BLOG
Rich Snippets – co to oznacza dla Twojej firmy?
Rich Snippets – co to jest?
Rich snippets, czyli wyniki rozszerzone to możliwość, którą Google wprowadziło już ponad dekadę temu. I choć jest często zapomniana przez właścicieli sklepów internetowych, to nie tylko nadal obowiązuje, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i wysoką pozycję w Google. Co to właściwie oznacza? Funkcja ta ma na celu poprawę wyników wyszukiwania, które będą bardziej pomocne i wartościowe dla użytkowników. Dzięki niej można zaproponować internautom dodatkowe informacje na poziomie wyszukiwarki takie jak zdjęcia, cena produktu, czy data aktywacji. Przeprowadzono sporo dyskusji na temat rich snippets, szczególnie w obszarze recenzji i ocen. Warto wiedzieć, że Google oferuje cały wachlarz opcji związanych z rich snippets, a ich wdrożenie wymaga pracy nad danymi strukturalnymi (structured data) Twojej strony. Dostępne rozwiązania możesz poznać na stronie Google – TUTAJ.
Organiczny wynik wyszukiwania a rich snippets
Fragmenty rozszerzone świetnie sprawdzają się podczas generowania kliknięć na stronach wyszukiwania, a brak oceny w wynikach organicznych sprawia, że wszystkie wyniki wyglądają dokładnie tak samo.
Rich snippets nie ma wpływu na program ocen sprzedawców Google, który wyświetla oceny w Google Ads.
Nie mają również wpływu na oceny produktów.
W żaden sposób nie wpływają także na recenzje hostowane przez strony trzecie, jak np. Zaufane.pl
Rich snippets – jak z nich korzystać, by opinie były skuteczne?
Rich snippets mają jedną główną zaletę. Zdecydowanie zwiększają widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i sprawiają, że opinie wyglądają bardziej profesjonalnie. Buduje to również zaufanie dla danej strony, co jest szczególnie ważne w przypadku e-commerce.
Jednak sporo firm oraz dostawców recenzji nadużywało ocen.
Na rynku dostępnych jest kilka różnych platform, które pozwalają dosłownie każdemu użytkownikowi na zamieszczenie opinii na swojej stronie internetowej. Wypowiedzi te w żaden sposób nie są autentyczne (mimo, że są publikowane przez prawdziwe osoby) – nie są powiązane z konkretnym produktem lub transakcją. Często taką opinię mogą wystawić nawet osoby, które nigdy do tej pory nie miały styczności z daną firmą.
Dopóki będą istnieć tego typu portale oferujące fałszywe recenzje, Google zawsze będzie miało z nimi problem.
Fałszywe recenzje są bardzo szkodliwe i mają negatywny wpływ na sprzedaż oraz postrzeganie firmy przez innych użytkowników. Z tego powodu Google stara się i próbuje ograniczyć wszystkie tego typu portale, które oferują wystawianie fałszywych opinii w internecie. Od momentu wprowadzenia aktualizacji będą znacznie bardziej kontrolowane, co pozwoli zmniejszyć liczbę fałszywych opinii w sieci.
Co więcej, firmy oferujące tego rodzaju opinie mimo, że generują je za pośrednictwem swoich klientów wyświetlają je również na swoich portalach. Sprawia to, że z każdą nowo wystawioną recenzją strony tego typu producentów opinii stają się jeszcze silniejsze.
Fragmenty rozszerzone – czego nie robić?
Niepoprawne stosowanie opinii z fragmentów rozszerzonych najczęściej skutkuje niewyświetlaniem ich w wynikach wyszukiwania, co może przynieść negatywne skutki dla biznesu. Jakich działań zatem unikać?
- Nie zakładaj platform nie opartych na transakcjach. Jest to złe zarówno dla biznesu, jak i dla branży, a szybkie generowanie recenzji jest ryzykowne z prawnego punktu widzenia.
- Pod żadnym warunkiem nie oferuj pieniędzy za wystawienie opinii. Zachęcenie klientów do napisania recenzji jest okej, jeśli proponujesz w zamian np. 5% rabatu na kolejne zakupy. Opinie stanowią główny budulec zaufanie wśród klientów, dlatego nie powinno zostać w żaden sposób nadszarpnięte.
- Nie filtruj opinii na pozytywne i negatywne.
Co warto robić podczas zbierania opinii?
- Nie ograniczaj się do krótkoterminowej opinii – zbieraj recenzje ze wszystkich możliwych punktów kontaktu i ścieżek użytkowników. Takie działania w ogólny sposób pozytywnie wpływają na biznes, poprawiają reputację, zwiększają widoczność i generują sporo unikalnej treści tworzonej przez użytkowników.
- Na tyle, na ile to możliwe określ, na podstawie czego zbierane są przez Ciebie opinie. To jeden z nowych wymogów, jaki wprowadziło Google w ostatniej aktualizacji. W naszej firmie od zawsze dążymy do tego, aby opinie były autentyczne i w jasny sposób określały, czego dotyczy opinia.
Dopóki firmy przestrzegają zaleceń – nie ma się czym martwić. Pamiętaj, że Google ma na celu zwiększenie przejrzystości. Obecnie większość firm stawia na klarowność i zaufanie, dlatego nie ma się czego obawiać.
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!