BLOG
Czytaj i rozwijaj swój biznes
Zobacz nasze artykuły i wpisy o opiniach, marketingu oraz sprzedaży w sklepie internetowym.
5 powodów, dla których opinie są kluczowe dla Twojego e-sklepu
Twoja sprzedaż produktów w Internecie utknęła w martwym punkcie i nie wiesz, jak to naprawić? Opublikowałeś nawet więcej płatnych reklam, ale nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Wiesz, że Twoje produkty są świetne, a mimo to nie sprzedają się? Pewnie wydaje Ci się, że spróbowałeś już wszystkiego i powoli zastanawiasz się, czy nie odpuścić …a co, gdybyśmy Ci powiedzieli, że jest jeszcze coś? Pewien czynnik mający ogromny wpływ na wzrost sprzedaży produktów w sklepach internetowych.
Jak rozpoznać fałszywe recenzje online?
Miliony ludzi na całym świecie zaufało opiniom w sieci. Badania wykazują, że ponad 90% konsumentów sprawdza recenzje przed dokonaniem zakupu, z czego aż 76% osób wierzy w to, co przeczytają, mimo że są to opinie od zupełnie obcych ludzi. Jeszcze kilkadziesiąt, a nawet kilkanaście lat temu jedyne recenzje, jakie mogliśmy otrzymać pochodziły od znajomych, sąsiadów, bądź krewnych. Dziś osoba mieszkająca w Stanach Zjednoczonych podejmuje decyzję o zakupie, sugerując się opinią od osoby z Bangladeszu. Fakt ten jasno pokazuje, że mimo dzielących kilometrów osoby z całego świata łączy coś wspólnego.
8 wskazówek, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami
Konsumenci w całej Polsce w dużym stopniu polegają na opiniach online, zanim podejmą decyzję o zakupie jakiegoś produktu bądź usługi. Biorąc pod uwagę konsumentów na całym świecie, średnio 9 na 10 twierdzi, że decyzje zakupowe są uzależnione od recenzji. Właśnie z tego powodu żadna firma oferująca produkty lub usługi nie może pozwolić sobie na ignorowanie opinii. Właściwe podejście polegające na możliwości wyrażania opinii np. w Google może znacznie zwiększyć sprzedaż oraz pozytywnie wpłynąć na ogólną renomę firmy. Warto również skorzystać z firmy zarządzającej reklamami, takiej jak Zaufane.pl, by mieć pewność, że w najlepszy sposób zarządzasz opiniami.