BLOG

5 powodów dla których RODO negatywnie wpływa na doświadczenia zakupowe Twoich klientów

5 powodów dla których RODO negatywnie wpływa na doświadczenia zakupowe Twoich klientów

Czy Twój program CX jest gotowy na rozporządzenie RODO?

Obecnie rozporządzenie RODO pojawia się na każdym kroku i występuje także w rozmowach dyrektorów działu marketingu. Nie jest to nic zaskakującego. Jednak co ciekawe, wiele firm nadal jest całkowicie nieprzygotowanych do nowego rozporządzenia, które w rzeczywistości obowiązuje od 1995 roku.

Czy pamiętasz, jak wyglądał Internet w 1995 roku? Prawdopodobnie w tamtych czasach nikt nie spodziewał się nowoczesnych urządzeń oraz specjalistycznych programów do obsługi klienta, które polegają na plikach cookie i pikselach śledzących każdy ruch klienta.

Co oznacza nowe rozporządzenie RODO dla właścicieli firm?

Zaufanie klienta na pierwszym miejscu

Przede wszystkim nowe rozporządzenie RODO rozwiązuje problem niechlujnego zarządzania danymi klientów. Do tej pory nawet największe firmy z ogromną ilością klientów gromadziły dane każdej osoby, która miała jakikolwiek kontakt z firmą. RODO rozwiązuje ten problem, a nieprzestrzeganie zasad ochrony danych wiąże się ogromnymi karami pieniężnymi – i nie tylko. Dzięki temu dane klientów są bezpieczne.

Program CX za zgodą klienta

Bez danych klienta nie jest możliwe posiadanie programu CX. Nowe zasady RODO jasno wskazują, że dla pozyskania danych niezbędna jest osobista zgoda. Jeśli Twoja firma nie będzie posiadała zgody na przechowywanie danych klientów będzie miała spore kłopoty zarówno finansowe, jak i prawne.

Przejrzyste rozwiązania

Wielu właścicieli firm jest przerażonych przejrzystością, jednak to kolejny zapis rozporządzenia RODO. Im lepiej zarządzasz danymi klientów w różnych działach, tym bardziej widoczne będzie wykorzystanie danych. W ten sposób RODO oferuje wyjątkową możliwość dostosowania międzyfunkcyjnego.

Zwrot danych klienta

W świetle obecnego prawa oraz obowiązujących zasad RODO jeśli klient zażąda swoich danych, Ty jako firma masz obowiązek spełnić żądanie. Dla wielu firm, w których przechowuje się dane w różnych lokalizacjach to koszmar. Dlatego też warto zadbać o scentralizowaną bazę danych pozwalającą usprawnić pracę księgowości czy obsługi klienta.

‘Brak subskrypcji’ oznacza ‘brak subskrypcji’

“Prawo do bycia zapomnianym” – ten zapis w rozporządzeniu RODO obecnie oznacza dokładnie to, co powinien oznaczać. Jeszcze przed wprowadzeniem zmian w rozporządzeniu, gdy klient klikał przycisk “anuluj subskrybcję” w rzeczywistości nie był usuwany z systemu, lecz wyłącznie z otrzymywania przyszłych wiadomości e-mail.

Chociaż nowe rozporządzenie RODO, które weszło w życie 25 maja 2018 r.  wzbudziło sporo kontrowersji oraz wywołało niemałe zamieszanie, w szczególności wśród firm, to w rzeczywistości zasady te są korzystne dla klientów.

Nowe funkcje Zaufane.pl

W Zaufane.pl wprowadziliśmy nowe funkcje, które pomagają nie tylko zbierać opinie, ale sprawiają, że stają się one wartościowym elementem komunikacji, budowania zaufania i optymalizacji procesów.

Jak zdobyć pozytywne opinie klientów? Prośba o wystawienie opinii

W dzisiejszych czasach nie ma takich firm czy produktów, których nie można by było zrecenzować. Ponadto opinie w Internecie stały się podstawą w budowaniu relacji na płaszczyźnie sprzedawca-klient. Zdobywanie pozytywnych opinii Google to również najkrótsza droga do pozyskania nowych odbiorców. Takie recenzje dają im poczucie dokonania najlepszego wyboru. Jak zatem zdobyć pozytywne opinie dla swojego biznesu? Oto kilka przykładów, dzięki którym dasz możliwość swoim klientom do wyrażenia własnego zdania.

Co to jest rich snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych

Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych.

Wizytówka Google Moja Firma - optymalizacja

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.

Jak odpowiedzieć na pozytywne opinie Google? [20 przykładów]

Opinie użytkowników coraz częściej są elementem decydującym podczas ścieżki zakupowej. Już teraz warto zdać sobie sprawę z tego, że to zjawisko w Internecie każdego dnia rośnie w siłę, więc nie trzeba przed nim uciekać. Prowadząc biznes w sieci jako przedsiębiorca chcesz, aby Twoja firma zbierała same pozytywne opinie. I słusznie! Nie ma w tym nic złego - negatywne opinie choć się pojawiają, to nie radują tak jak dobre recenzje klientów. W tym artykule przedstawię Ci jak odpowiedzieć na opinie Google, aby pomóc Twojej firmie. Sformułuję również 20 przykładów odpowiedzi, które mają znaczenie w wyszukiwarce Google i oczach potencjalnych klientów.

Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?

Zjawisko Back to School w e-commerce to jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. Warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie!

Dropshipping – co to jest i jak zacząć?

Sklepy działające w modelu dropshipping to trend, który opanował już niemal cały świat. To bardzo wygodny sposób na rozpoczęcie sprzedaży online przy niewielkim nakładzie finansowym. Czym dokładnie jest dropshipping i co zrobić, aby zacząć na nim zarabiać? Sprawdź to w naszym artykule!

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie