytkowników. Sam system charakteryzuje się dużą elastycznością, co pozwala dopasować go do praktycznie każdej branży i rodzaju strony – niezależnie od tego, czy jest to klasyczne e-commerce, czy lokalna strona usługowa.

Z mojej perspektywy jednak jednym z najważniejszych elementów systemu Zaufane.pl jest zabezpieczenie strony przed sztucznie generowanymi negatywnymi opiniami, czy innymi atakami ze strony konkurencji, które mają na celu zaniżanie faktycznej oceny produktu – a co za tym idzie, w nieuczciwy sposób pogarszają ruch i konwersję w Twoim sklepie. Dzięki autorskim rozwiązaniom Zaufane.pl będziesz w stanie zabezpieczyć się przed sztucznymi opiniami, a w przypadku prawdziwych, negatywnych opinii rozpocząć prywatną rozmowę z klientem, aby ustalić źródło problemu i działać w kierunku jego rozwiązania.

Kamil Górecki, Specjalista SEO International, Grupa iCEA 

Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?

Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!

Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online

Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.

Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji

Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.

Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów

Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!

Jak dotrzeć do klientów za granicą?

Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!

Efekt ROPO a marketing opinii

ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie