BLOG
Blog o opiniach w Internecie | Zaufane.pl
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
Kalendarium eventów e-commerce wrzesień - grudzień 2023 r. Gdzie można nas spotkać?
Branża e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się przestrzeni. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Z dnia na dzień mamy do czynienia z nowymi trendami, nowymi narzędziami, które możemy wdrażać w codziennej pracy w handlu. Życie e-commerce jest bardzo intensywne. My w Zaufane.pl od samego początku istnienia naszej firmy trzymamy rękę na pulsie. Z nadzieją i ogromną ciekawością spoglądamy na wszelkiego rodzaju nowinki. Chcemy się dzielić pasją i doświadczeniem. Nie pomijamy żadnego trendu, w którym warto zainteresować się bliżej. Nieodłącznym elementem naszej działalności jest obecność na targach i eventach branżowych. Zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Jesień to zawsze najgorętszy okres i dzieje się naprawdę dużo. Przedstawiamy małą ściągę, gdzie będziemy obecni tej jesieni i na jakich eventach możecie nas spotkać i porozmawiać o mocy żółtych gwiazdek i potencjale marketingu rekomendacji.
Sprzedaż internetowa w Polsce – najważniejsze kwestie prawne
Prowadzenie sprzedaży internetowej na rynku zagranicznym może wiązać się z wyzwaniami prawnymi. Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej jest w pewnym stopniu ujednolicona, ale zawsze warto zwrócić na szczegóły. W tym artykule omówimy najważniejsze kwestie prawne na które należy zwrócić uwagę prowadząc
sprzedaż w Polsce.
Co warto wiedzieć zanim rozpoczniesz pozyskiwanie recenzji online?
Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz jak najbardziej rozwijać się w branży e-commerce, będąc jednocześnie świadomym konkurencji na rynku? Marketing rekomendacji to dziś przestrzeń, która może pomóc tobie być bliżej klienta i rozwijać się na arenie międzynarodowej, pozyskując atrakcyjne lidy każdego dnia! Zanim jednak zaczniesz wdrażać marketing rekomendacji, a przede wszystkim Zanim wybierzesz odpowiednie narzędzie, które pomoże Ci w takim pozyskiwaniu opinii. Przeczytaj o czym warto pamiętać, zanim zaczniesz wchodzić w marketing opinii pełną parą.
Monitorowanie recenzji - dlaczego warto trzymać rękę na pulsie?
W poprzednich artykułach powiedzieliśmy sobie wiele, na temat wartości jaką niosą opinię o sklepie internetowym i wdrożenie marketingu recenzji w swoim sklepie online. Dzisiaj, chcemy przeznaczyć artykuł na przedstawienie zasad optymalizacji i zarządzania pozyskanymi już recenzjami online. Wyzwaniami związanymi z zarządzaniem recenzjami online są rosnące oczekiwania konsumentów, różnorodność platform umożliwiających publikowanie ocen. Aby przezwyciężyć te trudności i osiągnąć sukces, menedżerowie muszą odpowiednio reagować na komentarze oraz wykorzystywać narzędzia dostępne do monitorowania ich aktywności.
Ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B - co może pójść nie tak?
Ostatnie lata nie były łatwe dla handlu międzynarodowego. Pandemia znacząco utrudniła transport. Wojna w Ukrainie również odbiła się na światowej gospodarce. Sytuacja jednak powoli zaczyna się stabilizować. W pierwszym półroczu 2022 roku polski eksport zanotował 21% wzrost. Można więc zauważyć, że głodni rozwoju przedsiębiorcy zaczynają ze zdwojoną siłą realizować swoje strategie cross-border. Również ekspansja zagraniczna w e-Commerce B2B mocno się rozwija. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej już 25% firm B2B prowadzi eksport online. Jeżeli jeszcze nie należysz do tego grona, warto żebyś już teraz zaczął swoje działania cross-border. Jednak zanim to zrobisz, dobrze się do tego przygotuj. Zacznij od lektury tego artykułu. Dzięki niemu unikniesz najczęstszych błędów ekspansji zagranicznej e-Commerce B2B.
Google: Aktualizacja zasad oceny produktowej. Co się zmienia?
Warto pozyskiwać opinie od klientów w Google Moja. Warto też być użytkownikiem programu oceny produktowej. Dzięki temu klienci sklepu mogą nie tylko trafić na stronę naszego sklepu z pozycji wyszukiwarki, ale również błyskawicznie zapoznać się z recenzjami produktu, którym się interesują.Sprawdzić, jakie towary danego sprzedawcy są najwyżej oceniane i znajdują się w bezwzględnym “top” sklepu online. Google - w trosce o dobro konsumentów oraz porządek w przestrzeni online na bieżąco weryfikuje i poszerza regulamin publikowania recenzji i zarządzania nią. Przyjrzyjmy się z bliska, jak będzie wyglądać zbliżająca się aktualizacja „Zasad dotyczące ocen produktów”.
Jak obsługiwać polskich klientów na Allegro?
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie i na świecie. Jeśli chcesz wyjść ze swoim biznesem poza granice Czech, to właśnie Polska może okazać się najlepszym pierwszym krokiem. Bliskość kulturowa i dostęp do najpopularniejszej w Polsce platformy sprzedażowej, jaką jest Allegro, mogą ułatwić Ci zadanie. Ale czy wiesz, jak przekonać do siebie polskich klientów?
Wiadomości Google Moja Firma vs Chatboty. Czego potrzebuje Twoja firma?
W ostatnich artykułach skupiliśmy się na znaczeniu marketingu rekomendacji. Dzisiaj chcielibyśmy nawiązać do wartości jaką niesie sprawna komunikacja z klientem i właściwy dobór komunikatora. Decydując się na odpowiednie narzędzia komunikacji sukces masz w kieszeni! Warto porównać dwie popularne metody komunikacji z klientami: Wiadomości Google Moja Firma oraz chatboty. Ale jak wybrać tę lepszą? Oto krótki przegląd obu rozwiązań.
Wiadomości Google Moja Firma to funkcja, która pozwala na bezpośredni kontakt między użytkownikami a przedsiębiorstwem – dzięki niej klienci mogą szybko uzyskać informacje o firmie lub zadawać pytania na temat usług czy produktów.
Z kolei chatboty to programy komputerowe, które automatycznie odpowiadają na wiadomości od klientów za pomocą sztucznej inteligencji. Obie opcje mają swoje plusy i minusy, ale którą powinieneś wybrać dla swojej firmy? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!