BLOG
Kampania Back to School w e-commerce – jak ją przygotować?
- Kampania powrót do szkoły w e-commerce
- Kiedy zaczyna się okres Back to School w e-commerce?
- Back to School a pandemia Covid-19
- Jak wykorzystać powrót do szkoły w marketingu?
- Powrót do szkoły – jak zaplanować kampanie marketingowe?
- Jak kreatywnie podejść do kampanii Back to School?
- Powrót do szkoły – kilka słów na koniec
Kampania powrót do szkoły w e-commerce
Rok szkolny 2020/2021 w świetle pandemii pokazał nam, że powrót do szkoły może wyglądać inaczej. W rezultacie także zakupy, w tym gorącym okresie dla wielu branż uległy zmianie. Bez wątpienia w tym roku Back to School będzie podobny do ubiegłorocznego. Wiąże się to z niepewnością rozwoju Covid-19, jak i do zaproponowanych sposobów kształcenia, jakim jest m.in. nauczanie zdalne czy hybrydowe. Oczywiście nie oznacza to, że dzieci i młodzież nie potrzebują wyprawek szkolnych. Zmienił się jednak sposób ich nabywania.
Obecna sytuacja na świecie zmusiła konsumentów do zakupów online, które są nie tylko wygodniejsze, ale i bezpieczniejsze. Jak zatem przygotować skuteczną kampanię powrót do szkoły, aby przyniosła znaczny wzrost przychodów w e-commerce? O tym jak do niej podejść i na co zwrócić szczególną uwagę opisujemy w naszym artykule.
Kiedy zaczyna się okres Back to School w e-commerce?
Okres powrotu do szkoły zaczyna tak naprawdę zaczyna się niedługo po rozpoczęciu wakacji. Przyjmuje się, że obejmuje on osiem tygodni – od początku lipca do końca sierpnia. W praktyce oznacza to, że aktualnie jesteśmy mniej więcej w połowie trwania Back to School. Warto jednak wiedzieć, że rodzice bardzo często rozkładają zakupy dla dzieci w czasie. Wiąże się to z niemałymi kosztami i zaplanowanym na ten czas urlopem. Dobre rozwiązanie, z którego najczęściej korzystają firmy w okresie powrotu do szkoły to przygotowanie kampanii i wszelkich działań marketingowych na koniec lipca i początek sierpnia. Zgodnie ze wszystkimi prognozami termin ten utrzyma się również w tym roku, choć podobnie jak w poprzednim zakupione artykuły szkolne mogą różnić się w zależności od planów i harmonogramu powrotu do szkoły (Back to School).
Back to School a pandemia Covid-19
Pandemia Covid-19 wywróciła do góry nogami edukację dzieci i młodzieży. Wpłynęło to również na rynek e-commerce, który na okres powrotu do szkoły zaciera ręce i szykuje się na duże zyski. Jakie branże szczególnie zarabiają na powrocie do szkoły (Back to School)? Jeszcze do niedawna do najlepiej sprzedających się produktów należały:
- odzież i akcesoria,
- artykuły szkolne,
- akcesoria elektroniczne,
- komputery i sprzęt.
Wraz z Covid-19 i wprowadzeniem nauki zdalnej dotychczasowe najpopularniejsze kategorie uległy zmianie. W 2020 roku dla rodziców i dzieci powrót do szkoły kojarzył się przede wszystkim w zainwestowanie w:
- komputery, laptopy i potrzebny sprzęt,
- gadżety elektroniczne i media,
- odzież i akcesoria,
- artykuły szkolne.
Dodatkowo pojawiła się także nowa kategoria, jaką jest zdrowie. Wszystkie kompaktowe produkty pozwalające utrzymać higienę jak i te do dezynfekcji, w okresie powrotu do szkoły wykazały zwiększone zainteresowanie ze strony konsumentów. Podobnie jest z maskami, które już w tamtym roku wyprzedziły kredki i markery.
Jak wykorzystać powrót do szkoły w marketingu?
W świecie marketingu termin, jakim jest Back to School jest niezwykle ważny, a dla wielu branż nawet kluczowy. Poprzedni rok był swego rodzaju królikiem doświadczalnym, jeżeli chodzi o marketingowy powrót do szkoły (Back to School). I choć grupa docelowa ani jej odbiorcy nie ulegli zmianie, to jednak teraz mają oni zupełnie inne priorytety. Czy to oznacza, że na okres powrotu do szkoły powinniśmy się przebranżowić i zacząć sprzedawać komputery? Oczywiście, że nie!
Wszystko zależy od podejścia i zaprezentowania swoich produktów w aranżacji szkolnej tak, aby wywołać u odbiorców potrzebę ich posiadania. W tym zadaniu zarówno marketing i social media, a nawet reklamy Google Ads okazują się największą siłą przebicia. Wystarczy w odpowiedni sposób wykorzystać Back to School, aby pokazać potencjalnemu klientowi korzyści płynące z zakupów u Ciebie. Właśnie taki mindset należy wprowadzić szykując się do kampanii. Jeśli tylko możesz swoją ofertą nawiązać do nowych etapów w życiu, ciągłego rozwoju, czy… odpoczynku (takie kampanie możesz kierować nie tylko do uczniów, ale również do ich rodziców) to wiedz, że powrót do szkoły stoi przed Tobą otworem.
Powrót do szkoły – jak zaplanować kampanie marketingowe?
W planowaniu kampanii marketingowych na powrót do szkoły Twoim głównym zadaniem jest oczywiście zadbanie o ty, aby odpowiednio pokazać zysk w kontekście progresu. Aby jednak tego dokonać na samym początku należy strategicznie przemyśleć całość, aby nie tylko dotrzeć do odpowiedniej grupy, ale przede wszystkim pokazać jej dobrą stronę Twojego produktu.
Zasady planowania kampanii powrót do szkoły (Back to School)
Zaplanuj kampanie wcześniej
Planowanie kampanii marketingowych to duże wyzwanie, które nigdy nie jest dziełem przypadku. Mając przed sobą wcześniej przygotowany plan możesz o wiele sprawniej reagować i zmieniać swoje początkowe założenia. W przypadku powrotu do szkoły (Back to School) kalendarz e-commerce jest ściśle zdefiniowany. Jeżeli „prześpisz” ten moment może być już za późno na jakiekolwiek działanie. Wiedz, że reklamowe Last Minute również jest zaplanowane z odpowiednim wyprzedzeniem!
Zadbaj o rabaty i zniżki
Rabaty od zawsze służą do motywowania stałych , jak i potencjalnych klientów do zakupów. Jest kluczem do zdobycia ich zainteresowania i zatrzymania na dłużej ich uwagi. W świecie e-commerce zniżki odgrywają najważniejszą rolę podczas podejmowania decyzji zakupowej. Ważne jest jednak to, aby kampania z rabatem zwiększała sprzedaż, ale jednocześnie nie zagrażała realnym zyskom. Nowych klientów możesz zachęcić ofertą specjalną przez zapisanie się do newslettera, a tych stałych nagradzaj programami lojalnościowymi.
Przygotuj jasne w przekazie kampanie
Dlaczego proste w przekazie kampanie reklamowe są tak powszechne? Ponieważ trafiają do zdecydowanie większej liczby odbiorców, których skutecznie angażują do działania. Taka kampania ma być łatwo przyswojona, zapamiętana i przede wszystkim zrozumiała dla grupy docelowej. Wśród uczniów i ich rodziców powinna budować zaufanie i jasno przekazać call to action.
Zaangażuj swoich odbiorców
Dobrze przeprowadzona kampania marketingowa powinna służyć także do utrzymania kontaktu z klientem. Po dokonaniu transakcji ważne jest przekazanie kluczowych idei na temat produktu, jak i intencji, jakie ma Twój sklep. Pomogą Ci w tym zebrane pozytywne opinie. Nie od dziś wiadomo, że to one są doskonałym motywatorem do dokonania zakupów dla potencjalnych odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że z perspektywy zadowolonego klienta o wiele łatwiej jest podzielić się pozytywną opinią mając do niej bezpośredni dostęp. W tym celu warto skorzystać z wdrożenia rozwiązań do gromadzenia opinii i umieszczania ich w wyszukiwarce. Takie rozwiązanie z pewnością przedłuży Twój Back to School!
Myśl długoterminowo
Zbieranie opinii z kampanii reklamowych jest także elementem długoterminowym. Mają one znaczenie nie tylko podczas gorącego okresu, ale przez cały rok. Budowanie świadomości marki i jej rozpoznawalność ma duże znaczenie w trakcie prowadzonych działań marketingowych. Pozytywne opinie pozwolą Ci być wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. W dotarciu do nich pomogą Ci wspomniane wcześniej platformy zbierające opinie od osób, które już dokonały zakupów w Twoim sklepie.
Jak kreatywnie podejść do kampanii Back to School?
Warto zdać sobie sprawę z tego, że Covid-19 wymusza na branży e-commerce pewne zmiany w sposobie myślenia i uruchamiania kampanii reklamowych. Dziś nie wystarczy przedstawić jedynie walory produktów. Trzeba wywołać pozytywne emocje i dać nadzieję na lepsze jutro. Eksperci są zgodni, że efektywna kampania nawiązuje do jakiegoś motywu, sytuacji lub czasu. Warto wziąć pod uwagę aktualne wydarzenia i sprawy społeczne.
Trzeba wiedzieć, że pomimo pandemii branża e-commerce nie stanęła w miejscu. Nadal stawia na przeceny, zachęca do programów lojalnościowych, organizuje różnego rodzaju gry i zabawy. Można powiedzieć, że teraz jeszcze bardziej chce się wyróżnić niebanalnym i pomysłowym podejściem do reklamy. Ty wykorzystaj także do tego media społecznościowe, które są siłą napędową każdej kampanii. Dodatkowo podejrzyj co robi Twoja konkurencja i czerp inspiracje od innych.
Powrót do szkoły – kilka słów na koniec
Powrót do szkoły to wbrew pozorom wesoły czas, któremu w dużej mierze towarzyszy radość i pozytywne emocje. Dzięki niemu nie tylko w podniesiesz sprzedaż w swoim sklepie, ale także zapiszesz się w pamięci odbiorców. To wszystko dzięki kampanii reklamowej z fajnym pomysłem na siebie. Pamiętaj, że stawiając na kreatywny Back to School uzyskasz swój wyznaczony cel.
Marketing opinii w branży HoReCa
Branża HoReCa jest narażona na opinie z różnych stron: poczynając od przyznawanych gwiazdek w wizytówce Google Moja Firma, przez recenzje krytyków kulinarnych i vlogerów, po wyraz uznania (lub nie) tych najważniejszych, czyli gości. Podpowiadamy przepis na to, jak przynajmniej w pewnym stopniu kontrolować ten proces i skutecznie zbierać opinie w branży HoReCa!
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.