BLOG
5 powodów dla których RODO negatywnie wpływa na doświadczenia zakupowe Twoich klientów
Czy Twój program CX jest gotowy na rozporządzenie RODO?
Obecnie rozporządzenie RODO pojawia się na każdym kroku i występuje także w rozmowach dyrektorów działu marketingu. Nie jest to nic zaskakującego. Jednak co ciekawe, wiele firm nadal jest całkowicie nieprzygotowanych do nowego rozporządzenia, które w rzeczywistości obowiązuje od 1995 roku.
Czy pamiętasz, jak wyglądał Internet w 1995 roku? Prawdopodobnie w tamtych czasach nikt nie spodziewał się nowoczesnych urządzeń oraz specjalistycznych programów do obsługi klienta, które polegają na plikach cookie i pikselach śledzących każdy ruch klienta.
Co oznacza nowe rozporządzenie RODO dla właścicieli firm?
Zaufanie klienta na pierwszym miejscu
Przede wszystkim nowe rozporządzenie RODO rozwiązuje problem niechlujnego zarządzania danymi klientów. Do tej pory nawet największe firmy z ogromną ilością klientów gromadziły dane każdej osoby, która miała jakikolwiek kontakt z firmą. RODO rozwiązuje ten problem, a nieprzestrzeganie zasad ochrony danych wiąże się ogromnymi karami pieniężnymi – i nie tylko. Dzięki temu dane klientów są bezpieczne.
Program CX za zgodą klienta
Bez danych klienta nie jest możliwe posiadanie programu CX. Nowe zasady RODO jasno wskazują, że dla pozyskania danych niezbędna jest osobista zgoda. Jeśli Twoja firma nie będzie posiadała zgody na przechowywanie danych klientów będzie miała spore kłopoty zarówno finansowe, jak i prawne.
Przejrzyste rozwiązania
Wielu właścicieli firm jest przerażonych przejrzystością, jednak to kolejny zapis rozporządzenia RODO. Im lepiej zarządzasz danymi klientów w różnych działach, tym bardziej widoczne będzie wykorzystanie danych. W ten sposób RODO oferuje wyjątkową możliwość dostosowania międzyfunkcyjnego.
Zwrot danych klienta
W świetle obecnego prawa oraz obowiązujących zasad RODO jeśli klient zażąda swoich danych, Ty jako firma masz obowiązek spełnić żądanie. Dla wielu firm, w których przechowuje się dane w różnych lokalizacjach to koszmar. Dlatego też warto zadbać o scentralizowaną bazę danych pozwalającą usprawnić pracę księgowości czy obsługi klienta.
‘Brak subskrypcji’ oznacza ‘brak subskrypcji’
“Prawo do bycia zapomnianym” – ten zapis w rozporządzeniu RODO obecnie oznacza dokładnie to, co powinien oznaczać. Jeszcze przed wprowadzeniem zmian w rozporządzeniu, gdy klient klikał przycisk “anuluj subskrybcję” w rzeczywistości nie był usuwany z systemu, lecz wyłącznie z otrzymywania przyszłych wiadomości e-mail.
Chociaż nowe rozporządzenie RODO, które weszło w życie 25 maja 2018 r. wzbudziło sporo kontrowersji oraz wywołało niemałe zamieszanie, w szczególności wśród firm, to w rzeczywistości zasady te są korzystne dla klientów.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!
Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”
Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!