BLOG
Wizytówka Google Moja Firma w sklepie internetowym - optymalizacja
- Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
- 1. Utwórz lub zgłoś swój profil firmy
- 2. Ustaw kategorię swojej firmy
- 3. Wybierz rodzaj swojej działalności
- 4. Dodaj godziny pracy
- 5. Ustaw godziny w święta
- 6. Dodaj dane kontaktowe
- 7. Dodaj zdjęcia
- 8. Dodaj produkty i usługi
- 9. Uzyskaj prawdziwe opinie
- 10. Odpowiedz na pytania
- 11. Opublikuj aktualizacje
- 12. Wypełnij wszystkie "inne" pola
- Zaufane.pl a najlepsze wizytówki świata
- Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma - podsumowanie
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które otwiera właścicielom firm drzwi do zaistnienia w Internecie. To jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie ruchu i dotarcie do potencjalnych klientów. O tym, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma pisałem w moim poprzednim artykule. W tym wpisie omówię zarządzanie stworzonym profilem, jakim jest optymalizacja wizytówki w mapach Google.
1. Utwórz lub zgłoś swój profil firmy
Aby móc zacząć optymalizację na samym początku musisz utworzyć profil swojej firmy w Google lub zgłosić do niego prawa w panelu Google Moja Firma. Kliknij "Zarządzaj teraz" i zaloguj się do swojego konta w wizytówce Google. Jeśli już posiadasz prawa do profilu firmy w Google, to ujrzysz przed sobą panel zarządzania.
Jeśli nie, to zobaczysz opcję wyszukiwania swojej firmy w Google Maps i zarządzania nią. Wpisz nazwę swojej firmy w polu wyszukiwania. Jeśli pojawi się w menu, kliknij nazwę firmy i zgłoś prawa do profilu. W przeciwnym razie wybierz opcję utworzenia nowej firmy i postępuj zgodnie z moim poradnikiem: Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma.
Panel wizytówki Google Moja Firma
2. Ustaw kategorię swojej firmy
Kategorie wskazują to, czym jest Twoja firma, a nie to, jakie usługi oferuje lub co sprzedaje. Na samym początku wybierz kategorię podstawową, która najlepiej określa Twoją firmę jako całość, a nie jej produkty czy usługi. Jeśli zatem jesteś kosmetyczką, wybierz "Salon kosmetyczny". To trafny wynik niezależnie od tego czy Twoi potencjalni klienci będą szukali makijażystki czy stylistki paznokci.
Jeśli chcesz dodać dodatkowe kategorie, zrób to tylko wtedy, gdy chcesz poinformować swoich potencjalnych klientów o usługach, które poszerzają kategorię podstawową. Na przykład, jeśli Twoja główna kategoria to "Salon kosmetyczny", ale wykonujesz także "Makijaż permanentny", to warto dodać taką informację.
3. Wybierz rodzaj swojej działalności
Warto wiedzieć, że Google dzieli firmy na trzy typu:
- stacjonarne - to te, które obsługują klientów wyłącznie pod ich adresem. Należą do nich salony fryzjerskie czy sklepy.
- niestacjonarne - to firmy, które świadczą usługi u klienta. Wśród nich można wyróżnić hydraulików, serwisy sprzątające lub mobile kosmetyczki.
- hybrydowe - obsługujące klientów zarówno pod adresem firmowy, a także pod innym, wskazanym przez klienta. Doskonałym przykładem są salony fotograficzne i pizzerie.
W wizytówce Google Moja Firma będziesz miał możliwość dodania lokalizacji lub zrezygnowania z tej funkcji. Wtedy Twój adres nie będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania, a tym samym nie będzie wpływać na lokalne pozycjonowanie wizytówki Google.
Lokalizacja w wizytówce Google Moja Firma
4. Dodaj godziny pracy
Mapy Google wyświetlają także godziny, kiedy dana firma jest otwarta, a kiedy zamknięta. Ważne jest zatem, abyś jako właściciel wizytówki Google Moja Firma podał godziny pracy. Oczywiście brzmi to dość banalnie, ale istnieje całe mnóstwo profili firm bez tych istotnych informacji.
Godziny otwarcia w wizytówce Google Moja Firma
Aby dodać godziny otwarcia w panelu Google przejdź do zakładki "Informacje" a następnie "Godziny". Zaznacz dni, w których jesteś otwarty, a następnie dodaj godziny otwarcia i zamknięcia.
Godziny pracy w panelu Google
5. Ustaw godziny w święta
Bardzo ważne jest, aby poinformować klientów o otwarciu bądź zamknięciu firmy w czasie różnego rodzaju świąt. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest dodanie "Niestandardowych godzin otwarcia". Nawet jeśli Twoje godziny w święta są takie same jak te zwykłe, powinieneś je potwierdzić. Jeśli tego nie zrobisz, potencjalni klienci przeprowadzający wyszukiwanie w dni wolne od pracy mogą zobaczyć ostrzeżenie w Twojej wizytówce.
Niestandardowe godziny otwarcia w wizytówce Google Moja Firma
6. Dodaj dane kontaktowe
Warto dodać adres strony internetowej i numer telefonu w zakładce "Informacje". To bardzo ważne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Jedynie jeśli nie masz strony internetowej albo nie chcesz, aby klienci kontaktowali się z Tobą telefonicznie, to pozostaw jedno pole puste. W przeciwnym wypadku po znalezieniu Twojej firmy w wynikach wyszukiwania klienci nie będą mogli się z Tobą w żaden sposób skontaktować.
7. Dodaj zdjęcia
Firmy ze zdjęciami otrzymują znacznie więcej zapytań o wskazówki dojazdu, kliknięć w telefon i przekierowań do strony internetowej niż firmy bez zdjęć. Samodzielne dodawanie zdjęć pomaga zadbać o to, by Twoja oferta wyglądała jak najlepiej i wyróżniała się w wynikach wyszukiwania. W wizytówce Google Moja Firma możesz zamieścić:
- logo,
- zdjęcie na okładkę,
- zdjęcia zewnętrzne,
- zdjęcia wewnętrzne,
- zdjęcia produktów,
- zdjęcia w trakcie pracy,
- zdjęcia zespołu.
Warto zaznaczyć, że im ich więcej, tym lepiej. Nie musisz jednak od razu dodawać więcej zdjęć niż masz na stronie internetowej. Zacznij od tych podstawowych, a z czasem umieszczaj kolejne.
8. Dodaj produkty i usługi
Obecnie Google daje możliwość dodawania produktów i usług w panelu, co oczywiście warto zrobić. Takie rozwiązanie pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie wizytówki Google i wyświetlane Twojego profilu w jeszcze trafniejszych wynikach wyszukiwania.
Przykładem jest firma naszego klienta, który w swojej wizytówce zamieścił oferowane przez siebie produkty.
Produkty w wizytówce Google - strefakierowcy.pl
Pamiętaj tylko, aby dodać wszystkie informacje do swoich produktów i usług, takie jak nazwa, cena, kategoria, opis i link produktu lub usługi na Twojej stronie internetowej. Możesz także skopiować i wkleić opisy ze swojej witryny. Nie ma w tym nic złego i nie spowoduje to problemów z duplikacją treści.
9. Uzyskaj prawdziwe opinie
Opinie o firmie, jakie wystawiane są w wizytówce Google Moja Firma są cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów. Warto zadbać o to, aby były to wysokiej jakości pozytywne opinie. Pomogą one w pozycjonowaniu Twojej wizytówki. Sprawdź zatem jak zdobyć pozytywne opinie klientów. Możesz to zrobić również za pomocą swojej wizytówki. Jest to bardzo pomocne, ponieważ wielu klientów nie wie, jak zostawić opinie w Google. W panelu możesz utworzyć i udostępnić link do recenzji. Znajdziesz go na "Stronie głównej" w zakładce "Uzyskaj więcej opinii". To prosta taktyka, która przede wszystkim jest zgodna z warunkami Google.
10. Odpowiedz na pytania
W wizytówce Google użytkownicy mogą zadawać pytania, na które odpowiedzi nie znaleźli w udostępnionych przez Ciebie informacjach. Wiele firm nie odpowiada na te pytania, co nie jest dobrym rozwiązaniem - potencjalni klienci mogą mieć wtedy wątpliwości czy Twój biznes nadal działa. Dlatego zalecam aktywne podejście do pytań i odpowiedzi:
-
Włącz powiadomienia z pytaniami i odpowiedziami. Otrzymuj je, gdy ktoś zada pytanie dotyczące Twojej firmy, a następnie natychmiast na nie odpowiedz. Nie martw się o ilość powiadomień. O ile Twoja firma nie jest bardzo popularna, pytania będą pojawiały się dość rzadko. Pamiętaj, że te alerty są domyślnie włączone, ale warto to sprawdzić w ustawieniach.
Włączenie powiadomień o pytaniach klientów w wizytówce Google Moja Firma
- Odpowiedz na najczęstsze pytania z góry - większość stron internetowych ma zakładkę z najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami na nie (FAQ). Możesz samodzielnie je zadać i odpowiedzieć na nie w swojej wizytówce Google. Upewnij się tylko, że jesteś zalogowany na to samo konto Google, którego używasz w Google Moja Firma, aby odpowiedzi były oznaczane jako pochodzące od właściciela firmy.
11. Opublikuj aktualizacje
Wpisy w wizytówce Google Moja Firma umożliwiają udostępnianie aktualizacji, ofert i wydarzeń związanych z Twoją firmą. Pomyśl o nich jako o aktualizacjach statusu. Wpisy te pojawią się na karuzeli u dołu panelu Twojej wizytówki.
Wpisy w wizytówce Google Moja Firma - senpo.pl
12. Wypełnij wszystkie "inne" pola
Teraz Twoja wizytówka jest gotowa i zoptymalizowana, ale warto poświęcić jeszcze chwilę, aby wypełnić wszystkie pozostałe pola. Będą one różnić się w zależności od wybranej kategorii - np. restauracje będą mogły dodać menu. Nie musisz wypełniać ich od razu, warto się do tego przyłożyć, a nie zbytnio przejmować się dokończeniem optymalizacji wizytówki Google.
Zaufane.pl a najlepsze wizytówki świata
Opinie Google i oceny wystawiane przez klientów w formie gwiazdek, które pojawiają się na Google Moja Firma są jednym z najważniejszych czynników w budowaniu SEO. Dodatkowo wizytówki z lepszymi ocenami są chętniej wybierane przez użytkowników. Recenzje i wysokie oceny są weryfikowane przez roboty Google, a dobrze prowadzone wizytówki są przez nie doceniane. Posiadanie wysokich ocen wpływa na miejsce Twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle istotne również przy pozycjonowaniu lokalnym. Zbieranie opinii ma bezpośredni wpływ na widoczność oraz zarobki przedsiębiorstwa. Dla wielu firm usługowych i sklepów internetowych Wizytówka Google Moja Firma jest najważniejszym czynnikiem wspierającym biznes. Warto więc robić to profesjonalnie już od samego początku.
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma - podsumowanie
Wdrożenie większości powyższych rozwiązań nie powinno zająć Ci dłużej niż godzinę. Po zastosowaniu się do moich wytycznych będziesz posiadać dobrze zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma. Jednak nadal powinieneś (przynajmniej okresowo) przeglądać swój profil - raz na kilka miesięcy powinno wystarczyć. Pamiętaj, że profil Twojej firmy w Google jest wyświetlany w zapytaniach lokalnych, zadbaj więc także o odpowiednie słowa kluczowe. Wiele firm bagatelizuje wagę wizytówki, a to ona często decyduje o tym czy klient skorzysta z Twojego biznesu czy nie.
Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”
Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!
Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom
Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.
Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku
Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.
Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.
Błędy w marketingu opinii, które mogą zniszczyć wizerunek Twojej firmy
Opinie klientów mają moc zmieniania wizerunku firmy i budowania trwałych relacji. Zdobycie autentycznych recenzji jest jednak prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza gdy na rynku pojawiają się firmy oferujące fałszywe opinie na zamówienie. Taka gra z ogniem może kosztować przedsiębiorstwo nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim reputację. W walce o zaufanie klientów nie ma dróg na skróty. Odkryj, jak budować wiarygodny wizerunek oparty na prawdziwych recenzjach i uniknąć pułapek związanych z fałszywymi opiniami.
Jak nasz czeski partner - Ověřený web - usługa “Zweryfikowana witryna” pomaga polskim e-sklepom zwiększyć wiarygodność?
W dzisiejszym świecie użytkownicy internetu są przytłoczeni tysiącami ofert e-sklepów. Warto wyróżnić swój e-commerce na tle konkurencji i zwiększyć jego wiarygodność, tak aby potencjalni klienci zatrzymali się właśnie u Ciebie na dłużej.
Zaufane.pl - pozyskuj, zarządzaj i prezentuj opinie
Buduj zaufanie dzięki autentycznym opiniom z narzędziem Zaufane.pl, które ułatwia pozyskiwanie, zarządzanie i prezentowanie recenzji, zwiększając sprzedaż i reputację marki. Jako oficjalny partner Google, zgodny z dyrektywą Omnibus i DSA, oferuje moderację w 26 językach, wspierając ekspansję na rynki zagraniczne. Sprawdź, jak ważny jest marketing opinii w obecnym e-commerce.