BLOG
Marketing opinii w branży modowej - jak skutecznie go prowadzić?
- Kim jest klient Twojego sklepu internetowego? Kilka słów o customer journey
- Opinie w e-commerce motorem napędowym sprzedaży
- Marketing opinii w branży modowej - jak zdobywać rekomendacje?
- Jak pozyskiwać opinie i wzmacniać marketing?
- Marketing opinii - najczęściej spotykane błędy
- Marketing opinii w branży modowej - Twój biznes godny zaufania…
Kim jest klient Twojego sklepu internetowego? Kilka słów o customer journey
Zanim przejdziemy do konkretnego omówienia narzęðzi wspierających marketing opinii - należy zadać sobie pytanie, kim jest dzisiejszy klient modowych sklepów online?
To z pewnością człowiek świadomy - nierzadko posiadający unikalny gust, który poszukuje oferty na każdą okazję. Klient, który chce utożsamiać się z marką, z jej misją i jej wartościami. Dzisiejszy konsument pragnie też znać nie tylko parametry produktu, wiedzieć z czego interesujące go ubranie zostało uszyte. Zwraca uwagę na proces produkcyjny, warunki w jakich powstaje dany produkt/ kolekcja ubrań. Ceni niebanalne propozycje. Modę, która pozwala wyróżnić się z tłumu. Dzisiaj - styl ubierania wyraża emocje, poglądy. Jest czymś więcej…
Chcąc dobrze przygotować się do marketingu opinii należy dokładnie przyjrzeć się całemu procesowi customer journey klienta. Odpowiedzieć sobie na pytanie: kim jest potencjalny klient naszego sklepu? Jak możemy dać mu oczekiwaną jakość? Czego dana osoba szuka podczas wizyty na stronach naszego sklepu? Na jakie aspekty zwraca uwagę? Które produkty sprawdza? Wreszcie, co sprawia, że nabiera zaufania do danej marki i czuje się bezpiecznie robiąc zakupy online i realizując płatności internetowe? Jeśli odpowiemy właściwie na te potrzeby - zaczniemy się cieszyć pozytywną opinią, a marketing rekomendacji przyniesie spodziewane owoce - w postaci zwiększonej konwersji na stronie, coraz większej ilości transakcji, obniżenia współczynnika “porzuconych koszyków.
Opinie w e-commerce motorem napędowym sprzedaży
W dzisiejszym świecie rekomendacje odgrywają bardzo ważną rolę. Szczególnie w przestrzeni online, kiedy to odbiorca nie widzi towaru, który zamierza nabyć. Musi nabrać pewności co do jego jakości oraz do bezpieczeństwa całej transakcji. Rozbudowany system opinii w ecommerce:
- wpływa pozytywnie na widoczność sklepu online w wynikach wyszukiwania. Każda dobra, merytoryczna opinia użytkownika, to automatyczne podniesienie CTR, przy większym wskaźniku klikalności reklam Google Ads i Google PLA,
- buduje zaufanie wśród klientów - tradycyjna reklama już nie działa. Dzisiejszy konsument bardzo ostrożnie podchodzi do reklamowego przekazu. Bardziej zaufa innemu użytkownikowi Internetu, który sprawdził już daną usługę i jest zadowolony niż sponsorowanym hasłom reklamowym. Opinia realnego klienta jest jak polecenie marki/sklepu dobrego kolegi, którego znamy od lat,
- wzmacnia rozpoznawalność marki - opartą na lojalnej społeczności. Zatrzymujemy stałego klienta, trafiając jednocześnie do nowych osób,
- pozwala trafić nie tylko do nowych klientów, ale też partnerów, od których możemy czerpać wiedzę doświadczenie i pracować na wspólny sukces. Nawiązując do słynnego przysłowia - samotnie może i dojdziemy do celu szybciej, ale razem dojdziemy dalej i z większą satysfakcją. Partnerstwo to relacja, która procentuje - każdego dnia. Otwiera drzwi z napisem “nowe możliwości, nowe rynki e- commerce”.
Marketing opinii w branży modowej - jak zdobywać rekomendacje?
Rekomendacje w branży modowej/ branży fashion mają ogromną moc. Ich podstawowym zadaniem jest utwierdzenie klienta, że dostanie do rąk wyjątkowy produkt. Spełniający jego oczekiwania. Ubranie jakościowe, w którym będzie czuć się swobodnie. Najpopularniejsze kanały pozyskiwania opinii:
- strona e-sklepu - tutaj warto zadbać nie tylko o opinie klientów e-sklepu, ale również zaufanych partnerów. Ich wypowiedź w obrębie strony jest dla gościa sklepu gwarancją uczciwości i wysokich standardów obsługi sklepu. Opinie transakcyjne umieszczone bezpośrednio na stronie e-sklepu to też duża oszczędność czasu. Potencjalny klient nie musi przeszukiwać Internetu w celu zapoznania się z opiniami o firmie, czy konkretnym produkcie. W jednym miejscu otrzymuje rekomendacje, pakiet informacji, co znacząco przyspiesza decyzję o zakupie i skorzystaniu z oferty sklepu,
- wizytówki Google Moja Firma - czy wiesz, że wizytówka Google bardzo skutecznie wzmacnia pozycje? Jest również miejscem pozyskiwania opinii, do którego internauci mają bardzo duże zaufanie. Dlaczego tak się dzieje? Każda opinia jest dokładnie weryfikowana pod względem jej prawdziwości, co za tym idzie potencjalny klient ma pewność co do autentyczności treści, zdjęć produktowych zamieszczonych w obrębie wizytówki Google,
- gwiazdki w reklamach PLA i Google Ads - bardzo wzrokowa, niezwykle szybka, intuicyjna informacja dla internauty: “Tak, ten produkt jest dobry. Zobacz jak dużo osób go chwali”. Pozwala to też porównać podobny towar, biorąc pod uwagę “poziom zadowolenia” kupujących,
- media społecznościowe - jakby nie było to tutaj spędzamy bardzo wiele czasu,
- rankingi e-sklepów online.
Jak pozyskiwać opinie i wzmacniać marketing?
Prowadząc sklep internetowy i inwestując w jego rozwój, warto zadbać o to, aby klient miał jak najbardziej uproszczoną możliwość wystawienia opinii o zakupionym towarze. Doskonale sprawdzą się następujące rozwiązania:
- złote gwiazdki w reklamach tekstowych Google Ada i produktowych PLA - bardzo szybki sposób pozyskania opinii, praktycznie jednym kliknięciem. Odbiorca widzi “gwiazdkowy ranking”, a sklep wzmacnia swoją pozycję,
- widgety na stronie sklepu internetowego - mają one wiele zalet. Są społecznym dowodem słuszności, dzięki któremu zbudujemy wokół sklepu mocną społeczność. Skracamy proces podejmowania decyzji zakupowych i możemy szybko wyłonić najwyżej oceniane produkty, bestsellery,
- pozyskiwanie opinii na wizytówkę Google Moja Firma - wiarygodność firmy szybko winduje górę. Kto dziś nie sprawdza opinii Google? Użytkownicy Internetu bardzo cenią tę formę weryfikacji marki,
- opinie na kartach produktowych - porównywanie różnych ubrań, wersji, propozycji różnych marek modowych …jeszcze nigdy nie było tak proste. Opinie na kartach produktowych to jednoczesny wzrost opinii, wyświetlanych na kartach produktowych, pozyskiwanie unikalnych treści, wspierających SEO - User Generated Content (UGC), znaczne zmniejszenie lub całkowite eliminowanie wątpliwości potencjalnych klientów,
- ankieta dotycząca jakości produktów - badanie poziomu satysfakcji klientów pozwala nie tylko budować relacje, ale też wciąż poprawiać jakość świadczonych usług. Dla klienta takiego sklepu jest to znak, że obsłudze sklepu zależy na tym, aby klient był zadowolony i zrealizował kolejne zakupy - polecając sklep innym. Każda ankieta pozwala bliżej poznać potrzeby odbiorców,
- ankieta User Experience w procesie zakupowy - to ogromny krok na drodze zrozumienia i budowania zaufania wśród klientów i partnerów. Dzięki tej ankiecie możemy dorzucać nowe przydatne funkcje w sklepie, poszerzać ofertę, poprawiać ewentualne błędy.
Marketing opinii - najczęściej spotykane błędy
Co może pójść nie tak podczas realizowania marketingu opinii? Gdzie może nam “powinąć się noga”. Najczęstsze błędy przedsiębiorców to:
- źle dopasowane kanały pozyskiwania opinii - bez trafnie zdefiniowanej grupy docelowej,
- nachalny spam opinii - bez merytorycznej wartości,
- działania nie uwzględniają potrzeb klientów,
- brak elementu “budowania zaufania” wśród klientów. Marketing pozbawiony podstawowych składników “lejka sprzedażowego”.
Marketing opinii w branży modowej - Twój biznes godny zaufania…
Chcesz przyciągać nowych klientów? Pokaż im, że Twoje miejsce w sieci to wysoka jakość produktów, obsługi, bezpieczeństwo płatności. To drugie możesz wzmocnić, dzięki wdrożeniu narzędzia do szybkich zwrotów. Wygodnezwroty.pl . Rozwiązanie te to odpowiedź na obawy klientów związane z reklamacją zakupionego produktu. Daj swoim klientom poczucie komfortu i pewność, że ich konsumenckie prawa są respektowane.
Rozwijaj swoje usługi. Wsłuchuj się w potrzeby klientów. Trafiaj do właściwej grupy odbiorców. Niech dobra opinia o Twoim sklepie idzie w świat i robi pozytywny szum.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!