BLOG
5 powodów dla których RODO negatywnie wpływa na doświadczenia zakupowe Twoich klientów

Czy Twój program CX jest gotowy na rozporządzenie RODO?
Obecnie rozporządzenie RODO pojawia się na każdym kroku i występuje także w rozmowach dyrektorów działu marketingu. Nie jest to nic zaskakującego. Jednak co ciekawe, wiele firm nadal jest całkowicie nieprzygotowanych do nowego rozporządzenia, które w rzeczywistości obowiązuje od 1995 roku.
Czy pamiętasz, jak wyglądał Internet w 1995 roku? Prawdopodobnie w tamtych czasach nikt nie spodziewał się nowoczesnych urządzeń oraz specjalistycznych programów do obsługi klienta, które polegają na plikach cookie i pikselach śledzących każdy ruch klienta.
Co oznacza nowe rozporządzenie RODO dla właścicieli firm?
Zaufanie klienta na pierwszym miejscu
Przede wszystkim nowe rozporządzenie RODO rozwiązuje problem niechlujnego zarządzania danymi klientów. Do tej pory nawet największe firmy z ogromną ilością klientów gromadziły dane każdej osoby, która miała jakikolwiek kontakt z firmą. RODO rozwiązuje ten problem, a nieprzestrzeganie zasad ochrony danych wiąże się ogromnymi karami pieniężnymi – i nie tylko. Dzięki temu dane klientów są bezpieczne.
Program CX za zgodą klienta
Bez danych klienta nie jest możliwe posiadanie programu CX. Nowe zasady RODO jasno wskazują, że dla pozyskania danych niezbędna jest osobista zgoda. Jeśli Twoja firma nie będzie posiadała zgody na przechowywanie danych klientów będzie miała spore kłopoty zarówno finansowe, jak i prawne.
Przejrzyste rozwiązania
Wielu właścicieli firm jest przerażonych przejrzystością, jednak to kolejny zapis rozporządzenia RODO. Im lepiej zarządzasz danymi klientów w różnych działach, tym bardziej widoczne będzie wykorzystanie danych. W ten sposób RODO oferuje wyjątkową możliwość dostosowania międzyfunkcyjnego.
Zwrot danych klienta
W świetle obecnego prawa oraz obowiązujących zasad RODO jeśli klient zażąda swoich danych, Ty jako firma masz obowiązek spełnić żądanie. Dla wielu firm, w których przechowuje się dane w różnych lokalizacjach to koszmar. Dlatego też warto zadbać o scentralizowaną bazę danych pozwalającą usprawnić pracę księgowości czy obsługi klienta.
‘Brak subskrypcji’ oznacza ‘brak subskrypcji’
“Prawo do bycia zapomnianym” – ten zapis w rozporządzeniu RODO obecnie oznacza dokładnie to, co powinien oznaczać. Jeszcze przed wprowadzeniem zmian w rozporządzeniu, gdy klient klikał przycisk “anuluj subskrybcję” w rzeczywistości nie był usuwany z systemu, lecz wyłącznie z otrzymywania przyszłych wiadomości e-mail.
Chociaż nowe rozporządzenie RODO, które weszło w życie 25 maja 2018 r. wzbudziło sporo kontrowersji oraz wywołało niemałe zamieszanie, w szczególności wśród firm, to w rzeczywistości zasady te są korzystne dla klientów.
Gwiazdki w kampanii produktowej PLA? Poznaj nasze rozwiązanie!
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż? Bez wątpienia doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie będą reklamy produktowe PLA. Warto jednak wyjść naprzeciw potencjalnym klientom, a tym samym wyprzedzić konkurencję dodając do kampanii produktowych wyróżniające złote gwiazdki.
Dlaczego opinie w Google mają znaczenie? Wpływ recenzji klientów na Twoją firmę
W dzisiejszych czasach, gdzie Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, coraz bardziej zależy nam na tym, co inni mają do powiedzenia na temat produktów czy usług. Dlatego właśnie recenzje Google odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu reputacji i sukcesu Twojej firmy.
Nowy widget Zaufane.pl – opinie, które sprzedają
Nowy widget opinii od Zaufane.pl to narzędzie, które w prosty i efektowny sposób pozwala wyświetlać zweryfikowane opinie klientów bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Dzięki dodatkowym funkcjom – takim jak tłumaczenie treści, inteligentne podpowiadanie oraz ranking pomocności opinii – staje się on nie tylko elementem budującym wiarygodność marki, ale też realnym wsparciem w procesie sprzedaży.
Pozycjonowanie lokalne – dlaczego lokalne SEO jest ważne dla firm usługowych?
Pozycjonowanie lokalne to działania, które mają pomóc użytkownikom szukającym danej usługi dotrzeć do interesującej ich firmy w pobliżu miejsca, w którym aktualnie się znajdują. Kluczowym elementem lokalnego SEO jest odpowiednia strategia. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że ten rodzaj pozycjonowania sklepu czy strony internetowej jest skierowany do firm usługowych i handlowych. Korzystając z podpowiedzi w organicznych wynikach wyszukiwania użytkownicy są w stanie zebrać dane dotyczące sklepów stacjonarnych, restauracji, hoteli, gabinetów lekarskich czy zakładów usługowych.
Autentyczne opinie klientów? Dodaj zdjęcia!
Opinie klientów to jedno z najważniejszych narzędzi budowania zaufania w e-commerce. Ale co jeśli powiemy Ci, że możesz pójść o krok dalej i zacząć zbierać opinie ze zdjęciami – autentyczne, wiarygodne i przyciągające wzrok?
Od opinii do wyników — jak lepiej wykorzystywać dane w e-commerce
E-commerce to nie tylko sztuka sprzedaży, ale przede wszystkim sztuka analizy danych i wyciągania wniosków. W natłoku informacji, wskaźników i ocen kluczowe staje się umiejętne połączenie tych elementów w jedną, skuteczną strategię rozwoju. Dlatego coraz więcej firm inwestuje nie tylko w reklamy, ale też w narzędzia analityczne, automatyzację i budowanie reputacji.
Nowe funkcje Zaufane.pl
W Zaufane.pl wprowadziliśmy nowe funkcje, które pomagają nie tylko zbierać opinie, ale sprawiają, że stają się one wartościowym elementem komunikacji, budowania zaufania i optymalizacji procesów.