BLOG
Kampania powrót do szkoły – co wiedzieć o jednym z największych peaków sprzedażowych w roku
- Kampania powrót do szkoły – ‘szkolny boom’ w e-commerce
- Powrót do szkoły – analiza szkolnych kampanii
- Back to School – psychografia na przestrzeni lat
- Reklamy związane z powrotem do szkoły
- Powrót do szkoły – dlaczego zaplanowanie kampanii jest takie ważne
- Back to School – siła tkwi w reklamie
- Back to School – najgorętszy peak sprzedażowy w e-commerce
Kampania powrót do szkoły – ‘szkolny boom’ w e-commerce
Przez ostatni czas dużo pisaliśmy o zjawisku w e-commerce, jakim jest Back to School. To jeden z największych peaków sprzedażowych w roku, który przynosi duże zyski wielu markom. W czasach obecnej sytuacji na świecie warto baczniej przyjrzeć się tajnikom kampanii trwającym od lipca do blisko października, aby jak najwięcej dowiedzieć się o słynnym powrocie do szkoły. Dlaczego to takie ważne? Aby to rzetelnie wyjaśnić przedstawiamy ten gorący okres w e-commerce w liczbach i na przykładach rynku zachodniego. Jesteśmy pewni, że dokładnie zobrazujemy Ci odpowiedź na to pytanie.
Powrót do szkoły – analiza szkolnych kampanii
Sezon na Back to School trwa w pełni i mało kto z niego nie korzysta. Oczywiście mamy na myśli sklepy internetowe, dla których ten okres to prawdziwe żniwa. I to bez względu na sprzedawany asortyment! Umiejętność „podpięcia się” pod przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego kusi wiele brandów i nie ma w tym nic dziwnego. Każdy w tym okresie chce podnieść swoją sprzedaż. Aby jednak lepiej zrozumieć ten sezon zakupowy warto przyjrzeć się danym psychograficznym z ubiegłych lat, zebranych pomiędzy połową lipca, a połową września, aby sprawdzić jak sprzedawcy radzili sobie w tym gorącym zakupowo sezonie.
Back to School – psychografia na przestrzeni lat
Aby skutecznie wpływać na zachowania swoich konsumentów na samym początku musisz poznać ich motywacje. Właśnie to działanie powinno rozpocząć Twoje planowanie kampanii na powrót do szkoły. Dzięki zbieraniu danych psychograficznych razem z danymi zakupowymi stworzysz doskonałą drogę do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego.
Dane, jakie można uzyskać przyglądając się przeciętnemu klientowi Back to School przygotował portal Numerator. Pokazują one, że ponad 22% kupujących wykazało udział w zakupach kampanii promujących powrót do szkoły. Jest to grupa, dla której reklamy telewizyjne i marketing internetowy należą do najbardziej wpływowych form reklamy. Jednak to media społecznościowe i urządzenia mobilne (smartfony, tablety) mają największy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych.
Grupa konsumentów korzystająca robiąca zakupy online wykonuje je znacznie częściej – jest to efekt oszczędności czasu. Mając taką wiedzę warto na czas powrotu do szkoły zadbać na swoim sklepie internetowym o takie aspekty, jak:
- responsywność,
- łatwość poruszania się między zakładkami,
- tworzenie listy zakupowej,
- szybkość serwerów,
- maksymalne ułatwienie finalizowania transakcji.
Dodatkową i zdecydowanie najskuteczniejszą zachętą są oczywiście rabaty. Nic tak nie przyciąga konsumentów jak korzystna promocja.
Reklamy związane z powrotem do szkoły
Reklamy dla uczniów i ich rodziców promujące powrót do szkoły już w lipcu są rozpowszechniane przez sprzedawców. Biorąc pod uwagę, że Back to School rozpoczyna się niedługo po rozpoczęciu wakacji, to taki krok ze strony sklepów jest słuszny.
Skupiając się na samym asortymencie dla dzieci i młodzieży na przestrzeni lat najchętniej kupowanym asortymentem były oczywiście wyprawki w postaci plecaków i toreb – 17,8%. Na drugim miejscu uplasowały się artykuły szkolne w postaci przyborów – 7,4%. Najniższe miejsce na podium należy do zeszytów. Jak widać powrót do szkoły to przede wszystkim inwestycja w nowy plecak. Warto go mieć w swojej ofercie, aby klienci mogli sfinalizować swoje zakupy właśnie u nas.
Chociaż rodzice w dużej mierze kierują się tradycyjnymi zakupami dotyczącymi przyborów szkolnych to pandemia Covid-19 i przejście na nauczanie zdalne spowodowało znaczną zmianę w kierunku zakupów. Przeniosły się one do Internetu, a największą popularnością cieszyły się sklepy, których asortyment umożliwiał zakupy niemal całej wyprawki w jednym miejscu.
Idąc tym tropem sprzedawcy wzięli przykład z tej zmiany i zaczęli inwestować w reklamy w Internecie. Takie rozwiązanie pozwoliło im na zwiększenie zysków związanych ze sprzedażą tradycyjnych przyborów szkolnych – mimo, że to sprzęt elektroniczny królował w poprzednim sezonie.
Powrót do szkoły – dlaczego zaplanowanie kampanii jest takie ważne
Warto wiedzieć, że Back to School nie dotyczy jedynie branż sezonowych i ściśle związanych ze szkołą i nauką. Nad poprawą sprzedaży i prowadzeniem kampanii marketingowej mogą skupić się również inne branże, które są mniej uzależnione od dat w kalendarzu. Należy jednak na początku przemyśleć odpowiednią strategię. Pomogą Ci w tym narzędzia do obserwowania ruchu na Twojej stronie. Sprawdź, kiedy tak naprawdę zaczyna się zainteresowanie na Twoim sklepie i w odpowiednim momencie przystąp do wdrożenia działań marketingowych.
Back to School – siła tkwi w reklamie
Rynek amerykański to bez wątpienia pionier kampanii Back to School. Na uwagę zasługują również sposoby brandów amerykańskich wszelkich działań związanych z promocją tego gorącego okresu. Przyglądając się ich wydatkom związanych z reklamą produktów to w porównaniu do ubiegłego roku wzrosły one, choć jednocześnie spadły w porównaniu do 2019 r.
Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzać z reklamami. Nadmierne przypominanie się potencjalnym klientom może zostać odebrane jako nachalne, co spotka się z zupełnie odwrotnym efektem niż się spodziewamy. Częstotliwość i różnorodność reklam w dużej mierze jest zależna od branży, jednak sprawdzając ruch na stronie i zasięg w łatwy sposób można obliczyć optymalną ilość reklam dla swojego serwisu.
Back to School – najgorętszy peak sprzedażowy w e-commerce
Najważniejsze w powrocie do szkoły dla branży e-commerce jest całościowe spojrzenie na decyzje zakupowe klientów. Ma to kluczowe znaczenie i wpływ na lepsze planowanie i poprawę swoich wyników. Warto postawić na wybór różnych kanałów reklamowych, których wspólnym czynnikiem będzie założony cel. Takie działanie będzie dawało lepsze efekty niż prowadzenie oddzielnych kampanii. Pamiętaj, że aby dobrze wykorzystać ten sezon nie wystarczy kilka dni na stworzenie skutecznej reklamy. Potrzeba do tego tygodni, a czasem nawet miesięcy. Analizując rynek i przyglądając się statystykom odpowiednio wcześniej można znacznie podnieść swoją sprzedaż.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!