BLOG

Co to jest Rich Snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych w e-commerce

Co to jest Rich Snippets? Przewodnik po fragmentach rozszerzonych w e-commerce

Co znajdziesz w przewodniku po Rich Snippets i Smart Widgets dla właścicieli i marketerów sklepów internetowych

Opinie mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów, warto więc prezentować je w sposób przyciągający uwagę np. instalując inteligentne widgety (ang. Smart Widgets).

Możliwość dodawania fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów pozwala na indeksację recenzji i wyświetlanie ich w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z naszego przewodnika uzyskasz informacje dotyczące fragmentów rozszerzonych recenzjiinteligentnych widgetów z włączoną obsługą fragmentów rozszerzonych. Znajdziesz także zalecenia dotyczące ulepszania zmian w celu pozyskiwania gwiazdek w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

1. Fragmenty rozszerzone i inteligentne widgety – sprawdzone metody wpływ platformy z opiniami na gwiazdki Google

Zaufane.pl, czyli platforma do wystawiania opinii na kilka sposobów pomaga pozyskać gwiazdki w Google:

  1. Oceny sprzedawcy Google

Oceny sprzedawcy Google to gwiazdki wyświetlane pod płatnymi reklamami (Google Ads i Zakupy Google) w wynikach wyszukiwania Google. Oceny są automatycznie wysyłane przez platformę do Google. Możemy zagwarantować gwiazdki, jeśli tylko współpracujesz z nami i prowadzisz aktywną kampanię w Google Ads.

  1. Recenzje produktów i gwiazdki w Zakupach Google

Zbierając recenzje produktów za pośrednictwem Zaufane.pl istnieje również możliwość przesyłania recenzji do Google. Wystarczy, że opcja ta będzie skonfigurowana w Twoim sklepie, a w reklamach z listą produktów (PLA) w Google pojawią się gwiazdki. Pomagamy także w pozyskiwaniu recenzji w Zakupach Google.

  1. Gwiazdki obok certyfikatu naszego partnera eKomi w organicznych wynikach wyszukiwania

Na stronie naszego partnera eKomi wyświetlane są wszystkie recenzje sprzedawców zebrane za pomocą platformy Zaufane.pl. Oznacza to, że w organicznych wynikach Google możesz automatycznie otrzymać gwiazdki (pod wynikami).

  1. Rich Snippets – Gwiazdki w organicznych wynikach wyszukiwania

Złote gwiazdki dostępne są także w bezpłatnych wynikach wyszukiwania! Są to jedynie fragmenty rozszerzone, których nie możemy zagwarantować, a o których decydują algorytmy Google. Zwłaszcza po kilku ostatnich zmianach w Google wyświetlanie tych atrakcyjnych małych gwiazdek w bezpłatnych wynikach wyszukiwania stało się sporym wyzwaniem. Jesteśmy po to, aby zwiększyć Twoje szanse na ich wyświetlanie!

Mając na celu ułatwienie życia w naszych inteligentnych widżetach zamieściliśmy znaczniki schematu niezbędne do przeglądu fragmentów rozszerzonych. Tuż po sprawdzonych metodach w tym przewodniku wyjaśnimy także nieco więcej na temat fragmentów rozszerzonych recenzjiinteligentnych widgetów z włączonymi fragmentami rozszerzonymi oraz miejsc ich zamieszczenia.

2. Rich snippets – przegląd fragmentów rozszerzonych

2.1 Co to jest Rich Snippets (pol. fragmenty rozszerzone) opinii?

Rich Snippets to wyniki organiczne wyświetlane przez przeglądarki. Mogą obejmować wiele rzeczy, np. obrazy, oceny autorów, menu nawigacyjne, lokalizacje i nie tylko. Jako wydawca witryny internetowej możesz dodawać fragmenty rozszerzone (lub ustrukturyzowane dane) do swoich stron internetowych. Dzięki temu Google lepiej zrozumie zawartość witryny i rodzaj prezentowanych informacji. Dodatkowo sposób wyświetlania Twojej strony www będzie bardziej wzbogacony, co przyciągnie uwagę odbiorców.

Jeśli zbierasz opinie i oceny dotyczące produktów lub usług warto poinformować o tym Google. Gdy fragmenty rozszerzone będą widoczne dla Google mogą pojawić się atrakcyjne gwiazdki. Gwiazdki, czyli ocena i liczba ocen będą wyświetlane pod adresem URL danego produktu lub usługi, co prowadzi do większego zaufania wśród odbiorców i do wyższego współczynnika klikalności (CTR).

Przykład reklamy Google Ads z wykorzystaniem Rich Snippets

2.2 Dodawanie fragmentów rozszerzonych opinii do swojego sklepu internetowego

Po uzyskaniu pierwszej opinii za pomocą Zaufane.pl nadszedł czas, aby dodać fragmenty rozszerzone do Twojej witryny. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  1. Samodzielne dodaj znaczniki danych strukturalnych do stron.
  2. Użyj inteligentnych widgetów z obsługą Zaufane.pl Rich Snippets (RS)

eśli współpracujesz z programistą możesz zlecić mu dodanie fragmentów rozszerzonych do stron produktowych w swojej witrynie. Możesz użyć interfejsów API Zaufane.pl do pobierania danych recenzji. Osobiście możesz sam zdecydować, co chcesz zaindeksować w Google.

Natomiast jeśli nie masz do dyspozycji programisty najlepszym rozwiązaniem będzie opcja numer 2.

Zaufane.pl oferuje szeroką gamę atrakcyjnych wizualnie widgetów, których można używać do prezentowania recenzji w witrynie. Te widgety są dostarczane ze znacznikami danych strukturalnych, więc nie ma potrzeby samodzielnego dodawania fragmentów rozszerzonych opinii. W rozdziale 2 przyjrzymy się bliżej inteligentnym widgetom obsługującym tę technologię.

2.3 Jak wyglądają fragmenty rozszerzone opinii?

Wyszukiwarka Google obsługuje dane strukturalne w (1) znacznikach Direct HTML i (2) JSON-LD.

Bezpośrednie znaczniki HTML (mikrodane i RDFa)

Te dwa formaty danych strukturalnych są wstawiane bezpośrednio do kodu HTML strony.


Bezpośrednie znaczniki HTML

JSON-LD (format preferowany przez Google)

To format, który również dodajemy do naszego inteligentnego widgetu z włączoną funkcją fragmentów rozszerzonych.

Opis JSON-LD od Google:

“Notacja JavaScript osadzona w tagu script w nagłówku lub treści strony. Znaczniki nie są przeplatane z tekstem widocznym dla użytkownika, co sprawia, że zagnieżdżone elementy danych są łatwiejsze do wyrażenia, takie jak Kraj adresu pocztowego w MusicVenue wydarzenia. Ponadto Google może odczytywać dane JSON-LD, gdy są one dynamicznie wstawiane do zawartości strony, na przykład przez kod JavaScript lub widżety osadzone w systemie zarządzania treścią.”


JSON-LD

2.4 Aktualizacja Google dotycząca Rich Snippets opinii

Jakiś czas temu (16 września 2019 r.) firma Google zaktualizowała swoje zasady dotyczące wyświetlania fragmentów rozszerzonych opinii. Miało to na celu poprawę wyników, aby były bardziej pomocne i znaczące dla użytkowników. Odbyło się wiele dyskusji na ten temat – zwłaszcza w obszarze recenzji i ocen. Najważniejsze akapity w aktualizacji Google zostały omówione poniżej:

Samodzielne recenzje nie są dozwolone w przypadku lokalnej firmy i organizacji.

Recenzje, które mogą być postrzegane jako „samodzielne”, nie leżą w najlepszym interesie użytkowników. Nazywamy recenzje „samoobsługowymi”, gdy recenzja dotycząca podmiotu A jest umieszczana na stronie internetowej podmiotu A – bezpośrednio w ich znacznikach lub za pośrednictwem osadzonego widgetu strony trzeciej. Dlatego w związku z tą zmianą nie będziemy już wyświetlać bogatych wyników recenzji dla typów schematów Lokalna firma i Organizacja (oraz ich podtypów) w przypadkach, gdy recenzowany podmiot samodzielnie kontroluje recenzje.”

nnymi słowy, firma Google zdecydowała się wyciągnąć wtyczkę z obszernych fragmentów recenzji firm i organizacji, które są samoobsługowe. W konsekwencji Google przywiązuje większą wagę do recenzji “hostowanych”, które są gromadzone za pośrednictwem autentycznych / opartych na transakcjach stron trzecich (takich jak Zaufane.pl). Google przypisuje większą wagę gwiazdkom, które pojawiają się obok płatnych reklam (Google Ads i Zakupy) oraz gwiazdkom pod organicznymi wynikami wyszukiwania.

Skoncentruj się na typach schematów, które nadają się do recenzji.

Chociaż technicznie rzecz biorąc, możesz dołączyć znaczniki recenzji do dowolnego typu schematu, w przypadku wielu typów wyświetlanie recenzji w postaci gwiazdek nie wnosi dużej wartości dla użytkownika. Dzięki tej zmianie ograniczamy pulę typów schematów, które mogą potencjalnie powodować wyświetlanie wyników z elementami rozszerzonymi w wyszukiwaniu. Konkretnie, będziemy wyświetlać tylko recenzje tych typów (i ich odpowiednich podtypów):

3. Fragmenty rozszerzone obsługujące inteligentne widgety

3.1 Nasz inteligentny widget z włączonymi fragmentami rozszerzonymi wykona zadanie za Ciebie

Mamy możliwość włączenia fragmentów rozszerzonych do inteligentnych widgetów. Oznacza to, że nie ma potrzeby samodzielnego dodawania znaczników danych strukturalnych do recenzji na stronach. Możemy to zrobić za Ciebie, gdy wybierzesz jeden z naszych przyciągających uwagę inteligentnych widgetów.

Może to być skromny eKomi Seal lub widget aClassy Carousel, które prezentuje 10 ostatnio otrzymanych opinii. Dostępnych jest wiele opcji. Mamy nawet kompletne kontenery produktów lub strony docelowe, na których wyświetlane są wszystkie recenzje zebrane za pomocą Zaufane.pl. Jeśli nie podoba Ci się projekt naszych widgetów, możesz również wymyślić własną makietę. Zapytaj swojego opiekuna o szczegóły.


Widget eKomi z Rich Snippets

Jak wdrożyć inteligentne

Nasze inteligentne widgety JavaScript-snippet można łatwo skopiować do żądanych lokalizacji na Twojej stronie internetowej. Znaczniki danych strukturalnych zostaną automatycznie umieszczone w Twojej witrynie po skopiowaniu fragmentu kodu JavaScript do kodu Twojej witryny. Pamiętaj, że może minąć trochę czasu, zanim Google zaindeksuje nowo dodane fragmenty rozszerzone z recenzjami. Indeksowanie może zająć od kilku dni do kilku tygodni. Zachowaj cierpliwość i monitoruj postępy za pomocą Raportu Stanu w indeksie lub Narzędzia do sprawdzania adresów URL.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy fragmenty rozszerzone znajdują się na Twojej stronie, możesz skorzystać z testu Rich Results . Nie używaj narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, ponieważ to narzędzie nie wykrywa znaczników danych, które są wprowadzane przez JavaScript.

4. Zalecenia dotyczące zwiększania szans

Należy jeszcze raz przypomnieć, że Google nie gwarantuje, że Twoje dane strukturalne pojawią się w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli Twoja strona jest poprawnie oznaczona zgodnie z narzędziem Rich Results! Zwłaszcza od czasu aktualizacji Google we wrześniu 2019 r. trudno jest uzyskać oceny i gwiazdki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Poniższe zalecenia zwiększą Twoje szanse na ich otrzymanie.

4.1 Dodaj widget do strony, która zawiera recenzję

Dane strukturalne na stronie powinny opisywać zawartość strony. W związku z tym należy dodawać inteligentny widget obsługujący technologię fragmentów rozszerzonych tylko do stron, które zawierają recenzje.

Google wyświetla gwiazdki z opisami rozszerzonymi, gdy opinie nie były obecne na tej samej stronie. Jednak Google może zinterpretować brak tekstu opinii na stronie jako wskazówkę, że ocena zbiorcza może być fałszywa. Zalecamy, aby zawsze umieszczać co najmniej 7 recenzji na tej samej stronie, na której wyświetlana jest zbiorcza ocena.

4.2 Wybierz typ schematu, który pasuje do Twojej organizacji

Typ schematu Organizacja ma wiele podtypów. Wybierz podtypy, które najlepiej opisują Twoją organizację. Możesz zmienić schemat fragmentów rozszerzonych dla swoich widgetów z naszą pomocą.

4.3 Zmień typ schematu na “Produkt”

Firma Google zdecydowała się zatrzymać z wynikami Rich Snippets dla schematów Biznes & Organizacja, w przypadkach, gdy recenzowany podmiot samodzielnie kontroluje recenzje (omówione w punkcie 1.4). Chociaż Google nadal (nieczęsto) wyświetla gwiazdki z opisami rozszerzonymi, w przypadku samoobsługowych recenzji “organizacji”, szanse na uzyskanie organicznych gwiazdek są naprawdę niewielkie, szczególnie gdy stosujesz znaczniki opinii o sobie na stronie głównej lub dowolnej innej stronie w witrynie.

W organicznych wynikach wyszukiwania – w konsekwencji – Google przykłada mniejszą wagę do opinii organizacji, a większą do recenzji produktów. Jeśli nie otrzymujesz wyników opisów rozszerzonych, gdy typ schematu jest “Firma” lub “Organizacja”, możesz rozważyć zmianę na typ “Produkt”. Więcej informacji o produkcie typu schematu tutaj.

4.4 Oddzielna domena dla recenzji

Niektórzy z naszych klientów zdecydowali się przenieść swoje recenzje i znaczniki schematu do oddzielnej domeny (zapytaj o szczegóły). Dzięki tej sztuczce unikniesz samowystarczalności recenzji. Wadą jest to, że gwiazdki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania będą się pojawiać w nowej domenie.

4.5 Pozbądź się błędów w Google

Wspomnieliśmy już kilka razy o narzędziu Rich Snippets Test. Użyj go, aby sprawdzić, czy znaczniki schematu zostały poprawnie dodane do Twoich stron i aby zidentyfikować błędy: https://search.google.com/test/rich-results.

4.6 Używaj widgetu produktu z obsługą fragmentów rozszerzonych tylko na stronach produktów

Wielu naszych klientów dodaje fragmenty rozszerzone z recenzjami również na stronach z przeglądami kategorii i / lub produktów. Niestety do tej pory bez powodzenia. Google wyświetla gwiazdki tylko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania po dodaniu widgetu “produkt” z włączonym fragmentem rozszerzonym do strony produktu: https://developers.google.com/search/docs/data-types/product.

4.7 Postępuj zgodnie z wytycznymi Google

Ostatecznie to algorytm Google decyduje, czy wyniki z elementami rozszerzonymi mają być wyświetlane w organicznym wyszukiwaniu. Znaczniki schematu, które dodajemy w naszych widgetach są aktualizowane zgodnie z najnowszymi “wymaganiami Google”. Reszta należy do Ciebie. Nasza rada jest taka, aby zapewnić przestrzeganie wszystkich lub większości tych wytycznych. Skorzystaj przy tym z kilku linków Google:

Prezentacja opinii za pomocą widgetów - czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Opinie klientów to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, dlatego ich odpowiednia prezentacja na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Widgety to narzędzia, które pozwalają wyeksponować recenzje w sposób przyciągający uwagę użytkowników. W artykule omówimy, czym są widgety, gdzie najlepiej je umieścić oraz jak mogą zwiększyć zaufanie i zachęcić klientów do zakupu, korzystając z przykładu widgetów Zaufane.pl.

Jak pytać klientów o opinie? Poznaj tajniki sprawdzonej ankiety na przykładzie firmy DAAG!

Pozyskiwanie opinii od klientów to kluczowy element budowania wizerunku. Jednak by uzyskać wartościowe informacje, warto wiedzieć, jak skutecznie formułować pytania i jakie metody pozyskiwania opinii wybrać. W tym artykule dowiesz się, jak przygotować sprawdzoną ankietę na przykładzie firmy DAAG, która z sukcesem gromadzi recenzje na temat swoich produktów i usług.

Google Ads dla mobilnych aplikacji: Strategie promocji oraz działanie!

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads – jak to działa i jakie strategie określania stawek wyróżniamy? Kompleksowy poradnik!

Odkryj nowe możliwości: Raport „Cross-border z Polski”

Raport „Cross-border z Polski” to opracowanie, które każdy przedsiębiorca myślący o ekspansji powinien mieć na swoim radarze. Przygotowany przez zespół IdoSell we współpracy z wiodącymi ekspertami branżowymi - związanymi z projektem GOinternational, stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć i wykorzystać potencjał e-handlu transgranicznego. Sprawdź, czego możesz się dowiedziedzieć z raportu!

Marketing opinii na Back to School: zwiększ sprzedaż dzięki recenzjom

Sezon Back to School to kluczowy czas zakupów dla rodziców poszukujących najlepszych produktów dla dzieci. Recenzje i opinie klientów odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych i mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż. W artykule przedstawimy, jak skutecznie wykorzystać recenzje w strategii marketingowej, aby zwiększyć zaufanie i przyciągnąć klientów. Poznaj strategie zbierania i stosowania opinii, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w tym intensywnym okresie.

Najważniejsze wydarzenia e-commerce w III/ IV kwartale 2024 roku

Jesień 2024 roku przynosi wiele istotnych wydarzeń w branży e-commerce. Specjalistyczne konferencje, targi, eventy, każde z nich oferuje unikalne możliwości dla różnych segmentów rynku. Poniżej prezentujemy kluczowe eventy, które mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy i kariery w przemyśle e-commerce.

Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać opinie po transakcji?

Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm. Jak sprawić, by klienci sami chcieli pisać recenzje? W tym artykule omówimy psychologię opinii, zrozumienie motywacji klientów oraz skuteczne strategie zachęcające do zostawiania opinii. Zaprezentujemy również najlepsze praktyki w personalizacji komunikacji, automatycznych przypomnieniach i programach lojalnościowych, które mogą zwiększyć zaangażowanie i poprawić reputację firmy.

Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się jak

Zaufane.pl poprawi Twoje wskaźniki marketingowe i sprzedażowe.

Umów spotkanie