BLOG
5 powodów dla których RODO negatywnie wpływa na doświadczenia zakupowe Twoich klientów

Czy Twój program CX jest gotowy na rozporządzenie RODO?
Obecnie rozporządzenie RODO pojawia się na każdym kroku i występuje także w rozmowach dyrektorów działu marketingu. Nie jest to nic zaskakującego. Jednak co ciekawe, wiele firm nadal jest całkowicie nieprzygotowanych do nowego rozporządzenia, które w rzeczywistości obowiązuje od 1995 roku.
Czy pamiętasz, jak wyglądał Internet w 1995 roku? Prawdopodobnie w tamtych czasach nikt nie spodziewał się nowoczesnych urządzeń oraz specjalistycznych programów do obsługi klienta, które polegają na plikach cookie i pikselach śledzących każdy ruch klienta.
Co oznacza nowe rozporządzenie RODO dla właścicieli firm?
Zaufanie klienta na pierwszym miejscu
Przede wszystkim nowe rozporządzenie RODO rozwiązuje problem niechlujnego zarządzania danymi klientów. Do tej pory nawet największe firmy z ogromną ilością klientów gromadziły dane każdej osoby, która miała jakikolwiek kontakt z firmą. RODO rozwiązuje ten problem, a nieprzestrzeganie zasad ochrony danych wiąże się ogromnymi karami pieniężnymi – i nie tylko. Dzięki temu dane klientów są bezpieczne.
Program CX za zgodą klienta
Bez danych klienta nie jest możliwe posiadanie programu CX. Nowe zasady RODO jasno wskazują, że dla pozyskania danych niezbędna jest osobista zgoda. Jeśli Twoja firma nie będzie posiadała zgody na przechowywanie danych klientów będzie miała spore kłopoty zarówno finansowe, jak i prawne.
Przejrzyste rozwiązania
Wielu właścicieli firm jest przerażonych przejrzystością, jednak to kolejny zapis rozporządzenia RODO. Im lepiej zarządzasz danymi klientów w różnych działach, tym bardziej widoczne będzie wykorzystanie danych. W ten sposób RODO oferuje wyjątkową możliwość dostosowania międzyfunkcyjnego.
Zwrot danych klienta
W świetle obecnego prawa oraz obowiązujących zasad RODO jeśli klient zażąda swoich danych, Ty jako firma masz obowiązek spełnić żądanie. Dla wielu firm, w których przechowuje się dane w różnych lokalizacjach to koszmar. Dlatego też warto zadbać o scentralizowaną bazę danych pozwalającą usprawnić pracę księgowości czy obsługi klienta.
‘Brak subskrypcji’ oznacza ‘brak subskrypcji’
“Prawo do bycia zapomnianym” – ten zapis w rozporządzeniu RODO obecnie oznacza dokładnie to, co powinien oznaczać. Jeszcze przed wprowadzeniem zmian w rozporządzeniu, gdy klient klikał przycisk “anuluj subskrybcję” w rzeczywistości nie był usuwany z systemu, lecz wyłącznie z otrzymywania przyszłych wiadomości e-mail.
Chociaż nowe rozporządzenie RODO, które weszło w życie 25 maja 2018 r. wzbudziło sporo kontrowersji oraz wywołało niemałe zamieszanie, w szczególności wśród firm, to w rzeczywistości zasady te są korzystne dla klientów.
Zaufane.pl wprowadza AI, aplikację mobilną i integrację z Zapier, umacniając pozycję lidera w zarządzaniu reputacją online
Ogłaszamy nowe funkcje, które obejmują zaawansowaną integrację ze sztuczną inteligencją (AI), dedykowaną aplikację mobilną dla sektora retail oraz pełną integrację z platformą automatyzacji Zapier.
Podstawy prawne i data wejścia w życie nowych regulacji
Dnia 28 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa o z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Dowiedz się więcej i przygotuj swój sklep.
Jak odpowiadać na negatywne opinie - 20 niezawodnych przykładów
Negatywne opinie w Internecie to dla wielu przedsiębiorców niewygodny temat. Prawda jest taka, że każdy biznes w sieci jest narażony na nieprzychylne rekomendacje. Sęk jednak tkwi w tym, w jaki sposób Ty, jako marka odpowiadasz na negatywne opinie. Wbrew pozorom to wielka sztuka, którą warto opanować i wprowadzić w życie jak najwcześniej!
Jak dotrzeć do klientów za granicą?
Gdy jesteś za granicą, starasz się dopasować do nowej lokalizacji, tubylców, języka oraz panujących zasad. Podobnie jest z przedsiębiorcami, którzy rozszerzają swój biznes na zagraniczne rynki. Co musisz zrobić, żeby skutecznie dotrzeć do klientów za granicą? Podpowiadamy!
Efekt ROPO a marketing opinii
ROPO to skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli sytuacja, gdy klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, ale finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. W tym artykule opowiem jak się ma do niego marketing opinii oraz jak właściciel sklepu internetowego może obrócić to zjawisko na swoją korzyść.
Jak odzyskać i zabezpieczyć wizytówkę Google oraz sprawdzić jej skuteczność – poradnik krok po kroku
Posiadasz wizytówkę Google, ale straciłeś do niej dostęp? A może zauważyłeś, że ktoś wprowadza niepożądane zmiany w informacjach o Twojej firmie w Google? W tym poradniku krok po kroku wyjaśnimy, jak odzyskać kontrolę nad wizytówką Google, zabezpieczyć ją przed nieautoryzowanymi zmianami oraz sprawdzić, czy Twoja wizytówka przyciąga klientów.
Środki podjęte w celu weryfikacji opinii wynikających z Dyrektywy Omnibus
Masz ochotę sprawdzić, czy sprzedawca, u którego chcesz coś kupić, rzeczywiście jest godny zaufania? Naturalne. Każdy z nas lubi wiedzieć, z kim ma do czynienia, zanim kliknie „kup teraz”. Dlatego właśnie opinie klientów mają tak ogromne znaczenie. Ale uwaga – nie każda recenzja w internecie mówi prawdę.