BLOG
Co to jest Rich Snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych w e-commerce
- Co znajdziesz w przewodniku po Rich Snippets i Smart Widgets dla właścicieli i marketerów sklepów internetowych
- 1. Fragmenty rozszerzone i inteligentne widgety – sprawdzone metody wpływ platformy z opiniami na gwiazdki Google
- 2. Rich snippets – przegląd fragmentów rozszerzonych
- 3. Fragmenty rozszerzone obsługujące inteligentne widgety
- 4. Zalecenia dotyczące zwiększania szans
- 4.1 Dodaj widget do strony, która zawiera recenzję
- 4.2 Wybierz typ schematu, który pasuje do Twojej organizacji
- 4.3 Zmień typ schematu na “Produkt”
- 4.4 Oddzielna domena dla recenzji
- 4.5 Pozbądź się błędów w Google
- 4.6 Używaj widgetu produktu z obsługą fragmentów rozszerzonych tylko na stronach produktów
- 4.7 Postępuj zgodnie z wytycznymi Google
Co znajdziesz w przewodniku po Rich Snippets i Smart Widgets dla właścicieli i marketerów sklepów internetowych
Opinie mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów, warto więc prezentować je w sposób przyciągający uwagę np. instalując inteligentne widgety (ang. Smart Widgets).
Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych. Znajdziesz także zalecenia dotyczące ulepszania zmian w celu pozyskiwania gwiazdek w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
1. Fragmenty rozszerzone i inteligentne widgety – sprawdzone metody wpływ platformy z opiniami na gwiazdki Google
Zaufane.pl, czyli platforma do wystawiania opinii na kilka sposobów pomaga pozyskać gwiazdki w Google:
- Oceny sprzedawcy Google
Oceny sprzedawcy Google to gwiazdki wyświetlane pod płatnymi reklamami (Google Ads i Zakupy Google) w wynikach wyszukiwania Google. Oceny są automatycznie wysyłane przez platformę do Google. Możemy zagwarantować gwiazdki, jeśli tylko współpracujesz z nami i prowadzisz aktywną kampanię w Google Ads.
- Recenzje produktów i gwiazdki w Zakupach Google
Zbierając recenzje produktów za pośrednictwem Zaufane.pl istnieje również możliwość przesyłania recenzji do Google. Wystarczy, że opcja ta będzie skonfigurowana w Twoim sklepie, a w reklamach z listą produktów (PLA) w Google pojawią się gwiazdki. Pomagamy także w pozyskiwaniu recenzji w Zakupach Google.
- Gwiazdki obok certyfikatu naszego partnera eKomi w organicznych wynikach wyszukiwania
Na stronie naszego partnera eKomi wyświetlane są wszystkie recenzje sprzedawców zebrane za pomocą platformy Zaufane.pl. Oznacza to, że w organicznych wynikach Google możesz automatycznie otrzymać gwiazdki (pod wynikami).
- Rich Snippets – Gwiazdki w organicznych wynikach wyszukiwania
Złote gwiazdki dostępne są także w bezpłatnych wynikach wyszukiwania! Są to jedynie fragmenty rozszerzone, których nie możemy zagwarantować, a o których decydują algorytmy Google. Zwłaszcza po kilku ostatnich zmianach w Google wyświetlanie tych atrakcyjnych małych gwiazdek w bezpłatnych wynikach wyszukiwania stało się sporym wyzwaniem. Jesteśmy po to, aby zwiększyć Twoje szanse na ich wyświetlanie!
Mając na celu ułatwienie życia w naszych inteligentnych widżetach zamieściliśmy znaczniki schematu niezbędne do przeglądu fragmentów rozszerzonych. Tuż po sprawdzonych metodach w tym przewodniku wyjaśnimy także nieco więcej na temat fragmentów rozszerzonych recenzji, inteligentnych widgetów z włączonymi fragmentami rozszerzonymi oraz miejsc ich zamieszczenia.
2. Rich snippets – przegląd fragmentów rozszerzonych
2.1 Co to jest Rich Snippets (pol. fragmenty rozszerzone) opinii?
Rich Snippets to wyniki organiczne wyświetlane przez przeglądarki. Mogą obejmować wiele rzeczy, np. obrazy, oceny autorów, menu nawigacyjne, lokalizacje i nie tylko. Jako wydawca witryny internetowej możesz dodawać fragmenty rozszerzone (lub ustrukturyzowane dane) do swoich stron internetowych. Dzięki temu Google lepiej zrozumie zawartość witryny i rodzaj prezentowanych informacji. Dodatkowo sposób wyświetlania Twojej strony www będzie bardziej wzbogacony, co przyciągnie uwagę odbiorców.
Jeśli zbierasz opinie i oceny dotyczące produktów lub usług warto poinformować o tym Google. Gdy fragmenty rozszerzone będą widoczne dla Google mogą pojawić się atrakcyjne gwiazdki. Gwiazdki, czyli ocena i liczba ocen będą wyświetlane pod adresem URL danego produktu lub usługi, co prowadzi do większego zaufania wśród odbiorców i do wyższego współczynnika klikalności (CTR).
2.2 Dodawanie fragmentów rozszerzonych opinii do swojego sklepu internetowego
Po uzyskaniu pierwszej opinii za pomocą Zaufane.pl nadszedł czas, aby dodać fragmenty rozszerzone do Twojej witryny. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Samodzielne dodaj znaczniki danych strukturalnych do stron.
- Użyj inteligentnych widgetów z obsługą Zaufane.pl Rich Snippets (RS)
eśli współpracujesz z programistą możesz zlecić mu dodanie fragmentów rozszerzonych do stron produktowych w swojej witrynie. Możesz użyć interfejsów API Zaufane.pl do pobierania danych recenzji. Osobiście możesz sam zdecydować, co chcesz zaindeksować w Google.
Natomiast jeśli nie masz do dyspozycji programisty najlepszym rozwiązaniem będzie opcja numer 2.
Zaufane.pl oferuje szeroką gamę atrakcyjnych wizualnie widgetów, których można używać do prezentowania recenzji w witrynie. Te widgety są dostarczane ze znacznikami danych strukturalnych, więc nie ma potrzeby samodzielnego dodawania fragmentów rozszerzonych opinii. W rozdziale 2 przyjrzymy się bliżej inteligentnym widgetom obsługującym tę technologię.
2.3 Jak wyglądają fragmenty rozszerzone opinii?
Wyszukiwarka Google obsługuje dane strukturalne w (1) znacznikach Direct HTML i (2) JSON-LD.
Bezpośrednie znaczniki HTML (mikrodane i RDFa)
Te dwa formaty danych strukturalnych są wstawiane bezpośrednio do kodu HTML strony.
Bezpośrednie znaczniki HTML
JSON-LD (format preferowany przez Google)
To format, który również dodajemy do naszego inteligentnego widgetu z włączoną funkcją fragmentów rozszerzonych.
Opis JSON-LD od Google:
“Notacja JavaScript osadzona w tagu script w nagłówku lub treści strony. Znaczniki nie są przeplatane z tekstem widocznym dla użytkownika, co sprawia, że zagnieżdżone elementy danych są łatwiejsze do wyrażenia, takie jak Kraj adresu pocztowego w MusicVenue wydarzenia. Ponadto Google może odczytywać dane JSON-LD, gdy są one dynamicznie wstawiane do zawartości strony, na przykład przez kod JavaScript lub widżety osadzone w systemie zarządzania treścią.”
JSON-LD
2.4 Aktualizacja Google dotycząca Rich Snippets opinii
Jakiś czas temu (16 września 2019 r.) firma Google zaktualizowała swoje zasady dotyczące wyświetlania fragmentów rozszerzonych opinii. Miało to na celu poprawę wyników, aby były bardziej pomocne i znaczące dla użytkowników. Odbyło się wiele dyskusji na ten temat – zwłaszcza w obszarze recenzji i ocen. Najważniejsze akapity w aktualizacji Google zostały omówione poniżej:
“Samodzielne recenzje nie są dozwolone w przypadku lokalnej firmy i organizacji.
Recenzje, które mogą być postrzegane jako „samodzielne”, nie leżą w najlepszym interesie użytkowników. Nazywamy recenzje „samoobsługowymi”, gdy recenzja dotycząca podmiotu A jest umieszczana na stronie internetowej podmiotu A – bezpośrednio w ich znacznikach lub za pośrednictwem osadzonego widgetu strony trzeciej. Dlatego w związku z tą zmianą nie będziemy już wyświetlać bogatych wyników recenzji dla typów schematów Lokalna firma i Organizacja (oraz ich podtypów) w przypadkach, gdy recenzowany podmiot samodzielnie kontroluje recenzje.”
nnymi słowy, firma Google zdecydowała się wyciągnąć wtyczkę z obszernych fragmentów recenzji firm i organizacji, które są samoobsługowe. W konsekwencji Google przywiązuje większą wagę do recenzji “hostowanych”, które są gromadzone za pośrednictwem autentycznych / opartych na transakcjach stron trzecich (takich jak Zaufane.pl). Google przypisuje większą wagę gwiazdkom, które pojawiają się obok płatnych reklam (Google Ads i Zakupy) oraz gwiazdkom pod organicznymi wynikami wyszukiwania.
“Skoncentruj się na typach schematów, które nadają się do recenzji.
Chociaż technicznie rzecz biorąc, możesz dołączyć znaczniki recenzji do dowolnego typu schematu, w przypadku wielu typów wyświetlanie recenzji w postaci gwiazdek nie wnosi dużej wartości dla użytkownika. Dzięki tej zmianie ograniczamy pulę typów schematów, które mogą potencjalnie powodować wyświetlanie wyników z elementami rozszerzonymi w wyszukiwaniu. Konkretnie, będziemy wyświetlać tylko recenzje tych typów (i ich odpowiednich podtypów):
- schema.org/Book
- schema.org/Course
- schema.org/CreativeWorkSeason
- schema.org/CreativeWorkSeries
- schema.org/Episode
- schema.org/Event
- schema.org/Game
- schema.org/HowTo
- schema.org/LocalBusiness
- schema.org/MediaObject
- schema.org/Movie
- schema.org/MusicPlaylist
- schema.org/MusicRecording
- schema.org/Organization
- schema.org/Product
- schema.org/Recipe
- schema.org/SoftwareApplication “
3. Fragmenty rozszerzone obsługujące inteligentne widgety
3.1 Nasz inteligentny widget z włączonymi fragmentami rozszerzonymi wykona zadanie za Ciebie
Mamy możliwość włączenia fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów. Oznacza to, że nie ma potrzeby samodzielnego dodawania znaczników danych strukturalnych do recenzji na stronach. Możemy to zrobić za Ciebie, gdy wybierzesz jeden z naszych przyciągających uwagę inteligentnych widgetów.
Może to być skromny eKomi Seal lub widget aClassy Carousel, które prezentuje 10 ostatnio otrzymanych opinii. Dostępnych jest wiele opcji. Mamy nawet kompletne kontenery produktów lub strony docelowe, na których wyświetlane są wszystkie recenzje zebrane za pomocą Zaufane.pl. Jeśli nie podoba Ci się projekt naszych widgetów, możesz również wymyślić własną makietę. Zapytaj swojego opiekuna o szczegóły.
Widget eKomi z Rich Snippets
Jak wdrożyć inteligentne
Nasze inteligentne widgety JavaScript-snippet można łatwo skopiować do żądanych lokalizacji na Twojej stronie internetowej. Znaczniki danych strukturalnych zostaną automatycznie umieszczone w Twojej witrynie po skopiowaniu fragmentu kodu JavaScript do kodu Twojej witryny. Pamiętaj, że może minąć trochę czasu, zanim Google zaindeksuje nowo dodane fragmenty rozszerzone z recenzjami. Indeksowanie może zająć od kilku dni do kilku tygodni. Zachowaj cierpliwość i monitoruj postępy za pomocą Raportu Stanu w indeksie lub Narzędzia do sprawdzania adresów URL.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy fragmenty rozszerzone znajdują się na Twojej stronie, możesz skorzystać z testu Rich Results . Nie używaj narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, ponieważ to narzędzie nie wykrywa znaczników danych, które są wprowadzane przez JavaScript.
4. Zalecenia dotyczące zwiększania szans
Należy jeszcze raz przypomnieć, że Google nie gwarantuje, że Twoje dane strukturalne pojawią się w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli Twoja strona jest poprawnie oznaczona zgodnie z narzędziem Rich Results! Zwłaszcza od czasu aktualizacji Google we wrześniu 2019 r. trudno jest uzyskać oceny i gwiazdki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Poniższe zalecenia zwiększą Twoje szanse na ich otrzymanie.
4.1 Dodaj widget do strony, która zawiera recenzję
Dane strukturalne na stronie powinny opisywać zawartość strony. W związku z tym należy dodawać inteligentny widget obsługujący technologię fragmentów rozszerzonych tylko do stron, które zawierają recenzje.
Google wyświetla gwiazdki z opisami rozszerzonymi, gdy opinie nie były obecne na tej samej stronie. Jednak Google może zinterpretować brak tekstu opinii na stronie jako wskazówkę, że ocena zbiorcza może być fałszywa. Zalecamy, aby zawsze umieszczać co najmniej 7 recenzji na tej samej stronie, na której wyświetlana jest zbiorcza ocena.
4.2 Wybierz typ schematu, który pasuje do Twojej organizacji
Typ schematu Organizacja ma wiele podtypów. Wybierz podtypy, które najlepiej opisują Twoją organizację. Możesz zmienić schemat fragmentów rozszerzonych dla swoich widgetów z naszą pomocą.
4.3 Zmień typ schematu na “Produkt”
Firma Google zdecydowała się zatrzymać z wynikami Rich Snippets dla schematów Biznes & Organizacja, w przypadkach, gdy recenzowany podmiot samodzielnie kontroluje recenzje (omówione w punkcie 1.4). Chociaż Google nadal (nieczęsto) wyświetla gwiazdki z opisami rozszerzonymi, w przypadku samoobsługowych recenzji “organizacji”, szanse na uzyskanie organicznych gwiazdek są naprawdę niewielkie, szczególnie gdy stosujesz znaczniki opinii o sobie na stronie głównej lub dowolnej innej stronie w witrynie.
W organicznych wynikach wyszukiwania – w konsekwencji – Google przykłada mniejszą wagę do opinii organizacji, a większą do recenzji produktów. Jeśli nie otrzymujesz wyników opisów rozszerzonych, gdy typ schematu jest “Firma” lub “Organizacja”, możesz rozważyć zmianę na typ “Produkt”. Więcej informacji o produkcie typu schematu tutaj.
4.4 Oddzielna domena dla recenzji
Niektórzy z naszych klientów zdecydowali się przenieść swoje recenzje i znaczniki schematu do oddzielnej domeny (zapytaj o szczegóły). Dzięki tej sztuczce unikniesz samowystarczalności recenzji. Wadą jest to, że gwiazdki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania będą się pojawiać w nowej domenie.
4.5 Pozbądź się błędów w Google
Wspomnieliśmy już kilka razy o narzędziu Rich Snippets Test. Użyj go, aby sprawdzić, czy znaczniki schematu zostały poprawnie dodane do Twoich stron i aby zidentyfikować błędy: https://search.google.com/test/rich-results.
4.6 Używaj widgetu produktu z obsługą fragmentów rozszerzonych tylko na stronach produktów
Wielu naszych klientów dodaje fragmenty rozszerzone z recenzjami również na stronach z przeglądami kategorii i / lub produktów. Niestety do tej pory bez powodzenia. Google wyświetla gwiazdki tylko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania po dodaniu widgetu “produkt” z włączonym fragmentem rozszerzonym do strony produktu: https://developers.google.com/search/docs/data-types/product.
4.7 Postępuj zgodnie z wytycznymi Google
Ostatecznie to algorytm Google decyduje, czy wyniki z elementami rozszerzonymi mają być wyświetlane w organicznym wyszukiwaniu. Znaczniki schematu, które dodajemy w naszych widgetach są aktualizowane zgodnie z najnowszymi “wymaganiami Google”. Reszta należy do Ciebie. Nasza rada jest taka, aby zapewnić przestrzeganie wszystkich lub większości tych wytycznych. Skorzystaj przy tym z kilku linków Google:
Jak zadbać o wizytówkę Google w branży HoReCa?
Branża HoReCa opiera się na bliskim kontakcie z klientem oraz budowaniu zaufania. Jednym z kluczowych narzędzi wspierających widoczność i wiarygodność firm jest wizytówka Google Moja Firma (Google My Business). Pozwala ona nie tylko na promowanie działalności, ale także na bezpośrednią interakcję z klientami. W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wizytówką Google w branży HoReCa i jak maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Jak pozyskiwać opinie w branży HoReCa?
Zbieranie opinii w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) ma istotną wartość w budowaniu zaufania klientów. Opinie gości pozwalają dostosować ofertę do ich oczekiwań i przyciągnąć nowych odwiedzających. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody pozyskiwania opinii i podpowiadamy, jak wybrać najlepszy moment na zbieranie opinii.
Certyfikat niezależności opinii: Jak zbudować zaufanie dzięki autentycznym recenzjom?
Autentyczne opinie klientów są kluczowe w budowaniu zaufania do marki. Certyfikat niezależności opinii to narzędzie, które podkreśla transparentność i wiarygodność recenzji. Dowiedz się, jak wdrożenie tego certyfikatu może pomóc firmie w zdobyciu zaufania konsumentów.
3 rzeczy, o których musisz pamiętać rozwijając sprzedaż na Allegro
Dobra i rentowna sprzedaż na Allegro marzy się każdemu, kto działa w e-commerce, nie każdy jednak ma na nią sprawdzony sposób. Sprawa nie jest prosta, bo nie wystarczy wyłącznie dobra oferta i budżet na reklamy Allegro Ads. Co więc robić? O porady, jak skalować biznes na tym marketplace zapytaliśmy ekspertów. Zobacz, co radzi agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?
Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.
Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!
Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.
Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!
Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!